1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pathfinder (P&P RPG)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door HanTheMan, 6 mrt 2014.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74

    [​IMG]

    [GB]Pathfinder Roleplaying Game[/GB]

    Ontwikkelaar:paizo
    Genre:TableTop RPG
    Platform(s):Grote Tafel, Je hersenen
    Spelers:2-5/6
    Releasedatum:Augustus 2009
    Officiële Website:http://paizo.com/pathfinderRPG/

    Met een stel vrienden hebben we al een tijdje het idee om een keer een ouderwetsche RPG te spelen.
    Voor jaren geleden heb ik wel eens meegedaan met een Dungeons & Dragons game bij wat mensen thuis maar dat is nooit echt serieus geworden.

    Laatst tijdens een game avond hadden we het er ineens over en dat bracht mij op het idee om Pathfinder te gaan proberen.

    Pathfinder borduurt voort op de 3.5 regels van Dungeons & Dragons toen WoTC overging op de 4de versie.
    Er is al een grote schare fan's die dit beter vinden dan de officiele D&D

    En (voor mij belangrijk) heeft een hele goede Beginners Box:

    [​IMG]

    Ik heb hem gisteren binnengekregen en ik was verrast hoe uitgebreid de doos en de handleidingen zijn.
    Mooie fullcolor boeken, een map en figuurtjes (alleen kartonnen cut-outs) en het wordt redelijk simpel gebracht.

    a.s. zondag gaan we een avondje gamen en ik ben benieuwd of iedereen het een beetje leuk vind. (wel lachen mijn vrienden zijn allemaal wel echt gamers maar niet van die roleplaying nerds dus ben benieuwd hoe het gaat)

    Zijn hier mensen die pen en papier rpg's spelen?

     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Veel van mijn vrienden spelen D&D maar ik zelf niet. Ik vind het maar niks. Ik hou van games op de pc/console aangezien je gelijk kan spelen zonder de regels te kennen. Bij een boardgame moet je eerst het spelregel boekje doornemen. Zal me niet verbazen dat jouw maten het zelfde probleem krijgen. In een digitaal spel spreekt alles voor zich en kan je van alles proberen om te kijken wat mogelijk is. Voor boardgames heb je veel geduld nodig en dat is iets wat de meeste mensen tegenwoordig niet meer gewend zijn.
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat vindt ik nu juist de charme, maar ik snap wat je bedoeld.
    We spelen wel vaak andere boardgames Catan, Munchkin, Risk, Machiavelli enz.

    Maar leuke van deze beginners box is dat je zonder al te veel van de regels te kennen kunt beginnen en het rustig opbouwen.

    Eerst wordt er een simpele encounter uitgelegd en hoe combat werkt.
    Op zich allemaal niet heel erg lastig.
    Maar idd een computer maakt een rpg een stuk eenvoudiger
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ondertussen een paar avondjes gespeeld.
    Was best lastig maar inderdaad vinden sommige mensen het vervelend om uit te zoeken wat hun character nu allemaal kan en moet de DM veel suggesties doen.

    Paar maten van me vinden het wel heel tof en gaan er wat meer energie in steken.
    Gebeuren wel gauw hilarische dingen.. biertje erbij en de fantasie slaat op hol ;)
     

Deel Deze Pagina