Kwam in groep 7 op een nieuwe basisschool, als nieuwe leerling werd ik daar gepest. Na een tijdje keer met boosdoener ("stoere jongen" uit groep 8 ) gevochten, ik had geen kans maar schupte hem tegen z'n ballen aan
Verder nooit geen last van iemand meer gehad op school.
Later op de middelbare school was ik ook nog ff het pispaaltje, paar keer gevochten en toen was het voorbij :{
Ik heb er vaak zat met leerlingen toendertijd over gepraat, gevragen of ze op wilden houden maar dat werkt gewoon niet. Hoe meer ik praatte hoe sukkeliger ze mij vonden, slaan werkt dan gewoon het beste.
Het stomme ervan is is dat als je eenmaal laat zien dat je iemand op z'n kop kan slaan dat je dan ineens "stoer" bent :{
Gelukkig heb ik nooit een hele school tegen mij gehad, het waren er meestal een paar uit de klas, maar heb het wel eens gezien dat 1 jongen bij me in de klas dus een hele middelbare school tegen zich had, dat was wel erg voor die jongen. Zelfs toen ik later naar het MBO ging en weer bij hem in de klas zat moesten ze hem nog hebben, echt triest... Voor zo'n jongen kan je het wel opnemen en dat stopt het pesten voor een tijdje maar je kan het niet voor altijd laten stoppen, van de status "pispaaltje" moet je toch echt zelf afkomen.
Klik om te vergroten...