1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ach Syrie werd ook al beschuldigt van het hebben van chemische wapens.. Ik weet niet of Syrie ze wel of niet heeft, ik sluit het niet uit. Maar als dat wel aanleiding wordt voor een volgende oorlog samen met het eventueel "harboren" van Irakese leiders dan is straks geen enkel land meer veilig dat de States als een bedreiging kan zien.
    Vraag me af hoe lang het duurt voordat Bush ons in een 3e wereldoorlog stort..

2. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb begrepen dat Amerika zelf de wapen inspecties gaat doen in Irak en niet toestaan dat de VN dat gaan doen. Dus binnenkort : "Breaking News on CNN; America discovers large quantaties of chemical en Biological weapons in Iraq"

Daarna komt Syrië, dan Iran en dan Nederland omdat het Nederlandse drugs beleid niet overeenkomt met het drugsbeleid van Amerika

3. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het goed heb zijn er al chemische raketkoppen gevonden met lading.

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    De VS werkt snel...

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Egh.. heel lullige opmerking misschien.. Maar ze vinden op zeker wat.. Of Saddam nou echt wel of niet chemische wapens had zullen we nu nooit meer weten.. Want amerika kan het zich niet publiekelijk veroorloven om niets te vinden.. Dus wat er ook gebeurt ze vinden hoe dan ook wat. Zelfs al zouden ze het zelf moeten neerzetten daar.
    Dus misschien is deze vondst ook echt, misschien ook niet. Ik denk zelf alleen zo van waarom heb Saddam die raketten dan niet gebruikt?

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Precies, als hij toch weet dat hij ten onder gaat, waarom dan niet alles en iedereen naar de andere wereld helpen. Hij kon twee dingen doen om het de 'geallieerden' moeilijk te maken: olievelden in de brand zetten en chemische raketten lanceren. Die raketten heeft hij niet gebruikt... Waarom? Omdat ze er niet zijn! Een ieder die zegt dat Saddam ze bewust niet heeft gebruikt is naief, aangezien Saddam nu moet vluchten voor zijn leven. De beweegredenen van de VS om deze oorlog te beginnen [chemische wapens] zijn niet legitiem en tonen de arrogantie en lompheid van de VS aan. Nu is Syrie aan de beurt om dezelfde reden...

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    ff voor de duidelijkheid ik beweer niet dat Saddam ze niet heeft.. Hij heeft ze op zeker gehad dat wel.. Ik vind het alleen vreemd dat ie ze niet gebruikt heb en ik vertrouw op zeker niet de "vondsten" van de amerikanen.
    Ik had ze namelijk wel gebruikt als ik ze had.. Sterker nog tactisch gezien had ik die amerikanen een stad in laten nemen en vervolgens die hele boel opgeblazen met wat van die raketjes.
    Je weet toch dat je niet wint tegen die amerikanen maar je kan dan net zo goed zoveel mogelijk meenemen. Saddam overleeft het namelijk toch niet (als ze hem vinden) je kan ervan uitgaan dat die echt wel neergeschoten wordt. Dus als je dan toch doodgaat ...............................................

8. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Het is inderdaad vreemd dat hij wel in staat is om 5000 Koerden te vergassen maar de soldaten van de grootste Satan zal hij in leven laten terwijl hij over chemische of biologische wapens beschikt?

Ik vind het ook geweldig dat Amerika zijn uiterste best gaat doen om de dreiging van chemische / biologische wapens te verminderen terwijl ze zelf alle wapens in huis hebben waar ze nu ten strijde tegen trekken.

Het wel vreemd is dat je bijna niks meer hoort over Ossam Bin Laden en alleen nog maar over The Axis of Evil

9. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds het begin van de oorlog bombarderen de VS en GB de millitaire leiding van Irak.Misschien konden zij wel niet eens de orders geven om die wapens in te zetten.Maar dit is theoretisch,net zoals waarom ze niet ingezet zijn (misschien wel om Amerika voor schut te zetten) ook theoretisch.

10. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    De Vs is nog steeds met Osama bezig maak je maar niet druk.De massale aandacht is nu gericht op Irak.

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Sinds het einde van Golfoorlog 1 zijn de VS al bezig IEDERE WEEK Irak te bombarderen. [Kijk op: http://www.bowlingforcolumbine.com/library/wonderful/iraq1991.php]
    Wie is hier de agressor?

12. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Het is niet eens zo'n gekke theorie. Als je toch verliest kun je beter maar proberen om je vijand in een zo'n slecht mogelijk daglicht te plaatsen. De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.

Sadam zal vast en zeker iets hebben maar niet in de hoeveelheden die de Amerikanen beweren

13. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad maar wel inde No-Fly zone.
    En Bowling for columbine (heeft die regisseur zelf gezegd)is niet speciaal DE waarheid maar ZIJN Interrepetatie van de waarheid.
    Ik vindt wel na het zien van die film dat er een kern van waarheid in zit,maar je moet niet vergeten dat die man ZEER fanatiek is in wat hij schrijft en zegt.

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    HO! Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat Michael Moore ervan houdt om de waarheid enigszins aan te passen. Dat ben ik volledig met je eens. Het stukje 'what a wonderful world' gebruikt hij in de film om zijn mening jouw mening te maken. Alleen, het erge is is dat dit stukje wel degelijk feiten zijn. Kijk maar op die link, hij geeft verwijzingen naar de bronnen waar hij het vandaan heeft gehaald. Dit stukje film is in de docu een duidelijke onderbreking waar mensen geacht worden na te denken over hetgeen wat wordt aangeboden. En het is inderdaad spelen met de kijker wat Michael Moore doet, maar los van de film van ik bovenstaande link wel erg waardevol.

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ff tussendoor hè....Iraki's hebben Syrische Anti-Amerika strijders verdreven....toch wel een teken hoe blij ze met de Amerikanen zijn....

(ik weet dat niet iedereen in irak dat heeft, maar dit soort beelden/berichten spreken toch voor zich)

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het bewijst ook dat de amerikanen al weer hard bezig zijn de publieke opinie te beinvloeden (in dit geval de goede -bevrijde-irakees die de slechte -anti-VS- syrier verdrijft)

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    AHAHA. Fijne Koerden. We komen de Irakezen bevrijden van hun huizen! (10 uur journaal 16 april). Ongelooflijk

18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tja Koerden zijn jarenlang onderdrukt in Iraq dus nu proberen ze terug te pakken wat te pakken valt.. Tuurlijk klopt dat niet maar ik snap het wel een beetje.
    Maar dit is denk ik wel een voorbode van de chaos die daar straks heerst..

19. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zeg da -Z-, ik heb zo maar het idee dat het voor jouw niet echt uitmaakt wat de Amerikanen ook doen, jij bent er toch op tegen of niet?
    Dat het straks zo´n chaos word (is) in Irak, zou dat misschien niet aan al die bevolkingsgroepen kunnen liggen die blijkbaar niet met elkaar overweg kunnen. Ik geloof dat dit al eeuwenlang zo is dus waarom toch alle schuld op de Amerikanen steken.
    Wat is jouw achtergrond eigenlijk? Het zou wellicht het een en ander kunnen verduidelijken.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Da-z effe een vraagje: Ben je anti-Amerika ofzo?

Deel Deze Pagina