1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pesten, ervaringen en tips

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackson, 19 jun 2004.

  1. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Puberteit is een tijd van genieten, lol maken en je eerste echte vriendinetjes. Die tijd moet voor iedereen leuk zijn dus daarom haat ik pesten. Sommige jongens uit klassen waar ik andere jaren bij in de klas heb gezeten worden nog wel eens gepest die help ik dan altijd. Meestal worden ze gepest door jongens die een jaar jonger zijn maar denken dat ze heel wat zijn (meestal van die foppies) dus als ik dan aankom met een vriend ofso lopen ze altijd weg maar dan haal ik ze terug en laat ik hun hun excuses aanbieden:cool:
     
  2. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het nu zie bij mijn dochtertje op school, spreek ik de pester op een normale toon aan maar zeer zeker ook haar of zijn ouder en of het nu om mijn eigen kindje gaat of iemand anders, maakt mij niet uit, gewoon in de kiem smoren;)
     
  3. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    toen ik in de derde klas van de middelbare school zat werd altijd een jonge uit mijn klas gepest door 3 maten van mij.....de reden waarom ze hem hadden gepest was wegens zijn kleding.....hij was arm dus kon geen merk kleding kopen en drie maten van me zaten hem steeds te peste en op gegeven moment zei ik tegen hun dat ze moete stoppe maar dat deden ze niet en toen sloeg ik een maat en toen waren ze boos op mij en probeerden mij te pesten maar ja dat lukte hun niet want ik pakte ze met woorde dus altijd terug en toen was de vriendschap over (met zulke mensen hoef ik ook niet om te gaan) maar dat was niet alles.....ze gingen maar door met pesten maar met pesten bedoel ik niet alleen maar dat ze hem met woorden pakken maar ze sloegen hem ook en op een dag ging ik gewoon normaal naar school en toen hoorden we van ons mentor dat de gepeste jonge zelfmoord had gepleegd.......
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wow, das heftig.
    Sommigen voelen zich jammer genoeg echt te goed.
     
  5. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Ben benieuwd wat die pesters nu van zichzelf vinden.
     
  6. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Die drinken een biertje, blowen er ff wat bij en denken er niet meer aan. Zulke mensen hebben toch gewoon geen gezond verstand?
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Weet je wat het is met zulk soort mensen die hebben niet zo snel een schuldgevoel en je ziet wel vaker dat mensen zonder merkkleding worden gepest en je kunt vaak ook zomaar aanwijzen van ja die wordt gepest en die pest.

    Best wel erg eigenlijk hoe het tegenwoordig gaat...
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En nu de vraag, hoe voel jij je daar momenteel bij nu je weet dat die jongen zelfmoord gepleegd heeft door het pestgedrag van je ex-vrienden....
    Misschien had je hem wel een handje kunnen toesteken en dan zou hij nu nog leven....
    Enne nee, ik wil je géén schuldgevoel aanpraten daar jij er niet verantwoordelijk voor bent...maar het is wel iets voor ons allen om daarover eens diep na te denken.......
     
  9. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Wow heftig verhaal, lijkt zo uit een boek van Carry Slee te komen. Vind wel dat je trots mag zijn op hoe je handelde, je hebt jezelf een mooie rol toebedeeld.
    Triest maar waar.

    Wat zeik je nou? Hij ging er tenminste nog tegen in, dat zie ik 90% van de jongeren niet doen hoor. Tuurlijk kan je altijd nog verder gaan in hulp, maar als die jongen het leven niet zitten doe je daar imo weinig aan. Je kan hem absoluut een hand toereiken maar hij moet ook zelf leren lopen. Als een persoon zich continu zwak blijft opstellen en zichzelf het slachtoffer maakt kun je bezig blijven.

