1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    JAAAAAAA het is oorlog! Feest! :{
    Het is lang niet zo massaal gegaan als ze dachten. Amerikanen zijn wat voorzichtig

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ach, 40 kruisraketten op Bagdad noem ik niet meer voorzichtig... Tja, eigenlijk ook wel bedenk ik me, eerst alles platgooien, dan pas aanvallen. Dat scheelt tenminste levens... Hypocriet gedoe

Laatst bewerkt: 20 mrt 2003
  3. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, 12% in de golf oorlog 1991....dat kan best kloppen, maar ze hebben de Laser guided zooi "afgeschaft" en gebruiken nu bommen met GPS (of iets in die trant) dus worden ze via sataliten bestuurd...externe invloeden hebben hier dus geen vat meer op...

12%...ik denk dat je nu toch wel kan spreken over percentages in de 90....en straks gebruiken ze (zou bijna hopelijke willen zeggen) ook de E-bom en de MOAB nog...vooral de E-bom is zeer effectief en weinig dodelijk

4. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Niet iedere schending van resoluties betekent oorlog. Als de overtreding gewoonweg niet zwaar genoeg is kan je geen oorlog beginnen. En om het nog maar eens te zeggen: ik heb geen bewijs gezien van massavernietigingswapens.

Er zijn zo veel landen die resoluties schenden, dus waarom Irak eruit pikken???? Antwoord staat wel ergens in de thread, ik heb het zelf ook ergens neergezet.

En daar heb ik toen ook meteen bijgezet waarom ik nou eigenlijk zo fel tegen ben. Maar voor de duidelijkheid: Saddams leven interesseert mij echt helemaal niets, maar de Amerikanen hebben niet het recht om een regime dat ze niet aanstaat te verwijderen. Het draait dus niet om die ontwapening, als het ze echt ging om de wereld te bevrijden van massavernietigingswapens dan zouden ze hun eigen arsenaal ook allang vernietigd hebben.

En Irak beter af zonder de dictator Saddam, wellicht maar waarschijnlijk komt er een door de Amerikanen aangewezen dictator voor in de plek. Net zoals ze eerder in Afghanistan hebben gedaan. Want daar zijn ook nog steeds geen verkiezingen geweest. En deze twee landen zullen op deze manier twee tikkende tijdbommen worden, net zoals toendertijd met Iran. Want ook daar hebben ze dit geintje geflikt. En maar doen alsof Iran de grote boosdoeners zijn, hypocriete Amerikanen.

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    GO zilverpijl!!! Jammer dat de voorstanders (voor de oorlog) in dit forum de posts niet goed lezen, maar dit slaat de spijker op z'n kop! Klasse post.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2003
  6. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Op CNN hoorde ik dat Irak 2 Scud-raketten op de Amerikaanse troepen heeft afgevuurd,als dit waar is heeft Amerika gelijk gehad dat Irak "verboden" wapens in bezit heeft.Als dit waar is tenminste....hmmm even wachten op meer berichtgeving want dit zou ook propaganda kunnen zijn.|:-

7. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    In de eerste Golfoorlog was het percentage "Smartbombs" ongeveer 10-13%,deze keer word 80-88% van de ingezette wapens "smartbombs".

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    egh??? En hoezo dat.. ? De vraag is allereerst of ze uberhaupt Saddam te pakken krijgen en niet 1 van zijn dubbelgangers.. En zelfs al krijgen ze Saddam dat wil niet zeggen dat ze dan bin laden ook hebben hoor.. Het is niet zo dat Bin laden zich verschuilt in de slaapkamer van saddam.. Beetje naiive gedachte dit.
    Met alle grote woorden die bush had loopt ondanks dat Bin Laden nog vrij rondt.

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hebben mensen hier trouwens wel eens over nagedacht?
    Veel mensen gaan ervan uit dat deze oorlog geen wereld oorlog zou kunnen ontketenen.. De kans is inderdaad groot dat dat niet gebeurt alleen veel mensen vergeten dus wel dat Amerika (met name bush) heel veel vijanden heeft gemaakt met de Axis of Evil uitspraken en dat ze daar ook nog wel wat aan zouden doen.. NK had verdorie vredes gesprekken met ZK totdat bush zich ermee ging bemoeien met die suffe uitspraken. Meteen waren NK en ZK weer op voet van oorlog (ZK is bondgenoot van amerika)
    En stel jij bent leider van een land en je weet dat als Bush klaar is met Irak dat ie dan wel eens zijn aandacht op jou zou kunnen vestigen.. Wat zou jij dan doen...... Ik zou aanvallen op het moment dat Bush met andere dingen/andere oorlog bezig is als de troepen en aandacht verspreid is. Dus met een beetje pech is amerika straks een oorlog aan het voeren op 2 fronten

10. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    vanavond zal denk ik wel een grote aanval komen anders morgen.. met inzet van engelse en amerikaanse gondtroepen.. vraag me af wat irak hier tegen gaat doen.. tot nu toe hebben ze nog niks gedaan behalve 3 raketten op koeweit (toch?)

11. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    4 volgens CNN, 2 zijn in leeg gebied gevallen en 2 zijn neergehald (volgens CNN)

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Uhm het ligt eraan wie de wapens in handen heeft. Saddam is slecht en de wapens die hij heeft zijn dan ook een gevaar voor iedereen om hem heen. Amerika is democratie en kan wel met die wapens omgaan.

Beetje lame dat steeds het verleden erbij wordt gehaald. We gaan Duitsland toch ook niet meer pakken op de 1 en 2de wereld oorlog?

Anyway als de VN nou gewoon daad bij woord had gevoegt was er niks gebeurd. Maarja er zijn altijd wel wat brave landen die zo nodig net moeten doen alsof ze 100% tegen oorlog etc zijn.

Als jullie Saddam daar willen lkaten zitten, fine by me. Het volk is beter af zonder hem en zonder inval KRIJG JE DIE MAN DAAR NIET WEG.

13. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Saddam is het gevaar niet
    misschien is saddam wel al dood en lopen er alleen nog maar dubbelgangers rond.

Saddam heeft een hele regering achter hem en generaals en ministers en vice-presidenten...

Saddam heeft misschien nooit bestaan
    misschien is hij gewoon een begrip zoals uncle sam ; gewoon een "uitvindsel" waar de Iraakse regering alles op kan wijten

Als je dit vergezocht vind: het is even hipotetisch als te zeggen dat saddam massavernietigingswapens heeft

14. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    en in geen van beiden zat een of andere chemische/biologische lading. Dus wat dat betreft heeft Amerika nog geen bewijs.

hij zal het btw vast wel hebben.

15. masterape

masterape Guest

KADABOEM. The war has started. Meanwhile Irak have fired 5 rockets back. Ik zou zeggen laat ze vechten al krijgen wij er maar geen last van.

16. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ook lekker egoïstisch ... :eek:

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ff niks van jullie reacties gelezen, want dat zijn 8 pagina`s!!

Mijn mening:
    IN VN-resolutie 1441 stond in dat Irak moest ontwapenen en zo snel als mogelijk.ook moest Irak Documenten geven met informatie over Antrax en VX gasssen en meer biologische shit.
    Tot gisteren toe (voor de oorlog) heeft irak dit niet gedaan.

Nog een voorbeeld: Irak is sinds 1991 gevraagt om gaarne alle biologische en lange afstands rakketten te vernietingen onder VN toezicht. tevens is gevraagt voor goede medewerking van irak. Niks hiervan is terecht gekomen in de laatste 12 jaar !!
    (nja 25 alsamoed rakketten, waar Irak er zo`n ??? van heeft , waarschijnlijk wel een paar honderd!!)

Nog een voorbeeld: Wat heeft irak sinds November 2002 gedaan? ze hebben in iedergeval GEEN mede werking aan de VN verleent!! tja misschein 10% van wat de VN reslotie eiste.

----
    Stomme smoezen:
    het gaat om de olie
    -dacht het niet, Amerika zelf genoeg olie om nog lang mee door te kunnen. en krijgt genoeg van Saodie Arabie.

maar met die olie krijgen ze geld
    -dacht het niet, Amerika is het werelds welvaarde land.
    En wat heeft bush er aan?

Bush vind oorlog voeren leuk !!??
    Onzin, en trouwens waarom is er in afganistan oorlog gekomen?
    en waren de mensen blij toen De taliban weg was? ik dacht het wel!!

nja ik ga rustig verder:

Laatst is een Al-Quada (??) top-man gearresteerd, deze arme terrorist had helaas voor hem tientalle cd`s , paar laptops etc bij zich. heel jammer voor hem maar (waarschiinlijk) stond hier informatie op waar bin laden is/was etc etc.
    ze hebben deze man ook geondervraagt en natuurlijk ook waar bin laden uit zou hangen.

ik durf bijna te wedden dat ze Osama Bin Laden binnen 12 maanden vinden. en dit zal met deze oorlog in irak ook zeker gebeuren.
    (dit is overgens iig makkelijker, want Saddam is een dictator dat van macht houdt.)

punt.

18. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Saddam is het gevaar niet... Dus wel! Omdat hij een hele grote groep achter zich heeft is hij niet gevaarlijk? Toen Hitler in WW2 een kogel door ze kop jaagde, was de oorlog toch ook meteen zo goed als voorbij? En geloof me, Hitler had wel iets meer man achter zich staan als Sadammetje. Als je het kopstuk doodt, is dat in ieder geval heel gunstig.

19. twist

twist Guest

Ik ben het eens met deze oorlog want sadam is wel een bedreiging,,,, als je leest en ziet wat hij in het verlede heeft veroorzaakt dan vind ik dat het tijd is dat er iets tegen word gedaan (dan maar een oorlog want er blijkt geen diplomatieke oplossing) Die man is een asociale klootzak iedereen moet voor hem zijn en anders volgt er een cellstraf of nog erger de doodstraf.... En nu heeft ie ook de olie in de fik gestoken terwijl Olie vrij schaars is op de aarde, dat is ook al asociaal want hiermee pakt hij niet alleen amerika maar ook de rest van de wereld. (ter info, olie is nog steeds een van de belangrijkste brandstoffen die wij op dit moment hebben) De dreigingen van Chemische en bio wapens zijn niet ongegrond, er is overigens ook ene chemische Ali die een deel van het iraakse leger in een gebied in irak bestuurd. En we weten allemaal dat chemische ali gevaarlijk is. Het feit dat ze tegen de wil van de VN aanvallen is dan misschien niet goed, toch ben ik voor deze oorlog...

Maar het kan natuurlijk ook anders: CNN Latest brengt dit uit:
    :+

Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2003
  20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    wat? een kruisje?

ik ben zeker voor de oorlog, bijna alles is al gezegd(thnx QWX!)

dus jullie voorstanders vinden dat Irak en Noord-Korea kern wapens mogen ontwikkelen? En als ze zo ziek zijn om die te gaan gebruiken? wat dan?
    en wat twist hierboven zegt ben ik het ook mee eens. (dalijk hebben de VS greenpeace aan hun zijde staan:D)

Deel Deze Pagina