1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pinkpop 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 24 jan 2009.

1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Wederom genoten van Pinkpop op tv en radio.
    Van wat ik heb gezien op tv:
    - Madness zag er echt tof uit. Een groot feestje
    - Beetje schraal dat ze maar 3 nummers uit mochten zenden van Bruce springsteen, ik vond de muziek verder ook een beetje gewoontjes, maar Bruce is wel een held wat performance betreft.
    - Franz Ferdinand deed een leuke show, gewoon goed.
    - Jeugd van Tegenwoordig, ik heb regelmatig gewoon hardop moeten lachen om wat ze allemaal uitvoeren op het podium, wat een mafkezen :D

De kritiek op het programma vooraf kon ik wel enigszins begrijpen (mede doordat het vorig jaar zo goed was), maar de acts waren allemaal zo goed, dat er niet geklaagd mag worden denk ik.

Ik kan nu echt niet meer wachten op Werchter, jezus wat heb ik daar zin in \o/

Laatst bewerkt: 2 jun 2009
  2. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Hoe bedoel je, 'gewoontjes'?

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet echt hoe ik het moet omschrijven, ik vind het gewoon niet echt pakkende muziek. In ieder geval wat ze lieten zien vond ik gewoon niet echt leuke nummers. Dancing in the dark vind ik bijvoorbeeld echt een geweldig nummer en the river, my hometown ook wel. Born to run vond ik ook niet echt goed uit de verf komen. Ik vind zijn muziek uit de jaren 80 over het algemeen wel goed, maar de rest niet echt.

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Badlands en Born To Run komen uit de 70's maar zijn toch wel altijd pakkende nummers (vind het echt vette nummers). Working on a Dream is een nummer van z'n nieuwe album dus ik denk dat ze die hebben gekozen voor promotie.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wij hebben actief gezocht, maar hij was er gewoon niet. Enkel die voetafdruk als LL teaser. Jammer, vroeger zag je op Pinkpop altijd de eerste namen.

Maar goed, mijn reviews:

Chris Corneell
    Erg tof optreden. Hij kwam op met een orchestrale uitvoering van Black Hole Sun erg mooi. Ik heb genoten, maar ik moet toegeven dat ik toch vooral genoot van de Audioslave en Soundgarden nummers. Chris zelf maakt een rare indruk met zijn zonnebankbruin gezicht en in de wind wapperende haren. Is het een mid-life crisis die ervoor zorgde dat hij in zee ging met Timbaland? Ik moet toegeven die die nummers het wel beter deden op een festival, maarja...iets zegt me toch dat ik die man minder serieus moet nemen.

The Killers
    Fenominaal! Ik vond ze leuk, maar ik had slechts een aardig optreden verwacht. Ik dacht dat Brandon niet de beste zanger was, maar hij was zeer goed bij stem! Ik vond het derde album teleurstellend, maar hun repetoire is nu groot genoeg om een hele set te vullen met ijzersterke nummers. Van begin tot eind genoten!

Bruce Springsteen & the E-street band
    Ik stond ongeveer rond de PA-toren. Helaas, want om mij heen waren mensen alleen maar aan het praten of juist apathisch voor zich uit aan het staren,. Jammer, want dat haalde wat van de beleving af. Het optreden zelf straalde aan alle kanten iets magisch uit: Bruce bij ondergaande zon, de grote knuffel voor het kleine meisje, datzelfde meisje dat zonder schrik een hele festivalweide toezong, dancing in the dark met een jonge vrouw uit het publiek, Brandon Flowers die helemaal verlegen een duet doet met zijn grote held en natuurlijk het eerste festivalconcert dat the Boss ooit heet gegeven. En dat bij ons in Nederland! Dat doet Pinkpop goed hoor. Ze laten weer eens zien dat ze niet onderdoen voor de grote jongens in festivalland.

De Staat
    Gewoon goed. Gigantisch publiek op de vroege ochtend! Verder stond ik te praten met een bekende, waardoor ik te weinig meekreeg van het optreden. Wel voor herhaling vatbaar!

Rowwen Hèze
    Prachtig, nog geen noot gespeeld en het bier vloog al door de lucht! :D Strak optreden en het publiek ging helemaal mee. Ik had graag verder vooraan willen staan, maar had geen zin in onder het bier te zitten. :+ Prachtige inleiding tot 'Een kwestie van geduld' overigens! "We staan al voor de vierde keer op Pinkpop en onze missie is nog steeds niet geslaagd! Ach, het is gewoon een kwestie van geduld." Prachtig, alle Limburgers wisten meteen waar hij het over had.

Volbeat
    Tja, dat was ook al goed! Ik vind Volbeat 'wel leuk' op cd, maar ze komen live veel beter tot hun recht. Ik stond helaas maar van een afstandje te kijken, maar als ik de kans krijg, sta ik vooraan!

Madness
    Jaaaaaaaa! Leukste optreden van Pinkpop '09. Na de sterke opener, kakte de show wat in. De nieuwste single deed weinig en de set werd te rustig. Gelukkig kwam de vrolijke ska weer terug tegen het einde. Een grote, vrolijke en opvallend harde pit was het gevolg! Skankend in het zonnetje, heerlijk. :D Wie had ooit gedacht dat ik ooit nog zou pitten bij het nummer Our House (in the middle of the street ;)), die je wel kent van de familieprogramma's op RTL4. Bovenop een vrolijk optreden nog een flinke dosis humor, Madness heeft er een nieuwe fan bij!

