1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Opgevoerde brommers moeten direct vernietigd worden!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Underdog, 20 jan 2005.

1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    klopt...dat is echt een leuke replica, maar we hadden over scooters...
    ik ben nu even aan het kijken bij de aprilia site...ik rij al een tijdje geen brommer meer (ik ben 28 jaar) en is best wel weer leuk om te lijken....Mijn broer heeft een tweewieler speciaal zaak met een licencie van oa aprilia.....toch maar eens wat vaker op bezoek gaan bij mijn familie (vooral op het werk :))
    http://www.aprilia.com/nl/models03/road/dut/modello_techinfo.phtml?id=34

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    heb wel eens vaker die gekkigheid gezien met die mega opgefokte scooters.......geloof als ik deze raceplee van zijn plaats zie gaan alleen niet meer dat het bij een 50 cc'tje is gebleven.....dit ding loopt als een imbeciel :+

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
  4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik ben voor. Je weet de regels van scooters en je voert hem zelf bewust op, dan mag je ook de consequentie dragen als je wordt gepakt. Meteen je scooter in een pakketje van 1 bij 1 cm gevouwen en terug gestuurd krijgen, en een boete.

5. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    pers dan ook gelijk elke auto die 2 km te hard rijd.

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    je was me net voor nusti.............ik wist voor 100% zeker dat de race replicaatjes van aprillia met spulletjes zijn voorzien waar zelfs ik nog even voor door de knieen ga om het allemaal eens goed te bekijken......'t is speelgoed...maar wel erg mooi.

deze appie heeft voor zijn gewicht een paar enorme stoppers aan boord...290 mm zijn beste jongens.
    effe ter indicatie.....mijn motor,met 160 pk op de krukas,die 240 kg weegt en een top van een dikke 270 kmph heeft moet het doen met schijfen van 320 mm.

klopt overigens wel dat het iid geen vergelijk is met een scooter.....heb werkelijk geen flauw idee wat de diameter daarvan is maar meer als 200 mm zal het denk niet zijn.

7. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    precies...................

8. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    kun je op de site oven verder kijken bij de scooters.....als je daar de tech specs bekijkt zie je dat het remchijfje 190 mm is van een 50cc scooter....

9. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Waarom? voor een auto is nier wettelijk het maximaal vermogen vastgelegd...voor een brommer wel....
    Er is geen maximum snelheid vatgelegd voor brommers, maar een maximaal vermogen....

10. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Wat complete onzin is, want een brommer van een paar kilo heeft veel minder vermogen nodig dan een scooter van 90 kilo om de 45 te halen.

/edit, zit net op de site van yamaha, kom ik dit bij aerox tegen:

let vooral op het vermogen, wat volgens de nederlandse wet dus standaard 0.3kW is..

Laatst bewerkt: 21 jan 2005
  11. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Degene die zo hard roepen, dat alle opgevoerde scooters vernietigd moeten worden, hebben die weleens op een standaard scooter aan het drukke verkeer deelgenomen??

12. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk het niet..

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    De schakelbrommers die te koop zijn zijn bijna allemaal voor meer dan 100 km/u gemaakt. De Derbi DRD die heeft dubbelerechmschijfen waar je met iemand achterop nog een stoppie mee kan maken ;)

Maar ik ben tegen vernietiging. Ik ben zowiezo tegen het 45 km/u snelheids limiet. Zoals je vaak hoort is het gewoon gevaarlijk omdat auto's je aan alle kanten inhalen. Als je het verhoogd naar 70-80 zal je al zien dat bijna niemand meer opvoerd. Maar dat kost meneer overheid natuurlijk weer boetes dus dat kunnen we wel vergeten. Het is zoals al eerder is gezegd de schuld van degene die op zo'n brommer zit en gevaarlijk rijd. Die moeten ze 2x2 naar zn moeder sturen met boette :+

14. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik me dus vergist....je mag een max vermogen hebben van 4,5 kW (6pk)...sinds kort door de EU....de max snelheid blijft echter 45 km/h.....in tegenstelling tot wat ik zei dat er geen max snelhid is....
    dit haal ik net uit een artikel dat iemand heeft gehaald uit de telegraaf:
    http://www.fortunecity.com/marina/cyprus/117/vrijbaan.htm

en nogmaals van mij mogen ze de snelheid best verhogen naar 60 km/h, maar dan moeten de bestuurders daar wel een examen voor doen.....

Laatst bewerkt: 21 jan 2005
  15. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    De politie gebruikt nog steeds een schema om kw om te zetten naar km/h, waar dus geen reet van klopt. wel een intressant stukje trouwens.

16. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    hahah...........................als ik het goed begrijpt mag mijn scooter (bv) 100pk hebben, zolang ie maar niet harder rijdt dan 40 km/u??? 8) 8)

17. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    wat ook leuk is om te doen met je standaard scooter is om op een drukke weg binnen de bebouwde kom net niet in het midden van je rijbaan 30 te gaan rijden en dan kijken hoelang het duurt voordat auto's je op de meest vage momenten gaan inhalen. Voel je je echt veilig hoor. |:- Dan kan je beter gewoon met een opgevoerde scooter met de rest van het verkeer meegaan ( Dan bedoel ik dus niet auto's inhalen maar gewoon ook 50 gaan rijden ) En hoe staan jullie tegenover iemand die al een tijdje auto rijdt en er ook een opgevoerd scootertje bij heeft voor kleine stukjes in de stad? Die zou dan een beter verkeersinzicht hebben dan een 16 a 17 jarige en dus wel veilig op een opgevoerde scooter kunnen rijden?

18. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk niet dat je rijvaardigheid van leeftijd af kan leiden, als ik een stuiver kreeg voor elke keer dat ik bijna onder en auto met een bejaarde bestuurder lag..

19. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker scheuren :cool:

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja, Maar als een scooter 80 ~ 100 kan, Dan rij je toch altijd lekker stoer lekker hard? Ook op plekken waar dat duidelijk niet kan, maarja.. dan is het te laat...

Deel Deze Pagina