1. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ict op MBO was een eitje, heb ook al een aantal CCNA certificaten. Ik doe nu International Business and managment studies...
    ik ga voor mn propedeuse maar ik tijfel of ik er wel verder mee wil gaa, tis ook zo droog...
    maar ja, meeste perfecte opleiding zou ik een internationale film academie vinden of zo. lijkt me wel leuk op regisseur of scriptwriter te worden...
     
  2. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8

    Is de WO studie toch ? ik heb afgelopen jaar (1 jaartje) Recht (major) en Economie (minor) gedaan in Leiden :9

    Geweldige stad is Leiden, vind ik dan. Je moet niet denken dat er een bruisend uitgaansleven is, dan moet je toch echt naar Amsterdam of Rotterdam, maar voor de verenigingen en een echte studentenstad is Leiden een goede keus!

    Nu zit ik in eelde op de KLM flight academy en het bevalt mij ook prima ! :)
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  3. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt bevalt me prima, interesserde je niet zo?

    Lijkt me erg gaaf hoewel het niet voor mij is weggelegd, iemand uit mijn oude klas wilde dezelfde opleiding doen maar kwam uiteindelijk niet door de test, in een laat stadium (gesprek of zo?:confused: )
     
  4. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    hoezo is te moeilijk ofsow???

    lijkt mij ook wl relaxed, maar zelf opstarten dan moet je meer een bedrijfsopleiding (retail en small bussiness of hoe die ook heet) doen lijkt me, en ict inhuren.

    De KLM Flight Academy leek mij eerst ook wl gaaf trouwens, even als de luchtmacht. Maar dat ga ik beiden denk ik nooit redden
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  5. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool, zat er ook aan te denken om die opleiding te gaan doen, maar ik heb vroeger nooit die droom gehad om piloot te worden, dus valt je hele motivatie alweer uit elkaar :D Betekend dus ook dat je binnenkort naar florida gaat :p (jaja, heb wel alle informatie opgevraagd en doorgelezen*) )

    Ik zelf studeer nu een jaartje in Amerika (New Orleans, Louisiana) en combineer dat mooi met mn sport daar. Zit eraan te denken om het bij één jaartje te houden (ondanks dat het echt te gek is daar) en om dan een studie International Business Administration te gaan beginnen bij de VU. Toevallig iemand die er ervaring mee heeft??O-)
     
  6. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet, wat studeer je en wat is je sport? Moet ik het me voorstellen als de collegeteams uit films en zo?
     
  7. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Studeer Business Administration (lees: bedrijfswetenschappen) en mn sport is Tennis. Je kunt het inderdaad wel beetje zien zoals die films :) Je speelt in een team voor de school...staat altijd een gedreven coach achter (behalve die van ons dan :D)...en rivaliteiten tussen de scholen is er zeker (valsspelen zoveel als je kunt zolang de scheidsrechter (die langs alle banen moet lopen) het maar niet ziet}:]

    Maar dit is eigenlijk omdat ik eerst een jaartje weg wilde na mn middelbare school en ik dit mooi met mn tennis kon combineren...in September zit ik helaas hier weer gewoon hier in NL in de studiebanken:{
     
  8. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow superervaring lijkt me! Maar je gaat je niet verder richten op je sport? Of was dat sowieso niet de bedoeling? Zal in september wel weer wennen zijn }:]
     
  9. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe nu 5Havo met Economie en Maatschappij bijvak Frans 2

    Ik hoor toch eigenlijk veel slechte verhalen over Hogeschool Inholland, maar toch begin ik steeds meer te neigen naar de opleiding "Ruimtelijk ordening en Planologie" wat op de vestiging te Delft gegeven wordt. het is een wat minder bekende studie (+- 200-300 in NL), maar ik heb toch goede hoop dat het allemaal wat verbeterd is in InHolland. Boven is de vestiging Delft niet echt een grote locatie, dus meer persoonlijke aandacht. Ik ga morgen naar de open dag, eens kijken hoe het er daar allemaal uitziet.
     
