1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ouija / glaasje draaien

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 28 okt 2005.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Huh? Zwarte gaten bestaan toch gewoon?

En thanks Glue, ik ga ook ff kijken :)

2. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja..maar het wat én hoe is nog allemaal vrij duister.

3. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    de dingen die ik ervan gehoord heb, zijn niet plezierig. Mensen hadden t op schoolkamp weleens gedaan, en dat gedraai met die glaasjes liet een aantal mensen toch behoorlijk flippen..
    voor je gemoedsrust is t beter als je NIET gaat draaien met die glaasjes, als je er geen ervaring en kennis van hebt.

4. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Denk je dat als je bierflesjes gaat draaien dat je dan allemaal alcoholistische geesten in je kamer krijgt?? :+

Zal een aardige bende worden.. ^^

*probeert

5. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    als je ze zo omdraait dat de vloeistof in je mond komt, dan gaat je kamer iig wel draaien :)

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Nog nooit gedaan maar lijkt me allemaal maar bijgelovig gedoe. Er zit in je hoofd dat het eng is en dat er wat moet gebeuren en daardoor denk je dat er wat gebeurt of gaat gebeuren en wanneer er iets gebeurd denk je dat het door het glaasje draaien komt.
    Heb eens zoiets met potlooiden gedaan. Aantal potloden op bepaalde manier bij elkaar houden en de punten tegen de punten van de potloden die de persoon tegenover je heeft. Zo heb je een vierkant en kan je er een zeshoek of zandloper van maken, met ja/nee. Was toen nog klein jochie, werd niet echt bang, maar het had wel wat. :D

7. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hey,

Ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen , maar wel enkele posts.
    Bij deze zou ik mij er graag in willen mengen, en waarom ?! Van glaasje draaien hoor ik alleen maar slechte verhalen en hele slechte gevolgen. (zoals : zelfmoord, paranoia, onrust, nachtmerries) Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving, waarvan sommigen het hebben gedaan, gesproken over glaasje draaien. Dit is bij 90% van de gevallen uitgelopen op rare gebeurtenissen op de avond zelf en in de dagen erna, en bij eentje die er nog steeds last van had volgens zijn zeggen.

Mijn moeder, en dat meen ik serieus, is al een paar jaar bezig met "de wereld" tussen hemel en aarde en de Mediums die berichten doorgeven tussen deze werelden. Heb meerdere keren met haar ook een discussie gehad over dit feit. Wat ik ook weet en waar ze mij voor waarschuwde, en mijn vrienden ook, dat glaasje draaien (zonder dat je eigenlijk weet wat je doet) heel erg slecht is en niet verantwoord is wat je doet.

Met glaasje draaien trek je bijna altijd alleen maar slechte geesten aan die daarna je ook blijven pesten en achtervolgen voor een tijd (dit herken ik ook uit de verhalen van allen die het gedaan hebben en waarbij het was gelukt)

Als er een goed iemand of geest met je in contact wil komen dan gebeurd dat vanzelf wel, je moet het niet op je afroepen !

Als ik jouw was zou ik er niet aan beginnen, maar ieder zijn eigen verantwoordelijkheid :)

ik heb gezegd.

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zo kan je het ook zien.
    Zelf geloof ik al niet in geesten, of iets dat in je lichaam zit en naar de hemel zweeft als een ziel of geest.

9. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    damn nou begin ik echt heel erg te twijfelen, maar die paar dagen zijn denk ik niet zo heel erg, maar als je er lange tijd last van blijft hebben.. nu heb ik het bord van iemand te leen aangeboden, dus als ik hem ophaal vraag ik wel even naar verhalen van haar

/Edit: ik geloof btw wél dat er iets is, maar niet dat het gevaarlijk kan zijn. Als het dat wel zou zijn, kom ik er snel genoeg achter ;)

Laatst bewerkt: 30 okt 2005
  10. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Maar er zijn wel degelijk manieren om ervoor te zorgen dat de entiteit je weer verlaat. Entiteit bedanken, raam openzetten, glas reinigen kan, dacht ik ergens te lezen, bijdragen aan het succesvol afsluiten ervan.

