1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PaintBall M4dneSs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door j u s t 1 c e, 20 sep 2006.

1. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Oke is goed doen we. Zorg alleen maar dat je moeder genoeg terpentine inslaat!!!

2. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    *) Per persoon, uiteraard. :)

3. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Is ook al niet nodig...
    De verf in die balletje kun je gewoon uit je kleren wassen, en ik zal het je nog sterker vertellen...:thumbs:

Ze zijn zelfs eetbaar, zonder dat je er ziek van wordt! :D

*
    Hier in Brabant blijven we toch natuurlijk vriendelijk denken...

4. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0

Gek! lol. Ik ben vanmiddag wezen paintballen. En shit, ik zit helemaal onder de blaauwe plekken. Op het laatst was de lol er wel vanaf. Maar uiteindelijk kon ik er natuurlijk wel om lachen. Ik heb nog steeds last.

5. j u s t 1 c e

j u s t 1 c e Pure Own4ge

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm zal de Fps wel te hoog hebben gestaan...(feat per second, hoe hoog de luchtdruk staat)bij het wolfsven mag hij niet hoger dan 300 fps.

6. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Fototje van m'n rug:

M'n armen en benen zitten ook vol.

Laatst bewerkt: 22 sep 2006
  7. j u s t 1 c e

Leuk Bevonden:
    0
    Ah dat valt nog wel mee, begrijp dat het wel pijn kan doen maar heb toch echt wat ergere gezien met een hoop bloed. xD

8. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Woei, de vrijdag in de herftvakantie ga ik met wa vrienden paintballen in het Wolfsven heb dr al zin in:)

9. mars15

mars15 Guest

wij gaan met de klas paintballen, maar ik wil niet. heb geen zin om blauwe plekken te krijgen

10. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik ga over 2 maanden ergens in de Ardennen paintballen en airsoften, met een heleboel gasten die allemaal in het leger hebben gezeten.

Deze zijn allemaal ergens in de 20, 25. En ik ben dan 18. Kijken hoe ik het er vanaf breng :+

Heb d'r echt zin in !

11. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik speel zelf nog wel een lasercombat outdoor, en paintballen lijkt me niet helemaal mijn ding. Maar ik lees de laaste tijd erg veel over airsoften dus ik dacht vanavond ik ga eens kijken. Damn wat lijkt me dit ongeloofelijk gaaf om te doen.

Het enige nadeel is wel dat het enige airesoft bedrijf wat ik kan vinden, maarliefst 2 uur van utrecht vandaan is.....

12. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Wat is AireSof dan weer?!
    Laser Schieten vind ik inderdaad ook gaaf. Volgens mij wat minder pijnlijker.
    Hoewel de Adrenaline volgens mij veel groter is bij Paintballen!:)

13. j u s t 1 c e

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf vind ik laserschieten nu echt gaar vergeleken met Paintbal, je krijgt echt zo'n grote adrenaline kick als je over dat veld heen redt en de kogels om je oren hoort vliegen...niet normaal. ALs het af en toe wat pijn doet...tja dat hoort er dan bij maarja denk niet dat jullie allemaal een stelletje watjes zijn toch?

@ Mcsparkle
    Moet je eens aan een toernooi meedoen bij het wolfsven, dan krijg je allemaal pro's tegen met vol-automatische paintballguns...en zelfs snipers. Dan zit je daar in je bunkertje met je semi-automatische paintbal gun helemaal alleen omdat de rest al is afgeschoten....damn dat is pas kut xD lol...

14. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Zit wat in...
    En neej, hoe kom je erbij dat ik een watje ben? :9

Hoewel ik in de grootste hal van Europa heb mogen LaserSchieten! :) Dit was toch wel een hele gave ervaring!
    (Ooit met een Feest hier in Nederland. Iemand die weet welke hal dat is?)

15. j u s t 1 c e

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dat is wel vet, maar hoe ging dat er dan aan toen...met zijn 10 vs 10 ofzo...weet niet hoe groot die hal was maarja dan lijkt het me wel chill.

16. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Weet niet of je ooit in Eindhoven bent gweest?!
    Die hele zaal in Eindhoven, was 1/3 van die zaal :cool:...

