1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Idd, als amerika europa in wo2 niet had bevrijd had jij nog steeds in een dictatuur geleeft met duizenden doden vriend!

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik negeer jullie argumenten niet, ze slaan alleen nergens op. Wat heeft het voor zin om te zeggen dat de wapens van Amerika zijn en dat ze Saddam zelf ook nog hebben geholpen? |:- Er zijn daar ook Russische wapens en gasmaskers. En ja ze hebben Saddam geholpen maar dat heeft de VN ook gedaan dus lekker hypocriet om daarover te gaan zeuren.

Het maakt me echt niks uit of de oorlog gerechtvaardigsd was, de vrijheid van die mensen daar zoals ik het nu zie is meer dan genoeg motivatie voor mij om de oorlog goed te keuren.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Idd man, het is voor het eerst in 30 jaar dat die mensen weer in vrijheid kunnen leven! En dat is voor mij ook genoeg motivatie om deze oorlog goed te keuren!

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ze stellen toch een goed voorbeeld lijkt mij? Ze bevrijden landen, ze grijpen in in risco gebieden, ze lossen oorlogen op, ze steunen tientallen landen financieel en ze beschermen zichzelf en ons.

Waar is het slechte voorbeeld? Ook politie doet wel eens dingen fout en het is al vaker gebeurd dat de overheid in nederland eerst organisaties steunt om daarna pas te zien dat ze misschien toch niet zo zuiver zijn als ze denken.

Wees maar gewoon blij dat er tenminsten nog IEMAND in de wereld oplet.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nee, Ugamer volgens The Outblast moet je volgens mij Saddam steunen.

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dus de V.S. moet het maar normaal vinden dat hun soldaten omkomen en dat het hun kapitalen kost om "politie-agent" te spelen terwijl de rest van de wereld op z´n luie reet blijft zitten en toekijkt hoe de V.S. hun problemen oplost. Gek he dat de V.S. dan schijt heeft aan de V.N. Als diezelfde V.N. nu eens een keer zelf daadkracht toont zouden ze die rol van de V.S. kunnen overnemen, maar aangezien de V.N. bestaat uit hypocriete landen die alleen maar uit zijn op eigenbelang zal dat er niet van komen. En natuurlijk gaat de V.S. ook uit eigenbelang te werk, maar ja zolang niemand anders er iets tegenover wenst te doen gaan ze hun gang maar. This is the real world. Get over it.

Laatst bewerkt: 18 apr 2003
  7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    He Gothic,
    Die zit man! Dat is ene goeie!

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Heb je wel eens een daadkrachtige vredes missie gezien? :+

Er zijn zoveel oorlogen geweest die de VN probeerde op te lossen in jaren en Amerika even in een maandje heeft geklaard.

De VN zijn een stel kneuzen..

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Na de terroristen is de vn idd de grootste groep kneuzen die er zijn!

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb zo m´n momenten he. :cool:

Wel opvallend trouwens dat wanneer je met goede tegenargumenten komt bij die anti-Amerika gasten dat ze ineens niets meer van zich laten horen tot het volgende zogenaamd "negatieve" bericht op tv of in de krant zodat ze weer kunnen schrijven hoe slecht Amerika wel niet is.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Idd erg opvallend! Je hebt ze gewoon afgezeken!

12. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    even iets over Amerika,

Amerika heeft zelf Bin Laden & co getraind en bewapend, Amerika heeft Saddam in t zadel geholpen en bewapend, allebei tegen hun gekeerd, nu zou je misschien denken dat zo'n land eens leert van z'n fouten, maar nog steeds kopen ze steun van andere landen in het midden oosten met wapens

13. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    het kost de VS al die kapitalen om hun eigen rommel eens op te ruimen, en om de aandacht van binnenlandse problemen zoals economie af te leiden......

de argumenten VOOR de oorlog voor de oorlog(geen typo):
    Saddam heeft wapens,
    hij is gevaarlijk

-denk je nu echt dat hij het in z'n bolle kop haalt om VS oid aan te vallen

*geen wapens gevonden

nieuw argument voor de oorlog:
    mensen bevrijden in Iraq is goed

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    En jij denkt dat Saddams regime die wapens zomaar ergens laten liggen.

Weet je wat ik denk? Dat Saddam allang door had dat hij toch geen kans had en zijn wapens heeft doorgesluisd naar bevriende landen om ze te kunnen verkopen en onderdak te zoeken om vervolgens met zijn vrienden uit het regime in anonimiteit te kunnen gaan leven.

Of dit ook daadwerkelijk gelukt is weet ik natuurlijk niet. Misschien is hij allang ontkomen en heeft hij stukjes in scene gezet via dubbelgangers of misschien ook niet. Wellicht komen we nooit achter de waarheid en misschien ook wel. So stay tuned!

15. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

De oorlog is mede begonnen door dat de mensen waren onderdrukt. niet nieuw argument

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Toen wisten ze nog niet dat hij die erge dingen zou doen. In Nederland werd ook die ene terrorist geleerd hoe die moest vliegen. Echt bullshit argumenten zijn dat. Alsof jij al van te voren weet wat er gaat gebeuren |:-

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoezo onbetrouwbaar?
    ze hebben 51 (!!) MIGS (soort straaljagers) gevonden.
    niet zomaar opstraat, neen lekker onder het zand!!

wed maar dat er meer onder die woestijnen liggen!

nogmaals: Iedereen is tegen deze oorlog, wie is voor?
    het iraakse volk!*

*let er wel op dat die mensen na +/- 30 jaar vrij zijn!!

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    God, wat een theekrans ineens hier zeg. Hé Bep, hebbie het al gehoord, die en die zei dat jij bla bla. Jullie zijn zeker lid van de Blaath partij, al dat geblaat! :D:D:D

19. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Volgens mij is er iemand gepikeerd over het feit dat we ons nu afzetten tegen dat Amerika gebash van jou en een paar anderen. :D If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen!

Laatst bewerkt: 19 apr 2003
  20. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en dus, vrij?? ik word ook al mijn hele leven onderdrukt, niemand die mij komt bevrijden, nee, willen me alleen maar verder achter het aanrecht drukken....

Owkee die mensen zijn vrij, leuk, geallieerden hebben ons tijdens de tweede wereldoorlog heus niet bevrijd omdat het zo zielig voor ons was dat de duitsers over ons heerste.

Daarnaast reden dat de Amerikanen het allemaal maar zo ff doen, is omdat zij onder 1 bestuur staan, als jij in je eentje moet beslissen wat je gaat doen ben je ook 1 minuut bezig, als je met 20 vrienden bent ben je hoogstwaarschijnlijk een half uur bezig.
    En moet je je voorstellen dat elk van die vrienden ook nog eens met zijn vriendin en minnares moet overleggen/toestemming vragen. Lekker hoor...

Deel Deze Pagina