1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pinkpop 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 21 feb 2010.

1. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik ga snel kaarten kopen. Waarschijnlijk alleen voor de dag met Rammstein, dit omdat de meeste maten die wel meewillen alleen die dag willen. Is eigenlijk ook wel de beste dag meteen :+

2. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Programma Pinkpop 2010 Compleet!

Pinkpop heeft de laatste 5 namen gecontracteerd. Het zijn vijf nieuwe namen waarmee Pinkpop voor deze groepen mogelijk kan dienen als springplank voor de toekomst. Het is de rock & roll droom uit België en wel het duo THE BLACK BOX REVELATION, de Britse bands THE MACCABEES en GENERAL FIASCO. En uit de vijver van ETEP, het European Talent Exchange Program, haalde Pinkpop de Britse band EVERYTHING EVERYTHING en singer-songwriter JON ALLEN.

Er is ook een verschuiving op de podia. Vanwege steeds groter wordende populariteit is BIFFY CLYRO doorgeschoven naar de 3FM-stage en krijgt CARO EMERALD een latere spot.

Intussen zorgen RAMMSTEIN, GREEN DAY, THE PRODIGY, P!NK, EDITORS, JOHN MAYER en MIKA er voor dat de kaartverkoop gestaag doorloopt en dat de magische grens van 60.000 bereikt is.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    "Er is ook een verschuiving op de podia. Vanwege steeds groter wordende populariteit is BIFFY CLYRO doorgeschoven naar de 3FM-stage en krijgt CARO EMERALD een latere spot. "

Nee, niet vanwege stijgende populariteit, maar vanwege het gebrek aan beter. :emo:

Pinkpop valt nog net even wat te vroeg. Desalniettemin heb ik er zin in! :) Green Day voor het eerst meemaken, uiteraard vooraan en ein-de-lijk Rammstein eens zien!

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    IK GA OOK!

Bier drinken met Giel ftw (als ie niet probeert te vluchten!)

5. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo,

Fit, maar fysiek er slecht aan toe. Het was gaaf, maar niet zo tof als de afgelopen twee jaar (toch wat tegenvallend programma op de middagen). Slash in de stromende regen was geweldig! Straks een meer uitgebreide recensie. :+ Nu aan het werk!

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Hoe was Rammstein? Hadden ze een leuke show met vuurwerk etc of was het vrij simpel?

7. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Leuke show met vuurwerk? Lol, ik vroeg nog aan een vriend of we überhaupt één nummer zonder vuur hadden gezien. :p Wat een fantastische show (als je fan bent)!

Na Motörhead werd er een gigantisch doek voor het podium gespannen, niemand mocht het podium zien. En toen het begon gebeurde er dit:

[yt]hkZlxv5hzDc[/yt]

Wat een symbool, wat een kracht! Verder continu vuurwerk, mensen die in brand werden gestoken, ook "gewoon" vuur en een grote penis die het publiek onderspoot met schuim. :+

8. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik ben het maar gewoon eens met Giel. Die shit was bruut.

9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Dat van Rammstein ziet er wel erg gaaf uit zeg! Ik moet volgend jaar ook echt weer eens een festival meepakken. Op TV volgen is niet ideaal.

10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Alles aan Rammstein was eigenlijk best wel geweldig :)

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wel heel fout hoor dat mensen gaan juichen bij een vlag van Duitsland:+

voor de rest ziet het er wel mooi uit, maar ben geen fan van de meeste muziek die op pinkpop is dus zal er ook nooit heengaan.

12. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Mensen die naar festivals gaan, zijn meestal niet zo narrowminded als je op dance festivals hebt. Niet dat ik iets tegen die mensen heb, want Mysteryland is gaaf!

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Wow, C-Mon % Kypski hebben weer een feestje gegeven hoor, wil ze nog wel eens live zien.
    Het was dat de verdere line up mij niet echt aansprak..

14. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Toch nog kort een recensie van de bandjes die ik heb gezien:

Vrijdag

The Opposites
    Wat een gave show! :D Ik bestempelde het voorheen als TMF HipHop, maar die kerels hadden zo'n plezier in hun optreden en dat merkte je! Het ging goed los en wie had ooit gedacht dat ik nog zou pitten op Broodje Bakpao? 8) Veel gastartiesten: Dio, Sef, Trijntje Ossterhuis en Candy Dulfer o.a. Dat gaf toch wel het gevoel dat ze Pinkpop als speciaal zagen.

