1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ouija / glaasje draaien

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 28 okt 2005.

1. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    En jij gelooft alles wat er gezegt word? Ooit bij stil gestaan dat die dinge leugens kunnen zijn.

Alles wat neer word gezet is geschreven door een persoon. En meestal is die persoon een puber in de fase dat ze aandacht nodig hebben.

Je wordt er bang van omdat het, het zogeheten onbekende is.

:\

Laatst bewerkt: 30 okt 2005
  2. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    dat vindt ik wel extreem kort door de bocht

3. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    Betekenis : Kaart 1 - Uw huidige positie / waar u staat
    Kaart : 7 van Schijven
    Uitleg : Vindingrijkheid, groei, hard werk, vooruitgang, succesvolle ondernemingen, geld, rijkdom, schatten, winst.

Betekenis : Kaart 2 - Uw taak / taken
    Kaart : Page van Bekers
    Uitleg : Een onderzoeken en intens persoon, weerspiegelend, meditatief, layaal, bereid tot diensten of inspanning voor een specifiek doel.

Betekenis : Kaart 3 - Uw problemen / moeilijkheden
    Kaart : De Geliefden
    Uitleg : Belijdenis en vrije keuze vanuit het diepste van het hart.

Betekenis : Kaart 4 - Uw sterke punten
    Kaart : 2 van Staven
    Uitleg : Ondersteboven - Verdriet, problemen, terughoudendheid door anderen, verlies van geloof, onverwachte verrassingen, regressie.

Betekenis : Kaart 5 - Uw doel
    Kaart : Koningin van Schijven
    Uitleg : Voorspoed en welbehagen, rijkdom, overvloed, luxe, extreem comfort, gul, veiligheid, vrijheid, pracht, gratie, waardigheid.

dat kwam er bij mij uit bij dat online Tarrot....maar ik heb het gevoel dat het wel klopt maar heel veel mensen zullen dat bij deze punten hebben dus ben niet echt onder de indruk...

4. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, ik zeg toch; of je het wilt geloven is je eigen keuze. Tuurlijk staat internet bomvol bullshit. Maar lees daarbij ook eens wat professionelere sites, onderzoeken etc. Werkelijk van alle kanten wordt je gewaarschuwd, en dan begint er bij mij wel een lampje te branden.

Toevallig interesseert me dit, en ik geloof wel degelijk dat er manieren zijn om geesten op te roepen.

5. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik neem aan, dat jij het nooit met je eigen ogen hebt gezien. Verander dat effe en maak er een gezellige avond van met je ouders. Kijken of je contact kan leggen en hoe je je dan voelt als het wel lukt.

6. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien is de term entiteit beter om te gebruiken dan het woord geest, want met geest denk je namelijk meteen aan de geest van dode mensen, maar dat kun je natuurlijk nooit weten. Wat dat betreft is het woord entiteit veel neutraler.

7. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ging daarnet dat online Ouja proberen en er gebeurde echt niks......messchien dat sommige mensen in hun onbewustzijn toch hun muis naar de goede letters wijzen...

of messchien is me muis te zwaar?...(draadloos dus er zitten ook batterijen in.

8. J3lluh

J3lluh Forum Baggeraar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet wat het was maar ik keek naar mijn hand, maar ik deed echt niks van uit mezelf...

9. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik had ook de neiging om te gaan bewegen omdat ik het andwoord wist en dan ga je volgens mij zonder dat je het weet toch naar een bepaalde kant kracht zetten.

10. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Klopt ik heb het nog nooit gezien.

Ik heb er ingelooft, en ik heb et weleens geprobeerd om contact te leggen, maar er gebeurde helemaal niks. ~.~

11. J3lluh

J3lluh Forum Baggeraar

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geloof ik niks van

12. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien moet je je meer concentreren. Omdat jullie het niet geloven gaan jullie er mischien vanuit dat je hand niet gaan bewegen. Mischien moet je dat juist wel denken. Denk eens dat het wel lukt etc. Dat het wel kan...

13. J3lluh

J3lluh Forum Baggeraar

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zul je gelijk in hebben,,

14. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Vanavond op SBS 6 om 22.50 Reportage: Het ware verhaal achter de Exorcist, een documentaire. De film is gebaseerd op een boek, geschreven door William Peter Blatty. Dit boek is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. In 1949 lijkt de dan veertienjarige Richard door satan te zijn bezeten.

Lijkt mij voor iedereen wat, de lui die helemaal nergens in geloven vinden het misschien leuk om de documentaire af te kraken, en voor degene, die laten we zeggen, niet alles zomaaar aan de kant zetten is het wel interessant.

