1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Opgevoerde brommers moeten direct vernietigd worden!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Underdog, 20 jan 2005.

  1. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind je dit niet een tikkeltje overdreven?? :confused:

    Ik ben zelf ervoor en er tegen. Omdat ik vind dat de hededaagse scooterrijders asociaal hard rijden en ALS ze eens moeten remmen voor iets dan zijn ze te laat. Zowiezo heb je dit ook bij auto's. Sommige mensen hebben het besef niet en vinden snelheid alles. Maar denk ook eens aan andermans veiligheid. Aan de andere kant vind ik allemaal vernietigen ook onzin, er zou alleen meer gecontroleerd moeten worden.
     
  2. Yggdrasill

    Yggdrasill The Chaotic

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Politie en de Regering doen moeilijk over opgevoerde scooters.

    Maar er zijn toch ook auto's getuned. Is dat wel toe gestaan. Want eigenlijk is dat hetzelfde als opvoeren bijna. Of niet.
     
  3. Casperge

    Casperge Guest

    Nee,want je veranderd geen specs van de auto,en als je er een turbo op zet is dat niet illegaal hoor.Allen als je aan de cilinders van je auto gaat zitten kloten dan is het illegaal. *)
     
  4. McKnight_76

    McKnight_76 cool

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is, de meeste jongeren kijken niet (genoeg) vooruit.

    Ik rij zelf ook op een opgevoerde scooter (top 70), maar het wil niet zeggen dat
    ik dan ook constant 70 rijdt.

    Ik trek het gas open, alleen waar het kan (buiten de bebouwde kom, lange rechte stukken met weinig zijstraatjes etc)

    Waar ik me wel aan erger, zijn van die gasten, die zonder helm op een opgefokte scooters / brommers rijden.
    Meestal hebben ze als excuus, om geen helm te dragen, dat hun haren in de war komt. |:- |:-
    Die mogen wat mij betreft , eens een keer goed onderuit gaan.
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Het hele probleem is dat 90% (zoniet meer) van de mannetjes die op een opgevoerde scooter rijdt er niet mee om kan gaan, en de meeste asociale weggebruikers zijn. Helemaal wanneer je in een auto gaat rijden (als bestuurder) merk je hoe gevaarlijk al die lui bezig zijn. En niet alleen voor zichzelf; ook voor anderen.
    Zelf ben ik ook al 2 keer door van die apen aangereden terwijl ik op de fiets zat. Blijkbaar vinden ze het leuk om rechts geen voorrang te verlenen, en rechts in te halen terwijl er maar amper 1 fietser over dat pad kan. :{
     
  6. VEN0M

    VEN0M BLaCK VEN0M NL

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    brommers mogen vanmij weg,scooters niet.
     
  7. McKnight_76

    McKnight_76 cool

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    De regering wil opgevoerde brommers aanpakken??

    Wat mij betreft moeten ze dan als eerste, opgevoerde spulletjes (snelle uitlaat, cilinder enz) in de winkel gaan verbieden.
     
  8. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Onzin, in het buitenland rijden ze onbegrenst, in Nederland worden ze dan begrensd, maar de remmen veranderen ze niets aan. De remmen die er nu dus opzitten zijn dus overdreven voor de snelheden waarmee ze mogen rijden.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  9. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Vind je?? :confused: .
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja en toch is de wet aangepast. Waarom de meeste dodelijk slachtoffers in het verkeer zijn jongeren op scooters en brommers
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Die scooter boys met hun raket scooters zijn gewoon een gevaar in het verkeer. En niet alleen voor zichzelf (dat is helemaal geen probleem) maar ook zeker voor anderen. Daarbij komt nog dat je geen praktijk ervaring hoeft te hebben om een certificaat te halen (of nu wel?). Zoja, dan stelt het nog niets voor. Velen kunnen hun scooters niet in bedwang houden. Opgevoerde scooters/brommers zijn gewoon te gevaarlijk.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  12. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, ja heel erg. Iemand afschieten omdat hij/zij op een opgefokte scoot rijdt? Wees eens reëel man.
     
  13. McKnight_76

    McKnight_76 cool

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat te denken van een 18-jarige, die pas zijn rijbewijs heeft gehaald, maar wel rijdt alsof ie al jaren rij ervaring heeft?

    Opgevoerde scooters/brommers zijn niet gevaarlijk, degene die het voertuig bestuurd is gevaarlijk.
     
  14. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Die 18 jarigen hebben rijlessen gehad, en dus geleerd dat ze vooruit moeten kijken, moeten afremmen voor kruisingen enzovoorts.
    Ik ben het met je eens dat er inderdaad ook gekken in auto's zitten (ikzelf moet me nog bewijzen, ik heb pas een weekje het papiertje :D).
    Maar rijders op brommers hebben geen enkele vorm van les gehad. Oke, ze hebben moeten leren voor hun theorie. Dat heb ik ook voor de auto, maar toch heb ik daarna nog 40 praktijklessen moeten volgen, voordat ik het verkeer in mocht.
    Voor een brommer volstaat het om 1 avondje te blokken, en dan ben je dus blijkbaar al verstandig genoeg om aan het verkeer deel te nemen (op diezelfde weg, met dezelfde regels als een auto).
    Vergis je trouwens niet dat je onberperkt associaal met een auto kunt rijden. 3 x een overtreding (varierend van bumperkleven en geen voorang geven op een zebrapad, tot veel te hard rijden) en je bent je rijbewijs kwijt. Het zogenaamde punten rijbewijs. En ik heb al in de krant gelezen dat er plannen zijn om het rijbewijs nog strenger te maken. Iets van rijden in 3 stappen. Eerst mag je alleen rijden onder begeleiding en in goed weer. Daarna zonder begeleiding, maar alleen met goed weer. En dan pas onbeperkt.
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Probleem is dan dat 90% van de bestuurders gevaarlijk zijn.
    Auto rijden is idd hetzelfde probleem, maar daar moet je wel eerst praktijk examen in doen voordat je een rijbewijs krijgt.
     
  16. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar hoe zit de wet nu? Bijvoorbeeld 0,6 KW wordt gelijk ingenomen en vernietigd, of hoe zit dat?
     
  17. mark145

    mark145 maffiamaffia.nl

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind eigenlijk wel dat ze gelijk hebben.
    toen ik nog op me scooter reed ging ie ruim 100 km per uur.
    na vier bijna dood ervaringen dat ik nog net kon stoppen en een keer met 85 km per uur op me plaat gegaan en wakker werd in het ziekenhuis is mijn menig sterk veranderd.
    en wat ze meten met die kw ofzo dat is vermogen geloof ik klopt ook niks van.
    op de rollenbank reed me scooter mar 60 km per uur.
     
  18. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    :+
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    het grootste gevaar van de opgevoere scootaah's zit hem niet in de raceplee zelf...maar in het 16/17 jarige kereltje die denkt dat hij valentino rossi is.
    de ervaring die ze hebben is nul komma nul en het verkeersinzicht staat dan ook bij het merendeel onder het vriespunt.

    ook al ben je kundig genoeg op de hele straat op je achterwiel uit te kunnen rijden zegt dat in mijn ogen nog helemaal niks.
    zorg eerst eens dat je ook het besef ontwikkeld dat overige weggebruikers vaak gehandycapt rondrijden.
    niet dat zijzelf wat mankeren....maar in een auto heb je bv een "dode hoek",een bus of vrachtwagen heeft zijn "uitzwaai" en een tram van 40.000 kilo staat niet binnen 3 meter stil........en dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat zon beetje alle overige weggebruikers 10 keer zwaarder en minder kwetsbaar zijn dan het :+petjesvolk:+ op de opgevoerde scooter.

    ik ben zeker niet heilig......sterker nog....volgens meneer spee mag ik mij scharen onder de dikke criminelen.
    op de motor rij ik geregeld snelheden waarmee half nederland mij als een potentieele moordenaar zal zien.
    alleen binnen de bebouwde kom zal je mijn niet zien stunten evenals op wegen daarbuiten waar het gewoon echt niet kan.
    wil je een stukkie vlammen.....want in mijn ogen mag dat echt wel zo op zijn tijd...doe dat dan op een stukkie terrein of op een weg waar je geen mens er mee lastig valt of in gevaar kan brengen.

    de regelgeving wat de "snelle" brommertjes betreft is echt weer iets hollands en staat los van het vrije europa.
    je mag in dit vrije holland klaarblijkelijk wel een meisje van 14 zwanger wippen terwijl je een joint rookt......maar rijd je brommer 3 km te hard dan ga je voor de bijl.
     
  20. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    edit// Oops :D
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2005

Deel Deze Pagina