1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben je soms lid van de taliban of de baath partij?

2. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind (nog steeds) dat er geen gegronde redenen waren voor de oorlog, zeker niet als ze serieus dachten dat ze kernwapens hadden, begrijip me goed, ik ben geen fan van saddam, maar amerika is niet de politie van de wereld, en het zou goed zijn als die regering zich eens zou gaan richten op problemen in eigen land

3. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Da-Z een niet Europeese afkomst heeft,maar daar gaat het helemaal niet om.Wel geloof ik dat hij niet dol is op de Amerikanen en hun zeeer veel wantrouwt.Dat is niet abnormaal maar soms heb ik het gevoel dat Da-Z alleen de Moslim gedachtes in rekening neemt.

Sorry dat ik weer de "moslim gedachte" zeg want nu schuif ik weer een hele bvolkings groep over 1 kam.
    Maar je moet niet vergeten dat het gevoel dat "wij" van "jullie" nog al behhorlijk van elkaar verschilt.

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Haha, ik een moslim, wat grappig. Nee, ik ben een –om het maar ff voor jullie duidelijk te maken- een blanke nederlander. Maar goed, ik zie ook niet in waarom het zou uitmaken dat ik een moslim zou zijn, maar blijkbaar is het voor jullie belangrijk.

Gothicrulez: Nee, ik ben er niet op tegen wat de Amerikanen doen. Ik maak me alleen zorgen over hun regeringsbeleid. IMO is de VS het machtigste land ter wereld en kan het doen en laten wat het zelf wil. En dat is gevaarlijk. Bijvoorbeeld: Rumsfeld hield een toespraak waarin hij zei dat ‘nu Irak bevrijd was, de wereld ook bevrijd was van weer een groep verschrikkelijke massavernietigingswapens’.
    Ten eerste: ze hebben nog helemaal niks gevonden.
    Ten tweede, als ze er zijn heeft de VS ze zelf geleverd.
    Ten derde: de VS heeft de mogelijkheid om de aarde 7 x te vernietigen. Dus wie is hier de slechterik.

Ik heb hier allemaal ideeen over maar ik heb het idee dat niemand ze toch leest, als je meer wil weten moet je het maar zeggen. Het komt erop neer dat de regering Bush ino faalt. Maarmaarmaar: ik ben kritisch tegenover de VS maar keur zeker niet alles af wat de VS doet. Denk bijvoorbeeld aan voedselhulp, ze stoppen hier enorm veel geld in.

Wouter xbox: ja, ik ben anti-amerika en daarom speel ik xbox want ik boycot amerikaanse producten. En ja, ik heb een lange baard en een tulband en zit op het verderflijke internet mensen over te halen om zich aan te sluiten bij de taliban.

Dmatri: ik heb niks tegen amerikanen (mijn broer is zelf al een paar jaar amerikaan en is met een amerikaanse getrouwd). Amerikanen zijn ook gewoon maar mensen die er niks aan kunnen doen dat hun regering IMO op dit moment een paar rare spelletjes aan het spelen zijn. Kijk, ik heb gemerkt dat sommige mensen hier KRITIEKLOOS tegenover amerika zijn. Daar kan ik niet tegen dus moet je ze een beetje kietelen om vervolgens een interessante thread te krijgen. Want daar zijn we hier toch voor: informatie uitwisselen?

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Wat ik me nu afvraag is waarom wil de VS zijn veto wil uitspreken tegen de beslissing van de VN om te helpen iraq na de oorlog weer op te bouwen. De VS wil niet dat de VN zich daarmee gaat bemoeien.. Wil de VS "alleenrecht" daar hebben, ik vind dat heel erg vreemd in ieder geval

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, inderdaad Sadam is de heilige en Amerika de slechterik.
    Droom maar lekker verder!
    Als er een iemand niet de slechterik is is het amerika!!

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    HAHAHA, ik kan weer een oude reactie aan halen! (zie pagina 9 van deze thread). Oorlog is stom, saddam is stom, bush is stom, xbox is kicke, halo is kicke, discussie is kicke, me tarzan, you jane

(http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=20740&perpage=15&pagenumber=9)

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Maar ff serieus, LEES nou eens een keer een reactie voordat je erop reageert. Makkelijk om te quoten he, maar er vervolgens wel een andere twist aangeven. Irritant.

9. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Klopt helemaal, daarom ben ik ook gestopt met die discussie hierzo een poosje terug. Die lui die die oorlog steunen negeren de ene helft van je argumenten en verdraaien de andere helft.:mad:

En lees dit maar eens even, bron nos-internetsite:

VS kent eerste contracten wederopbouw toe 18-04-2003

De Amerikaanse regering heeft het eerste grote contract voor de wederopbouw van Irak toegekend. De Amerikaanse multinational Bechtel gaat in Irak luchthavens en stroom-, water- en rioolvoorzieningen herstellen.

Het contract is 34,6 miljoen dollar waard, maar dat kan in anderhalf jaar oplopen tot 680 miljoen dollar. De toekenning is omstreden, vanwege het besloten karakter van het proces. Een senator voor de Democraten stelt dat zich "een problematisch patroon begint te ontwikkelen als sommige van de machtigste bedrijven in het land deze enorme contracten blijven krijgen zonder openbare en transparante aanbesteding".

USAID, het federale bureau dat de organisatie van de wederopbouw onder zijn hoede heeft, werpt tegen dat het de enige manier is om de hulp snel in Irak te krijgen.

Shultz
    Naast de onduidelijke aanbestedingsprocedure roept ook de rol van oud-minister van Buitenlandse Zaken Shultz vragen op. Shultz is directeur van Bechtel en een groot voorstander van de oorlog in Irak. Verder staat oud-minister Weinberger, ook een vooraanstaand Republikein, bij de onderneming op de loonlijst.

Daarbij prees de huidige minister van Defensie Donald Rumsfeld het bedrijf - overigens zonder veel succes - in de jaren tachtig aan bij Saddam Hussein.

Shultz ontkent gebruik te hebben gemaakt van zijn politieke connecties om de opdracht voor Bechtel te krijgen. Hij wijst op de lange geschiedenis van de onderneming. "De afgelopen honderd jaar hebben er zowel Republikeinen als Democraten in het Witte Huis gezeten", aldus Shultz.

Hij zei ook dat Bechtel een deel van het toegekende werk zelf zal doen, maar dat het grootste deel zal worden uitbesteed aan andere bedrijven.

Contracten
    Naast het werk voor Bechtel zijn er nog vier contracten toegekend aan Amerikaanse bedrijven, onder meer voor het herstel van onderwijsvoorzieningen, begeleiding bij het plaatselijk bestuur en de organisatie van de zeehavens.

Contracten voor de organisatie van hulptransporten, het leveren van gebotteld water, het herstel van de gezondheidszorg en een gemeenschapsproject moeten nog worden toegekend. USAID heeft voorlopig 900 miljoen dollar gekregen voor de wederopbouw.
    Einde bericht

Maar nee hoor, het gaat de Amerikanen helemaal niet om hun eigen bedrijven en economie. Nee die edele en nobele Amerikanen willen de arme Irakezen, die ze al meer dan 10 jaar hebben laten lijden door die sancties, helpen.:{

Laatst bewerkt: 18 apr 2003
  10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    AAAAAAAAAH vandaar dus dat ze de beslissing van de VN om met opbouwen te helpen gaan veto'en.. Vond dat al raar..

Ach het irakeese volk is vrij van saddam en staat straks onder het juk van de commercieele druk en financiele schuld van de amerikane..
    Slim.. je bevrijdt een land en maakt het daarna financieel afhankelijk van je..
    En ondertussen kan je eigen economie en bedrijven nog spekken door hun allemaal opbouwingen toe te kennen die je zelf eerst heb vernield..

als dit idd allemaal klopt straks dan US alsjeblieft [​IMG]

11. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Zodra Iraq weer helemaal opgebouwd is zal Iraq helemaal niet financieel afhankelijk zijn,op Saoedie Arabie na heeft het de grootste olie velden v/d wereld.