    hmmm, beetje bot als ik het zo terug lees ^_^, naja laat enzo =P
     
  10. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor eigenlijk nooit meer iets van pesten, al sinds de basisschool niet meer... Ik weet wel dat sommige groepjes op school niet echt positief tegenover elkaar staan, en dat die gewoon elkaar af een toe eens een beetje lopen af te zeiken, maar echt pesten noem ik dat niet. Er wordt volgens mij wel echt veel meer gevochten dan vroeger; ik wil niet generaliseren, maar meestal is het wel zo dat je met vmbo scholieren/ MBO'ers veel sneller ruzie krijgt dan met andere. Zo heeft een vriend van mij ook een keer een blauw oog op gelopen door een keer iets verkeerds te zeggen op msn tegen een of andere mafkees die al 2x was blijven zitten op vmbo 8) Ook krijg je s'avonds in de stad echt heel makkelijk ruzie; loop een keer perongeluk tegen een gemiddelde buitenlander aan en je krijgt al "Hé kuthomo wat doe jij?!" Naar je hoofd, en als je daar op reageert kan je klappen verwachten.
     
  11. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    De onwetendheid met wat de pesters aanrichten ligt ook deels bij hun opvoeders, het is triest maar waar.
    Ze weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn, krijgen ze ooit het besef, dan zou je zien dat ze hun verantwoording niet durven nemen en de consequenties van hun gedrag durven te aanvaarden, en daarmee zullen ze nooit hun fout en onwetendheid durven toe te geven, nooit geen spijt durven te betuigen en daarmee zie je dat het ergens hele trieste mensen zijn, omdat ze onwetend zijn.

    Maar ik ben er van overtuigd, dat er ooit een dag komt, dat ze gaan boeten voor hun gedrag in dit leven, er zal een dag komen, dat ze in een zelfde situatie terecht komen, en voelen wat de gepeste ooit heeft gevoeld.

    De gepeste wens ik veel liefde en geluk toe, en hoop dat hij/zij een weg vindt om het een plekje te geven en los te kunnen laten, zodat het geen blokkade meer mag zijn in hun leven, dat ze ooit nog een gelukkig leven mogen krijgen.

    Alles wat je uitstraalt krijg je in het drievoudige terug in je leven onthoud dat.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2007
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik had vroeger een jongen bij mij in de klas die stevig gepest werd.
    4 jaar lang dag in dag uit!!!

    Totdat een paar maanden voor eindexamens hij z,n beheersing niet meer in kon houden.

    Hij gooide een stuk balkhout tegen de pestjongen z,n hoofd aan.
    Gevolg: gat in hoofd,veel bloeden,ziekenhuis.

    en Rarara.. wie er 2 maanden voor de laatste examens van school werd getrapt.
    Juist! de jongen die vier jaar lang gepest is.
    Terwijl de school wist van de pesterijen,namen ze het nog voor de pestkop op.

    goed gedaan school,hele verstandige keuze!!:thumbs: :b:
     
  13. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Woh, nogal ernstige verhalen hier allemaal :{ Ik heb zelf ook altijd wel bullebakken (8)) gehad die irritant deden, maar zo erg als het hier staat heb ik nog nooit gezien :eek: Maar je hebt echt van die irritante mensen die zich beter als anderen voelen :mad: Ik ben zelf ook de liefste niet en dat weet iok maar als iemand het moeilijk heeft ga ik hem/haar niet pesten
     
  14. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo is ons Rechtssysteem ook, ronduit belachelijk.
     
  15. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee het is anders afgelopen.....2 van de drie jonges voelen zich zeg maar schuldig maar hun gaan wel de goeie kant op want ze hebben zeg maar een soort organisatie op die school opgezet die tegen pesten is en ze helpen kinderen die gepest worden en de andere jonge is gewoon doorgegaan met zijn leven alsof er niets gebeurd is en daar baal ik van.....
     
  16. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0

    ben het helemaal met je eens ..

    ik was idd ook de lul op de basischool en weet je waardoor mij naam: rik ... je kunt wel raden wat daarvan gemaakt werd...
    en op de middelbare ging het weer door...
    het rare was... het begon eigenlijk pas beetje in de 2e toen er een gast in onze klas bij kwam en die eerst bij ons groepje kwam maar daarna ging hij ineens naar groepje andere jongens uit de klas en begon hij ineens mij te pesten 8)


    en vaak is het zo: degene die andere pest zit zelf niet lekker in zijn vel onthoudt dat maar..
    en als het meerdere mensen zijn pak de ''leider'' van het groepje dan en sla die keihard neer en zet hem voor lul in de klas... want dan durven ze niks meer omdat hun baasje geslagen is...
     
