1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Op- of aanmerkingen op het beleid.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Goiz, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Die vergelijking gaat niet op. Ik haalde die thread van mij over jouw modgedrag aan om aan te geven dat ik het al langer niet eens was met jouw manier van modereren.
    Soulfighter komt doodleuk met threads van jaren oud aanzetten om aan te geven dat het beleid nu niet deugt. Dat is appels met peren vergelijken.

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Voorbeeld 1: Klassiek voorbeeld van MH, een member die het er toch echt zelf naar heeft gemaakt. Mirik zegt het in die thread goed. Ook mods zijn geen emotieloze robots en ook zij kunnen wel eens een sterke mening over iemand hebben. Vaak houden we ons in, of we praten erover in het modhok en soms komt er wel eens wat uit ja..

Voorbeeld 2: Hier hebben we het over gehad en bijna alle threads in de mijl blijven dan ook gewoon open. 2 uitzonderingen:
    • illegaliteiten
    • opsomtopics (die hebben echt totaal geen toegevoegde waarde)

Threads die verder niet boeiend zijn worden niet gesloten, die zakken vanzelf wel weg.

Voorbeeld 3: Dit is een vraag van een andere member waarom Fardo nog mod was. WTF?! Dat heeft verder he-le-maal niks met het forum te maken en Mirik geeftverder duidelijk antwoord. Verder gaat het totaal niet over de crew of over het beleid. |:-

Voorbeeld 4: 1 janurai 2007, we gaan alweer naar de oude koeien. Ten eerste gaat dit over TheWalrus, een member met een permban. Ten tweede is Kameo geen moderator meer en ten derde als een thread ten onrechte gesloten zou zijn is er dit forumdeel gewoon om daar melding van te maken. De bewuste Saddam thread ken ik niet (of ik kan het me niet herinneren), maar als er met gegronde redenen om heropening wordt gevraagd gaat de thread weer open. Zeker.

Voorbeeld 5: Over de ban van TheWalrus; als je beide threads helemaal leest, dan merk je dat de ban volkomen terecht is geweest. Dat staat er allemaal duidelijk in beschreven en ik gan iet opnieuw beginnen met een uitleg van waarom. Leuk detail; sinds zijn ban is hij weer een aantal keer te vinden geweest hier met z'n kloonaccountjes.

Voorbeeld 6: 8 november 2006 :emo:

Foto's hoeven niet meer per se, maar het kan wel zijn dat erom gevraagd wordt. Ik zal je de reden geven: Als mensen voor een release date vollop posten dat ze een game al hebben komen er daarna een member of tig om de hoek met posts als 'wtf? dat kan niet', 'Illegaal!!!', 'bewijs dan!', 'hij liegt!!' etc. Om dergelijke spam-posts te voorkomen proberen we wel eens wat ja. Dat is niet om de rechten van members te beperken, maar om vervolg (spam)posts te voorkomen.

Voorbeeld 7: 25 mei 2006 :lol:

Zozo ik ben het gewoon daadwerkelijk met deze post eens. :) Ik vind ook dat members daar niet overhoeven te struikelen en heb dan liever een report zodat ik een PM naar de betreffende member kan sturen met de vraag of hij/zij op de spelling van zijn/haar posts wil letten. Dat werkt prima en dan krijg je geen geflame. Maar goed als je je hier nu nog steeds aan stoort, PM me met voorbeelden en ik maak er even melding van en ik stuur de betrokkenen een PM!

Zo. Hoop dat ik het een en ander een beetje heb kunnen verduidelijken :)

3. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben toch van mening gezien jullie reacties in deze thread die veelal verre van positief zijn dat mijn punt alleen maar bevestigd wordt.
    Zie mijn voorgaande post
    Professioneel. Zoals gezegd niet het enige voorbeeld en zeker niet het enige voorbeeld wat ik heb genoemd.
    Stamt dit forum van voor de oorlog? Los daarvan je moet mijn 'gezeur' niet als excuus gebruiken om je eigen reacties niet te onderbouwen.
    Beetje kritiek en jullie heren voelen zich gelijk genoodzaak om mij eens een flinke veeg uit de pan te geven.
    Zie mijn vorige post onderaan voor voorbeelden(!)
    Ik heb meerdere PM's gehad van mensen die mijn groot gelijk geven, maar gewoon geen zin hebben om ook door jullie voor lul gezet te worden. Ik heb trouwens het gevoel dat jullie deze thread nu te pas en te onpas gebruiken om mij aan de spreekwoordelijke schanpaal te nagelen, je paint is daar o.a. getuige van.
    Hier blijkt wellicht dat je minder inzicht hebt in de community dan ik.

