1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Nog een paar uurtjes ...................

2. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    hahaha, Mooi man deze discussie. Zometeen krijgen we in Nederland nog een burgeroorlog.

Misschien moeten aale mensen voor een oorlog; in het noorden gaan wonen. De rest in het Zuiden?

3. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Saddam zich in Baghdad en wellicht Tikrit (zijn geboortestad) samen met loyale (Republiekeinse Garde en Speciale Republiekeinse Garde) troepen ingraaft en de Amerikanen tot straatgevechten dwingt. Ook Saddam zal van de 1e Golfoorlog geleerd hebben dat het niet veel zin heeft om zijn tankdivisies met de Amerikanen en Britten te laten vechten. In een stadsoorlog hebben de Amerikanen veel minder voordeel van hun geavanceerde wapens, en moeten tegelijkertijd oppassen niet te veel burgerslachtoffers te maken. Kijk hoe moeilijk de Russen het in Grozny gehad hebben, en hoe die stad er nu uitziet. Dat laatste kunnen de Amerikanen zich niet veroorloven.

Tegelijkertijd zal Saddam zijn minder vertrouwenswaardige eenheden op de Shi'itische en Koerdische minderheden af sturen om zo een vluchtelingenstroom op gang te brengen. Geprobeerd zal worden om de Amerikanen daarvoor verantwoordelijk te stellen, en daarmee de publieke opinie in Europa, maar vooral ook in de Arabische wereld tegen de Amerikanen te keren.

De vraag is natuurlijk of Saddam chemische of biologische wapens inzet. Als hij dat doet, dan denk ik dat hij dat doet in de vorm van een terroristische aanslag op de VS, maar dat zal hij pas doen als alles verloren lijkt.

Het wordt zeker niet makkelijk voor de Amerikanen, maar overwinnen zullen ze.
    Veel mensen tegen de oorlog, lullen over de zogenaamde burgerslachtovers die er zouden vallen. Tuurlijk is dit waar, in elke oorlog vallen slachtovers. Maar dit aantal zal zeer klein zijn. De wapen techonologie is de laatste jaren sterk verbeterd. Er worden tegenwoordig echt geen bommentapijten neergelegt zo als in WO2 het geval was. De smartwapens van tegenwoordig zijn zeer nauwkeurig en de Amerikanen zullen echt niet met opzet burger doelen raken. Daarnaast is een groot deel van de Irakezen voor de oorlog.
    Irak is één van de rijkste landen van de wereld. De olie die het land exporteert levert miljoenen op. Hoe komt het dan dat de Irakezen zelf straat arm zijn. Irak stopt al zijn geld in zijn leger en zijn massavernietegings wapens. De Irakezen zeggen wel leuk dat Saddam de man is, maar ze moeten ook wel. je wordt daar gewoon opgepakt als je tegen Saddam en zijn regime bent.

Dus kom maar op met die oorlog.

4. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft de VS geen massavernietigingswapens gebruikt?? Wat is er gebeurt in Hiroshima of telt dat niet mee?? Amerika heeft dit als enige gedaan en ja Saddam, maar is Amerika daarvoor aangepakt?? NEE, waarom Saddam wel??

Laatst bewerkt: 19 mrt 2003
  5. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0

Dit kwam door puur onwetendheid,in die tijd kenden ze de gevolgen nog niet zo als wij die wel kennen.Ze hadden er geen idee van wat Fallout was.Dat waren hele andere tijden en niet te vergelijken met de dag van nu.

6. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    En btw ik begrijp dat je geen oorlog wil...dat wilt niemand ik ook niet.Maar je kan niet ontkennen dat er iets aan het gevaar "Saddam" gedaan moet worden.Ik hoop alleen niet dat Noord Korea de volgende is want dan is het einde gewoon zoek.

7. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet er niets aan het gevaar "Amerika" gebeuren en aan dat Bos dat aan het hoofd staat. Wat me vader niet kan moet ik maar af maken. We zullen zien hoever de appel van de boom valt.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik heb ook nooit ontekend dat ik Saddam op zijn plaats wil houden, sterker, op deze pagina heb ik een post staan over het gebruik van Navy Seals tegen Saddam. Dat lijkt mij de aangewezen weg om Saddam uit de weg te ruimen! Nog sterker: ze hebben daar 10 jaar de tijd voor gehad!! En wat je daar als laatste aanhaalt (N-Korea) is dus precies waar ik bang voor ben. De VN als controlerende macht is waardeloos aangezien nu blijkt dat ze de VS totaal niet in toom kunnen houden. Tel daarbij het enorme wapenarsenaal van de VS op en ik hou mijn hart vast. De VS is behoorlijk op drift geraakt.
    Nog ff een opmerking over het gebruik van wapens tegen het eigen volk: ze hebben allereerst dieren (voornamelijk varkens) gebruikt om te kijken wat de effecten waren van een nucleaire bom. 50% overleed direct, 25% overleed binnen een paar weken wegens de overdosis straling en brandwonden. Daarna zijn er mensen ingezet terwijl ze wisten dat je er dood aan kon gaan! Daar komt bij dat men al wist dat teveel rontgenstraling schadelijk was voor menselijke cellen! De VS overheid heeft dus bewust mensen het gebied ingestuurd puur als testcase om te kijken wat de bom allemaal inhield en men wist dat mensen konden overlijden!

9. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet weten dat Amerika in een ongemakkelijke positie zat. Denk eens aan al die moeders die hun zoons na de oorlog nooit meer terug zouden zien omdat zij vochten voor onze vrijheid.

