Paus overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamer, 1 apr 2005.

1. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pfff djeez who cares dat de paus vandaag of morgen doodvalt, al die mensen die daar voor zitten te bedden enz. vind ik belachelijk, die mens zijnen tijd is al lang gekome, time to die mr pope like it or not,
    die is voor mij nie meer of nie minder dan iemand anders, der kwam zowiezo toch niets zinnigs/verstaanbaars nie meer uit

2. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3

Voorbeeld uit mijn woordenboek: Een gouden oorijzer. :)

3. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het wel heel mooi dat er dan duizenden mensen op dat plein voor die man gaan bidden, hoewel ik eigenlijk vind dat de wereld beter af zou zijn zonder geloofen, maar aan de andere kant als er geen geloofen waren zouden we toch wel andere redenen verzinnen om elkaar af te maken en de wereld te vernietigen.

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Je probeert toch niet te zeggen dat we elkaar nu alleen maar slachten om verschil in geloof? :eek: Dan leef jij in een andere wereld dan ik :)

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Dragonmaster zegt, was eeuwen geleden zo. Nu is dat nog Amper aan de orde. alleen in Palestina ofzo, daar vechten twee geloven tegen elkaar. voor de rest is het alleen oorlog om ehhh... nix (BUSH enniewan??), en ik zuid amerika omdat de politiek iets niet goed doet.

Zonder Geloven zou de wereld niet beter af zijn... al word er de laatste tijd ook op geloof gediscrimineerd.... bijvoorbeeld dat alle Moslims (volgens mij de meest gediscrimineerde bevolkingsgroep) slecht zijn.... Iedereen vind dat zij alles doen, wat betreft misdaden enzovoort, maar ik ken een heleboel moslims, en die doen allemaal geen vlieg kwaad.. tuurlijk, er zijn "rotte appels" maar die zijn er overal, in elke maatschappij, zelfs op XBW komt het steeds vaker voor dat mensen dom doen met vage posts....

maar nu dwaal ik nogal af...
    Hij leeft nog steeds hea?? dit klinkt misschien heel degrinerend, en zo bedoel ik het ABSOLUUT niet, maar hij is net onkruid;) dat is ook niet uit te roeien :p :+ ik hoop voor hem wel dat hij snel dood gaat... volgens mij lijd die man egt heel veel op dit moment.

6. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    - Noord ierland
    - Palestina (had je al gezegd, maar dat 'ofzo' komt behoorlijk denigrerend over. We hebben het hier over een conflict dat nooit opgelost gaat worden, en waar tientallen onshculdige slachtoffers per dag door vallen)
    - Moslim extremisten, niet alleen in Irak, maar op meer plekken op de wereld.

Zo zijn er nog talloze voorbeelden van oorlog door geloof. En laten we vooral niet beginnen over de miljoenen Afrikaanse doden die die Katholieke massamoordenaar op zijn geweten heeft, onderdrukking van homo's en vrouwen en andersgelovigen in vele landen (waaronder het rijkste en machtigste land op aarde), het goedpraten van pedofilie, het bruut stenigen van verkrachte vrouwen en het verafschuwen van geciviliseerde zaken als euthanasie en abortus.
    Allemaal omdat een stel naieve mensen zich vastklampen aan leugens en verzinsels.

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    met Ofzo,bedoelde ik dat ik niet precies weet welk land het was... bedoelde er nix mee, en van veel wat jij noemde was ik me helemaal niet bewust... schrik ik best van

8. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    Elk Geloof heeft zo zijn Extreme groepen ...ook de katholieken helaas : IRA en de ETA en de FARC

9. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Haha, ik dacht dat het je niks kon schelen ofzo. My bad :p

Het zijn natuurlijk uitwassen van bepaalde geloven, maar het blijft een feit dat geloof voor (te) veel ellende zorgt.

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zie hier, de heilige profeet heeft zijn woord verkondigd. _O_
    Ik ben het hier totaal mee eens. In mijn ogen is geloof het grootste gevaar voor de mens.