===
    In reactie op je voorbeelden:
    Over voorbeeld drie 'een vraag van een andere member' je mag ook gewoon Darkwing zeggen ;). En als de vraag is waarom Fardo nog mod was, dan heeft dat toch te maken met het beleid? Of zijn mods geen onderdeel van crew/beleid? :)
    Je hebt verder niks duidelijk gemaakt, enkel maar voorbeelden afgezeken terwijl je onmogelijk alle specifieke reacties kan hebben doorgelezen, of voldoende om een juist oordeel te maken. Bovendien waren dit de eerste 5 paginas van dit forumgedeelte. Ik wil best verder zoeken maar dan zou je minstens 100 topics moeten doorlezen en dat wil ik je niet aandoen.

PS. ik beweer totaal niet dat je Darkwing zou moeten 'straffen' voor zn eigen forum. Ik vind het alleen grappig dat zo ongeveer zn hele persoonlijke crew bestaat uit mensen die hier van het forum af zijn gekicked :p

Laatst bewerkt: 13 feb 2008
  4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dank je voor de voorbeelden, nu kunnen we er tenminste wat mee. Goiz heeft hierboven al een prima verhaal neergezet voor de overige gegeven voorbeelden.
    Jouw voorbeeld is geen meningsverschil tussen crew en members, het is een meningsverschil tussen crew en ex-crew. De members hadden er niks mee te maken, aangezien het meningsverschil een interne zaak was. En waarom is het niet correct afgehandeld? En hoe kan dit in hemelsnaam de sfeer van het forum verpesten? In de Xbox hokken zie je er niks van terug. Natuurlijk gaat het er fel aan toe in de beerput, daar is het de beerput voor.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bij deze wil ik de crew voorstellen om niet meer in te gaan op Soulfighters oneindige modderstroom. Kennelijk is deze jongen niet voor rede vatbaar, heeft hij immense oogkleppen op, een bord voor z'n kop en zal hij niet rusten voordat hij zijn gelijk heeft gekregen. Aangezien dat laatste (gelukkig) niet snel zal gebeuren heeft het weinig zin om nog meer modder te gooien in deze bodemloze put.

Slechts een klein advies aan de crew... ik geef het op in ieder geval.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik had het reeds voorgesteld, Goiz is alleen wat eigenwijs :9

Verder mag ieder lid commentaar of kritiek hebben. Graag zelfs!

Echter mij ontgaat het punt van soulfighter totaal.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat was NIET de reden dat ik nu geen mod meer ben. De threads die Soulfighter aan geeft is WEL de reden dat jij GEEN admin meer bent. Jegedrag is NOG steeds niet veranderd en je kijk op het forum het imho hier nog steeds niet veranderd. Dus jij bent de laatste die er iets over kan zeggen, mijn beste. Verder ben je wel een goede kerel hoor :)

8. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz, indien dat interne probleem correct was opgelost bestond deze thread niet? of een van de voorgaande waarvan ik er een paar heb aangewezen?

Het enige wat jij doet is hier met modder gooien, ik probeer een punt duidelijk te maken waarvan ik lang niet de enige ben de het met dat punt eens is. Als jij je b*k nou eens zou houden, want dat zou je 3 posts geleden al doen.

Misschien mijn reacties nog eens doorlezen, ik geloof dat ik op de vorige pagina wel voldoende hebt getypt.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zeker. maar je zegt zo weinig :)

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Waar heb je het in godsnaam over. Dus voor iedere thread die hier staat, is het probleem niet opgelost anders was die thread er niet? 8) Ik ga het advies opvolgen van Kevf en DW.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Kijk ik ben tevreden hoe de Crew het nu heeft opgelost. Beide partijen maakte van deze mug een olifant. Acher af gezien ben ik inderdaad beter geschikt om advies te geven en de comunnity met nieuwe ideeen te voeden, dan het starrig modereren van threads.

Ik vraag me echter wel af wat sommige leden willen. Vinden de leden bijvoorbeeld dat er strenger moet worden opgetreden op ilegale downloads of vinden we dat dat best kan. Wat doen we als GTA IV 4 weken eerder beschikbaar is in het ilegale circuit? Mogen we dan de posters straffen of niet? Dat is een dilema waar de crew mee te maken heeft.

Ander voorbeeld. Wat vinden de leden van het gedoogbeleid van sigs. Vinden we dat alle sigs groter dan 20px weg gehaald moeten worden of vinden jullie dat het gedoogd mag worden? Of vinden we dat de sigs groter moeten worden 40/50px en dan geen gedoogbeleid meer.

Dit zijn vragen welke naar mijn mening niet aan een crew gesteld moet worden, maar aan alle leden van het forum.

12. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk ben ik het wel met Soulfighter eens.

Een mod moet weten wanneer hij moet spreken maar ook wanneer moet zwijgen. Onbedoeld misschien maar het loopt nu alweer uit de hand, moet je alles pikken? Nee natuurlijk niet. Maar modder gegooi is nu net wat jullie moeten voorkomen. Aangezien jullie vele negatieve posts "modden" zodat dezereden niet meer te achterhalen/te begrijpen zijn blijft jullie modder gegooi over.