En dat was inderdaad wel zoiets als 8 tegen 8 toen!
    Maar ik weet niet meer waar dat is...
    Dus als mensen deze beschrijving herkennen, of zowiezo weten welke hal ik bedoel hoor ik het graag!

Het is een hele grote hal.
    Met 3 grote stukken zeg maar...
    Het lijkt eigenlijk op een grote Jungle, aangezien er ook een touwbrug is. Verder liggen er Vaten, waar rondom (zogenaamd) vloeibare Gif is... Het ziet er namelijk zwaar flurocerend groen uit!
    Al met Al erg gaaf! :)

17. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Airsoft

Airsoft is een sport waarbij spelers zich verdelen in teams en een simulatie strijd aangaan. Veel realistischer als Airsoft kan het niet worden. Special Forces zoals o.a. de SAS en Seals gebruiken zelf ook Airsoft tijdens trainingen in CQB (Close Quarter Batlle). Dit is vele malen goedkoper, totaal veilig en realistisch. Het gewicht, het uiterlijk, de handling zijn allemaal gelijk aan die van de echte wapens.

Dit allemaal maakt Airsoft ook heel leuk voor iedereen. Mannen, vrouwen, stratenvegers, accountants, bakkers, consultants, voor iedereen is deze sport toeganklijk! Paintball is vrijwel niet te vergelijken met Airsoft! Daarnaast is Airsoft vele malen goedkoper, veiliger en dichter bij de realiteit.

Airsoft Systeem

Airsoft is een BB systeem. BB's zijn kleine balletjes van 6mm die via een elektrisch, gas of met de hand geladen systeem werkt. Een veer word gespannen en de 6mm BB verlaat de loop richting het doel. De mondingsnelheid ligt is veel lager vergelijken met het al legale luchtdruk systeem. Een standaard 'kermis' buks schiet gemiddeld 7 tot 9 keer zo snel als Airsoft!

Airsoft wapens schieten vrijwel allemaal standaard van af +- 276 voet per seconde, wat ongeveer neerkomt op +- 95 meter per seconde. Het maximum bereik is tussen de 40 en 50 meter en accuraat op 30 meter afstand! De snelheid van een BB neemt af nadat deze is afgeschoten. Als men op 30 meter word getroffen op kleding zal men dit voelen als een grote regendruppel op een paraplu. Daarom is het ook van belang dat men goede kleding heeft en een gezichtsmasker of andere veligheids bril.

Vrijwel alle Airsoft wapens werken op elektrische basis. Deze elektrische motoren bevinden zich in replica wapens. Veel fabrikanten is het gelukt om onder licensie deze wapens na te mogen maken volgens 100% identiek design, inclusief logo's, trademarks etc. Meestal passen er ook veel echte onderelen en accesoires op. Kijkers, standaarden etc.

Dankzij het laatst genoemde feit zijn de replica Airsoft's die de realisme toevoegen aan de sport in strijd met de wet en ook illegaal. Wellicht word het in de toekomst mogelijk om Airsoft legaal in Nederland te krijgen.

(Tekst gekopieerd van Airsoft.nl)

Dat is dus airsoften. Uit mijn ervaringf is Paintballen gewoon een beetje schieten op wat je schieten kan. Maar airsoften daarin tegen is zeg maar Live couterstrike 8)

Ik vind het persoonlijk heel veel vetter dan paintballen. Jammer genoeg is het illegaal in Nederland.

18. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    ik ga 29 oktober airsoften in België, dat word vet :cool:

vorig jaar was t ook zeer geslaagd.

je bent ook vergeten te melden dat als je je veiligheidsbril niet draagt en zo'n balletje komt in je oog.. dan ontploft je oog :)

Laatst bewerkt: 23 sep 2006
  19. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, wat voor een mietje ben jij. Ik ben ook nog een aantal keer op m'n arm en benen geraakt. En nog een keer vlak naast m'n fluit:eek: Maar die hoeven jullie niet te zien;) Wel dikke mazzel btw.

20. j u s t 1 c e

Leuk Bevonden:
    0
    Aight ik ga morgen weer paintballen met mijn team en dan ga ik dus ook mijn eigen gun aanschaffen AAAh heb er zin in, mijn eigen Tippman A5 kan niet w8en!

Deel Deze Pagina