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat ligt er helemaal aan hoe groot hun schuld aan amerika wordt voor al dat herbouwen..
    Daarbij vraag ik me sterk af hoe groot het aandeel van die olievelden straks onder amerikaans beheer gaan vallen (direct danwel indirect)

Maar voor ons beide blijft het wat dat betreft speculeren natuurlijk..

13. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    uuuhm, als ik hun was zou ik zeker niets teruggaan betalen, hoor, aangezien het gesloopt is door de Amerikanen, de Amerikanen bepalen dat het hersteld gaat worden, de Amerikanen bepalen door wie het hersteld word en de Amerikanen ook nog eens bepalen hoe duur dat gaat worden.....

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    De VN heeft geen enkel recht om daar te komen helpen.

Ik wil soms echt me hoofd tegen de muur slaan om sommige uitspraken hier.

Je hebt 2 keuzes jongen, een wereld waarin de VS niks doet. Of een wereld waarin de VS ingrijpt.

Wat wil je?

Als je keuze 1 had genomen dan was je nu al dood geweest dus veel plezier en ga maar de hypocriet uithangen door te zeggen dat de VS slecht is en alle andere bullshit.

!% van de wapens die Irak gebruikt zijn van Amerikaanse afkomst. Mensen hadden echt die collumn moeten zlezen in de metro.. die was echt ownage...

Maarja blijf maar lekker in je waan dat alles van de VS slecht is, dat Bush een aap is en dat we die landen met rust moeten laten. Waarheid is dat de Iraakse bevolking nu vrij is, Chaos hoort in die periode omdat die mensen voor het eerst vrijheid proeven.

Het was wel te verwachten natuurlijk dat alle anti oorlogs gasten meteen als de bevolking blij was zouden zeggen dat het was ingestudeerd en dat de VS de wederopbouw wel gaat regelen.

Sneu als je zo wanhopig opzoek gaat naar dingen om de VS naar beneden te halen. Als ze niks hadden gedaan waren er weer 150.000 mensen vermoord in een jaar.

de VN zijn echt klungels en ze kunnen echt NIKS. Opdoeken die zooi het staat echt nergens voor. Wat kunnen wij nou? We kunnen nog niet eens een enclave goed houden. Amerika heeft al zo vaak de kolen uit het vuur gehaald omdat de VN aan het kloten is.

Typische arrogante ondankbaarheid...

15. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Dit is nou precies wat ik bedoel Ugamer, je negeert onze argumenten gewoon en verdraait onze mening. Als de VS in hun recht staan, iets waar jij heilig van overtuigd bent, kom dan eens met argumenten (ipv deze onzin) om onze mening onderuit te halen.

16. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    eerder typisch blind pro-amerikanisme, waar zou ik aan dood gegaan zijn zonder de VS dan volgens jouw?

17. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Sorry, Amerika niet de politie van de wereld? Ik geloof dat een groot gedeelte van de wereld al jaren de V.S. als politieagent van de wereld heeft beschouwd of niet? Nu de V.S. zelf actie onderneemt lopen ze in 1 keer allemaal te klagen. Dan had de rest van de wereld zelf maar zo veel geld moeten stoppen in hun defensie zodat ze zelf problemen konden oplossen, maar dat hebben ze jaren lang aan de V.S. overgelaten omdat dat nu eenmaal lekker makkelijk was.

En wat betreft die contracten voor de wederopbouw. Natuurlijk is het niet netjes hoe de Amerikanen dit aanpakken, maar zo gaat het nu eenmaal in de wereld. Stel dat het niet de V.S., maar bijv. Noorwegen of welk ander land dan ook was geweest in deze situatie dan zouden ze het op precies dezelfde manier aanpakken.

18. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    maakt dat het goed ofzo???
    is het niet de bedoeling dat je een goed voorbeeld stelt als zogenaamde "politie-man", of is het gewoon de bedoeling dat je dan doet dat waarvan je denkt dat anderen dat ook gedaan zouden hebben.....

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Je hebt gelijk
    Je hebt nog een keer gelijk
    En je hebt nog een keer gelijk

Laatst bewerkt: 18 apr 2003
  20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21