1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Tja dat is neit Amerika's problaam dat de zogenaamde Eruopese UNIE het niet eens kan worden. hun laten die tiran daar niet langer zitten. ze hebben genoeg geprobeerd om de EU te overtuigen maarja de franse en duitsers willen weer niet luisteren...

Ik vraag me af waarom... |:-

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hehehe, volgens mij miste je net de grap, maar maakt niet uit. Ik ben trouwens wel van mening dat hier wel veel geblaat wordt. Ik heb jullie nog geen één goede opmerking zien maken namelijk :+

3. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    alsof ik nog steeds steun met wapens probeer te kopen, ik weet niet wat er van te voren gaat gebeuren, en dat verwacht ik ook niet van anderen, ik verwacht echter wel dat ze van hun fouten leren, wat ze dus blijkbaar ook niet doen

4. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    De fransen en de duitsers hebben er geen baat bij als Saddam Hussein verdreven wordt, en de Verenigde Staten wel.

De economie in de vs thrives on war, evenals de mensen, is goed voor het eenheidsgevoel...

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Sure!!!!! Ga eerst een kijken wat Frankrijk en Duitsland allemaal hebben gedaan in Irak! Nu ineens willen ze wel weer betrokken worden.

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeeeh Ugamer, wat hebben Frankrijk en Duitsland dan gedaan? :confused:

Ben benieuwd en wacht op antwoord...:{

Laatst bewerkt: 21 apr 2003
  7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    :confused:

Laatst bewerkt: 21 apr 2003
  8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    oke, iedereen wil dat Amerika weg gaat uit Irak....
    oke dan doen ze dat. stel dat Amerika vertrekt uit irak bijvoorbeeld morgen ofzow. en dan?? dat wil toch iedereen?
    Amerika suckt right? nja als amerika dus weg gaat dan word alles 1 grote puinhoop (meer dan als het al was..)

iedereen zit wel allemaal te zeiken op Amerika, maar als ze niet aan hadden gevallen dan zaten we met een probleem ivm dreiging van bom shit. en nu ze wel aangevallen hebben moeten ze zo snel mogelijk weg.......

blaat, ik ben het (al de hele tijd) eens met Ugamer.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ze hebben deals met Saddam gehad voor olie, ze hebben voor miljarden recht op olie. en nu Amerika daar is krijgen ze waarschijnlijk niks :p ..

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ugamer verwijt Frankrijk en Duitsland iets anders en ik wil weten wat. En niemand zit te zeiken op Amerika, alleen op het gevoerde buitenlandse beleid. En over welke bom shit heb je het?

11. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb meer angst voor Noord Korea met hun nucleaire rebelse gedoe... Dan welke bomshit van wie dan ook...

En inderdaad als de Verenigde Staten uit Irak vertrekken wordt het hoogstwaarschijnlijk een nog grotere puinzooi, en wiens schuld is dat dan?? De VS die het land heeft aangevallen of de rest van de Wereld die de VS onder druk hebben gezet om uit Irak te vertrekken?? En wat gebeurt er als het Iraakse volk zichzelf uiteindelijk weer reorganiseert, maar dan democratisch?? Klopt de VS zich dan op de borst hoe goed ze het allemaal wel niet hebben aangepakt??

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Interessante gedachte. Ik zit hierdoor ineens te realiseren dat dé reden waarom de VS zoveel op tv is met militaire acties, de versplintering is van de tegengroepering. Vroeger had je alleen de Sovjet Unie, nu is dat verschillende groeperingen in verschillende landen. Het gevolg is meerdere oorlogen. Wellicht dat dat oorzaak is van het militaire beeld dat we nu hebben van de VS.
    Maar ik denk tevens dat het neo-conservatisme zoals gehanteerd door de Bush-regering wel degelijk meer oorlog in de hand werkt.

13. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het ook fantastisch dat iedereen het heel gewoon vind dat Amerika de democratie brengt in een regio die zelf eigenlijk helemaal "geen" democratie willen.

