1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Over Snipers in het algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DarkSoldier, 21 nov 2003.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Maar kan iemand wat meer inof geven over dat airsoften?
    Met paintballen is het vaak zo dat je met onnauwkeurige geweertjes moet schieten, hoe zit dat met airsoften en waar schiet je mee? double- of single action trekkeractie?
     
  2. (T)r@cer

    (T)r@cer X-box owner

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei schiet je met 6mm plastic BB's op elkaar. Je kan er een blauwe plek aan overhouden, maar meer ook niet. Een veiligheidsbril of facemask is verplicht. Je wilt geen BB in je ogen hebben.

    Dit stukje heb ik gekopieerd van airsoft.nl:

    De wapens zijn replica's van de echte guns, dus afhankelijk van het wapen ook single shot of full auto of allebei.
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Klinkt wel heel vet, ga ik zeker een keer doen.
    Ze zullen vast wel geen AMT hebben, dan zou ik echt gek worden.
    Anders pak ik die H&K wel.. whuahahaha.
     
  4. Re4p0r

    Re4p0r clan-kamikaze.nl.tt

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Sniper.. bij CS ga ik voor de AWP.. :cool: *)
     
  5. gerjan

    gerjan Guest

    Moet je Americas Army eens downloaden (=gratis) best wel realstische sniper, flinke ademhaling, etc
     
  6. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze hebben veel wapens, natuurlijk de standaar M4 en M16 rifles, en H&K wapens, zoals MP5. Misschien de PSG-1, dat zou echt tof zijn. Als sniper heb je misschien niet veel keus, ik denk een colt M21 of M40 of zo.......... Meer misschien niet. EDIT: Wat ik op een amerikaanse site had gezien

    Maar het is dus accuraat op 30 m afstand, dat komt natuurlijk door de balletjes. Ik neem aan dat de grendel/afsluiter en het trekkersysteem hetzelfde is of niet?
     
  7. Sheex

    Sheex Exordium

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Snipen is een kunst, net zoals stijlvol moorden een kunst is.
    De wet kan het wel verbieden, maar nooit uitbannen - in de oorlog zullen er altijd soldaten sneuvelen.
    Van alle 'moordwapens' is een sniper rifle de mooiste keuze.

    Laat je niet verblinden door dogmatiek als "doden is slecht!"
    Als er al zoiets als goed en slecht bestaat is het zeker niet iets waar wij mensen
    over kunnen oordelen. Iemand van het leven beroven is lullig, ja, en humaan gezien
    in de meeste gevallen ook compleet overbodig.. maar in oorlog en liefde mag het!

    Ik promoot het afschieten van willekeurige mensen op de Dam in Amsterdam natuurlijk
    niet, maar de instelling dat doden per definitie slecht is is ronduit naief.

    .. En tja.. dit is een onzinnige thread. ;)
     
  8. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet niet egt wat ik hier van moet denken :p. Wat ik alleen weet is dat doden NIET per defenitie slecht is idd. Ligt eraan bij wie, bijv. als ze Saddam doden vind ik dat goed.
     
  9. Sheex

    Sheex Exordium

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    "Oog om oog, tand om tand" zegt men.
    Voor volgelingen van dat spreekwoord is het jammer dat iemand als Saddam maar een keer dood kan..
     
  10. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Is misschien wel zo, 24/7 martlelen was beter geweest:p
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Vol automatische Sniper rifles ? LOL. Je bedoelt toch niet M4, M16, C7 G3A3 ofzo he ?

    Je hebt wel semi automatische Snipers. De andere zijn Bolt-action dat betekent dat je elk shot moet door laden voorbeelden daarvan zijn :

    Arctic Warfare Sniper
    Colt M24
    Colt M40


    Semi zijn :

    Heckler & Hoch PGG-1
    Col M82A1 (Barret .50)
    Druganov (russisch)


    Semi auto laad elk shot automatisch door.
     
  12. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3

    Tegen wie had je et? En ja, volautomatische sniper rifles bestaan ook, ik plak hier ff een stukje wat ik had gepost in de halo 2 thread:

    Semi-auto 3 schoten? Hoe kom je daarbij man, de sniper uit de eerste halo is ook al semi-auto hoor. 3 schotsvuur heet burst. Semi-auto is gewoon dat de grendel terugspringt door een veer, maar de tuimelaar wordt tegengehouden zodat ie niet automatisch is, alles met een patroonhouder/magazijn waarbij je niet na elk schot de grendel zelf hoef te spannen en wat niet automatic is is semiautomatic. Een gewoon pistool is bijv. semi-automatic. Alleen wat jij bedoel is bolt action, dit maakt de gun igg accurater, omdat de grendel niet door een veer terugschiet, en dus de terugslag daarvan niet voelt. Hierdoor moet je de hendel na elk schot zelf terughalen én spannen. Dit heb je bijv. bij de magnum sniper van counterstrike. Automatic is dat de grendel door de gasdruk die vrij komt door de slagpin op het slaghoedje, en deze wordt gebruikt om de grendel naar achter te halen, zoals bij semi-auto. Alleen bij full auto wordt de tuimelaar niet tegengehouden, waardoor ie meteen terugschiet en een nieuwe kogel uit de patroonhouder trekt. Dit doet ie ook bij semi-auto, maar bij semi-auto moet duurt dit natuurlijk langer en zul je de trekker overnieuw moeten overhalen.
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2004
  13. Sheex

    Sheex Exordium

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk uit mensen - we hebben hier met professionals te doen! ;)
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Lol in computer spelletjes jah.
     
  15. Sheex

    Sheex Exordium

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard.

    Wat mij betreft moet een sniper rifle niet al te veel kogels per seconde knallen..
    Een lange afstands minigun met scope gaat net even te ver. :) *Unreal mod dromen*
     
  16. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Moest alleen ff zeggen dat volautomatische sniper rifles zeker bestaan, en kunnen bestaan. Alleen omdat semi-auto en volauto niet veel verschillen in dat opzicht.
     
  17. Sheex

    Sheex Exordium

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja.. maar dat kwalificeerd niet bepaald meer als 'sportief'..
     
  18. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    ja, das waar, maar ik d8 dat hij ons uitlachte omdat wij et over automatic snipers hadden ;)
     
  19. Sheex

    Sheex Exordium

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Volstrekt Willekeurig Sniper Feit:
    De beroemdste game sniper (of is het snipester) is denk ik wel Sniper Wolf uit de PSX game Metal Gear Solid.
    Lang leve het Russische accent!
     
  20. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    bedoel je een wapen of een mens?
     

Deel Deze Pagina