1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat de Iraakse bevolking z'n eigen land aan het plunderen is en niet de Vs.
    Mensen het was een leuke en leerzame discussie,maar ik geloof dat hij een beetje doodgebloed is.Greetz to ya all.:9

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm...t waren soldaten uit de VS die geld wouden jatten, maar ze zijn verlinkt en gepakt....no harm done ;)

3. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Die kuntsvoorwerpen zijn bijna zeker meteen verscheept naar o.a. Amerika en Europa

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Welke? de gestolen door de iraaksen?

Of de voorwerpen die ze (gelukkig) hebben terug gevonden.
    wed maar dat die voorwerpen NIET naar europa gaan. iedereen in de kunst handel is al gewaarschuwd voor iraakse voorwerpen. als iemand probeert te verkopen is ie gelijk de lul

owja, De oorlog is volgens President Bush officieel voorbij! _O_

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
  6. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    owja, De oorlog is volgens President Bush officieel voorbij! _O_ [/B][/QUOTE]

Gut wat jammer. Wat moet ik nou 's ochtends kijken op TV

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Kunnen we deze eindeloze welles/nietes thread ook wel dicht gooien. :+

8. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Thread kunnen we dus niet uitgooien 8)

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ach, waarschijnlijk zitten we hier over een maand de Syrie-crisis te bespreken. Dan hoeft alleen maar de naam van deze thread aangepast te worden en blijft het forum ook wat schoner ;)

10. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan meteen iedereen z'n posts aanpassen en irak in syrie veranderen en saddam in :confused: scheelt een hoop getyp ;)

(dit is natuurlijk niet helemaal serieus bedoelt, want ik weet ook wel dat niet iedereen 't zelfde standpunt in zal nemen als in de Irak crisis...zo ook ikzelf niet...[ja, je moet hier "tegenwoordig" alles uitleggen ;)])

11. xboxwhopper

xboxwhopper xb0x freAk

Leuk Bevonden:
    0
    Amerika STINKT!

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Onderbouwing zou fijn zijn...
    Dit is nu de reden waarom deze thread doodgebloed is!

13. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    8)

Laatst bewerkt: 7 mei 2003
  14. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Amerikanen doden Iraakse politiemensen

Uitgegeven: 12 september 2003 11:36

BAGDAD - Amerikaanse soldaten hebben vrijdag in de Iraakse stad Fallujah het vuur geopend op Iraakse politie- en veiligheidsmensen die gewapende rebellen achterna zaten. Daarbij zijn tien Irakezen gedood en vijf verwond. Dat heeft politiechef Adnan Hamad gemeld. Een Amerikaanse legerwoordvoerder heeft gezegd dat de zaak in onderzoek is.

De zeven politieagenten en tien veiligheidsmensen achtervolgden in auto's gewapende rebellen. Die hadden het vuur geopend op het kantoor van de plaatselijke gouverneur. Toen ze tijdens de achtervolging ergens in het noorden van de stad Amerikaanse soldaten tegenkwamen, begonnen die met schieten, aldus politiechef Abdul Rahman Khodeir. In Fallujah zijn velen de straat opgegaan om te protesteren tegen de beschieting.

Het is het tweede incident in twee dagen waarbij Amerikanen hun Iraakse collega's hebben beschoten. Woensdag schoten Amerikanen een Iraakse politieman dood en verwondden een ander toen hun konvooi door een bom werd getroffen. Volgens Iraakse getuigen schoten de Amerikaanse militairen na de explosie wild in het rond waarbij de agenten werden getroffen. Collega-agenten hebben later massaal gedemonstreerd tegen de actie van de Amerikanen.

Oh oh oh dit gaat echt helemaal fout. Als de Amerikaanse soldaten er echt te lang blijven zitten ben ik bang dat je Vietnamachtige incidenten gaat krijgen

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nou technoob, ik kan je verzekeren dat de VS er alles aan zal doen om er geen tweede Vietnam van te maken. Wellicht kunnen we binnenkort een programma zien op Discovery Channel: 'het mysterie van het plotseling verdwenen Iraakse volk'. Of: 'het mysterie van het zwartgeblakerde land wat ooit Irak was'

Leuk trouwens dat je deze thread uit de diepste krochten van de XBW kelder omhoog kickt :+, hopelijk krijgen we weer bezielde en felle discussies zoals voorgaande 35 pagina's

Laatst bewerkt: 12 sep 2003
  16. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Als je aan een felle discussie mee wilt doen dan moet je in de KOTOR thread meediscussiƫren wanneer die uitkomt 8)

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik discussieer liever over het lot van de Iraakse burgers :)

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Uit www.nu.nl

"Irak heeft waarschijnlijk tien jaar geleden zijn massavernietigingswapens al vernietigd, maar president Saddam Hussein wekte de suggestie dat hij ze nog wel had ter afschrikking. Dat heeft de voormalige VN-wapeninspecteur Hans Blix woensdag gezegd voor de Australische radio.

"Ik kom meer en meer tot de conclusie dat Irak, zoals het zelf ook volhield, bijna alles van wat het had in de zomer van 1991 heeft vernietigd", aldus Blix."

Het was al bekend dat Engeland en de VS onrechtmatig een oorlog hadden gestart, en dit zal het alleen maar voeden. Alleen wie gaat Engeland en de VS terecht zetten..? :{

19. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    de NAVO...

ze komen er natuurlijk steeds meer zelf voor te staan, en de NAVO zal in de toekomst dus nog wel beter nadenken voordat ze de (vooral) Amerikaanse praatjes geloven...

en de opinie over Amerika zal natuurlijk (is eigenijk al gebeurd) overal, zelfs in eigen land, flink dalen....

Deel Deze Pagina