  10. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Superervaring is het zeker...helemaal niet wat ik er van verwacht had, maar wel tien keer beter :) Mn sport wilde ik vroeger wel ver komen, droomde ooit van die mooie finale op wimbledonO-) ...maarja, op een gegeven moment kwam ik ook aan mn limiet en was het wel mooi geweest, dus nu dankzij mn tennis toch nog jaartje USA mee kunnen pikken, en zometeen gewoon 'lekker' hier mn studie beginnen. Maar kijk daar ook niet tegenop, dus zo erg moet het allemaal ook niet gaan worden:)
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga volgend jaar waarschijnlijk aan de TU Delft studeren, maar welke studie weet ik nog niet. Nog meer toekomstige TUD mensen? :)
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb de afgelopen maanden flink zitten denken om over te stappen naar een andere opleiding en zat te twijfelen tussen TUD of gewoon HBO niveau (op de HHS).
    Heb echter besloten om eerst deze opleiding af te ronden en misschien dat ik daarna verder ga studeren, wellicht op de TUD.
     
  13. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien :) Civiele Techniek lijkt me wel leuk
     
  14. elfje

    elfje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op het MBO:+ En ik doe nu administratie.
    Eerst deed ik juridisch medewerker. Maar het was mij toch een beetje te veel..te snel..en te moeilijk|:- Dus nu ga ik ff wat naar beneden en het wat makkelijker doen. Ik begin vanaf maandag daarmee. Vind het wel jammer dat ik uit de oude klas moet maar ja helaas. Eerst dacht ik wel dat ik het aankon enzo maar later dacht ik echt van ooh nee hé. Want dan moesten we weer heel veel leren gewoon heel veel hoofdstukken. Lezen!8) Ik kan wel lezen natuurlijk :p maar het was gewoon zo veel en dat kan ik toch nooit allemaal onthouden. Word je weer gestresst met huiswerk enzo. Dat je zo veel moet doen en dan ga je weer piekeren. Ben je weer gek 8) enzo dus toen dacht ik van laten we het maar veranderen dan. Anders zie ik toch erg tegen school op. Anyway wat ik nu ga doen lijkt me veel beter en ik zie wel wat ik na deze opleiding ga doen. Mischien wel ICT ofzo:p niet dat ik er veel vanaf weet maar dat boeit nie dat komt nog wel...
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zit nu in het 2e jaar commerciele economie op de HES/Hoge School Rotterdam.

    Ik wil de mensen bij deze even waarschuwen, ga niet naar de Hoge School Rotterdam.
    Het is echt een waardeloze school.
    De roosters zijn belabberd, de leraren werken de-motiverend, de vakken zijn crap, de projecten zijn crap, het systeem van die school is crap.

    Alle 2e jaar studenten hebben bijvoorbeeld op een dinsdag vrij gekregen voor een (verplichte) bijbaan. En op welke dag moet je altijd terugkomen voor allerlei shit? Op dinsdag ja.

    Er ontbreken nog steeds cijfers/studiepunten uit periode 1 van jaar 1 en ik zit nu bijna al in periode 3 van jaar 2!

    De leraren staan erbij van: tja, het moet maar. Het grootste probleem van de leraren is dat ze geen les kunnen geven. Ze weten veel van het vaak af door praktijkervaring, maar ze hebben niet echt een lerarenopleiding gehad, veel weten dus ook niet hoe ze les moeten geven. Ik heb zelfs een docent die les weigert te geven, omdat wij zijn vak niet snappen.
    Hij geeft les in het computerprogramma SPSS. Dat is een programma waarin je onderzoeken op een statistische manier in kunt verwerken. We hebben in jaar 1 maar 2 uur les gehad in dit vak, meer niet.
    We komen in jaar en we moeten meteen allerlei opdrachten maken, zonder uitleg. Niemand snapt dit dus, omdat we maar 2 uur les in dit vak hebben gehad.

