1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC-privé per direct afgeschaft

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 27 aug 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wederom, lees eerst maar eens WAAROM ze zichzelf een opslag geven, en WAAROM ze dat niet nu meteen doen en ga DAARNA eens met onderbouwing voor je verwijten komen dat ze denken dat iedereen het goed heeft.

2. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind deze regeling wel ok
    Sinds wanneer kost een huis en tuin pc 1400 euro?
    Als je een ras echte tweaker bent (zoals moi)
    dan ben jezelfs nog veel meer kwijt. (dan is die 1400 euro wel relax natuurlijk)
    Maar ik bedoel, er werdt misbruik van gemaakt ook, een tuinman heeft toch geen pc nodig, maar toch wel, wtf 1400 euro, voor 400 euro heb je er ook 1 die het normaal doet.
    Het is gewoon niet van deze tijd meer.
    Ik vindt het wel ok, maar deze overheid stopt waarschijnlijk het geld in eigen zak -.-
    dat vind ik dan wel minder, het gaat naar de minima zeggen ze, maar geloof er geen fuck van

3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Deze opmerking hieronder was niet op mij gericht maar ik vind dat Hordo zich nogal geroepen voelt om hierover in discussie te gaan. Dat zijn discussie's waarin je je gelijkt toch niet haalt aangezien het een politieke discussie is. Daar hebben we immers de ministerraad en de 2e kamer voor die op basis van meerderheid van mening die beslissing nemen.

Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Op deze manier(pc prive) stimuleer je de consumptie die de economie ten goede komt. Dat komt uiteindelijk via de multiplierwerking ook de minima ten goede. Blijkbaar is dat effect echter kleiner dan een rechtstreekse omschakeling. Dat komt door de vorm die nog gekozen moet worden voor het compenseren van die koopkracht. Door het aan de minima te geven zullen die er een deel van sparen waardoor het deels weglekt via het spaarlek.

Dat het nog door de 2e kamer heen moest gaf ik al aan. En ik vind dat je als student dit voordeel wel zou moeten houden aangezien je op al het hoger onderwijs gedwongen wordt je rooster thuis per pc bij te houden en steeds meer werkzaamheden per pc te verrichten. Naast het schoolgeld van 1500 euro zou ik een pc tegen kostprijs voor iig studenten niet onredelijk vinden. Ik kan zo niet echt hard sparen door al die kosten als je ook nog je eigen kleding etc. moet aanschaffen. En daar hoeft dan echt geen nvidia 6800 kaart in, maar puur voor werkdoeleinden. Universiteiten doen dit al op eigen houtje.

Verder is het afschaffen van de regeling logisch en is mijn standpunt ook maar weer een standpunt waar iedereen zijn eigen mening in mag hebben, maar je kunt als overheid burgers niet zomaar in een onzekere positie stellen en de regels zomaar aanpassen. Zeker niet als je eerst de suggestie wekt het op een later tijdstip te doen.

Laatst bewerkt: 28 aug 2004
  4. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En daar gaat het weer hoor.... iedereen loopt te klagen dat de regering het niet zo snel had mogen afschaffen. Lijkt mij juist wel een tactische zet, want zoals al eerder gezegd, zal iedereen nog snel ff gebruik maken van die regeling. In dat opzicht vind ik het wel goed dat ze em af hebben geschaft, omdat hij toch eigenlijk al niet meer nodig is.

5. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk vragen ze niks. De bevolking heeft ze er zelf neer gezet. En zulk soort dingen kan je niet aan de bevolking vragen, want juist DIE hebben eigen belang, en géén zicht op het begrotingstekort, of last van het begrotingstekort. Iedereen wilt dat het behouden blijft, maar daarmee wordt het begrotingstekort niet opgelost.

6. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    :'-(

Het salaris gaat pas bij het VOLGENDE kabinet omhoog!

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Jij haalt me de woorden uit me mond. Jij loop nagenoeg iedereen te verwijten dat ze er naast zitten en dat ze lopen te ouwehoeren. Ondertussen heb jij wel het hoogste woord dat het juist allemaal wel goed en voorspoedig gaat.

Zoals je zelf al zegt dit is een democratie, daar mag iedereen een mening hebben. Jij loopt tegen iedereen te zeggen dat ze lopen te zeiken en dat het niet waar is, en je noemt ze indirect leipe aso's, terwijl we in een democratie leven, waar je de mening van een ander moet respecteren. Daar heb jij kennelijk nog nooit van gehoord.
    En aangezien jij het blijkbaar allemaal zo goed begrijpt stel ik voor dat jij maar in het kabinet gaat zitten. Tenminste aan de hand van jouw posts kan ik dat opmaken.

Dit is zoals het op moment echt is (democratisch gezien mijn mening):

8. Ingedebruijn

Ingedebruijn Guest

is toch alleen maar voor mensen die geen normale pc kunnen betalen. BTW deze service werd vet misbruikt door die zakenmannentjes.

9. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Dat is niet waar. Je hebt pc's ook al voor 300 euro. Het is gewoon een aantrekkelijke manier. De BTW wordt namelijk afgetrokken. Dat is zowat 1/5 van de totaalprijs. Ik wou dit dus gaan doen in het voorjaar, maar helaas.

