1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Parijs-Dakar Rally 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Schumi The Best, 3 jan 2005.

1. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Uhuh, zo zit het dus.

Bekx (4) en Stacey (6) zijn nu de beste Nederlanders, erg verassend. Ik vind het jammer dat de russen Tchaguine en Kabirov 1 en 2 staan, Die winnen telkens. Ik kan nu denk ik wel concluderen dat er geen De Rooy als nr. 1 Dakar haalt (of het moet gek lopen :p)

Cor Euser is d'r vandaag mee gestopt bij de auto's, Best jammer, had veel kunnen bereiken (voor Nederlandse begrippen :p). Peter R. de Vries doet het aardig. Gisteravond stond hij 100e bij de auto's, vandaag 48e bij laatste bekende checkpoint. Die zie ik nog steeds de finish halen, maja, wat is Dakar. Morgen kan die zo'n pech hebben...

2. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was wel een mooie crash van Bobby Gordon (Volkswagen Touareg). Ze lieten gisteren ook iets kort zien van een vrachtwagen die de dag daarvoor ook over de kop was gegaan, daar was niks meer van over :confused:

3. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is de Dakar, onvoorspelbaar. Ik had Gordon goede kansen gegeven. Goede auto, geen slechte coureur, een Amerikaan. Maar aan de andere kant de onervarenheid.

4. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat bij de vrachtwgens hans bekx of misschien toch gerard de rooij wint en bij de auto's dacht ik C. MCrea of Gordon, maar dat zal niet meer gaan:confused:
    Dus dat zal wel een andere Mitsubishio worden denk ik.

5. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat het Duitse Vrouwtje Jutta Kleinschmidt ook wel eens ver zou kunnen schoppen. Zij is een van de toppunten van Ervaring en toch heb ik vertrouwen in de Touaregs (die niet op Touaregs lijken)

Ik vrees dat Kabirov de Dakar bij de trucks op hun naam gaan zetten. Denk jij gerard?

Hier staat wat anders...

17516DE ROOIJ / COLSOUL / SLAATSDAF32h 36' 03"9h 25' 00"
    9 uur en 25 minuten achterstand, 17e in het klassement. Hij haalt er wel wat bij, Kabirov kan ook uitvallen, maar zijn achterstand voor de overwinning is te groot.

10521DE ROOY / COLEBUNDERS / SMULDERSDAF29h 36' 54"6h 25' 51"
    Als we over z'n pa, Jan gaan praten, dan vrees ik ook dat we met hem geen overwinning zullen behalen in het eindklasseement.

2524BEKX / WILLEMS / MAESSENDAF24h 48' 45"1h 37' 42"
    Hier zie ik overigens wel wat in zitten. Kabirov is een pittige Rus, maar anderhalf uur is niet gek veel. Als Hans z'n hoofd er goed bij houdt, dan zou hij moeten wachten op een slecht moment voor Kabirov.

Ik moet trouwens zeggen dat beide Hino's van beide Sugawara's het verassend goed doen. De nr. 3 en 6 in het klassement nu.

Ik kan Stacey en Tchaguine nergens meer vinden, die zijn volgens mij dan uitgevallen. Fijn dat Tchaguine uit is gevallen dan, dat is een zware concurrent voor de Nederlanders. Ik had van Hans Stacey wel een leuke eindklassering verwacht...

6. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ze waren gisteren idd 's nachts nog niet in het bivak. Maar ze zijn niet de enige. Er zijn maar 56 voertuigen in dat bivak. Iedereen heeft Diesel tekort of gewoon pech. Je ziet héél veel auto's die worden voortgetrokken. Die vrachtwagens hebben gewoon 2 op 1 gelopen!! :eek: [OMG] Het was gewoon té zwaar in de vorm van dat ze dan teveel Diesel verbruikten.
    Bekx baalt trouwens wel nu. De wedstrijd van vandaag is geneutraliseerd. Hij had graag door gegaan. Marja, een Dakar met 56 voertuigen voortzetten is ook een beetje raar.

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tjah dit is geloof ik 1 van de zwaartste dakars ooit.Je hoort nu werkelijk iedereen dat het 1 grote hel is op dit moment.Vraag me af hoeveel mensen der nu binnen zijn.Dit word nog leuk in de volgende etape

8. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Hebben ze Peter R. de Vries al weer gevonden dan? :p
    Straks, de na-woestijnse etappes zijn echte pareltjes, daar in Senegal

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    jah.die zijn er wel uit though.Een ravijn inrijden is niet goed voor je auto. :+.Ze zijn beide wel ok geloof ik en met een helikopter opgepikt.

10. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Peter is zelf in zijn auto terug gekomen toch? Hij had ergens (gratis) 15 liter benzine weten te krijgen. Hij kreeg ook nog 1000 (in een geldinheid) er gratis bij. Gister zag ik dat op RTL5 om 23:30 uur ofzo.

11. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    José Manuel Perez is vandaag overleden als gevolg van buikletsel dat hij in de 7e etappe opliep. 41 jaar werd hij.

Mooi kut, zoiets. Dat is ook helaas de dakar en de rest van rally raids. Riskant

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    en vandaag is fabrichio mionie ook overleden...........

13. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Fabrizio Meoni is het, maar hij is idd ook helaas overleden. Zo zijn binnen een half jaar tijd de twee grootste namen uit de Rally Raid overleden. Richard Sainct vorig jaar September in de Rally van Egypte viel hij en overleed. Hij won voorheen 3 maal de Dakar.

De derde grote man in voormalig Rally Raid (dat is niet alleen de Dakar voor de duidelijkheid) was Nani Roma. Hij stapte net optijd over op de auto en rijdt momenteel in de top 10 bij de auto's in een fabrieks-mitsubishi.

Echt heel treurig dat zulke dingen gebeuren, maar dat is een risico bij off-road endurance-rally's die ook nog eens door het meest onherbergzame gebied ter wereld rijden.

14. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    De etappe van vandaag, 12 januari ging uit respect voor de overleden Fabrizio Meoni niet door en dat vind ik een terechte actie.

Bij de vrachtwagens ging hij echter wel door. Slechts twee vrachtwagens nu nog over de streep:

1. G.DE ROOY/COLSOUL/SLAATS
    2. KABIROV/BELYAEV/MOKEEV op 0:05:17

Goed nieuws voor Nederland in de zin van de overwinning van Gerard de Rooy. Slecht nieuws is dat Kabirov iig voor Bekx eindigt en de eerste plaats voor Bekx weer een stuk verder weg ligt.

Tussenstand checkpoint 3:
    1. KABIROV
    2. BEKX
    3. G. DE ROOY

7. DUISTERS

Jan de Rooy is hier nog niet langs gekomen. Vanmiddag lag hij op checkpoint 2 nog eerste.

15. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Het is idd erg jammer dat zo'n drama zich voordoet in zo'n mooie rally :'-(

16. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Dat hoorde ik net ook op RTL 5: De winnaars van de afgelopen 5 edities Dakar zijn bij de motoren alleen maar gewonnen door of Sainct of Meoni. In 4 maanden tijd zijn beide grootheden overleden. Telkens als ik nu het spel Dakar 2 op mn xbox speel, rij ik vaak voor het klassement bij motoren tegen Sainct en Meoni. Toch raar dat ze d'r dan niet meer zijn. Hopen dat het bij twee blijft in deze Dakar en velen die erop volgen.

17. Stoffel

Stoffel Leon Topsport

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bericht van Meoni kwam wel even keihard aan. Bij sommige rijders geloof je gewoon niet dat zoiets kan gebeuren. Er zitten nu wel 2 moeders met kinderen thuis die hun overleden man/vader niet meer terug zien.... :mad:

18. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Maja, als je Endurance-rally's gaat doen, dan kies je er wel voor om een groot risico te nemen en misschien zelfs te overlijden in je race. Sainct/Perez/Meoni zijn echt niet de eerste endurance-rally-rijders die in het harnas stierfen. Ook deze lijst is helaas veel te lang.

Wel triest ook dat Meoni zijn laatste Dakar reed, daar stond hij op en hij wilde er vooral van gaan genieten. Dan is zo'n einde ook hard, als het dat al niet was.

Bij de meeste coureurs is (een gedeelte van) de familie wel aanwezig. De vrouw van Meoni zal sowiezo wel mee zijn geweest en hem voor de race nog heeft gesproken. Is idd erg triest voor zo'n familie, vooral omdat dit de laatste grote risico-volle race van Meoni zou zijn en daarna hoefden ze nooit meer in spanning te zitten.

Laatst bewerkt: 12 jan 2005
  19. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    eey cool, gisteren triple DAF bij de vrachtwagens

1. G. DE ROOY
    2. J. DE ROOY
    3. H. DUISTERS
    4. V. TCHAGUINE
    5. H. BEKX

de rest van de Nederlanders beginnen ook op gang te komen. De top 3 is voor Jan de Rooy anderhalf uur weg. Hopen dat ie nog wat kan. Kabirov werd gisteren 14e op zo'n 20 minuten achterstand op Hans Bekx. 2 uur en 40 minuten is zijn achterstand nog steeds. Als ik reel blijf, dan wint Hans de Dakar niet meer, maar zeg nooit nooit

20. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit vandaag uit verveling constant de checkpoints in de gaten te houden voor de marathonetappe van vandaag. Het ziet er toch wel mooi uit:

Conclusies kan ik niet trekken uit de CP's, omdat de tijdens van doorkomst alleen staan vermeld en er zijn grote verschillen in tijd van vertrek. Wat wel duidelijk te zien is, is dat gerard de rooij hard op weg is naar zijn 3e overwinning op rij.

EDIT: Gerard de Rooy heeft nu ook daadwerkelijk zijn triple binnen. Jan werd 5e, Hans Bekx 8e. Nu ziet het klassement voor de Nederlanders er al wel mooi uit:

2. BEKX
    5. J. DE ROOY
    6. G. DE ROOY

maar een paar plaatsen omhoog voor de Rooys moet er toch inzitten, alhoewel de HINO van Sugawara het nog steeds aardig doet.

Laatst bewerkt: 14 jan 2005

Deel Deze Pagina