    We hebben dus als hele klas aangegeven bij de docent dat we het niet snappen, omdat we amper les in dit vak hebben gehad. Volgens hem kan dat niet, we horen alles te weten. Als gevolg geeft hij geen les meer aan onze klas. We zijn toen naar onze tutor gegaan en die zou het aankaarten bij de onderwijsdocent. Deze gaf aan dat ze nooit klachten hebben gehad over de docent, dat het vak niet te moeilijk is en dat wij geen gelijk hebben.
    Dat terwijl andere docenten aangeven dat het echt een schijtvak is en dat zei het niet eens begrijpen.


    Hier de cijfers uit onze klas (de mensen die voldoende hebben of hoger dan een 4, hebben het laten maken door vrienden die het wel snappen).

    [​IMG]

    De druk is echt enorm. Ik moet de komende 2 weken 6 verslagen inleveren, heb over 2 weken tentamens (in totaal 5 tentamens in 4 dagen, totaal 14 vakken!!!).
    Ik word er echt helemaal gek van. Heb 33 uur les in de week en moet daarnaast echt elke dag knetterveel doen, het komt vrij vaak voor dat ik gewoon tot diep in de nacht bezig ben met school.
    Je raakt echt super gestresst. Dit is geestelijk niet echt bevordelijk voor je.

    Dit alles eist ook zijn tol. Gelukkig haal ik nog goede cijfers, maar als van de in totaal 200 2e jaars CE studenten 12 mensen een tentamen halen, dan is dat toch niet helemaal goed. Dat is dus niet goed.

    Ik maak jaar 2 af in Rotterdam, om vervolgens te vertrekken om mijn studie af te maken in Utrecht.

    Tip: Ga dus niet naar de Hoge School Rotterdam, in ieder geval niet voor de opleiding commerciele economie. Wat ze op de open dag en op de meeloopdag zeggen, klopt voor geen ene reet!
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  16. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in 5 Havo Natuur en Techniek + Informatica en het bevalt mij wel goed. Vorige week ben ik naar open dag geweest van Inholland Haarlem. De open dag vond ik vies tegenvallen, je kon eerst een heel vragenpapier invullen die je moest afgeven, toen kreeg je wat folders en tja verder was er eigenlijk niks.
    Tsja, staat er zo'n vent van in de 40 bij een tafeltje waarboven hangt "Informatica" tjsa, sorry maar daar ga ik niet even gezellig een babbeltje mee maken.

    Afgelopen zaterdag naar de opendag van Hogeschool Amsterdam gegaan, ook hier moest je zo'n papiertje invullen en krijg ik wat dingen.
    Toen ging ik naar de 7e etage (Informatica) en daar lieten een aantal mensen van Informatica hun project zien (waren 1ste jaars). Ook heb ik mij hier laten informeren wat precies Technische Informatica inhoudt.

    Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik Technische Informatica wil gaan doen en waarschijnlijk aan de Hogeschool Amsterdam. Is namelijk zeer goed bereikbaar (je stapt uit bij Amsterdam Amstel en je staat voor de school) ook ziet het gebouw er van binnen ook wel goed uit.

    Ik ga nog wel even as zaterdag naar Hogeschool Den Haag om te kijken naar Technische Informatica, maar ik verwacht dat het toch HVA wordt.
     
  17. mars15

    mars15 Guest

    wat opvalt is dat de vervolg opleidingen bijna overal slecht worden gegeven. Door doceten die even denken makkelijk geld te kunnen verdienen en geen drol uitleggen..

    Klopt wel he
     
  18. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja voor hogescholen geldt dat misschien soms wel, maar niet altijd toch!

    Er staat trouwens elk jaar een soort beoordeling in de Elsivier of het NRC dat kan ook.
     
  19. mars15

    mars15 Guest

    pff ben er ziek van.. ik wil geen ict meer gaan doen. Ik wil journalistiek gaan doen. Heb al paar keer een verslag gemaakt als journalist. Maar je moet minimaal mbo 4 hebben voordat je ze toelaten dat ik lees op die site's van scholen.

    Heeft iemand een idee of je met vmbo ook wordt toegelaten ?
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als je minimaal mbo 4 moet hebben, dan ben ik bang dat vmbo helaas niet genoeg is.
    Maar ik neem aan dat je na het vmbo naar het mbo gaat.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006

Deel Deze Pagina