1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pesten, ervaringen en tips

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackson, 19 jun 2004.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Juist, dat bedoel ik dus :)
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Nooit op school gezeten zeker, leraren geven zelden door dat er gepest wordt. Ze zien het liever niet, doen het af als grapjes en incidenten. Als ze het dan tegen de ouders zeggen, zeggen ze het tegen de ouders van de gepesten, die er dus weinig aan kunnen doen.
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    komt ook omdat leraren denk ik niet weten wat ze moeten doen als er gepest wordt, of omdat ze de school als pestvrij willen verklaren
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Pesten tussen volwassenen moet je overigens niet onderschatten. Sommige mensen worden flink gepest op het werk. Zo hadden ze bij de PTT post een academicus van veertig die niet binnen de groep viel en echt gepest werd door geestelijk minder bedeelde collega's.

    Onlangs pleegde er een postbode zlefmoord omdat hij alleen maar gepest werd op het werk (hij had geen gezin en weinig andere vrienden dus het werk was voornamelijk zijn sociale leven).
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Daarvoor ben je docent, om dit soort dingen te zien en te bestrijden. Als het alleen maar om leren ging was ik ook docent geworden. Je moet omgaan met die kinderen en ze begeleiden, daar hoort dit ook bij. Je moet het op de basisschool al in de kiem smoren. Bij een goede leraar hoeft de leerling die gepest wordt dat niet eens aan hem te vertellen.
     
  6. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste wat je kunt doen is het zelf oplossen. Ten 1e al haal je je ouders erbij dan word het alleen maar erger. Ten 2e leraren doen er niks. Die zeggen: Ik zal wel even met deze persoon praten, deze krijgt dan geen straf en gaat rustig door.
     
  7. Casperge

    Casperge Guest

    Op mijn basischool hadden ze sinds dat het pesten uit de hand liep(+-1997 )een heel streng anti-pest systeem.Werd er door minimaal 3 mensen gezegd dat iemand iemand pest,dan werd de schuldige getrakteerd met 4(!) weken corvee,een hele hoop kantjes extra huiswerk,en een gesprek met de ouders.Het werkte heel goed.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2004
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    En de pester nam dan geen wraak op degene die de leraar vertelde dat hij peste?
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Straf geven is hele moeilijk. De regel voor straffen.

    -Duidelijk definieren wat het ongewenste gedrag is. En natuurlijk ook het gewenste gedrag kenbaar maken.
    -Duidelijke afspraak oevr de gevolgen.
    -Straf meot in verhouding staan met het delict.
    -Na afloop moet de relatie strafmaker en straffer herstelt worden.
    -Voor eenieder dezelfde straf na hetzelfde vergrijp.

    Kortom in dit geval is de straf veel te hoog. Straffen werkt niet echt bij pesten omdat het meer norm en waardebesef is dan goed definieerbaar ongewenst gedrag. Je kan als school ook iemand straffen terwijl anderen er makkelijk vanaf komen, en dan verlies je dus het respect van zo'n leerling.
     
  10. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben vroeger behoorlijk veel gepest. Ik sloeg wel iedereen aan gort, want ik was de sterkste. Ik was toen behoorlijk dik, maar ik ben behoorlijk afgevallen en ik heb niet zo'n last van pesten. In de 1e klas, toen ik ook nog behoorlijk dik was, was ik naar een coördinatrice gegaan, die jongen kwam bijna huilend z'n excuses aanbieden. Coördinatrice, she's a bitch...
     
  11. Elke keer komt verdomme die Berard weer naar me toe en neemt me in de brandweergreep of de dubbele Nelson.
     
  12. Tha real gamerr

    Tha real gamerr casual gamer

    Berichten:
    309
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben ut allemaal wel met jullie eens dat mensen gewoon voor zichzelf op moeten komen als ze gepest worden...door bv iemand een flinke mep te geven...
    maar wat nou als die persoon helemaal niet sterk is en de kracht er niet voor heeft?
    als die persoon dan slaat en het komt helemaal niet hard aan ofsow dan wordt ut egt nog 10 x erger...vaak genoeg op school gzien...:confused:
     
  13. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    altijd beter dan helemaal niets doen...tog
     
  14. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ey maar jullie zijn in Alkmaar toch gangsters waarom laat je small seyss het niet oplossen :+
     
  15. Ik moest even een grapje uithalen in deze kansloze thread.
     
  16. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    is me maar een keer gebeurd. Ruzie met een jongen, uit elkaar gehaald door leraren, enkele uren later op me schouder getikt door iemand, kijk achterom zie 10 man en die jongen daar staan. Ze zouden me opwachten na school, ik ga naar buiten, raad eens? niemand, behalve ik. (mietjes)
     
  17. janizzz

    janizzz wazig persoon

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    mja, wel vaker, maar toen die andere kerels mij zagen renden ze meteen weg
     
  18. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    gelukkig had ik daarvoor stijn (of stein) nog een keiharde ram verkocht, he casper? }:] :p


    btw: is geen pesten hoor, dat kind deed al 6 weken heel irritant bij mij.
     
  19. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf best breed gebouwd, dus heb gelukkig altijd de dans weten te ontspringen. Maar ik ken wel een aantal mensen wie het wel is 'overkomen' en het suckt best wel.

    Tip: laat niet over je heen lopen en blijf vooral vertrouwen in jezelf houden.
     
  20. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    ik weet nog wel dat er bij ons op school een kind was dat heette bert, maar wij noemde hem altijd bertje, en dat kind werd zo erg gepest dat hij uiteindelijk niet meer in de beemster naar school ging maar in hoorn! :eek:
    'k heb samen met casperge zaterdag een groep 8 klassenreunie, dus misschien zien we bertje nog wel :+ :eek:
     

Deel Deze Pagina