Copy paste van een andereforum

15. J3lluh

J3lluh Forum Baggeraar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het eens zien :)

16. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zeker kijken. Ik wist niet dat het waargebeurd was!

17. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb dus één echt 'onderzoek' gelezen en die vertelde dat je hand onbewust de letters aanwijst, maar dat dat niet door geesten komt maar door jezelf, en dat het in sommige gevallen kan laten zien waar je bang voor bent. Wat dat betreft heb ik op een andere site gelezen dat je jezelf eerst moet losmaken van alles waar je aan denkt en mee bezig bent (mediteren dus), zodat de 'entiteiten' daar niet op kunnen inspelen.

Dit lijkt me een van de meest logische verklaringen en daarom zou het dus niet gevaarlijk hoeven zijn. Desalniettemin (wat een ownage woord is dat) werd er in dat onderzoek ook gezegd dat je eigen angsten (diep van binnen waar je soms niks van weet) heel erg confronterend kunnen zijn, en dat er heel veel mensen een trauma aan overhouden (je gaat binnen een jaar dood, je zult geen kinderen krijgen, een familielid gaat overlijden binnen korte tijd etc.). Op dat punt heb ik dus weer een andere site gelezen dat mensen niet doodgaan door glaasje te draaien zelf, maar doordat ze daardoor zulke erge dingen horen dat ze daarna zelfmoord plegen.

Het lijkt mij dan ook extreem eng om als we daar dan vrijdag met z'n allen zitten hele ernstige dingen over elkaar te horen. Daarom heb ik ook tegen iedereen gezegd dat als ze niet willen of niet serieus erin zijn het beste even buiten een biertje kunnen gaan drinken. Binnen zorgen we natuurlijk voor wierook en kaarsjes, en we nemen 5 minuten van tevoren om even (voor wie het nodig heeft) tot rust te komen.

/Edit: oh en even voor de duidelijkheid, mijn ouders staan er achter dat we het doen ;)

chill die ga ik kijken :D

18. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Mneeh, de entiteiten op zichzelf kunnen volgens mij geen directe bedreiging vormen. Maar de impact die ze kunnen hebben op je gevoelens kunnen inderdaad zorgen voor een levenslang trauma, of zelfs tot zelfmoord.

En tuurlijk, aan de ene kant ben ik zelf ook nieuwsgierig naar het gebeuren, maar durf het risico niet echt te nemen ;)

Uiteraard moet je wel je ervaring posten hè :)

19. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik was niet anders van plan :cool:

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb hier laatst met twee mensen (een van 17, de ander van 47) een felle discussie over gehad. Zij geloven in heilig in geesten. Nadat ze zelf ervaring hebben gehad met zo'n bord. Ik ben wel zeer benieuwd, maar ze probeerden hard te voorkomen dat ik het serieus zou gaan doen. Blijkbaar zou je alleen kwade geesten oproepen hiermee. En toen kreeg ik weer een verhaal te horen van weer een zelfmoordpleging door dit bord.
    Maar dat van die kwade geesten vind ik nu net een punt waardoor ik het moeilijk kan geloven. Zij maakt een tweedeling op ethische gronden. Er zouden dus goede en kwade geesten zijn, dat vind ik vreemd. De grens tussen goed en kwaad is zo vaag, hoe kunnen overleden mensen nou ineens óf slecht óf goede bedoelingen hebben. En wat zijn die dan?

Ik vind het moeilijk. Ik ben een nuchter persoon, ik wil het zelf zien voordat ik iets geloof. Maar daarentegen wil ik ook open staan voor andere ideeën (behalve als het over God gaat :+). Ik heb nu een vrij grote drang om dit toch eens te proberen. Als ik de kans krijg, zal ik het ook waarschijnlijk doen.
    Ik denk wel dat er een verklaring is. Maar of het geesten zijn is een tweede. Sommige mensen denken precies te weten over wat die geesten dan wel niet zijn. Maar hoe kan dat nou? Je ziet ze nooit, je praat nooit direct met ze, áls ze zouden bestaan. Mensen verzinnen zelf al die heisa over geesten, zeker 95% daarvan is gebaseerd op lucht. En als er geesten zouden zijn, zijn er dan ook geesten van dieren? Dat zijn immers ook levende wezens die zelfstandig op hun omgeving kunnen reageren.
    Het zijn allemaal vrij vage aannemingen, net als zwarte gaten. We dénken wat te weten, maar in feite weten we niks zeker.

Deel Deze Pagina