1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paus overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamer, 1 apr 2005.

1. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar hij heeft ook verantwoordelijkheid, maar hij denkt dat de wereld zo bestuurd moet worden

2. RedBullet

RedBullet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kunt je interpretatie toch niet veranderen? Als jij ergens heilig in gelooft, dan kun je dat toch niet veranderen?
    Het overbrengen van deze interpretatie op anderen is wat anders. Persoonlijk vind ik dat ieder zijn eigen mening moet vormen en dat de paus daar dus niks mee te maken mee moet hebben. Maar OOK de paus moet dan dus zijn eigen mening vormen en als dat zo'n extremistische is, dan is dat jammer maar waar!

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    vreemd toch dat als een moslim vanuit zijn geloof zulke extremistische dingen roept dat de wereld op zijn kop staat.Om maar even aan te geven hoe hypokriet wij zijn.

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Voor mij staat er niets op zijn kop hoor , of het nu de moslims of katholieken en joden en wat er nog voor onzin van verschillende geloven bestaat , voor mij zijn die allen even hypocriet weet je.
    Iedereen roept maar wat hij denkt van de anderen , maakt mij niets uit , ik zal er wat dat betreft het mijne wel van denken.

5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    dat weet ik.Maar even hier in nederland gekeken.Ik denk ook wel dat je snapt wat ik bedoel :)

6. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Maar die extremistische moslims willen meestal alle ongelovigen, anders-gelovigen dood hebben, terwijl de paus (ik snap niet dat het niet tot hem doordringt dat er mensen doodgaan omdat ze geen condoom gebruiken) niet de intentie heeft mensen dood te maken.

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    ja, ik weet wat je wil zeggen , maar we mogen niet op onszelf blijven en we moeten verder leren kijken dan onze neus lang is . ;)

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    enige verschil.Maar er zijn grote gelijkenissen in de verschillende gedachtegangen.Maar voor deze man heeft me nog respect.Vreemd

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja kerel daarin verschillen we van mening , de oude paus nam in mijn ogen véél te harde standpunten in.
    Neem nu het verbod op condooms , je moet weten dat in afrika nog héél gelovige mensen wonen.
    Neem al die afrikaanse atleten maar die als ze over de meet komen direkt een kruisteken maken , en die steevast zeggen dat het de wil van god was dat ze wonnen.
    Wel zulke mensen zien de paus als een afgezant van god door wiens mond god hun persoonlijk toespreekt , en alle uitspraken door de paus gedaan interpreteren als uitspraken van god zelf.
    Wel , als je aan het hoofd staat van een instelling zoals de kerk dan moet je hiermee rekening houden , en als de paus het gebruik van condooms om zich tegen aids te beschermen had toegestaan , dan zou de situatie in afrika er misschien niet zo dramatisch uitgezien hebben , zoals nu spijtig genoeg wél het geval is.
    Mij doet het persoonlijk héél veel als je op tv beelden ziet van babytjes die van bij de geboorte al de doodstraf hebben gekregen gewoon omdat ze de besmetting via hun mama hebben meegekregen , en die geheel onschuldig moeten meedelen in een wreed en triestig einde. :'-(

Laatst bewerkt: 9 apr 2005
  10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tjah lastig punt waar ik nog niet uit ben.Mijn enige tegen hierin is namelijk de eigen keus van sex en het verzwijgen van een hiv besmetting van de 2 mensen die geslachtsgemeenschap hebben.Hierin spelen de harde standpunten van de paus natuurlijk ook een rol.Maar toch dat ene stukje eigenkeus maakt het als je heel objectief kijkt heel lastig.Als ik echt vanuit mij zelf kijk ben ik het compleet eens met je.Maar tjah de rol van advocaat van de duivel is er 1 die ik graag op me neem