Ligt er geheel aan hóe je katholiek bent opgevoed. Hier in deze regio doet bijna iedereen communie en vormsel, ze zeggen dat ze katholiek zijn. Maar geloven ze in God? Nee. Gaan ze naar de kerk? Nooit, of alleen met kerstmis (lekker een jaar verzuim goed maken). Ik heb nog meer kennis van de bijbel dan de meesten van hen.
    Het is dus maar wat jij eronder verstaat. Er is natuurlijk niks mis met ouders die hun kinderen normen & waarden bijbrengen volgens hun geloof. Het wordt een ander verhaal als ouders hun kind leren dat vrouwen een ondergeschikte rol hebben en dat hun kind "slecht" zou zijn als hij homo is.

Laatst bewerkt: 2 apr 2005
  11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Al vind ik kernwapens en volledige natuuruitputting ook wel linke soep hoor...

12. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Vergeet je trouwens ook niet de vaak zeer afschuwelijke conflicten vandaag de dag in talloze Aziatische en Afrikaanse landen tussen (en onderling) Christelijke en Moslim milities. Daar vinden slachtpartijen plaats in naam van welke God dan ook die je nekharen rechtop laten staan.

Weer een goed voorbeeld waar die achterlijke zendelingsdrang goed voor is geweest.

13. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dan pas ik hierbij mijn uitspraak aan. De mens is zelf zijn grootste vijand. ;)
    Aangezien kernwapens, natuuruitputting en geloof allemaal door de mensheid is gekomen.

14. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    nou ja ......tijd om jezus te mailen dat ie vervroegt van Vakantie kan komen en ten eerste de wereld kan op schoonen en eh meschien XBW overnemen ?

15. Erik_

Erik_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is over, hij is dood.

R.I.P.

16. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    Jep, hij is dood.
    Hoop dat de nieuwe paus wat minder conservatief wordt!

RIP

17. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Om 21.37 is hij gestorven. Ik wil iedereen die hier aanwezig is uit het diepst van mijn hart condoleren, onze vader is dood, in principe zijn wij nu allemaal wees...

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    totdat de nieuwe komt ja... Dan hebben we opeens weer een vader:) Hoezee

19. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( RIP Johnanes Paulus de Tweede :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja nu kan het politiek touwkestrek onder de kardinalen gaan beginnen in hun conclaaf.
    Bij de verkiezing van de zojuist overleden paus in 1978 waren er maar liefst 8 stemrondes nodig om eensgezindheid te bereiken .
    Nu wordt het heilige college van kardinalen samengeroepen dat bestaat uit 119 kardinalen van jonger dan 80 jaar , en dit binnen de 20 dagen na het overlijden van de paus.
    Op deze zitting worden 9 kardinalen uitgeloot dwz 3 kardinalen moeten de stembiljetten verzamelen en de drie volgende moeten ze tellen en de drie laatste moeten vervolgens de biljetten hertellen . dit alles om fraude te vermijden.
    Nadat elke kardinaal zijn favoriet op het stembiljet ingevuld heeft stopt hij zijn biljet in een stembus .
    Verzameld een kardinaal 2/3 van de stemmen plus 1 extra stem dan is hij de nieuwe paus.
    Zolang niemand dus de meerderheid behaald wordt telkens opnieuw een stemronde georganiseerd net zolang tot iemand voldoende meerderheid van 76 % heeft behaald, die zich de nieuwe paus mag noemen.
    Deze verkiezing kan dagenlang aanslepen , en hoe meer verdeeldheid er tussen de kardinalen heerst ,hoe langer het zal duren vooralleer het resultaat bekend is.
    O ja na elke stemronde die geen meerderheid opgeleverd heeft verbrandt men de stembrieven met bepaalde chemicalien wat de beroemde zwarte rook opleverd zodat de gelovigen daaraan kunnen zien dat er nog geen nieuwe paus verkozen is.
    Heeft er wel iemand 76% van de stemmen dan worden de stembrieven verbrandt zonder chemicalien zodat de gelovigen dan de beroemde witte rook te zien krijgen , het teken dat er een nieuwe paus verkozen is.

Deel Deze Pagina