1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paus overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamer, 1 apr 2005.

1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    das best wel erg Spinnetje ;)
    heb je in een grot geleefd ofzo ;)

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Maar paus zijn is een voorbeeldfunctie , en dan moet je op je uitspraken letten , en zeker omdat de afrikaanse gelovigen nog supergelovig zijn en de woorden die een paus uitspreekt vrijwel letterlijk opvolgen gewoon omdat die denken dat hij écht een verkozene van god is op deze aarde en dat god door zijn mond spreekt.
    Als je zo een grote wereldorganisatie moet leiden , moet je vooral je eigen principes opzij kunnen zetten , en in plaats daarvan moet je nagaan wat er onder de gelovigen leeft, en dit als basis van je beslissingen gebruiken.
    Door zijn keihard standpunt wat betreft condooms, pilgebruik , vrouwen in de kerk en homo's in het algemeen heeft de paus ertoe aangezet dat vele gelovigen in het westen zich afkeren van de kerk , en dat véél meer gelovigen in afrika tenonder gaan aan een ziekte zoals aids.
    Een paus moet zijn kerk de toekomst inleiden , en niet zoals deze pool gedaan heeft , en dat is zijn kerk terug in het verleden brengen door zijn halsstarrig vasthouden aan oerconservatieve principes die nog stammen vanuit jezekes tijd.
    Ze zullen deze keer gene gast meer kiezen die uit een godvergeten boerengat komt dat gelegen is in een land dat nog eeuwen achterloopt op zijn buren zoals toen met polen het geval nog was.
    En ze zullen deze keer geen te jonge paus meer kiezen zoals toen met wotje,
    gewoon omdat een jonge paus veel te lang aan de macht blijft en indien hij niet voldoet moeten ze véél te lang wachten voor er weer een nieuwe komt.
    Let er maar op dat de volgende paus tussen de 70 en 75 jaar zal zijn, en in géén geval komt er nog eentje van rond de 60 jaar op de troon. O-)

3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    daar sprak iemand waar ik niks aan toe te voegen heb _O_

4. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa een klein beetje wel :p.
    Maar afgelope weekend ben ik bijna niet thuis geweest of binnen geweest :/.
    Btw. op welke dag legde die het loodje?

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    21.37u afgelopen zaterdag ;)

6. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah, das toevallig een van de weinige momenten dat ik thuis was :p.
    Toen was er een xbox world toernooi van halo2 aan de gang... ofjah, even daarvoor. Maar ik ken 'm nie. Hij kent mij niet.
    ik lig er niet wakker van.
    kijk mar: ik ga nu pitten, ajuu!

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Oordeel zelf , hier enkele van de paus zijn strafste uitspraken verzameld door de belgische krant het laatste nieuws .

-Vrouwen tot priester wijden? geen denken aan.
    Dit is strijdig met de goddelijke ordening van de kerk.
    Jezus had alleen mannelijke apostelen.-

-Geboortebeperking is een zonde, verboden door de kerk.-

-Abortus is een aanslag op het leven die door geen enkele menselijke wet kan gerechtvaardigd worden.-

-Een condoom gebruiken om zich tegen aids te beschermen is verboden.-

-Seks voor het huwelijk leidt tot echtscheidingen, seksuele onthouding voor het huwelijk is hét voorbehoedsmiddel tegen echtelijke breuken.-

-Een echtscheiding is een kwaad van de bovenste plank , katholieke advocaten moeten weigeren zulke zaken te pleiten.-

-Relaties tussen homosexuelen moeten bestreden worden.
    homosexualiteit is een stoornis die ingaat tegen de natuur.-

-Euthanasie is een nieuwe vorm van holocaust , de cultuur van de dood.-

( over veroordeelde pedofiele priesters )
    -Ze kwamen in de verleiding van het mysterie van het kwaad, het mysterium iniquitatis.-

O ja enkele jaren geleden verklaarde de paus de spanjaard Escriba de Balaguer zalig ,en diens enige verdienste was dat hij de stichter van opus dei was .
    Opus Dei is een kleine beweging binnen de kerk die zich bezig houdt met macht en geld en zich richt naar de intellectuele elite .
    De kleine man moet/mag volgens hen niet meer doen dan gehoorzamen en vooral niet te veel nadenken.
    Het is bekend dat er verscheidene koningshuizen waaronder het belgische en vele invloedrijke personen hier lid van zijn , die graag terug zouden willen gaan naar de vroegere tijden toen de koningen , rijken én de paus het voor het zeggen had , en de rest moest zwijgen en mooi in de pas lopen.

Laatst bewerkt: 5 apr 2005
  8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nice one. Maar het Vaticaan had toch niet zo lang geleden een uitspraak over het gebruik van comdooms t.o.v. aids? Ik dacht dat ze door deze reden juist wel goedkeuring hadden gegeven ofzo... Naja ik weet het niet meer.

Niet dat ik dan opeens voor zou zijn, want de rest van die punten kloppen natuurlijk ook van geen kant... :)

9. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het is net als bij elk ander geloof:

Hoe ga je ermee om en hoe interpreteer je de "regels".

