1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat echt fout mensen.
    - Hussein zet oliebronnen in de fik, dat betekend branden van 5 jaar. Olie wordt schaars, dus de prijs van benzine stijgt enorm.
    - Irak heeft waarschijnelijk connecties met Osama Bin Laden. Al-Quada zit verspreidt over de hele wereld. Dus als het oorlog wordt, en Al-Quada heeft echt connecties met Hussein, reken er dan maar op dat er opeens massaal zelfmoord aanslagen komen.
    - Complete chaos over de hele wereld.
    - Als ze Antrax inzetten. Mega dodelijke en besmettelijke ziekte. Paar bommetjes van deze zooi en mensen worden enorm ziek, steken vervolgens andere mensen aan met deze ziekte. Dit betekend dat er misschien wel miljoenen mensen tegelijk deze ziekte hebben. Medicijnen raken op en iedereen sterft. Maar dan ook IEDEREEN.
    - Die soldaten krijgen het ook moeilijk. Die pakken van hun die tegen die shit kunnen, zijn niet meer functioneel vanaf ongeveer de lente.

En dit is nog maar het begin :{.......

2. jvdl1982

jvdl1982 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste dit is geen wereld oorlog omdat er niet meerder landen aan meedoen en aangevallen worden en ten tweede amerika moet eens goed gaan nadenken met zulke spelletjes te spellen als amerika zo doorgaat in de toekomst dan kunnen ze hulp en toezegging van de VN wel vergeten.... God Help Us All!!!!

3. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bush slaat meer onzin uit in dan een peuter van 6 en mastrubeert nog eens bij de gedachte dat hij met deze oorlog niet eens nood heeft aan een 'serieuze' politieke agenda zoals werkloosheid.Natuurlijk kan hij ook meteen zoals elke redneck's grote natte droom in texas oorlogje spelen.

MAAR hij weet wel wat olie is en vooral de waarde,shell is al gaan klagen dat ze geen deel van de (iraakse ) koek krijgen en dan zegge dat ze een oorlog willen vermijden (oh please).
    En wie krijgt de contracten om irak terug op te bouwen?De goede vriendjes van mr struik (bush).

En Frankrijk de grote vredes duif?Jaja hun $$$ verliezen met de contracten die total fina heeft met irak ja.

Survival of the fittest (chimp).

4. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    The only Bush I trust is my own :p:p:p

5. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    jammer dat de thread weer dit gem. niveau haalt:{

6. nickesta

nickesta Respect the don

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan geen respect opbrengen voor Bush op dit moment (voor heel Amerika niet trouwens).
    Een oorlog tegen Irak is geen oplossing van het probleem massa vernietigings wapens, zelfs geen begin van zo' n oplossing.

Verder wil ik ook nog even mijn ongenoegen uiten over de Nederlandse regering, die te vaak als een hondje achter Amerika aanwandeld.

Zo dat lucht op. Maar bekijk het aan de positieve kant, er komt genoeg stof voor Conflict Desert Storm 2 ;) .

7. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    GSUS jij hebt echt gelijk man. Zo had ik er nog niet over gedacht. Maar Al-Quida zal idd ook een dikke rol gaan spelen. En dit is idd niet het einde.

8. nickesta

nickesta Respect the don

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik denk dat paniek nou ook weer een beetje overdreven is. Het zal niet leuk worden, maar dan vooral op de economische kant. Volgens kenners en pessimisten zou de wereld al tientallen keren vergaan aan de hand van conflicten tussen landen. Dus laten we de boel nou niet gaan opblazen (op de manier van groter maken dan iets is dan he...:) )

9. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    ter geruststelling:
    -de eerste oliebronbranden waren wel snel geblust, men dacht vijf jaar maar dat viel mee. Ook zitten er reeds commando's in Irak om te voorkomen dat de grootste velden verloren gaan..hopen we
    -waarschijnlijk niet..veel moslims zullen dit echter idd als bewijs aangrijpen tegen de 'duivelse' VS. Aanslagen kunnen we wel verwachten..helaas
    -die chaos zal wel mee vallen..maak je meer zorgen om die longziekte...eet een appel!
    -Antrax..dodelijk, maar niet altijd besmettelijk. Saddam zou idd nog antrax hebben, maar hij weet dat als hij dat gebruikt een 'tactical' nuke dichtbij komt..heel dicht bij. Verder heeft hij geen raketten die ongemerkt Amerika kunnen bereiken.
    -die soldaten zullen tegen april wel klaar zijn. oorlog zou lastiger worden, maar niet onmogelijk..ze kunnen idd beter opschieten, dat wel.

klinkt wat genuanceerder, hmm?
    maar voor de rest..slechte zaak.

10. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Hoessein heeft idd ongeveer 12 mensen die voor hem in het openbaar komen. Bronnen op internet zeggen dat Hoessein de laatste 5 maanden niet meer in het openbaar verschenen is. Er is zelfs een kleine kans dat Hoessein het land uit is.

Ook ik ben zwaar tegen de aankomende oorlog (het wordt echt geen tweede cuba crisis), ik denk dat Bush zichzelf wil bewijzen tegenover de rest van de wereld. Amerika moet DE wereldmacht worden en moet haar krachten laten zien.

11. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad ja, Bush die wil gewoon laten zien wie de baas is op deze planeet en begint dan op basis van allerlei drogredenen een oorlog.

En daar komt nog eens bij dat deze oorlog in strijd is met iedere vorm van het internationaal recht.

12. Keeper

Keeper Obi-Jan

Leuk Bevonden:
    0
    bush is gewoon de grootste kl**tz*k op aarde, hij neemt iedereen in zijn "oorlogje" mee

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Links geblaat hier :confused:

Lees 1441 even mensen jesus...

Echt dom dat er nog steeds niks is gebeurd. Irak lapt gewoon al 10 jaar de resoluties aan haar laars. Iedereen had dat door en daarom werd 1441 aangenomen. Nu overtreed Saddam duidelijk ook deze en dan willen ze niks doen?

slappe zooi, Amerika doet tenminsten nog iets.. platgooien maar...

14. technosphere

Leuk Bevonden:
    0
    Geez en dat voor een admin,ga jij dan maar onder de bommen staan.Lekker conflict in een milioenen stad.

Toont maar weer eens hoe sterk de israelische lobby in de vs wel niet is, wat is 11/9 toch een mooi excuus om iraq aan te vallen.NOT,ze gooien elke VN wet uit het raam en nu de inspecties eindelijk wat voorui gang boekte zagen de Amerikanen dat ze zich konden reppe voor een oorlog helemaal geen steek meer hield.

Met hun "preventieve aanval" mentaliteit kunnen ze trouwens ook een aanval op nederland rechtvaardigen,het moest maar een ooit een bedreiging vormen voor het 'vaderland'.

Nu gaat de VS natuurlijk weer fijn wat ass kissing doen bij de VN zodat die weer de brokken zullen betalen zoals bij het vorige conflict (japan en duitsland hadden toen het meeste voor hun rekening). 200 miliard dollar wat JIJ als belasting betaler mee kan dokken.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2003
  15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Zoals ik al zei heeft Irak al 10 jaar de tijd gehad om te ontwapenen. Het is een keer afgelopen en als de VN dan zo nodig geen maatregelen wil nemen dan moet Amerika het maar alleen doen. Simpel toch.

Platgooien is wat extreem maar ik bedoel dus dat ze van mij ff snel in 3 dagen door dat land mogen denderen en even die bevolking bevrijden daar.

16. technosphere

Leuk Bevonden:
    0
    Juist 10 jaar niks maar een half jaar na 11/9 BOEM,Iraqs militaire macht is een lachertje en het materieel dat er is is zwaar verouderd.Het embargo laat virtueel geen enkele technologie hoger dan iets uit de oertijd toe, als ze ooit een bedreiging waren dan was deze VELE MALEN groter in de jaren 90.

Rusland's onmacht om 100% controle te behouden over haar verwaarloosd leger en vooral haar eigen kernmacht dat een zeer verleidelijk handelsgoed is bij terroristen is 10X zo gevaarlijk dan iraq nu is.

ff snel in 3 dagen?
    Vergeet het, Saddam gaat het smerig spelen,de enige manier voor hem om te winnen is met publieke opinie (lees massa's burgerslachtoffers en amerikanen natuurlijk,verliezen zien ze niet graag).
    De tacktiek is simpel gebruik de stad als combat zone,een stad is vele malen moeilijker in te nemen dan een openslag veld en het is al makkelijker het technologische voorsprong weg te werken zeker als je de stad door en door kent.

Kleine groepen die snel en hard kunnen treffen en dan ergens anders zich schuil houden,guerillia oorlog.
    Als die Reolutionaire guarde zo goed is als saddam zelf beweerd dan kunnen ze het conflict nog aardig rekken.
    Amerikaanse brute kracht op zo een grote stad geeft zoal doden genoeg.

