PC-privé per direct afgeschaft

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 27 aug 2004.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Opvallend dat het vooral het jonge volk is dat hier wel heel raar reageert... Niet dat het een beste beslissing is, ik ben er ook niet al te positief over, maar deze discussie gaat op het moment echt helemaal nergens over.

2. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    het is nogal gierig want meneer balkendende en ze andere T*fus mannetjes daaro in den haag leveren helemaal niks in he.....

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    En als ze jou eens ergens mee helpen (denk niet dat je er in gelooft) dan wil je zeker wél wat inleveren?

4. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    *Komt er net achter dat deze hele pc is betaald door de zaak* :D

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    wie zegt dat iedereen een pc gaat aanschaffen voor doom3???? dat slaat dus nergens op. Dat project was voor werkpcs en geen gamepcs.
    daar komt bij dat de meeste nu een pc kopen omdat het nieuwe schooljaar aanbreekt.

6. Ze zijn juist nu die onzinnige dingen aan het afschaffen! Nederland is veel te verwend.

Voorbeeld:
    Een Nederlandse werknemer werkt ongeveer 36 uur per week. In (sommige)andere landen in Europa is dat rond de 50 uur!

Trouwens, ik zie het nut niet van het Pc-Privé project.. Natuurlijk is het belangrijk dat iedereen dit medium in huis heeft maar kan dit zelf heus wel zelf betalen. Ga mij nou niet vertellen dat jullie een Pc met 3 ghz, 512 geheugen en een dikke video kaart nodig hebt om een werkstuk te typen of iets op te zoeken op het web.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2004
  7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Want? :confused:
    Nee, profiteurs zoals jou zijn geweldig. Voorbeeld: je avatar heb je niet zelf gemaakt, maar gejat. Oké, dat heeft er niks mee te maken :+.

Punt is dat je hem bekritiseerd op het feit dat hij tegen de regering is, terwijl hij best wel een punt heeft, en jij loze kreten in het rond gooit. Doet me denken aan kindertjes op school die er niet bij horen omdat ze geen merkkleding dragen.
    Ministers voor het volgende kabinet ja. Bovendien is dat ook wel nodig, omdat er in het bedrijfsleven en andere landen véél meer verdiend wordt, waardoor intelligente en bekwame mensen vaak bedanken voor het ministerschap.
    Dat was het vorige kabinet ja. Die troep moet nu opgeruimd worden.
    8)

1. Als JIJ het zo goed weet, waarom ga jij dan niet in de Tweede Kamer zitten?
    2. Ja hoor, Fahrenheit 9/11 is een super betrouwbare onafhankelijke bron, waarbij totaal niet manipulatief en onnauwkeurig met feiten omgegaan wordt, en die tótáál niet gekleurd is. Yeah right 8)
    3. Ze hebben ook een hoop verantwoordelijkheid, vandaar die hoge salaris. Nogal logisch. Bovendien is het véél werk...
    4. Zelf gaan ze er niet heen nee, integendeel tot de mensen die vrijwillig bij het leger zijn gegaan en dit hadden kunnen verwachten.
    |:-

Minister zijn is bijna een 24/7 taak, met een hoop verantwoordelijkheid. Heel veel verantwoordelijkheid.
    eg nie normaal he zjongejonge ik ken nogeensj mijn briezah betaluh :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

8. Chemer_128

Chemer_128 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    |:-

Het is bedoeld voor een werk pc om de mensen te laten leren met pc's werken, wat iedereen ondertussen al kan. De meeste mensen maken er misbruik van je hebt echt geen administratie pc ter waarde van 2200 euro nodig. Tenzij je doom 3 wilt spelen?

En als het zo logisch is dat je pc word gesubsidieerd door de overheid waarom word eten dan niet gesubsidierd of televisie (goed voor algemene ontwikkeling)

9. Ahold Topman verdient ruim 2500000 euro per jaar. Een minister heeft een goede scholing, hoge mate van verantwoordelijkheid, het werk is zwaar en die mensen worden natuurlijk overal herkend enzovoort.

Ik vind het bedrag niet extreem hoog voor die functie als je het vergelijkt met een andere baan. Het is een goed salaris maar daar moeten ze ook wat voor doen.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2004
  10. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Slimbo... Er zit een limiet op hoeveel je uitmag geven aan de pc hoor... Alles wat je hoger zit moet je helemaal zelf betalen...

11. Ik d8 dat er een limiet is van 1500 euro. Dat geld is echt niet nodig voor een Pc alleen voor administratie... die kosten hoogstens 500 euro.

12. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ach dit zijn allemaal van die tijdelijke oplossingen. Puur en alleen om dit kabinet uit de brand te helpen, maar niet verder dan hun kabinetsperiode te kijken.

Deze maatregel kan net zo goed weer averechts werken. De koopkracht is door de huidige situatie van de economie al een stuk kleiner dan het een paar jaar geleden was. Door deze regeling af te schaffen zal het verkoop van het aantal PC's zeker dalen. Dat kan dus leiden tot een flinke winstdaling in de "computerverkoop branche". En dat kan weer tot gevolgen leiden waardoor de regering uiteindelijk weer genoodzaakt is om daar weer geld in te steken, zoniet indirect.

13. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    ben ik blij dat ik vorige week nog een notebook heb gekocht via de pc prive regeling.

14. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er moet op korte termijn bezuinigd worden, dus da's vrij logisch dat ze niet veel verder kijken.

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nogal ver gezocht.

16. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt helemaal gelijk. Volgens mij doen ze dit soort dingen gewoon om de mensen bezig te houden.

Dit soort regelingen worden bijvoorbeeld afgeschaft. Levert de schatkist een X bedrag op. Scholingsaftrek voor bedrijven worden afgeschaft. Levert een X bedrag op. Vervolgens wordt in de komende jaren de vennootschapsbelasting weer verlaagd? Om zogenaamd de concurrentiepositie te verbeteren.

Ik denk toch niet dat de bedrijven de besparing van de vennootschapsbelasting uitgeven aan scholing, waarvoor ze tegenwoordig dus geen scholingsaftrek meer voor krijgen. Wat krijg je dus. Mensen ontwikkelen zich niet meer of in ieder geval minder. PC prive gaat dus ook nog weg. We gaan de mensen lekker dom houden.

Tuurlijk is het niet allemaal zo zwart-wit als ik het nu breng, maar aan de ene kant verdwijnt er iets om het via de andere kant te compenseren.

Laatst bewerkt: 27 aug 2004
  17. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dat maakt het in mijn ogen niet de juiste beslissing. Als ik stem op een partij, dan doe ik dat niet om die partij de kans te geven om zo mooi mogelijk hun ambtsperiode te voltooien..

En vergezocht? Vind het wel mee vallen. Als de PC privé projecten een groot aandeel hebben gehad op die markt, dan zal dat zeker hard aankomen als in een keer, pak hem beet, 50% van wegvalt. Ik ben niet bekend met de cijfers, maar aangezien de regering hier op bezuinigt zal het zeker geen klein aantal zijn.

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, 5 euro extra erbij, en pakken ze er via een andere regeling weer 15 voor terug. Daarnaast zullen ze het ook echt merken....

Het is toch wel een raar signaal naar de bevolking toe, dat er bijna nergens sprake is van salarisverhoging, maar de heren en dames van de regering er 30% op vooruit gaan per volgend jaar?! Aangezien de meeste wel blijven plakken daar, is dat een mooie salarisverhoging.

De '8 jaren puinhoop van Paars', waren toch wel de betere tijden voor een hoop mensen.

Het zijn vaak de ambtenaren die een 32/36 urige werkweek hebben. M'n vader heeft een eigen bedrijf, en daar maken ze gemiddeld ook zo'n 47 uur per week.

Ik begrijp best dat minister zijn geen makkelijke baan is. Naast alle resessen werken ze ook nog een paar maanden ja, en bij hoge noodzaak zoals tenenlikkers en Mabel-gate komen ze terug van reces. Iedereen mag denken van deze regering wat ze willen, maar ik heb er geen vertrouwen meer in.

19. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat een gezeur heb je hier toch ook soms he... vraag je eerst eens af WAAROM die hele regeling in is gevoerd, en waarom hij nou misschien niet meer nodig is. Hij was ingevoerd om mensen te stimuleren in het gaan werken met de computer (enkele jaren geleden volgens mij)... hij is niet zowieso niet meer nodig, omdat veel mensen er al mee kunnen werken. Verder is het mooi dat je zo goedkoop aan een pc kunt komen, maar je haalt geen pc enkel om de games (der wordt nogal gezeurd over de games hier). En Bill Gates 1986... ik ben het helemaal met je eens ;)

Ps: kvind trouwens nie eens dat de regering het zo slecht doet hoor! : _0/

20. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina