1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pesten, ervaringen en tips

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackson, 19 jun 2004.

  1. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    meestal de kids die pesten worden dik kut opgevoed (en das dan meestal de ergste)
    en de rest die is te zwak om zich er van te distantiëren

    maargoed zo gaat het gewoon en daar doe je weinig aan...

    ookal kunnen leraren wel beter opletten heb ik het idee

    ben zelf overigens nooit echt gepest maar je kan het wel merken hoe zoiets gaat altijd
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat is mooi van je kerel , en zo hoort het.
    En als je een keer doorslaande argumenten gebruikt houdt dat pesten op die kerel sowieso op,omdat ze weten dat je steeds in de buurt bent.
    Toen ik bij het leger was werd destijds een neefje van mij ook gepest.
    Mijn tante had hierover tegen mijn moeder al meermaals haar beklag gedaan aangezien dit pestgedrag dag in dag uit maar doorging.
    Toen ik op verlof thuis was heb ik toen eens een keer daar gaan kijken en inderdaad ,de hele weg terug van school naar huis bleven ze hem bestoken.
    Toen heb ik ingegrepen en de grootste van het groepje bij zijn jasje gegrepen,en hem gezegd dat als zij er niet mee ophielden,en dat er nog één klacht over pestgedrag kwam, ik wel met een paar van mijn legermakkers zouden staan wachten ,en dat het dan écht niet hun beste dag in hun leven
    zou zijn .En dat was dan ook de laatste keer dat ze mijn neefje destijds gepest hebben.
     
  3. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hadden een jaar geleden met onze toneelgroep het boek 'Spijt' van Carry Slee gespeeld. Het boek vond ik zelf niet geweldig, maar we hebben er ook dingen uit verandert zodat het een stuk dichter bij de werkelijkheid kwam te liggen.
    In het boek wordt iemand gepest, en niet zo'n beetje, en hij pleegt aan het einde zelfmoord omdat hij het niet meer aankan.
    Nou is er ook een jongen die niet met de klas meegaat en niet meepest. Hij wilt helpen, maar durft dit niet. Ik speelde dat personage, en dit betekende voor mij dat mijn hele blik tov het pesten drastisch veranderde.

    Voor dit stuk beste ik zelf nooit, maar kwam ook nooit op voor iemand. Ik denk dat zoiets komt omdat je dan bang bent zelf gepest te worden (al zal dit in de praktijk eigenlijk niet zo snel voorkomen, het gevoel blijft).

    Dit stuk liet mij zien door wat voor een hel deze mensen moeten gaan, dat het de rest van hun (sociale) leven kan beïnvloeden.
     
  4. Victor

    Victor Guest

    *Pimp met het citeren avn een drie jaar oud bericht van een gebande :D

    Muhahaha, ik heb nu hetzelfde (ben geen zestien :+), iedereen loopt tegen me aan te beuken en te duwen omdat ik ongeveer 10-15 centimeter grote dan hen ben. Maar als je boos wordt, gaan ze toch wel voor je aan de kant. :p
     
  5. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eerlijk gezegd wel al eens iemand opgewacht na school. Niet iemand die gepest werd ofzo, maar iemand waarmee ik ruzie had. En pesten is inderdaad zielig. Ruzie is ook inderdaad wat anders.
     
  6. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    bij ons in de klas heb je zon gastje die meende dat hij wat was, en wou me een"nipple twist"geven. toen sloeg ik, Impulsief ik ben niet geweldadig opgevoed, hem op z'n oogkas. ging hij me opwachten, duwde hij me tegen me gezicht, en fietste hij weg.


    :emo:LOSER:emo: :)

    en ik ben best een iel mannetje, hij hoeft hem alleen te voelen, hoeft geen pijn te doen hoor, zoals in een bericht van een jaar geleden verteld werd
     
  7. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Nouja, ik zal het kort houden: ik ben zelf nooit gepest en heb nooit gepest. Ik zou misschien wel een pestobject kunnen zijn als ik niet zo'n grote muil zou hebben vanwege mijn geringe lengte, maargoed, aangezien ik dus wel vrij mondig ben heeft dit mijn lengte altijd wel gecompenseerd, denk ik. ^^ Op de basisschool zat ik op voetbal wat betekende dat je toch wel bij de leuke mensen hoorde (hoe simpel :')) en op de Middelbare school heb ik ook altijd gewoon in een leuk groepje mensen gezeten.. Alles lijkt gewoon normaal te gaan bij mij. Ik moet ook zeggen dat ik ook niet ervaring heb met mensen die gepest worden in mijn omgeving.. Alleen in de 2e en de 3e zat er een jongen bij ons in de klas met een zeldzame huidziekte waardoor hij nogal stonk (en dan echt ranzig) en vieze dingen in zijn haar had, waardoor niemand naast hem wilde zitten. Ik ook niet, als ik eerlijk ben. Maargoed, hij werd niet echt gepest, maar het was meer gewoon dat niemand met hem omging, wat opzich ook vrij lullig is..
     