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Je gelooft werkelijk dat Saddam door het embargo geen wapens heeft? Komop dat embargo stelde niks voor.

Duidelijk dat Amerika 400 ker krachtiger is dus net als in Afghanistan gewoon vooruit hoeft te rijden om te winnen. Burger slachtoffers? Waarschijnlijk wel maar er gaan echt geen miljoenen burgers meevechten hoor. Ze vinden Saddam daar zelf ook een sukkel.

En we zagen het in Afghanistan, eerst honderden strijders die zich zogenaamd wilden geven voor hun alnd etc etc maar als het erop aankomt dan lopen ze binnen 5 sec over.

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Nog 2 dagen tot het ultimatum. Vraag me af hoe lang het gaat duren. Damn echt moeilijk voor te stellen dat we zometeen gewoon eindelijk van Saddam af zijn!

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Als ik heel eerlijk ben ben ik liever "eindelijk" van Bush af.
    Tuurlijk saddam is een hufter en moet weg maar wat amerika nu doet slaat alles.. Ach was toch al wel zeker dat die oorlog er kwam alleen de vraag wanneer..
    Dat embargo was van grotere invloed dan dat je je waarschijnlijk realiseerd.. Betekent dat dat Saddam geen wapens heeft.. Tuurlijk niet die heeft ie echt nog wel. Zijn ze zo sterk als de amerikanen momenteel beweren. dacht het niet..
    Want hier ligt voor mij het hele probleem.. Amerika zegt dat saddam nucleare wapens heeft, amerika zegt dat saddam biologische wapens heeft, amerika zegt dat Saddam banden heeft met Bin laden.... amerika zegt en een groot gedeelte van de wereld zegt ooooooh amerika zegt dat dus zal het wel zo zijn.. Amerika heeft voor geen enkele van die statements daadwerkelijke bewijzen geleverd.
    Hun hele bewijsvoering is gebaseerd op change of propability.
    Oh ja vergeten.. zoals bush zei het gaat natuurlijk om het bevrijden van de irakeese bevolking.. boehahahahahahahahahahahahahaha sure.. Er komt straks een pro-us regering daar die mooie olie dealtjes aan de us doorspeelt en wat er gebeurt met de bevolking zal Bush aan zijn reet roesten.
    Op het moment dat je een land een ultimatum stelt van of je zet je leider af en verband hem of we vallen binnen lijkt het mij duidelijk dat je vanaf het begin op een oorlog heb zitten aansturen.
    Dus tja, we zijn zometeen idd waarschijnlijk van saddam af.. Waarschijnlijk!!!!!! Bin laden heeft geeneens dubbelgangers en die kunnen ze niet eens pakken....... ;)
    Maar reken maar dat dit spelletje van Bush nog een behoorlijk staartje gaat krijgen..
    En dan nederland weer.. zucht .. echt die balkenende mogen ze ook uit het raam flikkeren.. we steunen wel maar alleen politiek.. man o man.. steun verdomme dan gewoon niet stelletje mutsen zonder ballen... want owee als je tegen amerika ingaat..
    Kijk maar hoe frankrijk momenteel geboycot wordt in de states..

20. mr. blond

mr. blond Foei !!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind persoonlijk dat Frankrijk en Duitsland behoorlijk hypocriet bezig zijn(waarschijnlijk bang dat ze hun anthrax vinden ofzo). Gewoon een goedkope manier van zieltjes winnen.

Feit is en blijft dat Irak al jaren fout bezig is. Laatst stonden er nog foto's in de krant van verschillende gifgasaanvallen op hun eigen volk. Amerika heeft op zijn beurt zo lang mogelijk de diplomatieke weg proberen te bewandelen. Het zijn echter geen loze dreigementen gebleken. Het verzet van Irak al dan niet i.s.m. Bin Laden is geen probleem voor de US. Deze vorm van paniekzaaierij slaat werkelijk nergens op. Daar komt bij dat ik dit argument zwaar egoistisch vind. Denk is niet aan jezelf of de mogelijke consequenties voor benzineprijzen, je aandelenportefieulle of je brievenbus maar denk aan de jarenlange onderdrukking van de Koerden, sji-ieten, en de mogelijke ontwikkeling van kernwapens in Irak.

Als er nu WEER niets gebeurt wordt het probleem alleen maar groter.

Ik hoor trouwens ook geen alternatieven om dit conflict op een andere manier op te lossen.

Deel Deze Pagina