1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pesten, ervaringen en tips

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackson, 19 jun 2004.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Typefout verwijderd, moet geef een stoot zijn ipv geen een stoot:)
     
  2. martez

    martez New Member

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    1
    Is dat geen type/spel fout :)
     
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben nooit echt gepest of opgewacht.. Maarja ik had ook altijd wel veel vrienden en een grote mond :p

    En geweld is bij het pesten onder kinderen wel degelijk een oplossing.. Hoe vaak ik wel niet heb gezien dat het pesten van iemand ophieldt zodra hij iemand een ros gaf is veel..
    Zelf ook ervaring mee, in groep 6 zat er een jongen in me klas die 3 koppen groter was dan mij.. Hij deed altijd een beetje stoer tegen mij, totdat ik ruzie met hem had, en hem een bitchslap (groep 6 he :p) gaf.. Toen begon hij te huilen, en was hij 2 mnden lang aardig tegen me :cool:

    Maar het echte pesten is idd vreselijk voor mensen, maarja ik kan het niet echt begrijpen dat die kinderen het over zich heen laten komen.. Trek gewoon je mond open, en sla er af en toe is op los of whatever.
     
  4. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik geef toe dat ik vroeger ook wat mensen 'pesten' maar dat is nu al over. :) Kvoel mij wel rot tov die andere personen nu...
    Maar dat is nu te laat he.
    En als zeggen dat er 10 man op woensdag u staat optewachten, is het meer stoere praat dan echt daden.

    Als bijvoorbeeld een marrokaan zegt dat er 10 man buiten staat, gaat er mss 5 man zijn maar ook weer veel stoere praat meer niet...
    Maarja wat doen we er aan hé.
     
  5. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Volgens mij is het nu juist echte daden. Vroeger was het mischien stoere praat maar nusteken ze je zonder pardon neer.
     
  6. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    nou nou steken ook niet gelijk hoor :{ Mischien een paar stootjes en schelfwoorden in het ARABISCH!! ze durven het niet in het ned te zeggen.... chicken
     
  7. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    altijd dat gezeik over turken en marokkanen...

    ben je zo gefrustreerd??! want ik denk dat je het verhaal gewoon verzonnen hebt om nog een plak kaas op de boterham te doen...

    neej joh je discrimineert niet..

    "het zijn toch meestal wel die buitenlanders"... lol, jij woont in Stiens, hoeveel donkere mensen wonen daar eigenlijk?
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  8. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Kwam in groep 7 op een nieuwe basisschool, als nieuwe leerling werd ik daar gepest. Na een tijdje keer met boosdoener ("stoere jongen" uit groep 8 ) gevochten, ik had geen kans maar schupte hem tegen z'n ballen aan :cool: Verder nooit geen last van iemand meer gehad op school.
    Later op de middelbare school was ik ook nog ff het pispaaltje, paar keer gevochten en toen was het voorbij :{

    Ik heb er vaak zat met leerlingen toendertijd over gepraat, gevragen of ze op wilden houden maar dat werkt gewoon niet. Hoe meer ik praatte hoe sukkeliger ze mij vonden, slaan werkt dan gewoon het beste.
    Het stomme ervan is is dat als je eenmaal laat zien dat je iemand op z'n kop kan slaan dat je dan ineens "stoer" bent :{
    Gelukkig heb ik nooit een hele school tegen mij gehad, het waren er meestal een paar uit de klas, maar heb het wel eens gezien dat 1 jongen bij me in de klas dus een hele middelbare school tegen zich had, dat was wel erg voor die jongen. Zelfs toen ik later naar het MBO ging en weer bij hem in de klas zat moesten ze hem nog hebben, echt triest... Voor zo'n jongen kan je het wel opnemen en dat stopt het pesten voor een tijdje maar je kan het niet voor altijd laten stoppen, van de status "pispaaltje" moet je toch echt zelf afkomen.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Je hebt gelijk, zo maak ik ineens meer spelfouten dan ik denk :)
    Gelukkig heb ik als een van de weinigen mn instaptoets nederlands gehaald en kan ik daarmee pronken als klasgenoten een spelfout opmerken 8)
     
  10. Wolfblade12

    Wolfblade12 anti discriminatie

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    ik werd op de basisschool ook wel eens gepest, door een zo'n stumperd die godverdomme iedereen zat afk*nkeren. Toen hebben we op de laatste dag van de basischool, onder aanleiding van een buitenlander(even feedback geven dat ''die'' mensen het altijd zijn)hem met de hele klas teruggepakt, shoolplein af, dorp door. Na de pauze was die kerel nog niet terug :D.

