Hoe ouder hoe lastiger te leren. Als dat beest 't van jongsafaan al heeft vraag ik me af of het er nog uit te stampen is. En ik begrijp ngw ook wel want het is erg irritant als je ene hond je andere eigen vertrouwde hond aanvalt, dat zit niet lekker. Het is idd wel jalozie, maar doet hij het ook als hij ook geaait wordt? Volgens mij moet je hem gewoon nog even de kans geven om te wennen, en je kan ze ook laten vechten, als jouw hond dan zich overgeeft en die andere hond gaat door met vechten dan weet je dat hij vals is en zou hij dus eigenlijk een spuitje moeten krijgen. Maar aangezien het een lieve hond is en hij prima in een gezin past met 1 hond dan zou het zielig voor dat beestje zijn. En natuurlijk het risico dat hij je eigen hond bijt is ook vervelend. Wat voor honden zijn het precies en hoe oud zijn ze? Beide vrouwtjes?
En ik vind jouw oplossing timmetje vind ik niet echt goed. Je gaat toch geen grote hond inhuren om je eigen (opzich) lieve hond te laten bijten? En als die hond dan weer weg is dan is het echt nog geen garantie dat hij het weer niet doet. Misschien maak je die hond wel doodsbang voor andere honden en dat bevorderd de band tussen die honden ook weer niet. En je honden slaan vind ik ziek.
Laatst bewerkt: 12 sep 2005