Ik zit nu in het 2e jaar commerciele economie op de HES/Hoge School Rotterdam.
Ik wil de mensen bij deze even waarschuwen, ga niet naar de Hoge School Rotterdam.
Het is echt een waardeloze school.
De roosters zijn belabberd, de leraren werken de-motiverend, de vakken zijn crap, de projecten zijn crap, het systeem van die school is crap.
Alle 2e jaar studenten hebben bijvoorbeeld op een dinsdag vrij gekregen voor een (verplichte) bijbaan. En op welke dag moet je altijd terugkomen voor allerlei shit? Op dinsdag ja.
Er ontbreken nog steeds cijfers/studiepunten uit periode 1 van jaar 1 en ik zit nu bijna al in periode 3 van jaar 2!
De leraren staan erbij van: tja, het moet maar. Het grootste probleem van de leraren is dat ze geen les kunnen geven. Ze weten veel van het vaak af door praktijkervaring, maar ze hebben niet echt een lerarenopleiding gehad, veel weten dus ook niet hoe ze les moeten geven. Ik heb zelfs een docent die les weigert te geven, omdat wij zijn vak niet snappen.
Hij geeft les in het computerprogramma SPSS. Dat is een programma waarin je onderzoeken op een statistische manier in kunt verwerken. We hebben in jaar 1 maar 2 uur les gehad in dit vak, meer niet.
We komen in jaar en we moeten meteen allerlei opdrachten maken, zonder uitleg. Niemand snapt dit dus, omdat we maar 2 uur les in dit vak hebben gehad.
We hebben dus als hele klas aangegeven bij de docent dat we het niet snappen, omdat we amper les in dit vak hebben gehad. Volgens hem kan dat niet, we horen alles te weten. Als gevolg geeft hij geen les meer aan onze klas. We zijn toen naar onze tutor gegaan en die zou het aankaarten bij de onderwijsdocent. Deze gaf aan dat ze nooit klachten hebben gehad over de docent, dat het vak niet te moeilijk is en dat wij geen gelijk hebben.
Dat terwijl andere docenten aangeven dat het echt een schijtvak is en dat zei het niet eens begrijpen.
Hier de cijfers uit onze klas (de mensen die voldoende hebben of hoger dan een 4, hebben het laten maken door vrienden die het wel snappen).
De druk is echt enorm. Ik moet de komende 2 weken 6 verslagen inleveren, heb over 2 weken tentamens (in totaal 5 tentamens in 4 dagen, totaal 14 vakken!!!).
Ik word er echt helemaal gek van. Heb 33 uur les in de week en moet daarnaast echt elke dag knetterveel doen, het komt vrij vaak voor dat ik gewoon tot diep in de nacht bezig ben met school.
Je raakt echt super gestresst. Dit is geestelijk niet echt bevordelijk voor je.
Dit alles eist ook zijn tol. Gelukkig haal ik nog goede cijfers, maar als van de in totaal 200 2e jaars CE studenten 12 mensen een tentamen halen, dan is dat toch niet helemaal goed. Dat is dus niet goed.
Ik maak jaar 2 af in Rotterdam, om vervolgens te vertrekken om mijn studie af te maken in Utrecht.
Tip: Ga dus niet naar de Hoge School Rotterdam, in ieder geval niet voor de opleiding commerciele economie. Wat ze op de open dag en op de meeloopdag zeggen, klopt voor geen ene reet!
Klik om te vergroten...