1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Opgevoerde brommers moeten direct vernietigd worden!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Underdog, 20 jan 2005.

  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol.......net ff verkeerd geklikt glue...:+
     
  2. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad kon em niet vinden waar die had moeten staan 8) 8)
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik ben het met deze stelling eens. Waarom?

    -Je brengt anderen, en jezelf, in gevaar omdat je veel te snel rijdt en dus minder goed kan anticiperen.
    -Je brengt jezelf in gevaar omdat zo'n opgevoerde brommer minder betrouwbaar is.
    -Je bezorgt veel mensen geluidsoverlast.

    Verkeersregels zijn er niet voor nbiks en opgevoerde brommers zijn nu eenmaal niet veilig; ze vormen een gevaar voor andere verkeersdeelnemers. Dat het opvoeren en te snel rijden als stoer ervaren wordt is ronduit belachelijk. Als iemand zichzelf of een ander in de vernieling wil jagen omdat hij dan vijf minuutjes eerder ergens is denk ik dat diegene, met het oog op d eveiligheid, beter zijn brommer in kan ruilen voor een bakfiets.
     
  4. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikb en het ook eens met de stelling: Maar...

    Wel met een bepaald overschot. ik bedoel te zeggen dat als je scooter bijvoorbeeld 30 km boven de toegestane maximum snelheid is dat ie dan ingenomen wordt, niet om hoe goed je rijdt, of braaf. gewoon 1 strakke regel klaar!

    Anders is het nog aan de politie ook om te bepalen of de scooter ingenomen moet worden. Met deze regel niet. nu is het de wet, het is geen mening dat je sooter te hard rijdt, maar een feit, als je iemand wil pakken op het rijgedrag en zoiets ingrijpend gebeurd dan (scooter inname dus) dan meot er denk ik wel een camera bij zijn geweest die iets geregistreerd heeft hoe slecht deze persoon dan gereden heeft.

    Dat argument van iemand met de auto dat die te hard rijdt, daarom is het puntenrijbewijs ook ingevoerd, 3 keer fout, en je bent je rijbewijs kwijt. Dit vind ik ook een goede regel. Je moet je gewoon aan de regels houden, een boete stelt bij de jongeren niet veel meer voor. Ze zeuren bij Pappie of mammie en ze krijgen het geld vaak weer terug (niet altijd zo natuurlijk), want als je scooter van hun opgevoerd mag worden vind ik die personen toch al een klein beetje verwend (in de zin van dat de ouder over zich heen laten lopen). Dit heeft dus geen enkele zin. Dan maar harde maatregelen zoals scooters innemen. Misschien kan je nog proberen een zaak er van te maken, die mogelijkheid moet er ook zijn. Er zijn vast veel scooters die meer KW aangeven dan dat ze werkelijk rijden.

    MAarja zal wel in veel gevallen niet zo zijn.


    Ik vind trouwens wel dat de brommer een kleinbeetje opgevoerd mag worden om een beetje sneller te kunnen laten optrekken :p


    Ow en voor al die 16jarige knaapjes die net een scooter hebben en het gewoon al bij voorbaat dom vinden zonder met een duidelijk argument komen. geen woorden voor. Gewoon een beetje opscheppen tegenover anderen (ja zelfs hier op het forum, zielig...).
     
  5. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Exactly!
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Wet is imo foutief aangepast. Deze regel had ik prima gevonden als scooters nog op het fietspad moesten rijden.
    Nu vind ik het een beetje dubbel.
    Laat ik het zo stellen ik rij op een scooter die 60 kan (restrictie eruit) en dat is hard zat.
    Ik moet zoals de situatie nu is op de route die ik elke dag rij grotendeels op de weg rijden.
    Met die snelheid kan ik goed met het verkeer meekomen, ik heb ook tot op heden met deze scooter nog geen ongeluk meegemaakt.
    Mijn vorige scooter was volgens de regels, 45 max, met die scooter ben ik vanachter geschept omdat ik niet 'doorreed'.

    Dus deze wet, prima maar dan terug op het fietspad en iedereen fijn 45.
    Maar ik voel er weinig voor om als een soort rijdend opstakel te dienen op de weg met maar 45 per uur.
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    De meeste scooters gaan standaard zelfs harder dan 45, vriend van mij heeft er niks aan gedaan, en die haalt 55. Plus dat het gewoon enorm slecht voor die dingen is. 45 word die motor gewoon veel te veel tegengehouden.