13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    @ Dmatri, heb je daar een voorbeeld van? Het moet immers wel duidelijk zijn waarom een post ge-edit is. Maar dat antwoord heb ik ook al aan SoulFighter gegeven:

Oh man. Ga alsjeblieft wat nuttigs doen, of bouw je eigen forum als je het allemaal zo goed weet. De tering zeg.

Lees mijn reply nog eens -_- En dan goed.

Oke dan! 8)

14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik wou het eigenlijk niet zeggen, maar inderdaad, de tering zeg. Het enige wat jij doet is ouwehoeren en zeiken is het niet?

15. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ja. Ik heb nu al een paar dagen op een fatsoenlijke manier geprobeerd antwoord te geven op al zijn vragen 8). Het komt gewoon niet binnen.

Even voor iedereen die niet wil teruglezen:

• Hij begon bij de thread van Fardo met afgeven op het beleid terwijl het in die thread allemaal al opgeslost was (zie ook de post van Fardo in deze thread).
    • Toen toen hij toch bezig was heeft hij de discussie maar verplaatst naar deze thread.
    • Hier begint hij wederom over fardo en alsof dat nog niet genoeg is, ook over het hele beleid en de crew.
    • Ook begint hij over ex-crew waar hij blijkbaar nog niet helemaal overheen is. Al heeft het met het huidige XBW helemaal niks te maken...
    • Er wordt om voorbeelden gevraagd en het enige wat we te lezen krijgen zijn eeuwen oude koeien die nu niet meer relevant zijn, persoonlijke zaken m.b.t. Darkwing en nog meer oude koeien.
    • Als ik dan reageer op elk van de gegeven voorbeelden is het weer niet goed genoeg en begint hij weer eens over Darkwing. Terwijl ik het bij het laatste voorbeeld het toch echt met hem eens ben, alleen betwijfel ik of dat nog aan de orde is. Het betreffende voorbeeld komt uit 2006 en gaat over spelling. Ik geef hem gelijk en vraag of dit recent nog is gebeurd... Daar wordt vervolgens (uiteraard) overheen gelezen.
    • Hierna begint de hele boel weer van opnieuw

Hij denkt alleen dat iedereen tegen SoulFighter is terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel aan de hand is. En ik denk dat het met het beleid van XBW al helemaal wel meevalt! Or am I wrong? (vraag in het algemeen aan alle geïnteresseerden gesteld, want het antwoord van SoulFighter weet ik al)

Zo iedereen is in 1 post weer up-to-date.

16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zit alweer minstens anderhalf jaar zonder ban, dus het beleid is in ieder geval een stuk toleranter :+

17. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Hou nou eens op met modder gooien naar mij. Dit is exact wat ik bedoel. Waarom is de crew zo onprofessioneel. Jullie zijn gewoon met zijn allen mij keihard aan het afzeiken, misschien nu omdat ik begin. In het recente en langere verleden had ik niks met die aanzet te maken. Ik snap gewoon niet waarom er zo'n eigendunk sfeertje moet heersen bij de crew van wij zijn beter.
    Op bijv. Tweakers.net zijn mods toch ook gewoon zakelijk en zijn de regels gewoon kraakhelder, waarom zou zoiets niet kunnen hier. Zodra ik ook maar een puntje van kritiek uit is het gelijk gezeur en moet ik zelf afgekraakt worden...

btw. het beledigen of belachelijk maken van mensen (o.a. via paints) zonder dat je ze persoonlijk kent is zeer afkeuringswaardig, je kent mij niet eens dus wie ben jij om mij belachelijk te maken?

Laatst bewerkt: 13 feb 2008
  18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Kun je het nog een keer lezen. We hebben het allemaal al beantwoord, dat het jouw niet bevalt is jouw probleem.

19. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan lezen, nu jullie nog.

20. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Er stond een tijd geleden dat suggesties welkom waren. Bij deze dan.

Uit de faq:

"Gedragregels:

- Heb respect voor iedereen op het forum.
    Nieuwe members, oude members, moderators of administrators, behandel ze te allen tijde met respect. Dit houdt dus ook in dat discriminatie, racisme en uitschelden van anderen hier bestraft zal worden."

Ik neem aan dat Soulfighter de paint niet respecteert. Misschien zou je deze dan weg kunnen halen om hem tegemoet te komen? Er zijn mensen die het niks uitmaakt dat je over ze paint. Paint dan over hen. Zijn er mensen die aangeven hiervan niet gediend te zijn, kun je daar misschien rekening mee houden?

Ten 2e kan ik begrijpen dat iemand zich aangevallen gaat voelen als je met een groep tegen 1 iemand gaat beginnen. Is het niet handiger als er maar 1 mod een reactie geeft. Werkt dit niet en gaat het de verkeerde kant op haal er dan ook maar 1 admin bij.

Bij deze dan ook mijn verzoek dat alleen jij, goiz, op mijn reactie wil reageren. Het is slechts een suggestie en wil graag jou mening hierover.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina