1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    er is een speciale studiefinanciering, en als je de opleiding eenmaal hebt, verdien je ook een aardig zakcentje..., over die vakantie, je mag een halfjaar opleiding volgen in florida *) , en ik zal eens met me decaan praten

2. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Als het je leuk lijkt, gewoon doen. Er is geen grotere motor achter succes dan ambitie en inteteresse.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Bij een hoop opleidingen boeit profiel totaal niet, omdat ze alle 4 de profielen toestaan. Alleen echt gerichte opleidingen kunnen hier nog wel eens eisen aan leggen.

4. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Voor economische opleidingen is EC1 en WA12 verplicht
    Voor Biologie is Bio1 verplicht en ik dacht ook WIB1 maar dat weet ik niet zeker.

Probeer eerst eens een richting te zoeken die je leuk vind.
    Kunst/cultuur/geschiedenis/talen l---> C&M
    Economie/politiek/maatschappij/aardrijkskunde ---> E&M
    Biologie/Medische wereld/experimenten ---> N&G
    Techniek/wiskunde/natuur- scheikunde/experimenten ---> N&T

Dus baken eerst je interesse gebied af, want het scheelt als je weet wat je ongeveer wilt doen. Ikzelf doe btw E&M + M&O + LA.

Laatst bewerkt: 13 jan 2005
  5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Je moet trouwens ook het VWO af hebben. En piloot, tja..bij de luchtmacht worden er maar 5 op de 1000 ook daadwerkelijk piloot.

We weten helemaal niet wat je nu doet trouwens? Havo of VWO?

6. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Tja hoeveel opleidingen zijn niet gericht.. Voor alle technische studies heb je WB1(2) nodig, voor medicijnen zoiezo Biologie, voor economische studies heb je natuurlijk economie nodig..

Het is echt heel belangrijk een goede keuze te maken anders kun je straks misschien niet doen wat je echt leuk vind!

Voor econometrie heb je btw wel WB12 nodig

7. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Wil werktuigbouwkunde gaan studeren, zit nu in 4VWO N&T, het niveau ligt wel een stuk hoger dan vorig jaar, moet maar eens echt wat gaan doen :) keuzevak is btw. Economie 1,2

8. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Werktuigbouw is wel vet maar mijn interesse ligt toch bij tourisme.

9. Ruud

Ruud Guest

Werktuigbouwkunde (ligt aan het niveau) is alles behalve vet, viel mij heeeel zwaar tegen.

10. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees hier:
    Wis B1 lijkt me voldoende. Ik las dit ook bij UvA.

11. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    leg uit aub.
    Wil Werktuigbouwkunde WO/HBO gaan doen. Wat ik tot nu toe heb gezien vond ik het heel aardig.

Een andere optie is Technische Informatica.

12. Ruud

Ruud Guest

Het moet je ding zijn, maar das natuurlijk wel erg makkelijk om te zeggen ;)

Ik heb het exact één periode gedaan op de Saxion Enschede en het was nogal saaaai. Veel theorie en gemiep over krachten berekenen. Niveau was niet eens zo bijzonder hoog (kwam zelf van de TU/e af maar die studie zoog ook), maar er werd naar mijn idee nogal kinderachtig gedaan.
    Enniewees, het viel mij tegen, ik zag vooral mezelf het later niet doen en dat was de grootste drijfveer om heel gauw over te stappen.

13. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Ruud is teh eeuwige student :cool:

Hmmm...kzal wel goed rondkijken, verschillen per universiteit enzo.
    Wil het liefst naar de TU/e :)

14. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe havo. maar havo is voldoende voor piloot, en ik wou piloot worden bij de klm, dan heb je grotere slagingskans.

maar de minimale eisen zijn havo + natuurkunde + wiskunde B1

dus voor mij zou de keuze zijn
    economie en maatschappij met in het vrije deel natuurkunde en wi b1 ( ik weet niet of dat kan)
    of natuur en gezondheid/ natuur en techniek met in het vrije deel economie... (ik wil economie voor andere opties...)

15. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt aan de school welke combinaties van profielen en keuzevakken je kunt kiezen. Bij mij op school kun je natuurkunde bijvoorbeeld alleen maar volgen als je N&G of N&T kiest.

@Nicos Jah ik zie het :) ( :eek: )

16. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    Even een kleine waarschuwing...

Econometrie is echt voor de nerds, mensen die dus geen sociaal leven hebben...

dat kan ook niet anders omdat het een heel moelijke opleiding is... veel lui halen hun P dan ook niet en gaan na het eerste jaar iets anders doen...

btw ik doe Economie en Management... das een stuk makkelijker ;)

17. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Dude, een beetje respect mag wel. Zonder die lui zou deze wereld NERGENS zijn. Je hebt veel te danken aan de "Nerds"

18. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    :{ Is iemand die slim is een nerd??

Eerder iemand die irritant / bijdehand en niet uit te staan is volgens mij... En dat zijn niet echte vaste eisen voor die studie. (ze vallen wel vaak samen hoor :D maar kijk uit met je generalisatie)

19. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    zo bedoel ik het ook niet...

en jij hoeft mij uberhaupt niet te vertellen waar ik wel of waar ik geen respect voor moet tonen... ik ben een ouder en een stuk wijzer dan jij om dat zelf te bepalen...

mijn punt is om te waarschuwen over het feit dat het wel echt zo is... en dan kan hij bedenken of ie wel zin heeft om zoiets te gaan doen...

en in vredesnaam zeg me nooit meer wat ik wel of niet mag zeggen... het vrije woord weet je nog???

en dan mag je mod zijn dat vink heel stoer van je maar ik doe of zeg niets wat iemand schade kan toebrengen... ik geef gewoon aandacht voor de feiten...

20. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    En het is een feit dat je respect moet hebben voor andere mensen, net als dat ik respect voor jou heb. Dus doe maar rustig.

Je hebt hulp nodig met je Live verbinding? Je bent van een aantal "Nerds" afhankelijk, waaronder van mij. En of je het nu leuk vind of niet, je zult hier respect tonen, voor iedereen

Deel Deze Pagina