    @iedereen die zegt dat de remmen er niet op berekend zijn, raad is, wel dus. Uit de fabriek rijden ze standaard 75~80. Ze worden pas begrenst als ze nederland in komen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2005
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    whahaha

    rofl..wally :+


    onderzoek heeft uitgewezen dat het menselijk schedel bij een snelheid vanaf 25 kmph tegen een (hard)stilstaand object als een walnoot gekraakt wordt.

    zullen we de fiets dan ook maar verbieden 8)

    't zit hem niet in de brommertjes maar in het poppetje achter het stuur.
    je kaart aan dat dat je "veel te snel rijd".......mijn motor haalt met gemak de 270 kmph.....doe ik zeker niet altijd en iedere bromfiets bestuurder zal ook niet overal 85 rijden....ligt compleet aan de persoon zelf en aan zijn gedrag.
    een standaard brommertje rijd tegenwoordig ook al over de 50....net zoals het lulligste fiat panda'tje ook 140 kmph kan rijden.

    het probleem "geluidsoverlast" daar kan ik mij wel in verplaatsen.....die snerpende 2 takt vibrators maken soms idioot veel herrie.
    maar het snel rijden vergelijken met "stoer doen" gaat niet altijd op natuurlijk.....snel rijden geeft mij ook een kick en ik doe het zelfs op de fiets nog.

    wat ik bijna voor een 100% zeker weet is dat jij denk ik nog nooit op een "goed" (opgevoerd) brommertje heb gereden.......das niks voor jou denk ik dan maar....niet lullig bedoeld hoor.
    wat ik hiermee bedoel is dat zelfs een brommer een hele grote marge heeft ingebouwd gekregen vanuit de fabriek.
    in bijna alle landen(behalve hier uiteraard) waar dit brommertje ook rond tuft heeft deze vanwege een hele andere wetgeving een grotere cyllinderinhoud tot soms wel 125 cc zonder dat daar aan het frame en remmen enige aanpassingen aan zijn gebracht.......niet veilig :confused: ...das dan maar een opmerking uit onwetendheid neem ik dan maar aan.
    de moderne bromfiets kan het allemaal met gemak aan.......van alle gemaakte brokken zijn het toch 9 van de 10 keer de bestuurders die blunderen ipv technische mankementen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2005
  9. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Sommige mensen geven echt onintelligente argumenten hier daar wordt je niet goed van.

    Ik heb ook een opgevoerde brommer en daar komt een beschaafd geluid uit gewoon, mensen die last hebben van herrie brommers en scooters die snappen niet dat je een standaard scooter ook tiefus veel herrie kan laten maken als je dat wilt, het gaat gewoon om de eigenaar, niet om de bijbehorende snelheid.

    Bovendien zijn mensen die zeggen dat 40 een goede snelheid is nog nooit op een standaard scooter gestapt en hebben daar dan ook aan het verkeer deelgenomen, het is gewoon gevaarlijk, want auto's willen je voorbij als je zo sloom rijdt (begrijpelijk).

    Ook mensen die zeggen dat personen op opgevoerde bromfietsen gevaarlijk rijden zien alleen de persoon zelf, personen die nu gestoord rijden doen dat zowiezo wel. Ik zou persoonlijk gevaarlijker gaan rijden als ik maar 40 kon rijden, dat schiet gewoon niet op en ik zou juist daarom meer risico's nemen om sneller op mijn bestemming aan te komen, nu rijdt mijn brommer 70 waarmee ik gewoon met het verkeer mee kan komen zonder gekke stunts uit te moeten halen.

    Wat mensen ook vergeten is dat niet alle bromfietsen even duur zijn, als ik een 70cc onder een oud puchje gooi en die wordt ingenomen kost het me 200-300 euro, als een RS 50 met dure accesoires en motorische onderdelen wordt gepakt kost het hem meer dan 3000 euro en dan trek je gewoon heel het boetebeleid scheef.

