1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Parijs-Dakar Rally 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Schumi The Best, 3 jan 2005.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    nog nooit van een quaid gehoord , de anderen hebben er 2 en 3 :+
    Edit: als je tijd verliest door pech in een verbindingsrijd en je komt te laat binnen in de bivak heeft dit geen enkele invloed op het klassement , je moet alleen zien dat je voor de start van de volgende etappe aanwezig bent.
    Kom je te vroeg in de bivak , dan kun je straftijd krijgen omdat ze dan weten dat je in de verbindingsrit te snel gereden hebt tussen het gewone verkeer.

Laatst bewerkt: 3 jan 2005
  2. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Een Quad rijd mee in de motoren-klasse vanwege de motor-capaciteiten. Maar nooit van motoren gehoord, die rijden wel op 2 wielen en soms op eentje :p

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En de zijspannen dan, ronny renders en herman verboven hebben ooit de dakar gewonnen in de klasse motoren met zijspan , en hoeveel wielen hebben die?
    Die kregen toen het grootste respect van organisator thierry sabine omdat die nooit geloofde dat er 1 zijspan in zou slagen het strand van dakar te bereiken. :+

4. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    4 quads, 1 motor met zijspan en 226 crossmotoren. Dan is het wel duidelijk waar het tegenwoordig echt om draait in le dakar 2005... Dus die post van de vergelijking met de tour de france (met 4 wielen) gaat dus voor 227 voertuigen niet op...(reservebanden van auto's en trucks niet meegeteld)

5. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Die zijspan is echt crap, die haalt het cker niet. Als je die beelden al ziet! Bij de truck wordt het de Roy. (welke weet ik niet) En bij de auto voor de 10de keer een Mitsubitsi(of hoe je die jap naam ook schrijft).

6. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Bedoel je Mazuoka, de winnaar van de auto's van vorig jaar? Stephane Peterhansel rijdt ook in een Mitsubishi, die geef ik nog wel een kans, maar ik denk toch dat Colin het redt.

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het echt wel de vetste rally .Qua klasses etc erg mooi.

8. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb je wel veel meer rally's van. Die heten Rally Raids, zo heb je onderandere Rally Raid Turkije en Rally Raid Egypte. Ze zijn gewoon niet zo bekend. Eurosport zend er wel eens wat van uit

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Maar begin de jaren 80 reden er veel meer zijspannen mee dan nu.
    In die beginperiode was de dakar nog echt voor avonturiers die zelf hun motor repareerden bij pech.
    Het is later met de intrede van de fabrieksteams die een heel leger mecaniciens hadden klaarstaan om de auto op de kampplaats te repareren terwijl de piloten liggen te pitten.
    Lees aub de geschiedenis van de dakar er eens op na , en dan zul je het zelf wel zien.
    De geest waarin de rally wordt gereden is weg dankzij het opduiken van de superproffesionele fabrieksteams waardoor de avonturiers van toen geen schijn van kans meer tegen maken , maar die nog altijd meedoen omdat ze zich aangetrokken voelen tot de roep naar avontuur in de woestijn.

10. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt het over een zijspan die crap is?!?! Heb je die lelijke eend al gezien!! 8) Trouwens....Volkswagen is best goed bezig [2x een scratch?]. Ach...het zegt nu allemaal toch niks. Een keer op een strand rijden en op een militaire basis stelt niks voor. Het is in ieder geval heel anders dan het zand in Afrika. Ik hoop dat Mitsubitsi [of hoe je die naam idd ook schrijft ;) ] niet wint, maar Nissan [C. McRae, ookal is het zijn 2e keer] of heel verrassend Volkswagen [na de problemen van vorig jaar] en ik denk Gerard de Rooy bij de vrachtwagens. Motors volg ik wat minder ookal doen de Nederlanders het de eerste paar dagen niet slecht.

En wat betreft mensen uit de buurt, die zijn er ontzettend veel denk ik. Ik kom uit Brabant en mijn moeder komt uit Son. Geboorteplaats van gebr. de Rooy. Becx komt ook al uit Brabant.

11. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    jaahaa, maar het gaat hier over nu, over de rally waar ze nou mee bezig zijn. Tegenwoordig word het grootste gedeelte nog gewoon zelf gerepareerd (bij auto's, maar vooral bij trucks gewoon echt alles zelf).

12. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Uitslag van vandaag:

1 515 TCHAGIN / YAKUBOV / SAVOSTIN KAMAZ 1h 28' 38" 00' 00"
    2 516 DE ROOIJ / COLSOUL / SLAATS DAF 1h 30' 12" 01' 34"
    3 520 KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ 1h 30' 35" 01' 57"
    4 525 MARDEEV / KONOPKO / GOLUB KAMAZ 1h 32' 39" 04' 01"
    5 548 TOMECEK / TANAKA / MORAVEK TATRA 1h 32' 55" 04' 17"
    6 555 STACEY / CHEVAILLIER / VAN GESTEL MAN 1h 33' 51" 05' 13"
    7 519 LOPRAIS / GILAR / KALINA TATRA 1h 33' 53" 05' 15"
    8 518 DE AZEVEDO / MARTINEC / AZEVEDO TATRA 1h 34' 13" 05' 35"
    9 564 VAN GINKEL / HERWEIJER / VAN GINKEL GINAF 1h 35' 30" 06' 52"
    10 526 DUISTERS / GEUSENS / EL BOUZIDI DAF 1h 35' 34" 06' 56"
    11 521 DE ROOY / COLEBUNDERS / SMULDERS DAF 1h 35' 45" 07' 07"
    12 524 BEKX / WILLEMS / MAESSEN DAF 1h 36' 38" 08' 00"

De grote nederlanders presteren geen nr.1 positie. Zoals verwacht stuift Tchaguine op in de langere etappes. Bekx flink wat tijd verloren in klassement, net als Pa de Rooy. Nu ook Duisters en van Ginkel een top 10 finish. Als we een landenklassement gaan doen, dan is de winnaar toch wel duidelijk... :p

Gordon, de verassende winnaar van de proloog wint weer. McRae valt terug naar de 10e plaats bij de auto's. Als het zo doorgaat, maakt gordon met zn Touareg een goede kans. van Vliet met z'n 37e plek de beste Nederlander

de uitslagen bij de motoren van vandaag is nog niet binnen

Laatst bewerkt: 3 jan 2005
  13. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De motoren zijn afgelast deze eteappe omdat het mistig was. Er was ook een verachtwagen omgegaan, maar dat was allemaal een beetje vaag. Ze lieten op de TV een Mercedes zien die omgekanteld was en ze hadden het over een MAN, en in het klassement was er een MAN en een Mercedes uitgevallen.

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Kerel open je ogen eens, zowel bij de gewone auto 's als bij de vrachtauto 's en idem dito voor de motoren zijn het de mecaniciens die het vuile werk in de avond opknappen terwijl de rijders rustig liggen te pitten.
    De beroemde assistentiewagens die meerijden in deze rally hebben maar 1 doel, en dat is wanneer er een wagen in panne valt deze zo snel mogenlijk weer op weg te helpen.
    En als dat midden in een rit gebeurt gaan deze mensen van het assistentieteam niet in het zonnetje liggen wanneer zij bij de auto met pech komen , maar verrichten zij het grootste deel van de arbeid om hem weer aan het rijden te krijgen.
    auto 516 de rooy- colsoul - slaets , dat is 2/3 belgisch dus dat kan niet verkeerd gaan. :)

Laatst bewerkt: 4 jan 2005
  15. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, die zijn idd wel wat gewend qua wegdek 8) :9

@ Schumi The Best: Het werd niet echt afgelast, maar geneutraliseerd. Dan krijg je zo'n hele rij van motors. Kunnen ze idd geen tijd mee winnen. En volgens mij had die MAN er niks mee te maken. Voornamelijk de mist, en misschien die Mercedes dacht ik

16. Schumi The Best

Leuk Bevonden:
    0
    Mar het was wel heel vaag en het was echt een Mercedes die daar op zijn kant lag en geen MAN.

17. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet dat de MAN problemen had....maar ik weet niet meer zeker of het invloed had op die motors. Volgens mij niet. Merdedes misschien wel. De hoofdreden was dacht ik de mist. Maar als jij het zegt :)

Laatst bewerkt: 4 jan 2005
  18. Schumi The Best

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van die motors was afgelast door de mist en moesten achter elkaar naar de finish rijden, maar die mercedes was over de kop geslagen en die MAN had gewone problemen volgensmij.

19. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Jqa, zo heb je wel gelijk iig. Daar had ik nog niet bij nagedacht, maar 's avonds knappen ze zelf idd weinig werk zelf op. Maar de assistentiewagens zijn toch neutraal als ik me niet vergis.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ieder team heeft zijn eigen assistentiewagens en bijbehorende mecaniciens.
    Bij pech gaat het erom dat de assistentieteams niet te ver achter de eerste rijders van het team zitten , om het tijdverlies op die manier te beperken.
    Nu heb ik het niet over een lekke band of zo , die moeten ze zelf vervangen.
    En bij avond in het kamp kijken de mecaniciens de auto 's grondig na en vervangen alle beschadigde onderdelen terwijl de piloten owel in de bar zitten , of anders lekker liggen te slapen.

Deel Deze Pagina