Oplossing gezocht, ontevreden aankoop(hond)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NatureGoneWild, 12 sep 2005.

1. EL RIFLE

EL RIFLE paf!

Leuk Bevonden:
    0
    Hupperdepup naar Vietnam ermee! ;)

2. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Of in de magnetron. :D

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Even basis hondengedrag......een hond is een roedeldier (leeft in groepen). De hond komt uit een gezin en wist daar zijn plek. De hond komt nu bij zijn nieuwe gezin en weet niet wat hem daar te wachten staat dus zal hij óf onzeker gaan gedragen óf agressief. Bij jou koos het dier in eerste instantie voor de eerste keus.
    Positiebepaling binnen een groep gaat gepaart met vechten of minimaal intimidatie gedrag. Wat de nieuwe hond prebeerde door de oude hond te buiten heeft hier erg mee te maken.

Wat ik zou doen bij de nieuwe hond is duidelijk (hoeft niet streng) te zijn en probeer hem bij de normale gang van zaken te betrekken. Als een hond 4 dagen wegkruipt in een hoekje doe je echt iets verkeerd en het wil absoluut niets zeggen over de vorige eigenaar.....
    Een heleboel mensen weten echt niet hoe ze met dieren omgaan....voorbeeld: Een hond is bang voor de dierenarts, het baasje gaat het troosten en lief tegen doen (normaal toch?).....echter voor de hond betekend het :hé mijn baasje bevestigd mijn gedrag door het goed te keuren, want hij is lief voor me, dus het is goed om bang te zijn voor een dierenarts.....de bedoeling van het baasje is om duidelijk te krijgen dat de hond juist niet bang hoeft te zijn, maar dan moet het baasje juist de hond tot orde roepen en niet gaan troosten.... en nee ik ben stiekem niet Martin Gaus, maar ik heb wel diergedrag gestudeerd....

4. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je nogal makkelijk met een hond omgaat hoor. Je koopt zo'n beestje voor 150 euro, koop gewoon een puppy van een bepaald ras dat je aanstaat, inplaats van dat je iets in huis haalt waarvan je niet weet wat het precies is. En dan als de hond je na 4 dagen niet bevalt ga je al op zoek naar het asiel of zoiets. En het is niet zo raar dat een hond die zijn hele leven ergens anders geleefd heeft, niet meteen gewend is? Denk voortaan wat beter na als je een hond koopt :{

A dog is for life, not just for christmas.

5. BATM4N

BATM4N Guest

Nou, na een jaar of 10 kun je hem wel onder de kerstboom begraven.

6. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste, we konden niet weten dat dat gezein asociaal was, maar dat is niet het punt. En het ras etc staat ons aan(hetzelfde als wat we al hadden). En over dat het ons niet zou aanstaan? Ze valt overduidelijk de andere hond aan, sprint erop af, gromt, ontblote tanden. Onze eigen hond sprint dan gelijk weg, waardoor we(gelukkig) niet kunnen zien of ze echt zou bijtne, risco dat we liever niet nemen.
    En ik ben niet op zoek naar een asiel o.i.d., wel wilde ik weten of er geen wettelijke regeling was die ons zou kunnen helpen i.v.m. de hond terugbrengen en het geld terug ontvangen. Er was ons wijsgemaakt dat ze goed met andere honden kon opschieten, terwijl ze zich al agresief tegen 4 van de 4 honden gedraagd..

Anyways, ik moet mezelf nu hier verantwoorden en verdedigen in plek van dat er een oplossing komt.. ohw well..

7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Als er echt gezegd is dat hij goed met andere honden kan opschieten, en hij is duidelijk agressief heb je misschien wel kans om iets van een vergoeding te krijgen...

Geen idee hoe hoor, of je dan een zaak moet aanspannen ofzo. Maar in feite ben je opgelicht, en dat is strafbaar.

8. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je iets getekend of ergens duidelijk (op papier) de verkoop staan? Anders denk ik dat je heel weinig 'bewijs' hebt voor enige vergoeding in wat voor een vorm dan ook. Want het zal wel 150 euro handje contantje zijn geweest? Wel dom eigenlijk dat je die mensen zo op hun woord geloofd hebt, zeker omdat ze opeens die hond wilden verkopen. Gewoon contact opnemen met die mensen? Alleen schriftelijk kan ook natuurlijk, maakt misschien meer indruk.

9. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    goed id om een thread te openen over ontevreden aankopen nature...

Maar over de hond je zoekt oplossingen denk ik serieuze en je wilt geen van je honden kwijt neem ik aan... Je moet die hond `heropvoeden`. Je hond naar het asiel sturen of laten afmaken (wat geloof ik bijna op hetzelfde neerkomt) is het laatste wat je moet doen maar dat weet jezelf ook wel.

Oplossingen:
    1. Heb je een oom ofzo die ook een hond hebt die wel voor zichzelf durft op te komen?
    Je kunt iig proberen een hond in te huren of lenen om die kleine dondersteen op zn flikker te geven. (dus een weekendje een andere hond erbij)
    2. Als je de ene hond wilt aaien besteed dan helemaal geen aandacht aan de andere hond doe dit later als je klaar bent met hond nummer 1 (spreekt uit ervaring kijk die andere hond dan ook niet aan!)
    En als die ene hond (die valse zeg maar) de andere hond bijt iedere keer dat beest een mep verkopen steeds op dezelfde plek (werkt zeer effectief)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. De andere oplossingen vind ik een beetje raar die de members hier hebben: je aankoop (geen miskoop in dit geval) verkoop je niet door en laat je niet afmaken je hebt hier met levende wezens te maken en een oplossing zoeken via die weg doe je niet.

10. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    ik stem mee in dat je em moet leren opvoeden, het zijn lieve beesten, maar ook vrij simpele, het is misschien wat lastiger nu die wat ouder is, maar met genoeg tijd leer hij/zij het wel.
    Die van ons slaapt nu ook gewoon naast de katten op de bank. ter wijl ze er eerst doods bang voor was en ze aan viel.
    en de katten hebben het ook geleerd :)

11. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    een goed voorbeeld met elk dier valt te leven als ie wat gewend is... zelfs extremere dieren.

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ouder hoe lastiger te leren. Als dat beest 't van jongsafaan al heeft vraag ik me af of het er nog uit te stampen is. En ik begrijp ngw ook wel want het is erg irritant als je ene hond je andere eigen vertrouwde hond aanvalt, dat zit niet lekker. Het is idd wel jalozie, maar doet hij het ook als hij ook geaait wordt? Volgens mij moet je hem gewoon nog even de kans geven om te wennen, en je kan ze ook laten vechten, als jouw hond dan zich overgeeft en die andere hond gaat door met vechten dan weet je dat hij vals is en zou hij dus eigenlijk een spuitje moeten krijgen. Maar aangezien het een lieve hond is en hij prima in een gezin past met 1 hond dan zou het zielig voor dat beestje zijn. En natuurlijk het risico dat hij je eigen hond bijt is ook vervelend. Wat voor honden zijn het precies en hoe oud zijn ze? Beide vrouwtjes?

En ik vind jouw oplossing timmetje vind ik niet echt goed. Je gaat toch geen grote hond inhuren om je eigen (opzich) lieve hond te laten bijten? En als die hond dan weer weg is dan is het echt nog geen garantie dat hij het weer niet doet. Misschien maak je die hond wel doodsbang voor andere honden en dat bevorderd de band tussen die honden ook weer niet. En je honden slaan vind ik ziek.

Laatst bewerkt: 12 sep 2005
  13. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    keihard en concequent het beest opvoeden!

als ze ouder zijn kan je ze nog wel leren kost alleen iets meer tijd.

14. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Het opvoeden lijkt me wel iets, maar zoals iemand hiervoor al melde, dat een nieuwe hond mijn lieve vetrouwde hond wilt aanvallen zit me inderdaad niet lekker, zeker niet aangezien onze hond heel vriendelijk is tegenover andere honden(daarom vonden we het raar dat ze wegkroop, maar ze is ook loops op het moment..)
    Net ofdat zij voelde dat er iets mis was met deze hond..

I.i.g. Onze hond is een tsih-tsuh van 8, en de nieuwe van hetzelfde ras, beiden teefjes..

Ik dacht meer aan een bestrafing door middel van koud water, een beker koud water over de hond gieten ofzo, is niet echt pijnlijk, maar de hond merkt wel duidelijk dat ze iets verkeerds heeft gedaan..

Nog iets dat een vriend van me zei, bind ze allebei een half uur met de koppen aan elkaar vast, niet strak, maar wel vast. Zodat ze aan elkaar wennen, maar dat ga ik maar niet proberen..

15. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijkt een glas water een beetje veel rotzooi steeds :p Je kan beter heel kwaad worden (hond imponeren, door boos te praten, je groot te maken etc.), maar je weet natuurlijk niet wat zo'n hond allemaal meegemaakt heeft. Misschien is hij wel veel geslagen ofzo. Anders probeer je hem eerst te trainen en als dat niet lukt kan je misschien eens bij een puppi-cursus proberen of ergens anders waar ze honden trainen? Als die mensen er meer verstand van hebben.

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt idd nog wel kans met een 2 jarig hondje...

Of die water methode goed werkt weet ik niet. Ik denk dat je gewoon hem erg duidelijk moet maken dat het echt niet mag grommen etc, hem een plek geven waar hij alleen kan zijn geven. En elke als hij gromt of dergelijke je hem gewoon moet straffen erg boos praten etc en hem dan op dat plekje in zijn mand leggen bijvoorbeeld en gewoon een half uur geen aandacht geven. Dan weer bij de mensen laten en als hij weer gromt 't zelfde verhaal.

Laatst bewerkt: 12 sep 2005
  17. Fig0

Fig0 Patrick NL

Leuk Bevonden:
    0
    Gebakken hond schijnt volgense de taise keuken ook zeer smakelijk te zijn! Anders heb ik wel interesse! Wat wil je voor de hond hebben?? voor een zacht prijsje mag je zelf ook nog komen eten!

18. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Nou jah inhuren...:p

Kijk onze hond had het eerst ook.. angst voor onze andere hond (is namelijk 2 keer de kleine)... maar de toen nog wat gemene en ondeugende hond heb ik het zo afgeleerd met hoe ik het heb gedaan een para post geleden... (met de hond van de buurman:p:p

19. marine robin

marine robin ODST Sniper NL

Leuk Bevonden:
    0
    uuhm wij hebben ook twee honden .
    eentje daarvan is 1 jaar nu en de andere hond is 6 jaar .
    en als ik de (ouwe hond ) aai dan komt de andere hond meteen en gaat hij grommen .en dat nog na een jaar.....hij is gewoon jaloers en dat is ook bij jou het geval ;) succes ermee marinerobin

20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Als je pietje aan het aaien bent moet je henk ff niet aankijken en totaal geen aandacht geven dat werkt het beste als je dat steeds doet en later draai je het om...

Deel Deze Pagina