    En wat ook gevaarlijk lijkt is dat als je brommer wordt ingenomen als je iets te hard rijdt dat mensen dan gevaarlijke stunts gaan uithalen om weg te komen van de politie. Ik rijdt nu zelf rond met een 50cc blokje, maar als ik mijn brommer zowiezo kwijt ben gooi ik er liever een 125cc onder en probeer te komen voor de politie, als ik nu wordt aangehouden door de politie ga ik rustig mee en betaal mijn boete, dat is het risico van het opgevoerd rijden, maar als het me meteen heel mijn brommer kost zal ik me wel verzetten.

    Al met al lijkt het me dus geen slimme en doordachte maatregel.
     
  10. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind niet dat opgevoerde brommers direkt vernietigd moeten worden, maar wel dat ze bepaalde nuances kunnen aanbrengen....om even over de brommer zelf te praten:
    Als blijkt dat het ding bijv 90 of harder kan of ondeugdelijk is, dus slechte remmen, doorgerot of wat dan ook, mag het van mij meteen vernietigd worden, dan ben je gewoon een gevaar op de weg.
    Over brommerrijders:
    Er mag zeker meer aandacht besteed worden aan een bepaalde vorm van een rijbewijs ofzo dat er ook een verplicht praktijkexamen komt, dat je in ieder geval weet wat een brommer kan....ik had laats een gesprek met een leerling over het remgedrag van zijn scooter. Toen ik zei dat hij in verhouding meer met de voorrem dan met de achterrem moest remmen, stond hij me bijna uit te lachen. Als je zoeits niet weet hoor je imo niet op een brommer thuis en al helemaal niet op een opgevoerde brommer.
    Bij een rijbewijs heb je iig laten zien dat je het voertuig tot op zekere hoogte beheerst. Bij een ernstige overtreding vind ik het dan ook normaal om dan het rijbewijs of de brommer in beslag te nemen...dit gebeurt bij auto's ook...
    Als laatste vind ik dat sinds de regel er is dat brommers op de autobaan moeten rijden ipv et fietspad ze best wat harder mogen rijden +/- 60 zodat ze gewoon mee kunnen komen met het verkeer...
     
  11. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben het helemaal met je eens nusti, op het punt van 90 of harder na, als het ding verrot is mag het best vernietigt worden, maar voor 90 verdien je alleen een boete vind ik als de bromfiets verder in goede staat is.
     
  12. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    imo is 90 te hard voor een brommer, daar is het ding niet voor gebouwd...ook in het buitenland niet...dus is het ondeugdelijk en mag vernietigd worden...
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ooit wel een de race replicaatjes va oa aprillia gezien nusti.....die zijn idd niet gemaakt voor een 90 kmph......maar voor een 160 kmph.
    frame,vering,remmerij en banden hebben er geen problemen mee.

    neem je een oud lijk van vespa of puch met trommelremmen en een zwanenhalsframe dan geef ik je gelijk.....maar de nieuwste generatie race brommertjes doen alleen maar onder voor een motorfiets in cyllinderinhoud en vermogen......qua rijwielgedeeldte zo goed als niks.
     
  14. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
  15. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Je gaat me niet vertellen dat een 190mm remschijfje dat een aprilia sr heeft voldoende is om met 160 snel stil te kunnen staan? want dan hadden ze die ook wel op hun 125cc modellen gedaan....en de standaard bandjes die meegeleverd worden kunnen echt geen 160 aan, dan ligt het loopvlak er zo af....
    Maar 90 km/h is ook maar een voorbeeld....als je zo hard wil rijden moet je imo geen brommer kopen.
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    SR wss niet maar een RS heeft wel wat dikkere schijfjes volgens mij...
     
  18. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    leuk filmpje :)....en natuurlijk kan je als je er maar genoeg geld tegenaanklapt een herstikke veilige "brommer" bouwen die 160 rijd. Maar ben je dan niet een beetje zielig bezig en is dat wel verstandig? er zijn maar weinig mensen van 16/17 jaar die de ervaring en de kunde hebben om met een scooter hrder dan 90 te rijden....en dan bedoel ik niet een lang recht stuk, maar echt over handling bij remmen en bochten maken....
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Nah, dat filmpje is van iemand die er echt verstand van heeft. Dus ik denk wel dat hij ook aardig kan rijden.
     

Deel Deze Pagina