Ik vind dit een flauwe opmerking. Wat je nu doet is redeneren vanuit een 'wat zou er gebeurd zijn als'-redenatie, een van de grootste fouten die je kan maken in het beschrijven van historische gebeurtenissen (dus je hebt in deze zin ook een historisch gebrek: en dit bedoel ik niet flauw ofzo, dit worden vele historici aangerekend). Ik denk dat je Lorre zijn opmerking in een breder perspectief moet zien, namelijk dat de ontwikkeling van nucleaire wapens een van de grootste terroristische daden is van de vorige eeuw. Let's face it, tienduizenden doden in Japan en duizenden getroffenen die door de straling getroffen zijn wat zich nog steeds tegenwoordig uit in genetische afwijkingen. Nucleaire proeven door verschillende landen waar vele mensen nog steeds de gevolgen van dragen (Nevada bijvoorbeeld). Om dan vervolgens door te redeneren: wat ik hier in deze discussie mis is dat niemand zich blijkbaar druk maakt over het feit dat de VS over een wapenarsenaal beschikt waar de honden geen brood van lusten. En vervolgens verwijten ze Irak 'gevaarlijk' te zijn! De pot verwijt de ketel-principe! Maarja, om mezelf nogmaals aan te halen (zie boven): het intereessert toch niemand geen ene biet, want straks hebben we toch weer ff mooi een televisiespektakel van jewelste als de oorlog losbarst! Wat een lol! -zucht 2x-
Laatst bewerkt: 19 mrt 2003