    Maar nu word ik nooit gepest, trouwens niemand bij ons uit de klas/afdeling/schoolgebouw word zo'n beetje gepest....

    TIP:ga in een dorp wonen/naar school (wordt iig minder gepest als in de stad)
     
  11. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    1. Ik heb dat verhaal echt niet verzonnen ik kan je zo een paar email adressen geven van mense die er bij waren.
    2. Ik heb ze nog nooit getelt maar het zijn er aardig wat en in LWD weet je zelf wel en dat is slechts 5 KM hier vandaan.
     
  12. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben op de basisschool wel gepest.. maar de laatste jaren daar niet meer, toen begon ik voor me zelf op te komen. Ik had toen een van mijn pesters es flink in elkaar geslagen.. en opeens kreeg ik een stuk meer respect. Ook ging ik meer zelfvertrouwen uitstralen.. en als je dat doet pakken ze je een stuk minder snel.. Toen ik op de middelbare school kwam was het helemaal over.. Het gebeurt zelden dat iemand me uitscheld.. en als dat toch gebeurd scheld ik gewoon terug.. Ook heb ik nu een hoop vrienden die op school bekend staan als stoer.. Ik zelf sta niet zo bekend.. (naja.. niet in de zin van uberstoer dan he)..

    eigenlijk komt het er op neer dat geweld wel een oplossing is tegen pesten.. tenmiste.. dat is mijn ervaring..
     
  13. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    De meesten weten het niet, maar er worden meer mensen gepest dan gedacht word.
    en dat moet stoppen pesten is niet leuk
     
  14. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Heb op de basis school ook welleens een jongen gepest enzo dat was in groep 3. Maar ik stopte daarna want ik zag eindelijk hoe simpel ik aan het doen was. Als ik eraan terug denk schaam ik me gewoon want het slaat helemaal nergens op als mensen dit doen.....
     
  15. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Schaam je dioga nou gaan mensen denken dat als je vecht je je problemen oplost O-)
     
  16. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben zelf vroeger nooit gepest. Ik had altijd te doen met die pispaaltjes, maar ik vond ook dat ze het over zich heen riepen. Ik kan me nog herinneren dat ik ze adviseerde om niets te pikken, want als ze eenmaal doorhebben dat je zwak bent zullen ze nooit stoppen met peste.
    Daarom moet je ook een grote bek hebben tegen die gasten laat ze zien dat ze respect voor je moeten tonen, doen ze dit niet geef ze een stoot, dit geld zeker voor mensen op de basisschool.
    Op de middelbare school kan je iemand het beste vernederen met woorden dat is veel effectiever dan geweld. Maar als de tegenpartij geweld toepast moet jij dat ook doen, nooit laten zien dat je bang bent voor geweld.
    Je uitstraling bepaalt hoe mensen jou zien. Loop met een rechte rug, je kin omhoog en kijk mensen altijd recht in de ogen, laat zien wie je bent, pik niks van dat soort tuig, heb respect voor je zelf. Dan zul je zien dat ze heel anders gaan piepen.
     
  17. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    preciessss gewoon laten zien wie de gekste is!!!ben zelf nooit gepest komt waarschijnlijk mede door deze houding 8)
     
  18. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Juist, en hebben ze dan nog iets tegen je, dan unzip je gewoon je broek, en leg je je tocus op tafel!



    :+
     
  19. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    ik ben ook nooit gepest echt. Wel eens door 2 jongens, uit de bus waarmee ik elke dag naar school ging. ik was 13 en zij waren 16 en 17. maar ze pesten ook een vriend van mij die nogal sterk was, dus na paar maanden was het in 2 stoten over. sindsdien hebben wij de overhand hier in de wijk :D en bij de bus
     
  20. buffy-lover

    buffy-lover .::AVP::.

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik hier ook echt vet vaak last van!
     

Deel Deze Pagina