Jongens, alles is toch relatief? Je kunt niet zomaar allerlei groepen veroordelen. Ik denk dat vele mensen hier zouden opkijken als ze zouden leren hoe sommige geloven vanuit oorsprong bedoeld zijn. Het geloof zorgt voor veel problemen, toegegeven, maar ontstaan deze niet altijd door hoe het geloof word geinterpreteerd? Iedereen heeft zijn eigen gedachten over hoe god alles bedoeld heeft. Mensen die het minder goed hebben in het leven hebben de neiging eerder naar de extreme kant te gaan.
veel mensne in onze westerse wereld veroordelen de moslims, maar waar Mohammed voor stond daar kan zo'n beetje heel de westerse wereld nog een puntje aan zuigen.
Het geloof zorgt voor veel problemen, maar ook voor veel positieve dingen. Denk eens aan al die mensen die hun rust hebben gevonden bij het geloof, wat was er anders van hun gekomen? En de normen en waarden die mensen uit het geloof putten? Natuurlijk zijn er altijd mensen die alleen de negatieve dingen uit het geloof halen.
Maar ik denk dat je heel erg moet oppassen als je het gehele geloof gaat veroordelen.
Ik geloof zelf niet, ik ben ook niet gelovig opgevoed. Maar ik heb wel respect voor gelovigen, anders kunnen wij niet-gelovigen toch ook niks meer zeggen over iedereen in zijn waarde laten.
Extremistische opmerkingen van een belangrijk persoon als de paus zijn een lastig punt.. In mijn mening zou het het beste zijn als alle gelovigen voor zichzelf zouden geloven. Als zij alles zouden relativeren en zo tot hun uiteindelijke eigen geloof komen. Maar in de werkelijkheid volgt een heel groot gedeelte gewoon andere mensen, zoals de Paus. ALs zo'n paus dan extremistische opmerkingen gaat maken, dan kan dat voor nogal wat problemen zorgen. Het beste lijkt mij dus een moderne Paus die mensen aanspoort zelf na te denken over wat zij geloven en willen.
Mja, zo blijven we dus nog wel even bezig....
Edit: Misschien kan Red III met zijn opmerking: "Ik heb nu opeens respect voor die man. " beter even zijn mond houden. Dat is gewoon opnaaien wat je doet, ik denk dat de meerderheid hier geen zin heeft in doelloze racistische opmerkingen.
Laatst bewerkt: 3 apr 2005