1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paus overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamer, 1 apr 2005.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dat zal best, maar ook daar zijn er natuurlijk verschillen. Dat extreme gedoe vind ik maar niks. En lang niet elke Katholiekert denkt net zo over het gebruik van condooms en weet ik het allemaal. Toch?

En ik haat het ook als ik weer wakker word van die verdomde kerkklokken als ik zondag lekker met m'n katertje in me bedje probeer uit te slapen.:mad:

//edit: Ik heb trouwens (a long, long time ago) ook op een katholieke basisschool gezeten waar om de zoveel tijd een pastoor langskwam en z'n verhaaltjes uit de bijbel kwam vertellen. Dit vond ik dus prima. Het zijn namelijk ook vaak mooie verhalen met goede boodschappen erin. Dus begrijp me niet verkeerd sommige dingen kan ik wel waarderen, allen sommige dingen vind ik ronduit achterlijk. :)

Laatst bewerkt: 1 apr 2005
  2. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Voor het geval deze opmerking geen 1 april grap was, get a life... Stelletje extremisten...

/Mod Mjah, dit komt iets te discriminerend over. Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen.

EDIT: Laat dit optreden een triest voorbeeld zijn van mod's die hun persoonlijke tere zieltjes niet buiten hun moderatie bezigheden kunnen houden.
    Wie ben jij om te beslissen wat "té" discriminerend is?
    Een beetje discrimineren mag wel?

En heel erg leuk voor je dat in "iets" gelooft, maar geloof totaal niet in het geloven in iets. Ik denk dat als iedereen in zichzelf zou geloven, er geen wazige goden zouden zijn, en de meeste problemen in wereld er niet waren geweest.

Maar ok, mijn opmerking was misschien iets kort door de bocht, zeker in deze periode van zware rouw, waarvoor mijn excuses.

3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Note: Dit is wat ik me meen te herinneren :).

De Kardinalen (cardinaals was dus fout;)) kiezen de nieuwe paus. De nieuwe paus wordt inderdaad uit de groep van Kardinalen gekozen, maar volgens mij alleen degenen die zich kandidaat stellen (iedereen waarschijnlijk).
    Geen idee waar de Kardinaals vandaan komen though.

4. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht altijd dat de oude paus voordat ie dood ging dat zei maarja.... uit hoeveel bestaat die kardinalen groep dan?

5. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    De Kardinalen worden benoemt door de Paus.

6. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb gehoort dat zo een verkiezing erg lang kan duuren ...like : dagen , weken

7. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat dat nog erg tegen zal vallen, hoor... :{

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Absoluut niet, het christendom is nog steeds het grootste geloof in de wereld, en de katholiekse stroming al helemaal. Waarom denk je dat CNN zoveel aandacht besteed? De helft van de Amerikanen is katholiek, zoniet meer. Om maar niet te spreken van Afrikaanse landen.

9. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    De bovenkant van Afrika is Islamitisch, in de rest zijn er allerlei natuur godsdiensten. Hoe het Katholicisme daar gekomen is zou men zich stevig over achter de oren mogen krabben, slavendrijverij anyone...?
    Het is nog al een eenzijdige gedachte om te doen alsof het een positief punt is dat jouw geloof zo groot is... George Bush anyone...

Maar ik zal me vanavond hier verder buiten houden, ik heb niet de verbeelding dat ik iets aan de denkbeelden van pausfanboys kan veranderen...

10. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn meer moslims dan christenen.
    Het is dus maar een deel van de christenen dat de Paus daadwerkelijk volgt.

Het Christendom heeft vooral in Europa, de V.S. en Afrika volgelingen. Nu is het zo dat Europa steeds meer en meer ontkerkt, en het mag duidelijk zijn dat de macht niet in Afrika ligt(vrij weinig bevolking of geld).

Voor de V.S. geld dat de meerderheid wel Christelijk is, maar de meerderheid van de Christelijken in de V.S. is protestants, ongeveer 20-25% van de bevolking is daar Katholiek. (Zie wikipedia)

Met de sterk groeiende machtspositie van Aziatische landen zal de macht van de Paus bovendien slechts afnemen.

Slechts 30% volgens WikiPedia.

11. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Tijdens de Reformatie in NL hadden ze al geprobeert om de Katholieken overgebleven meederheid om te bouwen tot Protestant ...lukt dus mooi niet...maar goed we hebben het hier over de paus ...iemand nog een update over hoe het nu is ??

12. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Protestant 19%,
    Katholiek 30%
    42% is van alles ...of te wel , hindoe , jood , moslim , niet geloofig , ect ect

(Het spijt me als ik dubbel zou posten..mijn fout :'-( )

met 30% is Katholiek wel de grootste Christelijke Geloof ....Kortom...Nederland is echt niet Super protestant...meeste Katholieken woonen toch in Limburg en Brabant ?

13. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nope. Er zijn nog altijd meer Christenen (33%) dan Moslims (22%) op deze wereld. De macht zal wel afnemen, maar dat betekent niet dat hij niet supermachtig is.

14. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    hij is dood :'-(

ik word er niet warm of koud van, maar mijn medeleven voor de mensen die er wel moeite mee hebben.

15. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, maar ik blijf erbij dat hij dat niet is.

16. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is nu toch echt dood? Zie teletekst rtl 4 106... wordt ook wel weer ontkent.

17. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lama

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    haha mietje :p

Maar inderdaad die kon mensen wel eens in het verkeerde keelgat schieten.
    Toch jammer dat ik te laat was met die kwoot. Anders had ik je plaatje even vereeuwigd (ja ik denk modpowers even weg).

19. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou weleens een jonge Italiaanse vrouw van 20 paus zien worden, of een homosexuele paus. Beiden zijn uiteraard overtuigd katholiek
    Ik maak geen grap, want waarom zouden zij niet in staat zijn om die functies over te nemen? Als je vind van niet, kom met concrete argumenten.

20. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik had gepost was al gehost door een andere site dus kon ik het hier niet plaatsen. Anders liet ik 'm wel staan

Deel Deze Pagina