PC-privé per direct afgeschaft

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 27 aug 2004.

1. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als ze een datum geven, ontstaat er een run op PC-Privé projecten. Gaat elk bedrijf er nog ééntje houden, blablabla, dat is niet wat de regering wil.

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Goh, net nu ik volgend jaar weer een nieuwe kon uitzoeken :\ Dat wordt dus nog heel wat jaren met deze pc doen want aan het geld voor een nieuwe pc kan ik dus never nooit aankomen.

@Drone: Bedrijven kunnen neemikaan niet dan nog snel even beginnen met pc privé, en de bedrijven die al pc privé hebben merken er ook niks van omdat mensen het toch wel hebben gebruikt en gewoon weer 4 jaar moeten wachten..

3. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Yes, nog meer vluchtelingen hulp geld :X Fuck het buitenland, ik wil een PC!

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind dit echt belachelijk. Het pc-prive project word opgezegt zodat de oudjes 5 euro meer krijgen? Waar praten we nou over? 3 flessen cola ofzo.
    Slaat echt nergens op.
    Vind het toch wel knap dat dat zootje in Den Haag een beslissing heeft genomen, valt namelijk niet mee met al die resessen.

Nog zoiets, de lonen mogen niet omhoog bij de burgers, maar wat gebeurt er met de lonen van de ministers? Die stijgen met 30%!!!!!!!
    Dat is toch schandalig. Zeggen dat het niet mag, en dan zelf een loonsverhoging van 30% nemen!!!!!!

Stelletje idioten!!!
    We hebben echt nog nooit zo'n zooitje in Den Haag gehad als nu.

5. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    DIE PAS BIJ HET VOLGENDE KABINET INGAAN JA |:-

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dit zooitje in den haag heeft nu allemaal thuis zijn pc 's goedkoop aangeschaft en
    geinstalleerd , en bijgevolg wordt dit nu helemaal afgeschaft.
    De gewone mensen zullen dit wel volledig uit eigen zak betalen;

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Boeiend? Een PC is een luxe goedere, niet iets dat levenskritiek is. In deze tijden mogen zulke extrátjes van mij wel weg. Waarom zou het rijk in godsnaam jouw computer sponsoren? Spaar lekker door en koop hem maar iets later.

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Lezen is ook een kunst natuurlijk. Wie zegt dat alleen de oudjes de minima zijn en wie zegt dat ze er allemaal 5 euro op vooruit gaan?

Daarnaast, zoals al gezegd, de lonen gaan pas volgend kabinet omhoog, juist omdat anders iedereen ze uit gaat maken voor hypocrieten. Terwijl verdommen een onafhankelijke commissie het verhogen als advies heeft gegeven. Ik ga niet eens meer vertellen waarom, ga dat maar eens gezellig zelf uitzoeken voordat je weer iets uitschreeuwt over die 'idioten'.

9. Gelukkig ben ik niet alleen met mijn standpunt:)

Iedereen loopt altijd maar te klagen op het kabinet, terwijl dit kabinet de fouten van Paars op moet lossen..

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Misschien zegt de term leger je wat? je weet wel, de mannen en vrouwen die graag in het leger willen en hiermee ons land willen bewaken etc. Er is hier geen dienstplicht meer dus iedereen die daar zit wilde bij het leger. Dacht je dat het leger er alleen was om te helpen zand kruien bij een dijkdoorbraak? Of om alleen even rond te rijden door de duinen en schietoefeningen te doen? Die gasten krijgen betaald voor wat ze nu doen, dat daarbij nu doden vallen, so be it je weet dat het kan gebeuren. het is niet voor niets het leger.

En zonder die gore reet van Bush werden hier nog steeds extremisten opgeleid om ooit nog eens een aanslag te plegen, ging nog steeds een deel van ons belastingsgeld naar Bin Laden en waren de mensen in Irak en Afghanistan nog steeds onderdrukt.

En ik zou voor de gein eens moeten weten wat die gasten mee naar huis nemen? In ieder geval minder dan wat een ziekenhuis directeur, chirug en veel topmanagers verdienen.

"Het salaris van een minister is vastgesteld op 9422,06 euro bruto per maand, exclusief onkostenvergoedingen. "
    "Het salaris van een staatssecretaris bedraagt 8838,15 euro."

Daarnaast, dit is een democratie, als je het zo goed beter kunt, be my guest. Ga jij daar maar zitten en Nederland uit de stront trekken terwijl je van alle kanten door leipe aso's wordt uitgescholden.

11. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    De regeling kan ik begrijpen maar je kunt zoiets niet zomaar beslissen van het ene op het andere moment. Er is ook nog iets als publiekrechtelijke bescherming: de overheid kan niet zomaar doen waar ze zin in heeft. Anders zouden de verkeersboetes ook van de ene op de andere dag vertienvoudigd kunnen worden etc. Ze hadden dit gewoon aan moeten kondigen of een afvloeiingsregeling moeten treffen . Ik wilde een laptop kopen voor school, maar die is nu te duur dus ik voel me nu toch wel een beetje beetgenomen. Ik hoop dat ze alsnog beslissen het pas op 1 januari in te voeren, en dat de tweede kamer dus even protest aantekent. Maar de regeling op zich is zeer acceptabel. De minima moeten de koopkracht op peil houden.

Laatst bewerkt: 28 aug 2004
  12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Het is in Den Haag niet anders dan bij ons in Brussel , zorg als politieker eerst voor jezelf, dan voor je partij en dan voor je vriendjes.
    De rest van het land zal dat wel betalen , en zoniet dan zullen we wel iets afpakken waar ze voordeel mee kunnen doen.
    Politiek is overal ter wereld hetzelfde , het draait vooral om macht , eigenbelang .

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Tja, jammer had je toch iets langer moeten sparen. En zoals al in het artikel staat, het moet nog door de tweede kamer heen. Een afvloeiregeling zou meteen weer klauwen met geld kosten, dus ik hoop dat die er in ieder geval niet komt.

14. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, sommige mensen zien dingen in dingen die er helemaal niet zijn. Je zegt het van 'ze kopen allemaal ff een PC, en schaffen het daarna snel af'. Geloof je het zelf? |:-

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nee kerel , je hebt gelijk.
    Deze uitspraak van mij is cynisch bedoeld , maar weet je in den haag kunnen ze de spelregels van de ene op de andere dag aanpassen , zonder dat daar iets aan de bevolking wordt gevraagd , wie de macht heeft kan ze gebruiken , en of aanpassen naar zijn eigen wensen.
    De mensen een loonstop geven , maar de eigen lonen opwaarden , kan allemaal.
    Ik heb dit hier in belgie ook gezien .
    Politiekers waar dan ook ter wereld zijn maar op een ding uit, en dat is eigenbelang. 3-)

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als je gelooft in het door het kabinet gecreëerde dogma waarbij Nederland gered moet worden door allerlei kortende mogelijkheden die slechts aanterkkelijk zijn voor de sociale bovenlaag is het denk ik best eens verstandig je te verdiepen in zowel de economie als in de drijvende krachten achter een staat.

Het huidige kabinet creëert zelf een verslechtering van de levensstandaard voor gezinnen met modale, en daar onder zittende inkomens. Vervolgens roepen ze dat er alleen een einde komt aan de malaise als ze nog verder gaan in deze koretende mogelijkheden.

Ze maken de situatie echter steeds slechter. Het meest schokkende voorbeeld is hun beleid op het gebied van werkgelegenheid.

Er is reeds een overschot aan arbeid. De regering vergroot de arbiedsmarkt door WAO'ers en dergelijke in de markt op te nemen. Gevolg, meer werkloosheid. Het kabinet maakt de uren flexibeler, en aldus kunnen minder mensen langer werken en dus meer werk verrichten. gevolg? meer werkloosheid!

Hoe meer werklooshei en hoe minder werklozen te besteden te hebben hoe minder mensen investeren. De vraag wordt dus kleiner, met als gevolg vermindering van de produktie hetgeen leidt tot...... Meer werkloosheid!

Zo kan ik lang doorgaan over het beleid en de slechte gevolgen ervan op onze economie. Op elk gebied onderschrijven gerenomeerde economen dat hetgeen ons kabinet nu doet niet werkt.

Ik vind het kabinet asociaal, vooral omdat ze in een periode van malaise de arbeiders al hun verworven rechten af willen nemen. Jammer dat we in een samenleving zitten waar egocentisme hoogtij viert en waarin de medemens zonder empathie benaderd wordt.

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Je hebt gelijk , diegene die het hier voor het zeggen hebben , zitten zover van de gewone mens af dat ze niet begrijpen wat voor een effect hun maatregelen hebben op de gewone werkmens .
    Deze heren leven in hun ivoren toren en denken dat iedereen het zo goed heeft al zij.
    En met het inkomen wat deze heren hebben kun je al eens iets inleveren , en wat doen zij?? ze geven zichzelf opslag terwijl de gewone arbeider zou moeten inleveren.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Grappig, de politiek is nog meer achterkamertjes geworden dna voorheen. Zo ook in het overleg met de bonden.

19. Philles

Philles ex X*W.nl Crew™

Leuk Bevonden:
    0
    Al het goede gaat naar de klote met die lamlullen daar... maarja ook voor hun zit een pctje van hun 13e maand er niet meer in.. hoewel het wel hufters blijven

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dan vraag ik me af wat egocentrisme bij jou inhoud, het willen behouden van je eigen fiscale voordeeltjes en 'bonus' rechten en daarmee de economie nog meer naar beneden trekken? Of wel die regeltjes afschaffen en daarmee geld besparen en beter uitgeven waardoor de economie wel weer kan aansterken en uiteindelijk weer op peil is met de andere landen? Wie kiest er nou voor zijn eigen hachje en niet voor het hele land?

Daarbij, ik geloof liever in de berekeningen van het CPB en andere analisten in de tweede kamer dan de simpele berekening die jij nu voorschotelt. Ik weet niet precies hoe het met de werkeloosheid zit, en welke percentages daarin allemaal vertegenwoordigd zijn. Maar als jij denkt dat je het beter weet, ok.

Deel Deze Pagina