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dan speel ik graag je secondant , er moet er eentje de valies dragen he.
    Het gaat erom dat als je zo een positie bekleedt je voor je uitspraken doet best eerst eens aan de reacties die zouden kunnen loskomen denkt.
    En dit was bij de oude paus duidelijk het geval niet , die praatte nog vanuit een standpunt van eeuwen geleden , hij sluit de vrouwen uit de kerk terwijl zij eigenlijk de bron van alle leven zijn , en priesters moeten het celibaat dragen , en dit alleen omdat een getrouwde priester ook naar zijn vrouw zou luisteren en daarmee zou rekening houden in zijn beslissing.
    Nee de kerk heeft met deze paus perfect gekregen wat het wou , een instelling die honderden jaren achterliep op het heden dank zij die ouwe pool die terug de aflaten wou invoeren om je plaatsje in de hemel af te kopen ongeacht de zonden die je begaan hebt , stel je voor dit is pas dé hypocritie ten top.
    Nu , hij mag rusten in vrede , alleen zullen er honderdduizenden afrikanen aan zijn tenen komen trekken omdat ze overbodig zijn doodgegaan aan een ziekte die ze mits instemming van condoomgebruik niet eens hadden hoeven op te lopen. :confused:

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens.Het negatieve stukje hier is wel (advocaat van de duivel :+) dat je een grote groep mensen bestempeld als een groep hersenloze pionen.Sex is een keuze van 2 kanten.Het verzwijgen van een hiv besmetting is wel weer de schuld van paus.Een met hiv besmet persoon zal alteid uitgestoten worden.OA door de uitspraken van de paus.Natuurlijk ook door grote hoeveelheid aan vooroordelen en een gemis aan kennis.Het is gewoon een lastig punt waarmee je een discussie nooit zal kunnen winnen aangezien er ook een (klein) aantal redelijk sterke punten tegen ons standpunt in gebracht kan worden... (lastig lastig lastig :/)

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Je weet net zo goed als ik dat een met het hiv virus besmet persoon totaal onschuldig is , zolang je maar géén sex met die persoon hebt is alles in orde en mag je zulke mensen niet uitsluiten uit de maatschappij , en als je er sex mee wil hebben moét je een condoom gebruiken.
    Volgens die ouwe pool was dat volstrekt verboden , en dit kan in mijn ogen niet omdat stel je voor dat je een persoon leert kennen die lijdt aan het hiv virus , dan moet je volgens de paus inpakken en ver wegwezen omdat je niets mag gebruiken.
    Hetzelfde met het thema homosexualiteit , wie onder ons kent er geen homo's en of lesbissiennes , dit zijn toch personen zoals wijzelf , dat zij zich aangetrokken voelen tot personen van hetzelfde geslacht zoals zij zelf zijn , dat maakt hen toch niet minder mens dan wij , dat is juist een keuze van je hart , en dan heb je die ouwe pool weer die gaat zeggen dat dat niet kan.
    Hij ligt nu waar hij hoort tussen 4 planken en in drie kisten , waaronder een loden kist,dus geen schrik , den deze moet blijven liggen waar hij nu ligt.

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    daar valt ook weer niks tegen in te brengen :)

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Laten we er samen een duvelke op drinken en hopen dat de volgende paus een béétje beter wordt dan de vorige , groetjes svennies :9

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens _O_

17. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    wat?

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    game en typen gaat niet samen :p.Moet natuurlijk altijd zijn

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als hij zo'n discriminerende interpretatie had, had hij van mij geen paus mogen worden. Helaas is dat natuurlijk niet aan mij, maar aan de Kerk zelf of ze het eens met hem waren of niet.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Maar de héle kerk staat onder de invloed van die ouwe pool , wie benoemt de kardinalen denk je, juist die ouwe knakker die nu dood is.
    Wie van de geestelijken ambities had als kardinaal en niét achter het beeld van de paus stond qua opvatting is gewoonweg niet benoemd.
    Men mag nu kiezen wie men wil , de nieuwe paus zal voor een groot deel beinvloedt zijn door die ouwe pool , en daar hebben de katholieke gelovigen zich bij neer te leggen.
    Men zou als katholieke geestelijkheid in plaats van een nieuwe paus te verkiezen beter de rijkdom die in het vaticaan verzameld is gebruiken om de armoede en ellende van de arme en gelovige onderdanen te verlichten .

Deel Deze Pagina