Het feit dat Amerika een democratie is, heeft niets te maken met het wel of niet om kunnen gaan met massavernietigingswapens. En of je het er nou wel of niet mee eens was, Amerika is en blijft het enige land dat ooit kernwapens heeft gebruikt. Amerika heeft napalm gedropt bovenop Vietnam. En het aantal ******patienten in Irak is sinds de eerste golfoorlog explosief gestegen. Dat kwam doordat de Amerikanen bommen gebruiken met verarmd uranium en ze hebben al toegegeven dat ze die nu weer gebruiken. Dus hoezo kan de VS met die wapens omgaan.
In Duitsland is sinds de wereldoorlogen wel het een en ander veranderd. De buitenlandse politiek van Amerika is al sinds jaar en dag zoals ik eerder heb gezegd (dus het verleden is nu wel relevant), ze willen deze wereld domineren. Onder Clinton was de buitenlandse politiek wel flink verbeterd, maar die Bush heeft dat alles weer kapotgemaakt.
Hoezo als de VN het woord bij de daad had gevoegd was er niets gebeurt?? Ook dan was er oorlog gekomen maar dan onder VN vlag en niet onder de VS vlag.
En die landen in de VN zijn echt niet pacifistisch ofzo. De veiligheidsraad heeft die resoluties aangenomen en niet de VS, dus het aan de veiligheidsraad om te bepalen of die resoluties geschonden worden en niet de VS. En het is de veiligheidsraad die de gevolgen bepaald van het niet naleven van de resoluties en niet de VS.
En iedereen hierzo ziet Saddam het liefst vertrekken en als het puur en alleen om de bevrijding ging van het iraakse volk dan zou ik wellicht ook achter die aanval staan. Maar daar gaat het de Amerikanen echt niet om. Ik zie in die laatste opmerking van je toch wel erg duidelijk de beperkte geest van Bush naar voren komen, wie niet voor ons is is voor Saddam. Yeh, right.
edit: Waar die sterretjes staan moet k.a.n.k.e.r.patienten staan.
Laatst bewerkt: 21 mrt 2003