Deze opmerking hieronder was niet op mij gericht maar ik vind dat Hordo zich nogal geroepen voelt om hierover in discussie te gaan. Dat zijn discussie's waarin je je gelijkt toch niet haalt aangezien het een politieke discussie is. Daar hebben we immers de ministerraad en de 2e kamer voor die op basis van meerderheid van mening die beslissing nemen.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Op deze manier(pc prive) stimuleer je de consumptie die de economie ten goede komt. Dat komt uiteindelijk via de multiplierwerking ook de minima ten goede. Blijkbaar is dat effect echter kleiner dan een rechtstreekse omschakeling. Dat komt door de vorm die nog gekozen moet worden voor het compenseren van die koopkracht. Door het aan de minima te geven zullen die er een deel van sparen waardoor het deels weglekt via het spaarlek.
Dat het nog door de 2e kamer heen moest gaf ik al aan. En ik vind dat je als student dit voordeel wel zou moeten houden aangezien je op al het hoger onderwijs gedwongen wordt je rooster thuis per pc bij te houden en steeds meer werkzaamheden per pc te verrichten. Naast het schoolgeld van 1500 euro zou ik een pc tegen kostprijs voor iig studenten niet onredelijk vinden. Ik kan zo niet echt hard sparen door al die kosten als je ook nog je eigen kleding etc. moet aanschaffen. En daar hoeft dan echt geen nvidia 6800 kaart in, maar puur voor werkdoeleinden. Universiteiten doen dit al op eigen houtje.
Verder is het afschaffen van de regeling logisch en is mijn standpunt ook maar weer een standpunt waar iedereen zijn eigen mening in mag hebben, maar je kunt als overheid burgers niet zomaar in een onzekere positie stellen en de regels zomaar aanpassen. Zeker niet als je eerst de suggestie wekt het op een later tijdstip te doen.
Laatst bewerkt: 28 aug 2004