  17. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    De pesters hebben geen weet wat ze aanrichten, ze hebben vaak ook een slecht zelfbeeld, de meelopers zijn veelal nog erger.
    Ze zijn in het diepste zelf bang om gepest te worden en gaan daarom maar meedoen en vriendjes worden met de zogenaamde grote jongen.

    Maar waar ontstaat angst uit, angst ontstaat uit onzekerheid, onzekerheid geeft een verkeerd zelfbeeld, waardoor zo'n persoon zit gaat profileren als grote jongen en flinkerd.
    Pesten geeft zo'n persoon het gevoel macht en controle te hebben over iemand, daaruit blijkt dat ze geen macht en controle over zichzelf hebben, want als ze dat wel hadden, gingen ze vooral een ander mens niet slecht behandelen.
    Door hun gedrag en onwetendheid met wat ze aanrichten, zijn het zielige personen geworden, waar vooral niet tegenop gekeken moet worden.

    Deze personen zijn bang dat ze niet geaccepteerd worden, ze weten niet hoe ze zich zouden kunnen gedragen, ze zijn zichzelf ergens in hun leven kwijtgeraakt.
    Ergens is dit erg zielig voor ze, om zo te moeten leven, niet weten wie je bent en wat je doet.

    En mensen die gepest zijn of worden, lees het bovenste eens heel goed, zou jij opkijken naar zo'n persoon of blijf je toch liever bij jezelf en accepteer je gewoon wie je bent.
    Blijf sterk, recht je schouders, laat je niet van jezelf verwijderen door deze personen, laat jezelf geen slaaf worden van hun praktijken, sta op, kom uit je slachtoffer rol, wees jezelf en sta boven hun.
    Jij alleen kan jezelf redden, door je eigen leven te lijden zoals jij dat wilt, laat je niet leven door een pester, jou angst en onzekerheid is niet terecht tegenover de pester, verlaag jezelf nooit tot het niveau van de pester, maar blijf er boven staan, als je dat geleerd hebt, zal jij al overwinnaar zegevieren.

    Hoe kom ik aan dit verhaal en zienswijze, doordat ik thuis vernederd, mishandeld, verwaarloosd werd en op school gepest en geslagen, heb ik een muur opgetrokken tegenover die mensen die mij pijn deden en nam daarbij de stelling in gedachte, ze zullen mij nooit kapot krijgen, nooit zullen zij het krijgen zoals het het denken te willen hebben, ze kunnen mij niet breken.
    Dit maakte mij geestelijk sterker dan ooit, ik heb de oorlog doorlopen, uiteindelijk heb ik gewonnen, niemand van die mensen heeft mij kunnen knakken, en dat zal ook nooit hun bedoeling zijn geweest, maar een onwetendheid, daarmee wilde ze mijn persoonlijkheid afpakken, laat dat nooit gebeuren, jij bent sterker door bij jezelf te blijven en in jezelf te blijven geloven, je bent niet afhankelijk van wat de buitenwereld zegt van jou, jij weet wie jij werkelijk bent.

    Leef vandaag, maak je vooral geen zorgen, zorgen verlammen je en daarmee voedt je je angsten, kijk niet naar morgen over een paar uur, dat is toekomst, daar kan je niks mee, niemand weet wat en hoe het is over een paar uur of dagen, kijk niet naar het verleden, dat ligt achter je, daar kan je niks meer aan veranderen, neem mee wat je kan gebruiken om te leren, en laat al het andere los, het verlamd je en het is nodeloze bagage.

    Behandel de nader zoals jezelf behandeld wil worden, doe ook de ander niet aan wat jij niet prettig vindt, blijf bij jezelf en wie je bent;)
     
  18. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt onbegrijpelijk wat ik hier allemaal lees, dit soort dingen ken ik alleen maar van de basisschool8)
     

Deel Deze Pagina