  8. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Pesten is kansloos en voor losers, laat ik dat voorop stellen.

    Ik ben jaren lang gepest, geslagen en noem maar op, zelfs thuis, ik stond werkelijk alleen, 2 leraren aan mijn zijde, die mij geholpen hebben om mijn diploma halen en mij van school te krijgen, om niet nog een jaar te moeten lijden, ik ben ze hiervoor nog dankbaar.

    Na de schooltijd, heb ik gevaren op de kustvaart, een jaar later moest in militaire dienst in, begon het verdorie weer, ik werd toen zo gruwelijk zwart voor mijn ogen, dat ik de starter van die ellende bij zijn strot heb gepakt en tegen de deur omhoog heb gedrukt, er waren 6 man nodig om die gast te bevrijden uit mijn handen, ik had hem werkelijk gewurgd zo zat was ik het.

    Daarna nog een paar kleine plaagstootjes van anderen, maar nooit echte pesterijen meer, en die vent die ik had gepakt, heeft er nooit melding van gemaakt, hij wist blijkbaar dat hij de grens had bereikt.

    Maar ik lees veel en vaak, dat je van je af moet meppen, dat wil niet altijd goed gaan en kan ook niet altijd, iemand die niet zeker is van zichzelf, mept niet, angst komt voort uit niet zelfverzekerd zijn en iemand die bang is mept niet snel.
    Iemand die bang is, kan wel proberen te bluffen en een grote mond proberen op te zetten, maar werken doet het niet, want de uitstraling en lichaamstaal spreken anders.
    Iemand met een laag zelfbeeld, durft de grote pester niet aan te pakken, hij/zij voelt zich daar te min voor, durft het niet, twijfelt en dus is de missie bij voorbaat al mislukt.

    Iemand die gepest wordt, heeft al een moeilijk leven, straalt dat ook uit en is een gemakkelijke prooi voor pesters.
    Als je over straat loopt, met opgeheven hoofd en een zelfverzekerde houding, heb je geen last van mensen die problemen maken en jou in elkaar willen meppen, ook al proberen ze je uit te lokken, je reageert dan gewoon niet en loopt gewoon door, maar meestal gebeurd dat niet met zelfverzekerde mensen, die worden niet uitgelokt.
    Mensen die met hun hoofd naar beneden lopen en afhangende schouders hebben, die zijn makkelijk voor anderen om te pakken, die spreken met hun lichaamstaal zwakte uit en dan ben je een prooi en wel een hele makkelijke.
    Nu praat ik nooit goed, dat mensen die laatste groep mag pesten of wat dan ook, deze mensen hebben al een minder goed leven, maak het die mensen niet nog moeilijker en pijnlijker.

    Pesten van een persoon kan 2 kanten op gaan, er is een groep die zover komt en het niet meer zien zitten, deze plegen soms zelfmoord, en er is een groep die de boosdoener aanpakt, en de laatste, waar ik bij hoorde, die het zover laat komen dat die persoon dingen gaat doen, waar je altijd spijt van krijgt, dan komt werkelijk alle boosheid in 1 keer naar buiten.

    Als er pesters onder ons zijn, bedenk eens hoe het is, als jij zo gepest wordt, vraag je eens af waarom je het doet, uit stoerheid misschien, of heb jezelf zo'n zwak ego, dat je uit het pesten, macht en controle kan uitoefenen.
    Bedenk ook, dat je iemand, voor de rest van zijn/haar leven beschadigd in welke vorm dan ook, heb je een geweten, dan stop je er nu nog mee.
    Bedenk altijd, behandel een ander mens, zoals jij behandeld wil worden, toon respect voor alles wat leeft.

    Ik ben er allemaal niet meer boos om, ik heb het verwerkt en achter mij gelaten, sterker nog, 1 van de grote pesters van school woont dicht bij mij in de buurt, het doet mij totaal niks, ik zeg hem hallo en that's it.