Pendulum
    Wat is dit muzikaal diep teleurstellend, maar de show wordt gered door het publiek. Ik heb nog nooit een moshpit gezien bij een electro/drum and bass act. Waarschijnlijk de hardste pit die ik heb meegemaakt, waardoor ik halverwege echt kapot wat verder naar achteren liep (totdat ze de Metallica cover van Justice inzette 8)). Heel erg vet, maar na één keer heb ik het wel gezien. Voortaan sla ik Pendulum over. Voor dit soort muziek ga ik wel naar the Prodigy of Justice.

Placebo
    Is me weinig van bijgebleven, omdat ik niet zo bekend ben met hun muziek. Desalniettemin had ik er weinig op aan te merken. Ze deden het niet slecht als dagafsluiter, punt. Alleen jammer van Depeche Mode...

the Gaslight Anthem
    Heel tof hoor! Had nog niet de moeite genomen om het te luisteren, maar dat ga ik nu zeker doen. Lekker optreden om de dag mee te beginnen in het gras.

Novastar,
    sloeg de plank mis. Ik was diep teleurgesteld. Ik ben namelijk een groot liefhebber van Novastar en dit was de eerste keer dat ik hem live ging zien, maar helaas maakte het to-taal geen indruk op me! =( Het kwam niet over, terwijl ik juist goede verhalen over hem hoor live. Was de perfomance slecht? Was de setting verkeerd? Geen idee, het pakte gewoon niet goed uit. Te veel gitaren, te weinig piano nummers. Mars needs woman was daarentegen wel echt prachtig!

Mando Diao
    Strak optreden: Ze hebben genoeg leuk materiaal om een show mee te vullen. Het laatste album is geweldig en doet het ook goed op een festival. Niet alleen de monstertrack Dance with somebody, ook Gloria en Mean Street doen het goed. Leuke pit vooraan, waar ik ook nog een bekende voorbij zag vliegen. 8) Ik liep achter uitgeput, oververhit en met een bloedende lip (8)) terug en dan heb je het als band bij mij goed gedaan. Erg leuk en goede perfomance. Ik ga ze zeker nog eens opzoeken als ze in Nederland zijn in november.

Franz Ferdinand
    Viel tegen. Hoe kan dat überhaupt? FF is geboren als de festivalband bij uitstek. In Pinkpop 2006 heb ik een heerlijk feestje beleefd bij Franz en nu weer, maar toch... Er mistte iets, het maakte niet zo'n indruk en dat gevoel deelden mijn vrienden ook.
    + Lucid Dreams is aangepast voor live shows, maar het experimentele gepingel aan het eind is gebleven. Super! _O_
    - Bite Hard niet gespeeld. WTF? Ik sta bij dat nummer al te springen in mijn kamer. Die track is een must op elke FF setlist tegenwoordig!

The Kooks
    Leuk. Heel veel meisjes bij deze meisjesband, maar daar heb ik op zich niks tegen. Ze kregen het publiek goed mee, het zong goed mee. Er was ergens een pit, maar ik kon hem niet vinden. :mad: Toch heb ik ervan genoten, alhoewel het niet zo'n indruk maakte als sommige andere bands.

Snow Patrol
    Holy fucking mother of God! Wie zei dat Snow Patrol een slechte headliner was? Ze hebben tegenwoordig een video- en lichtshow die werkelijk jawdropping is. Geen simpele camera's op de band gericht, maar zorgvuldige kleurfilters, animaties en effecten om een bepaalde sfeer op te roepen bij elk nummer. Ze speelden veel oud werk, wat weer alle keeltjes open trok. Kippenvelmomenten uit 2006 speelden weer bij mij op.
    Echter, de show was al goed, maar stond in geen contrast tot het encore! What the fuck hebben zij daar geflikt? Wie 'A hundred million suns' beluisterd heeft, weet dat de laatste track een 16 minuten durend epos is in drie delen. Je raadt het al, die hebben ze geheel gespeeld! Welke band heeft de ballen om zo'n lang en zo'n experimenteel nummer te spelen? Als encore nota bene! De lichten gingen uit, de band stond in het duister en het publiek kon genieten van een tevens 16 minuten lange videofilm op de schermen. De beelden sloten heel nauw aan bij de muziek en maakten het geheel tot een mindblowing experience. Heel erg gedurfd van Snow Patrol en geweldig uitgevoerd. _O_ Jammer dat je zoiets bijzonders niet kunt uitzenden op tv, je had er bij moeten zijn.
    Na dat encore feliciteerde de frontman Pinkpop met haar 40e verjaardag en sloten ze af met You're All I Have. Afsluitend werd op hun gigantische scherm een boodschap van de band afgebeeld "Snow Patrol - Pinkpop - Gelukkige 40e verjaardag". Wat een mooie afsluiting van een prachtig Pinkpop.

Top 5:
    1. Snow Patrol
    2. Bruce Springsteen
    3. The Killers
    4. Madness
    5. Mando Diao

Morgen post ik wel over de verbeteringen op Pinkpop dit jaar. :+ Dit duurde al zo lang. Ik ben ook te lam om dit nog helemaal na te lezen op spelfouten, daarvoor mijn excuses.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat denken meer mensen, maar hij is erg goed. Alleen is die in een kleine zaal nog een stuk beter.

7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vond het allemaal leuk; tot een paar mongolen besloten verf over mijn auto heen te gooien toen ik van de parkeerplaats af reed. Die gasten zijn echt ziek in hun hoofd en mogen echt dood.

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Goede review, ook prettig om te lezen. ;') Die punten die je noemde bij Bruce Springsteen gaven het inderdaad een magisch gevoel.

WTF @ Volkoren.. :mad:

Deel Deze Pagina