1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paus overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamer, 1 apr 2005.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Haha grappenmaker , dat was maar een ouwe pool hoor .
    Die kerel heeft een mooi leven achter de rug , alleen de laatste jaren was het veel minder.
    Die kerel heeft met zijn oubollige principes miljoenen zwarte mensen tot ziekte en dood veroordeeld omdat hij tegen condooms was en die goedgelovige zwarten deden wat de paus zei.

2. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu opeens respect voor die man. :D

3. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is dood gegaan om 21.37 :)

4. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    somige doen hier alsof de dood een feest is...kom op zeg ...respect voor de paus ....hij heeft mee gewerkt aan vrijheid in oost europa

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0

ook zijn enige goede daad.Hij heeft het vaticaan omgetoverd tot een radicaal zooitje zichzelf de hand boven water houdend zooitje.Overall is mijn respect voor deze man nihil.Hij heeft indirect bloed aan zijn handen dit punt is al benoemd door svennies.Heb ook weinig respect voor het geloof ansich.Het is de bron van veel gezeik in de wereld.Ik heb trouwens geeen disrespect voor mensen die geloven dat is hun eigen keus en daar laat ik me verder niet over uit

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    hierbij nogmaals mijn medeleven met de mensen die er moeite mee hebben dat Paus Johannes Paulus de 2e is heen gegaan.

voor mij is het een man geweest, die, naar ik hier heb gelezen, en daarvoor nooit zo over nagedacht heb (ik ben pas 16 hea;) ) vreselijke dingen op zijn geweten heeft (direct en indirect) zoals het Aids virus in Afrika, en het discrimineren van Homo's.

Voor sommige is dat goed te praten, voor even zoveel absoluut niet... ik vind dat je dat niet kan goed praten.

Ik hoop dat de nieuwe paus wat redelijker is, wat betreft Homo's enzovoort...

Ik heb trouwens geen idee waar de Kardinalen uit moeten kiezen... Uit de andere kardinalen, die meestemmen??

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    En dan te bedenken dat die afrikanen christenlijk zijn omdat de kerk vroeger missionarisen naar Afrika stuurde.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja , dat is inderdaad zijn grootste verdienste , maar dan ook maar omdat hij een pool was en dan ene die zijn land terug in vrijheid wou zien.
    Dat de rest van het oostblok mee gevallen is was een leuk surplusje voor hem.
    Indien hij een italiaan of een fransman zou geweest zijn had het in het oostblok wel anders gelopen, zeker weten.
    Over wat de gevolgen waren van zijn radicale uitspraken onder de diepgelovige afrikaanse bevolking zullen we maar best zwijgen zeker.

edit :mad: God's Gamer één van die 119 kardinalen die in conclaaf bijeen zullen komen wordt de nieuwe paus, en het zal deze keer gene pool of iemand anders uit het oostblok meer worden en dit gewoon omdat ze met zulke mensen te veel last hebben op het gebied van radicale uitspraken .
    De nieuwe paus zal in het huidig wereldbeeld moeten vertoeven , en niet zoals die ouwe pool die nog 200 jaar achterliep op de rest van de wereld.

Laatst bewerkt: 2 apr 2005
  9. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    De paus is dood..nu kan de strijd om de macht binnen het vaticaan beginnen. Laten we nu eens ophouden met deze poppenkast. Denk na, gebruik je verstand... wat hebben we verloren en wat winnen we. Rituelen waar ik niets van begrijp. Is het nog wel van deze tijd?

De show must go on.. over x dagen zien we de witte rook. Er is een nieuwe paus!!!

Alles herhaalt zich. Er is niets nieuws onder de zon (alzo sprak prediker en chaostraveller!!)

10. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    dankje voor de uitleg, snap ik het weer :cool:

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@ God's gamer , je moet mijn post nr120 in deze tread eens doorlezen daar staat de juiste procedure voor een pausverkiezing beschreven . :cool:

12. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij loopt de klok egt niet goed hier :confused:. bij mij is het 2.23 en hier is het 3.23

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja he , is mij zojuist ook opgevallen , dus niet alleen de paus liep achter, maar erger is xboxworld loopt voor , en dat is pas een schande zeg.
    He kobold , wakker worden , , als er iets moet kloppen dan is het de tijd wel

Laatst bewerkt: 3 apr 2005
  14. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    muhwahahahah 8) volgens mij liep de klok eerst wel goed maar nu niet meer :{

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat voor faking mongool, nee dat zou niet respectvol zijn voor echte mongooltjes.. Weet je wel wat je zegt? Die paus, waar iedereen "respect" voor heeft, is gewoon indirect een massamoordenaar, nog erger dan Saddam Hoessijn of kan mij bhet schelen: hitler. Ik weet niet uit welk hol jij nog leeft en zwarte mensen nog steeds ziet als slaven of iets, maar je zou je diep moeten schamen.

Nee, deze man is een misdadiger. Maarja wat doe je er tegen.
    Mensen hoeven van mij niet dood, dat zeker niet.. Maar RIP ofzo dat zeg ik niet..

16. Keukenhufter

Keukenhufter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien handig dat je even uitlegt waarom je hem een massamoordenaar vind.

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Lijkt mij maar al te duidelijk. Zoals svennies het ook al zegt.
    Luister, de paus is/was een machtig man. Misschien nooit over nagedacht maar als hij iets zegt zijn er veel mensen die dat gelijk aan nemen / geloven wat hij hun verteld.
    Neem (wat svennies dus ook zegt) het geval met aids, De paus heeft ooit gezegd dat het gebruik van een condoom niet goed is, of dat god dat niet wil of whatever..
    Er zijn miljoenen afrikanen die denken: "Onze vader zegt dit en dat, condooms? in de prullenbak ermee". Daardoor kost het de westerse wereld neit alleen heel veel geld.. (nouja dat boeit nog niet zoveel..) maar gaan er jaarlijks miljoenen mensen dood aan een ziekte waar je heel veel elende en pijn dood lijdt. Maar niet alleen de dood, ook de ziekte zelf dus is geen pretje.

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk ook dat het probleem is dat de mannen die mogen kiezen, allemaal oude mannen zijn die niet in deze tijd leven. De Paus heeft pas nog die mannen benoemt die mogen stemmen, en dat zijn dus allemaal hetzelfde soort als hij, dus veel zal er niet veranderen.

Gister zag ik een van die mannen die toendertijd moesten stemmen voor de nieuwe paus (wat uiteindelijk Karol Wojtyla is geworden). Hij durfde niet te zeggen dat hij toendertijd niet gestemd had op Karol Wojtyla, maar hij zei dat ie het niet meer zeker wist.

19. RedBullet

RedBullet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, alles is toch relatief? Je kunt niet zomaar allerlei groepen veroordelen. Ik denk dat vele mensen hier zouden opkijken als ze zouden leren hoe sommige geloven vanuit oorsprong bedoeld zijn. Het geloof zorgt voor veel problemen, toegegeven, maar ontstaan deze niet altijd door hoe het geloof word geinterpreteerd? Iedereen heeft zijn eigen gedachten over hoe god alles bedoeld heeft. Mensen die het minder goed hebben in het leven hebben de neiging eerder naar de extreme kant te gaan.

veel mensne in onze westerse wereld veroordelen de moslims, maar waar Mohammed voor stond daar kan zo'n beetje heel de westerse wereld nog een puntje aan zuigen.

Het geloof zorgt voor veel problemen, maar ook voor veel positieve dingen. Denk eens aan al die mensen die hun rust hebben gevonden bij het geloof, wat was er anders van hun gekomen? En de normen en waarden die mensen uit het geloof putten? Natuurlijk zijn er altijd mensen die alleen de negatieve dingen uit het geloof halen.
    Maar ik denk dat je heel erg moet oppassen als je het gehele geloof gaat veroordelen.

Ik geloof zelf niet, ik ben ook niet gelovig opgevoed. Maar ik heb wel respect voor gelovigen, anders kunnen wij niet-gelovigen toch ook niks meer zeggen over iedereen in zijn waarde laten.

Extremistische opmerkingen van een belangrijk persoon als de paus zijn een lastig punt.. In mijn mening zou het het beste zijn als alle gelovigen voor zichzelf zouden geloven. Als zij alles zouden relativeren en zo tot hun uiteindelijke eigen geloof komen. Maar in de werkelijkheid volgt een heel groot gedeelte gewoon andere mensen, zoals de Paus. ALs zo'n paus dan extremistische opmerkingen gaat maken, dan kan dat voor nogal wat problemen zorgen. Het beste lijkt mij dus een moderne Paus die mensen aanspoort zelf na te denken over wat zij geloven en willen.
    Mja, zo blijven we dus nog wel even bezig....

Edit: Misschien kan Red III met zijn opmerking: "Ik heb nu opeens respect voor die man. " beter even zijn mond houden. Dat is gewoon opnaaien wat je doet, ik denk dat de meerderheid hier geen zin heeft in doelloze racistische opmerkingen.

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    heb ik voor ik het vroeg ook al gedaan, maar blijkbaar niet goed genoeg... heb et nu nog een keer gelezen, en nu snapte ik het wel 8)

Deel Deze Pagina