En wat is dat dan voor democratie? Is dat een democratie zoals in Amerika die is gebasseerd op de bijbel en het Christelijke geloof? 95% Ofzo van Irak is Moslim.

Begint de democratiserings drang van Amerika niet een heel klein beetje te lijken op de verspreiding van het communisme door de oude Sovjet Unie?

Is de Amerikaanse democratie echt zo fantastisch? Ik kan mij herinneren dat tot een kleine 40 jaar geleden de complete Afro Amerikaanse bevolking geen bestaansrecht had in het Democratische Amerika?

14. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zullen we jou even een keuze geven dan: Een machtig Iran dat beschikt over de olie velden en het land van voormalig Irak en waar een verschikkelijke vent aan de macht is, of Irak steunen zodat het niet zover zal komen...:confused: I wonder

Edit: en kom nu niet met Irak viel Iran aan, want als Irak de oorlog had verloren had dit dus wel gebeurd...(en met Russische steun had dat Iran best gelukt)

Laatst bewerkt: 22 apr 2003
  15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm....dus? wat is de relevantie:confused:

Laatst bewerkt: 22 apr 2003
  16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik denk dat democratie 'an sich' werkt. Je moet er alleen wel als volk en natie voorbereid op zijn. Ik ben benieuwd wat het Iraakse volk wil. Niemand heeft gevraagd of het volk wel zit te wachten op een democratie, zeker als deze gebracht wordt door, een in Iraakse ogen, verderfelijk land als de VS. De vraag is dan inderdaad: kan (en mag!) je een democratisch gedachtegoed opléggen?

17. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoor, maar de reden dat ik hier al een tijd niet meer gereageerd heb is vanwegen die bullshit anti-amerika argumenten waar dus totaal niet over nagedacht is, die totaal niet op de situatie slaan, of die al 100 maal eerder genoemd is...Ugamer heeft gewoon de spijker op z'n kop geslagen...

zoals ik eerder al zei, de hypocrieten die iedereen zo opstoken tegen deze oorlog (Frankrijk en Duitsland) zijn zo fel tegen omdat die mooie contracten van ze dan niets meer waard zijn....

18. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    De relevantie is dat Amerika er zo prat op gaat dat ze de beschermers zijn van Democratie terwijl het een vrij aparte "democratie" is in Amerika. Heb je geld dan tel je mee, ben je arm dan is dat je eigen fout en zoek je het maar uit.

Bovendien is Bush op een wel heel rare manier president geworden. Het staat volgens mij nog steeds niet 100% zeker vast of hij nu wel of niet heeft gewonnen.

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had het over het punt dat ze daar 40 jaar geleden...blablabla....dat is 40 jaar geleden, niet nu....

En ja, ze hebben daar een rare democratie, maar dat is nu eenmaal een van de kiesstelsels...zo zijn er wel meer landen...kijk Turkije...(volgens mij ook duitsland..en er zullen er wel meer zijn)...

En onze eige oranje democratie...werkt die altijd vlekkeloos....lijkt me duidelijk van niet...

20. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier word ik ook zo ziek van...de VS kan het op dit punt helemaal niet goed doen...maarja, hier gaan we:

1. De VN mag meehelpen met de opbouw; neeeee, de internationale gemeenschap mag niet opdraaien voor de oorlog.
    2. De VN mag niet meehelpen met de opbouw; Amerika wil Irak omvormen tot een geldpoel.

De Amerikaanse bedrijven krijgen de rechten om Irak op te gaan bouwen...(waar dit van betaald wordt terzijde...want dat is de vraag en ik denk dat Amerika slim genoeg is om hier een regeling voor te maken waar het Iraakse volk niet onder lijdt, want PR is heel belangrijk voor ze); Waarom alleen Amerikaanse bedrijven? Nou...zou Amerika niet het meeste in de bevrijding van Irak hebben geinvesteerd? :confused: |:-

Deel Deze Pagina