Er zijn ook nog een paar andere 'regeltjes' die misschien wel handig zijn om te weten. Misschien wel zo slim om even na te lezen. Misschien is het bullshit, maar misschien kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen ;).

Laatst bewerkt: 30 okt 2005
  11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Glas reinigen. :D
    Sorry, zal aan mij liggen, maar het lijkt me stug. Zit volgens mij echt in je hoofd dan.
    Ik bedoel, een geest, wat is dat. Een onzichtbaar iets, dat soms een soort zichtbare, grijze gedaante aanneemt om toch een beetje zichtbaar te zijn, zodat men denkt dat er een geest is (zie je wel eens op bewerkte, fake foto's). En dat onzichtbare, zwevende iets/niets, moet je gedachten kunnen aanpassen?
    Nee, niets voor mij al die verhaaltjes. Geloof/goden/zielen/geesten: niets meer dan verhaaltjes en iets dat tussen de oren zit, in mijn ogen.

12. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Wel met calgonit, anders blijven er resten zitten.

13. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Kalkaanslag _O_ levensgevaarlijk voor entiteiten..

14. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Een kwade geest is iemand, die je lastig valt op wat voor manier dan ook een een goede geest is iemand waarvan je niets meer verneemt. Makkelijk toch!?

De dingen, die dan de glas laat bewegen is volgens mij ook geen geest van een overleden persoon, maar een andere entiteit.

En over dat wassen van die glas heb ik ook over gehoord, maar mijn zus die brak de glazen die ze had gebruikt en een vriendin die er ook op een geg. moment regelmatig mee bezig was had opeens een gebrek aan glazen hierdoor 8)

Ik kon trouwens die programma op SBS niet kijken. Moest onverwachts ergens wezen. Iemand em nog gekeken?

Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

yep ,allemaal dansende duvelkes om je heen , kan niet beter toch :+
    edit : en dan op de achtergrond , duvel ,duvel, duvel en dan denk je gelijk dat je in de schalk zit omdat dit de thuishaven van basketballclub willebroek is alias " den duvel".;) :cool:

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sja maar ik heb zo'n houten rondje :+ ach ja, dan blijft hij lekker zitten ;)

17. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Als er al zoiets bestaat als een metafysische entiteit of entiteiten (wat ik niet geloof) dan lijkt het mij sterk dat het/ze zich bezig houdt/houden met zoiets banaals als glaasje draaien. Ik bedoel: de entiteiten zijn op de meeste plekken wel aanwezig maar tonen zich niet (volgens hen die erin geloven) maar wanneer een mens met een glas en een kaartje aan de slag gaat, dan willen ze wel tevoorschijn komen. Waarom?

18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja dat weet dus niemand, maar wat men wel weet is dat het glas op een of andere manier over het bord beweegt, dat kan dmv entiteiten, of door onbewuste spierbewegingen.
    Als we het antwoord op jouw vraag zouden weten, zou het hele mysterie ontrafeld zijn, en ik denk dat juist het mysterie het glaasje draaien zo leuk maakt

19. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, ik heb gekeken. Was niet echt heel boeiend ofzo. Ging over een mannetje die bezeten leek te zijn door de duivel, waardoor dat boek dus is geschreven. Uiteindelijk kwam het erop neer dat veel mensen het niet geloofden, omdat hij op deze manier aandacht wilde trekken en omdat zijn ouders ook altijd bezig zijn geweest met dit soort onverklaarbare krachten ofzo.

Dit in combinatie met de sterke overtuiging van de pastoors en priesters heeft ervoor gezorgd dat het verhaal zo overtuigend is geworden.

Maar het zou natuurlijk ook gewoon waar kunnen zijn. 8)

Op het end zou het zo zijn geweest dat er een engel met satan aan het vechten was om het jongetje te verlossen. De engel pwnde de duivel. :cool:

Persoonlijk vind ik het een ongeloofwaarig verhaal. Maar dat vind ik al snel bij dit soort onderwerpen.. ^^

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat laatste stuk lijkt me wel heel sterk, maar voor de rest zou ik het best wel kunnen geloven.. hoe kan het nou weer dat een engel sterker is dan satan? heb je ooit spierballen op een engeltje gezien? Nee satan dan, die is supergroot en machtig.

Deel Deze Pagina