    Alsjeblieft, leer normaal, liefdevol en respectvol met elkaar om te gaan
    ;)

    Nog even voor de mensen die gepest worden, misschien klinkt het allemaal te makkelijk, maar probeer je probleem op te lossen, werk aan je zelfbeeld, probeer zelfvertrouwen te krijgen, desnoods op een sportschool, werk aan je lichaamshouding, zoek hulp, maar doe wat.
    Jullie zijn ook mensen die respect verdienen, een gelukkig leven mogen lijden, probeer een weg te vinden, dat je met opgeheven hoofd de wereld aan kan, je bent het altijd waard, ieder mens is het waard.

    Ik heb na jaren de weg gevonden, het verleden achter mij kunnen laten, ik ben er geestelijk sterker van geworden, al is het een lijdensweg geweest en is mijn lichaam vernield door de stress, ik ben op weg en berg opwaarts, er is niemand meer die mij ook maar iets doet, ik laat het nu niet meer gebeuren, ik heb de angst overwonnen.
    Mocht het ooit nog voorkomen, dat weet ik, dat ik mij niet door angst moet laten leiden, laat je verstand spreken, schat de situatie in en wordt vooral niet kwaad, rustig praten en rustig blijven, zijn je redmiddelen, als je de situatie niet kan handelen, wees dan verstandig en ga het uit de weg, maak een kleine omweg, keer je rug toe en ga lekker naar huis.
    Nogmaals, geweld lokt geweld uit, agressie indentiek:) ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2007
  9. Dioxic

    Dioxic Guest

    Maar hoezo werd je dan altijd gepest, zelfs plaatsen waar je niet bekend was? Heb je bjivoorbeeld iets aan je uiterlijk wat ze uitdaagt. Nja heb zelf nooit last gehad, nooit gepest in beide gevallen (dus zelf niet zitten pesten en ben niet gepest lol)
     
  10. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Leen, waarom peste ze je dan? Owja je gebruikt erg veel komma's :+.

    Ik ben vroeger wel gepest, omdat ik toen als een vrij makkelijke prooi eruit zag.
    Ik heb namelijk ''rood'' haar en mensen denken dan die moeten we pesten. Nu heb ik daar niet zoveel last van, want het zijn meer vrienden die een beetje kwallen en bovendien die ik het ook terug. Wat nog wel gebeurd is dat ze me uit proberen te testen en dat zijn dan van die mannetjes die grappig proberen te doen. Maar meestal negeer ik ze keihard en probeer ik een foutje te ontdekken om een droge opmerking te maken. Maar goed, ik zit er niet mee met me haar kleur, eigenlijk vind ik het wel relaxt want er zijn niet zoveel mensen die dat ook hebben en verschil moet er zijn.
     
  11. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom peste ze mij, zou je aan de pesters moeten vragen, en ik denk dat die net zo weinig zinvols als reden aan kunnen dragen.

    @Dioxic
    Ik weet het niet, maar doordat ik thuis mishandeld werd in welke vorm ook, had ik een waardeloos zelfbeeld, geen zelfvertrouwen en was bang voor klappen en geestelijke pijn, dat ga je uitstralen, dat maakt je een makkelijke prooi.
    Overal waar je dan komt, lopen zieke geesten rond, die om wat voor reden dan ook moet pesten, en dan ben je aan de beurt.

    Thuis hoefde ik er niet mee aan te komen, want dan kreeg ik nog een keer op mijn sodemieter, ik was dus alleen, ik moest overleven, gelukkig heb ik het gered, daar ben ik mijzelf erg dankbaar voor, dat ik toch die kracht op kon brengen.

    Ik heb mijzelf uit mijn slachtoffer rol getild, en ben voor mijzelf op gaan komen, alle soorten hulp aanvaard, geen instantie kon mij helpen, het was te complex voor de hulpverleners.
    Toch heb ik het gered, al heeft het jaren geduurd, maar ik heb gewonnen, ik heb mijzelf er bovenop gekregen, daar ben ik enorm trots op, en zie het als overwinning op mijzelf en de mensen die mij hebben geprobeerd neer te halen:)
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2007
  12. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    And we've got a new Dr. phil.
    Indrukwekkend verhaal Leen, mooi dat alles nu zo goed gaat.:)
    Jij hebt kennelijk zoveel meegemaakt in die trant, dat je zeker de mensen hier, die er ook last van hebben een goed advies gedient hebt.

    Ik zelf ben nog nooit gepest, en ik zal ook nooit meedoen met iemand te pesten op zo'n erge manier dat het echt een fase in iemands leven wordt die zijn dood kan zijn, want het lijkt me 1 vd ergste dingen die er zijn. Ik probeer iedereen hetzelfde te behandelen met respect, al is het nou een neger, homo, manwijf, don't give a fuck...
     
  13. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx man,
    Ik wil en kan deze ervaring nu gebruiken om andere te helpen, wat ik zelf een mooi streven vindt, er is al genoeg ellende en geweld, als ik daardoor maar iets positiefs kan bijdragen aan de maatschappij, doe ik het hiermee ;)
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Verschil moet er zijn he, ik heb zelf ook rood haar, ben vanaf de kleuterklas tot de eerste gepest, tot ik in de eerste een van de pestkoppen door een boekenkast gemept heb.. Ben er niet trots op, maar het heeft wel geholpen, sindsdien, tot hij in de 2e van school ging, ging ik eigenlijk dagelijks heel goed met hem om, en bleek het een best toffe gast te zijn.. Sinds die dag eigenlijk nooit meer gepest. Ben ook veel mondiger geworden, meer zelfvertrouwen gekregen, deels door de vrienden die ik kreeg.
     
  15. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben vroeger ook weleens gepest. Achteraf ben ik er blij om omdat ik nu heel sterk in mijn schoenen sta. Ik bruis van het zelfvertrouwen. Mensen vinden maar van me wat ze willen vinden, het doet me niks. Als ik nu mijn vriendin zie die zich druk maakt om wat anderen van haar (zouden kunnen) vinden dan zeg ik ook maak je niet druk, als je op iedereen gaat letten kan je niks meer doen.

    Mensen respecteren me nu wel gewoon en daar ben ik heel blij om. Ik werd laatst zelfs door een pester toegevoegd op MSN en hij vroeg hoe het met me ging enzo. Nu ga ik normaal met hem om, maar als ik hem vroeger was tegengekomen had ik hem helemaal in elkaar gemept. Nu denk ik ach, hij heeft hopelijk zijn lesje geleerd, hij heeft zijn excuses aangeboden.

    Er is nog één iemand die vroeger altijd met een "groep" een held was en alleen helemaal niemand. Toen zijn "vrienden" langzaam mijn kant opkwamen heb ik ze allemaal tegen hem opgezet. Hij loopt nu nog met een grote boog om mijn heen. Ik hoop dat hij mijn visitekaartje ook heeft ontvangen en er van geleerd heeft. Als ik een keer de kans krijg zal ik hem de situatie uitleggen en mijn excuses aanbieden. We zijn allebei verliezers...omdat we allebei slecht bezig waren.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2007
  16. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0

    Ooit had ik 1 gozer te pakken in de bus, haalde het wat uit, no way het werd nog veel erger, en wel met een hele groep op 1 inbeuken en trianiseren, dan kan ik je beloven, is al je hoop en het kleine beetje vertrouwen verdwenen en had je gewild er niet meer te zijn.
    Oh ja, ik heb ook gedacht, sla mij het licht maar uit mijn ogen, ik heb zo ook geen leven, gelukkig is het niet gebeurd en ben nu een werkelijk gelukkig mens, die het verleden heeft losgelaten en in het NU leeft ;)
     
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sowieso altijd al iemand geweest die zich nooit echt druk maakt om het verleden, en tsja, bij mij werkte het duidelijk wel (gelukkig) Ben 1x opgewacht, maar dat waren alleen maar stoerkijkers, waar ik gewoon voorbij fietste :+
     
  18. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je door je verleden een zwaar complex trauma hebt overgehouden, nooit iets hebben kunnen verwerken, nooit hulp gehad, dan achtervolgd je dat verleden je zeker, en dan maak je je er zeker wel druk om, dat kan ik jou wel verzekeren.


    Ik heb er jaren over gedaan om er los van te komen;)
     
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, ieder verwerkt het op zijn eigen manier, sommige helemaal niet.. Ik weet wel van mezelf dat ik alles opkrop, maar ik heb het pesten nooit opgekropt, dus eigenlijk heb ik het totaal los gelaten.. En daarnaast, ik ben nooit gepest in mijn belangrijkste jaren, mijn puberteit.. Ik denk dat die tijd juist er voor heeft gezorgd dat ik er nooit last van zal krijgen, omdat die tijd je leven (in mijn optiek) toch wel heel erg shaped..
     
  20. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zie je soms wel eens, dat mensen die vroeger gepest werden later zelf gaan pesten.
     

Deel Deze Pagina