De Nederlandse regering moet harder worden. We komen weer in het "gebroken geweer" periode. Er wordt maar bezuinigt op defensie. Vooral Wouter Bos. Sociaal noemt hij zich. Hij behoudt mischien wel de melkert banen, maar aan de andere kant onslaat hij 7000 defensie personeel. Ooh jongens wat is die Bos sociaal. De laatste keer dat er streng bezuinigt werdt op defensie was tussen wo1 en wo2. Want een oorlog zou toch niet meer komen. Nou je hebt het gezien, duitsland veel mooi ons land binnen. Maar nu dwaal ik helemaal af.

10. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0

Je Navy Seals verhaal klopt niet. Denk je dat Amerika enig idee heeft waar Saddam zit? Ze hebben immers Bin Laden ook nog niet gevonden. En je stopt niet een heel regime door de leider te doden. Er is echt wel meer nodig dan dat.

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dus bombarderen we maar geheel Irak plat! Dat zal helpen!

12. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk als ze Saddammeke hebben gepakt, dat ze niet veel later ook Osama hebben gepakt. Ook denk ikzelf dat ze Saddam niet eens levend pakken, want hij zal wel een kogel door zijn kop heen jassen voordat ze hem pakken. Hij verliest liever zijn leven door zichzelf dan door Amerikanen....... MAFKEES

13. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij bent ook zo iemand die denkt dat Amerika gewoon een bommen tapijt aanlegt boven baghdad. De wapen techonologie is de laatste jaren sterk verbeterd. Er worden tegenwoordig echt geen bommentapijten neergelegt zo als in WO2 het geval was. De smartwapens van tegenwoordig zijn zeer nauwkeurig en de Amerikanen zullen echt niet met opzet burger doelen raken.

Ik vind je naief als je denkt dat met het einde van Saddam een einde komt aan het regime daar. Er is heus wel een hoge top man van Saddam die het zooitje wel overneemt en mischien wel erger is dan onze grote vriend Saddam.

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik naief? Bij deze kaats ik de bal terug aangezien is aangetoond dat maar 12% (!!!) van die zogenaamde hightech wapens hun doel heeft geraakt. Dat betekend 88% doel gemist met bij sommige desastreuze gevolgen! Tevens, als je de Amerikaanse aanvalstechnieken bekijkt is het altijd eerst bombarderen en dan pas grondaanval. En dat bombarderen, dat zijn bommentapijten. Niet zo heftig als in Vietnam (dat kan je niet doen want dan krijg je de publieke opinie tegen je) maar nog steeds heftiger dan het laten vallen van een enkel bommetje!
    En nog over Saddam zelf, natuurlijk is het weghalen van die man alleen niet voldoende. Als je de tijd neemt om mijn posts te lezen dan zal je lezen dat ik meerdere malen heb gezegd dat ik dat ook niet het probleem vindt! Mijn probleem is dat de VS doet of Saddam alleen het probleem is! De VS schotelt valse informatie voor en op basis van die valse informatie starten ze een oorlog. En iedereen tuint erin!

15. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die ongerust zijn ivm Noord-Korea :

Ik ben 95% zeker dat NK next is!!!
    NK is tenminste een echte bedreiging voor de VS maar daar is geen olie dus gaat Irak voor...

Een land dat zelf toegeeft dat het kernwapens heeft zal Bush ZEKER aanvallen
    Niet omdat hij er baat bij heeft maar voor de publieke opinie...

16. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    trouwens.. bush heeft wel gezegd dat Saddam Irak moet verlaten binnen 48 uur (morgenvroeg moetie dus weg zijn) maar niemand wil hem hebben behalve Zuid Korea.. Dus hoe kan hij dan weg komen als hij al weg ging... En alsie weg ging naar Z-K dan verenigde hij zich daar met de terroristen... Maar goed hij blijft dus in Irak om zijn land te verdedigen.

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Saddam is ook het probleem. Saddam is een dictator en die zijn altijd slecht. Daarnaast is Saddam een gekke dictator die alle regels aan zijn laars lapt. Saddam heeft biochemische wapens, is al 10 jaar geleden aangetoond en Saddam heeft nog steeds niet bewezen dat ze weg zijn.

En voor zover 12% hun doel raakt, dat lijkt me een beetje overdreven.

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat rechtvaardig juist wel oorlog want eens trek je de lijn. Het probleem met de VN is dat ze totaal geen druk willen zetten op Saddam. Er zijn al eerder inspecties geweest en die hebben ook niks uitgehaald terwijl vast staat dat Saddam nog wapens heeft.

Troepenopbouw is dus zeker nodig om die man eens onder druk te zetten en te laten zien dat we het dit keer wel menen. VN is echt een lachertje op dat gebied...

Maarja gleukkig zijn we er nu binnen een paar dagen vanaf en dan zullen we zien dat het een heel stuk beter wordt in Irak. Zonder Saddam op elke straathoek.

19. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    irakeys

niet te hoepn dat saddam een bom op MS gooit en dat xbox-live dan uit de lucht valt,
    oh oh:9

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Grappig, op een beetje nieuwssite is dit getal (12%) eraf te halen. Denk aan truthinmedia.org, tenc.org. Het wordt zelfs op Discovery Channel uitgezonden als een programma 'wat er mis ging in de Golfoorlog'. Ik verzin deze cijfers niet, dat zou te makkelijk zijn. Het erge is juist dat blijkbaar maar 12% zijn doel raakt!! tenzij je 'iets raken' anders definieert dan ik natuurlijk.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2003

Deel Deze Pagina