1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Op zoek naar wapensport

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Feroza Brutalis, 5 jul 2004.

  1. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Ninja, oftewel Ninjutsu, kun je eigenlijk geen 'sport' noemen.
    Het is inderdaad wel te beoefenen en op steeds meer locaties.
    Ik heb ongeveer vier jaar Pencak Silat beoefend en anderhalf jaar ninjutsu.
    Dat was ook in Amsterdam en de school heet Shinobi Iri, een onderdeel van Bujinkan Dojo Ninjutsu.
    Overal ter wereld zijn er scholen geopend van Bujinkan en de grootmeester, uiteraard een Japanner, heet Masaki Hatsumi.
    Met Ninjutsu gebruiken ze volgens mij de meeste soorten wapens, van slag en steekwapens tot en met pijl en boog.
    In de tijd dat het in Japan wemelde van de ninja's werden er ook explosieven gebruikt enzo.
    Zie het maar als een soort sluipmoordenaars ala Splinter Cell...maar dan uit een andere eeuw.
    Ook over Bujinkan Ninjutsu kun je vast van alles vinden via google ofzo, best interessant om de 'echte' kant van Ninja Gaiden te bekijken :D
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  2. il bruto

    il bruto Flame Fury

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    2
    eskrima(Filippijnse gevechtssport),lijkt qua arsenaal aan wapens en technieken ietwat op Pencak silat.en Kalari Payat uit Indiƫ,dat beslaat ook een groot deel aan gewapende technieken
     
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zou je Wing Chun Kung Fu willen adviseren.. Grote kans dat er ook een school bij jou in de buurt zit:

    www.wingchun.nl/ned

    Maakt ook gebruik van wapens (o.a. de do, die ik hier al voorbij heb horen komen), en enkele typische Wing Chun wapens. Maar mag ik je er wel op attenderen, dat bij de meeste vechtsporten je niet begint met wapens? Bij vele zitten de wapens pas inbegrepen bij de laatst te leren vormen, en zelfs die moet je eerst beheersen voordat je een wapen mag hanteren in een daarvoor geschikte vorm.
    (Al geloof ik dat bij Karate je al redelijk snel een stok moet aangeschaffen, maar dat weet ik niet zeker).
     
  4. Feroza Brutalis

    Feroza Brutalis Feroza Brutalis

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    1
    Na 5 jaar karate te hebben gedaan vond ik het tijd voor iets anders.
    En die beheersing met een stok is gewoon cool
     
  5. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de meeste vormen van Karate worden geen wapens gebruikt... Karate betekend namelijk lege hand, vandaar dus....
     
  6. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    iga warrior dat heb ik een jaar gedaan maar geen wapen gezien verder
    nu doe ik kung fu :D ( www.shaolinonline.nl )
     
  7. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik ben zelf aikibudo en kobudo (tenshin shoden katori shinto ryu) beoefenaar.

    Je kunt eens op zoek gaan naar een budoschool in je omgeving waar deze vechtkunsten gedoceerd worden.

    Aikibudo is overigens een stijl binnen het aikido. In deze vechtkunst gebruikt men de bokken en de jo. In mijn kobudo stijl komen daarbij de naginata, de bo (lange stok) en de iai-to voor het zwaardtrekken.

    Via deze site kun je wellicht info vinden: http://aikidojo.nl/ksr.html

    Erik Louw uit Amsterdam is een niet onbekende naam.
     
  8. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Wing Chun heeft ook 3 "empty hand forms", die kan je ook gewoon toepassen met wapens :) Maar de wapens zijn ook maar een klein gedeelte van een vechtsport, dus bij iedere vechtsport is de aanwezigheid van wapens niet groot.
     
  9. godsson

    godsson Brothers in arms!!!!

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op aikido het is een verdedigingsport met sierlijke bewegen. Je leert je te verdedigen tegen een aanval met: mes, zwaard, en stok.
    Maar je leert ook wel een beetje met deze wapens aan te vallen.
    En een soort aikido werd inderdaad gebruikt in de samoerai tijd dat heette alleen anders. Kijk hier: http://www.itokan.nl/pagina/dojoinformatie.htm
    je ziet daar foto's. Die rechtse ben ik....... oef wat een lelijke foto's :eek: Alleen die stokken zijn normaal van hout.
     
  10. ninjakvd

    ninjakvd Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    tja bij hun wel ja ik weet het duurd erg lang daar.
    kom eens een keertje waar ik train lans mikodojo
    elke les is anders en hele leuke training dagen. _O_
    we gaan ook Bajutsu.
    Aldaar gaan we oefenen met speerwerpen en boogschieten.
    zie meer op forum op de site. _0/
    gr. Karel
     
  11. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik ga zelf beginnen met kendo, een japanse vechtkunst, waarbij je met een houten zwaard vecht. Je verbetert naast het leren van zwaardtechnieken, je concentratievermogen, je lichaamshouding, en discipline.
    Ik zelf doe het in de Rokushikan Holland dojo Amersfoort, maar op http://www.rvk.nl staan nog meer adressen van dojo's in nederland.
     

Deel Deze Pagina