Ga maar lekker zwemmen jij :+

10. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij gaat het er niet om of de PC-prive regeling nou wel of niet zinvol is. De regeling zou sowieso afgeschaft worden. De manier waarop is volslagen belachelijk!

En voor de mensen die roepen dat IEDEREEN er nog even gebruik van gaat maken: kijk eens even wat de regeling inhoudt.

11. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    En nu overdrijf je het weer. Ik denk dat het averechts kan uitpakken, en jij maakt ervan dat ik daar vanuit ga. Daar komt bij dat het maar een procentuele afname hoeft te zijn <100%.. Dus niet alles.

En jij vind het dus niet hypocriet dat de ministers het tegelijkertijd over het bevriezen van de lonen hebben, en het vervolgens ook over loonsverhogingen voor ministers hebben? Ook al is het pas voor het volgende kabinet; zo kom je niet meer geloofwaardig over. Want jij gelooft toch zeker zelf niet; dat bij het volgende kabinet we weer een geweldige economie hebben? En dat we dat dus wel even kunnen veroorloven? Bij het volgende kabinet zal er nog steeds akelig veel bezuinigt moeten worden; ook op de lonen van de arbeiders.

12. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Een onafhankelijke commissie maakt het voor mij nog niet redelijker. Als ik niet achter het kabinet sta; waarom dan wel aan een onafhankelijke commissie.. Het advies waarom hoef ik niet te weten; want er zijn 1000 en 1 redenen om de lonen van arbeiders niet te bevriezen, of ze zelfs ook met 30% te verhogen bij de volgende kabinetsperiode. Het gaat juist om de redenen om de lonen niet te verhogen; en die worden met oog voor hun eigen zaakje bekeken.

13. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Nou kijk ik vind het ook wel een tactische zet om het ineens af te schaffen, ik kan me er zelfs wel tot zekere hoogte in vinden, maar op deze manier beslissen kan niet in een democratie. De burgers moeten beschermd worden tegen de macht van de overheid, wat wil zeggen dat de overheid niet zomaar alles omver kan schoppen als zij daar zin in heeft.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    als mensen gaan kopen zoals ze dat in de tijd van de gulden deden hebben we denk ik niet die bezuinigingen nodig, als je dan de lonen bevriest kunnen die mensen niet zo kopen terwijl de inflatie blijft.........als de regering dat nou eens bestrijd........maar luister niet naar mij tis maar een mening van een 4e klasser :{

15. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt het goed, omdat de mensen er anders missbruik van maken.
    terwijl ze eigelijk al een pc hebben.
    en de mensen die klagen moeten niet zo klagen ;)

16. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    De 2e kamer moet het nog goedkeuren, als de 2e kamer het afkeurt, gaat het alsnog niet door. De pc's die in de tussentijd gekocht zijn worden ook vergoed.

|:-

17. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dus jij hebt een huis en tuin keuken pc van 1400 nodig?
    als het alleen puur voor je werk is, is het dikke bullshit.
    Dan kan je snel genoeg voor 500 euro halen.

het was alleen maar om te zorgen dat pc's goed verkocht werden dat veel mensen die hadden, dat ie nu gelukt, dan is die regeling niet meer nodig.

En mensen die het er niet mee eens zijn, zijn te verwend, je hebt gewoon geen pc van 1400 euro nodig voor alleen je werk, als je andere dingen erop wilt doen moet jezelf maar sparen ervoor.......

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nee, ik bedoel niet het behouden van fiscale voordeeltje en bonusrechten. Ik doel op het structureel benadelen van mensen met een modaal inkomen en daaronder op het gebied van gezondheidszorg, welzijn en werkomstandigheden. Dat vind ik ascociaal. Ik vind eht afschaffen van het bovengenoemde project terecht omdat het zijn doel miste en vooarl redelijk goed boerende mensen de kans gaf een duurdere PC te kopen dan ze normaal zouden doen.

Jij herhaalt zalms eigen mantra. Deze regering kiest voor het eigen hachje door arbeiders minder rechten te geven, arbeid minder schaars en dus goedkoper te maken. Daarbij is het dus het eigen hachje van de werkgevers!

19. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Ik werk zelf bij de Dynabyte en ik werd vandaag gek van de mensen die vroegen: "Ik wil graag een computer bij jullie kopen, maar dan moet de bon op de datum van gisteren gezet worden."

Dat kwam me echt de neus uit. Dat is gewoon vragen of wij fraude willen plegen, kan ik kwader om worden dan mr. Zalm's beslissing. Maarliefst 14 mensen vandaag die dat aan mij vroegen. :mad: :mad: :mad:

20. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    dit is niet waar. het gaat niet om de btw. het bedrag wat je trugkrijgt is loonsafhankelijk. het hangt ervanaf in welke inkomengroep of belastinggroep je zit. of je dus 25,32,42of 52% (volges mij) belasting betaald. dus de hogere inkomens kregen ook meer terug. het kan dus zijn dat je zelfs de helft van je pc trugkrijgt.

het is dus eigenlijk hartstikke goed dat dit afgeschaft is. de rijken kunnen de pc's toch wel kopen en zullen er niet meer op vooruitgaan. de "armen" zullen het geld terugzien in een andere vorm van diensten.

nog iets, over die loonsverhoging van de ministers enzo:
    ze verdienden behoorlijk weinig voor de verantwoordelijkheden die ze dragen. NIET ZEIKEN DUS!

Deel Deze Pagina