Bij elk geloof heb je extremisme, ook bij de katholieken.

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Er gaan wel veel members dood de laatste tijd.

Eerst Rinus...nu De Paus:'-(

11. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Maar hij denkt zelf waarschijnlijk ook dat hij een verkozene door god is en hij doet gewoon wat hij denkt dat goed is.

12. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    precies, wat hij DENKT dat goed is, ik denk idd dat hij een vorm van Extremisme was, niet geweldadig oid, maar wel extremist in zijn Geloof, door ALLES wat geschreven staat letterlijk te nemen, en er zelf nog wat aan vast te plakken... Mensen mogen in een God geloven, is hun goed recht, maar om naar een oude man te luisteren die zulke teksten verkondigt, dat vind ik iets te ver gaan... mensen vergeven hem ook snel, kijk maar es naar het nieuws... het eerste kwartier gaat uitsluitend over de Paus, en dan zie je die honderdduizende mensen op het Sint Pietersplein staan.

Maar wat vreemd is... voor hij dood was, dacht ik nooit zo na, bij wat hij geflikt heeft...

13. RedBullet

RedBullet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dat je het niet goed vind dat hij dat soort dingen over homo's e.d. uitsprak naar zijn volgelingen. Maar jij kraakt hem af op hoe hij de bijbel interpreteerd, dat kan toch niet? Hij heeft toch alle recht om de bijbel te interpreteren zoals hij dat doet. Kijk, de wereld zijn mijn opleggen is een ander verhaal, dat is niet goed.
    En tsja, dat er zoveel aandacht aan word geschonken en dat iedereen hem ineens geweldig vind. Dat haat ik ook altijd. Zelfde verhaal bij Theo van GOgh e.d. Die personen worden de hemel ingeprezen omdat ze dood zijn, dat is niet realistisch, die personen maken ook fouten.
    En waarom moet het nieuws zolang stilstaan bij de dood van zo een persoon, de dood van andre hazes is kennelijk belangrijker dan al die oorlog enzovoorts in de rest van de wereld??!!

14. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    En de prins van Monaco vandaag
    en ook een bekende joodse schijver in de VS vandaag
    Was op RTL Z :eek:

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    ik kraak em af op hoe hij de bijbel verkondigt, maar wat jij al zegt, dat hij zijn mening aan de wereld oplegt, dat vind ik niet goed.... dat komt idd niet egt lkkr uit mijn verhaal...

16. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Maar hij is door de andere kardinalen gekozen als beste en dan word hij natuurlijk wel gesterkt in zijn overtuigingen.

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja , ze kunnen niet anders he , ze moeten er één kiezen of ze mogen niet terug naar huis .
    De verkiezing van johannes paulus duurde slechts 2 dagen , maar in het jaar 1271 duurde het liefst 33 maand net zolang tot de italiaanse overheid alle kardinalen toen liet opsluiten en hen op een dieet van water en brood zette , en toen was er de volgende dag al een nieuwe paus, gregorius X. :+
    En wat wilt ge , zet meer dan 100 godsdienstfanaten die 26 jaar onder de oude paus gediend hebben en erdoor benoemd zijn bijeen en die qua opvatting over het geloof bijna allemaal even fanatieke aanhangers van de oerconservatieve overtuigingen van de dode paus zijn .
    Dus zo een stelletje ware godsdienstfanaten kunnen dus niet anders dan een van hun te kiezen , zodat in het beleid van de kerk niets zal veranderen . O-)

18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Yup maar dat was geen member van XBW;) Rinus en De Paus wel :{

EDIT/ OMG. :'-( Hij was wel een member: de prins (idd een member).
    Dat is nummer 3 :'-(

Laatst bewerkt: 6 apr 2005
  19. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    morgen de uitvaart.....iemand die het gaat kijken ? of anders de samenvating na school / werk tijd ??

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik hoorde ook zo'n verhaal over het plaatsje Urk. Daar kwam opeens een Chinees en die waagde het om op zondag, de dag des Heres, open te zijn. Gevolg waren vernielingen en vandalisme.
    Ik weet niet wanneer dit gebeurd is.

Ik wilde kijken, maar ik heb morgen proefwerkweek en ik heb net het 1e en 4e uur les. Dus ik moet de uitvaart missen omdat ik dan op school niks zit te doen. |:-

Dat kan wel degelijk! De Paus heeft een voorbeeldfunctie tegenover alle katholieken. Veel mensen interpreteren de bijbel zoals hij dat doet. Want als de Paus zegt dat het zus en zo bedoelt is, dan moet dat zo zijn, want de paus is door God verkozen als leider. Als je zo iemand zo'n macht geeft, dan kan hij met zijn "interpretaties" te veel mensen beïnvloeden. Ik denk dat hij allang iets tegen homo's en vrouwen had en dat hij dan die dingen automatisch op die manier opvatte uit de bijbel. Iedereen heeft natuurlijk het recht dingen te interpreteren zoals hij/zij dat wil, maar als je een voorbeeldfunctie hebt moet je toch enige verantwoordelijkheid hebben.

Laatst bewerkt: 7 apr 2005

Deel Deze Pagina