Kasabian
    Leuk, zeker vooraan tussen de fans. Ik was nooit zo gecharmeerd van Kasabian op plaat, maar dit heeft me toch wel overtuigd.
    Ik heb nog een plectrum gevangen!

Motörhead.
    Ik lachte me kapot toen dé Lemmy het podium opkwam. Hij riep "We're Motörhead and we play rock 'n fucking roll!" zoals hij alleen dat kan en toen begon het. :cool: Erg hard, niet heel bijzonder, maar erg tof om toch die klassiekers als Killed by Death, Overikill en Ace of Spades te beleven.

Rammstein
    Jaaaaaaa, eindelijk! Na al die jaren dat ik fan ben, heb ik ze gezien! Wat een opening, wat een show! Het verbaasde me wat een fanbase die band heeft. Vooraan brulde iedereen luidkeels mee. "Auf dem Lande, auf dem Meer, lauert das Verderben. Die Kreatur muss STERBEN!" en toen brak de hel los!
    Veel vuurwerk, mensen in brand, Flake die meermaals als lijdend voorwerp werd gebruikt en een en al spektakel. Erg indrukwekkend, maar jammer dat Liebe ist für alle da de show zo domineerde. Van Rosenrot werd enkel Benzin gespeeld (en dat terwijl het eigenlijk een Reise, Reise left-over was) en ook Sehnsucht was met slechts één track vertegenwoordigd. Waar was Engel en waarom schrap je Mein Teil überhaupt uit je set? Persoonlijk mis ik ook nog Stein um Stein.

Zaterdag

Moke & Metropole orkest
    In 2008 vond ik Moke doodsaai en dit keer kon het Metropole Orkest dat niet verdoezelen. Bij vlagen interessant, maar verder ging het hele optreden volledig langs mij heen. Er gebeurt niets spannends en de nummers zijn zo vlak, vind ik.

C-Mon & Kypski
    Hilarisch! Heel experimenteel, leuke interactie met het publiek en die geintjes met het green screen waren tof. Ook gaaf dat Kyteman meedeed. Erg van genoten!

Mando Diao
    Ik heb het hele repetoire van Mando Diao, maar in het begin deed weinig een belletje rinkelen. Vorig jaar was het optreden één groot feest. Ik heb ze daarna nog in de Effenaar gezien in november en daar was het een andere set, andere show, maar weer een geweldig feestje. Hier duurde het even voordat de band op gang kwam. Ik vond het tegenvallen, maar eerlijk is eerlijk, het laatste half uur was stukken beter.

Editors
    Ik weet niet wat het is met die band. In 2008 vond ik ze ook al zo saai. Op plaat vind ik het tof, ook die veel bekritiseerde laatste. Maar live...het doe me helemaal niks. Ik denk dat je Editors moet zien in een intieme zaal, niet op een festivalweide.

Green Day
    Geweldig! Wat een prachtig optreden! :D Ik ben geen Green Day fan, absoluut niet, maar ik wilde het toch meemaken. Ik stond achterin het linkervoorvak. Ze openden met 21st Century Breakdown en toen de break in dat nummer kwam, dook ik snel naar voren. Daar stonden de echte fans en dat ging helemaal los. Ik heb nog gecrowdsurfed. :+ Het "heeeheey! hooohooo!" gehalte lag iets te hoog, maar Green Day deed wel wat een punkband moet doen.
    Ook het misselijkmakende 21 Guns en hun andere ballads deden het uitstekend live! Daarnaast vond ik het vuurwerk en de show tof! Ze gingen gruwelijk over tijd met meer dan 1 encore, maar om stipt 23.00 stopte de show. Alsof de gemeenteraad in de coulissen stond.

Zondag

DeWolff
    Dit was mijn derde keer en tevens de beste. Ze waren in topvorm! Heel overtuigende show en ik kan niet vaak genoeg zeggen dat ze de beste liveband van Nederland zijn. Het publiek at ze op en nergens werd er zo hard geklapt en gejuicht als hier. En terecht!

General Fiasco
    Gezien in de 3 On Stage private sessie. Ik herkende hem niet, maar had gehoord dat hij het was. Was leuk, maar meer ook niet.

Kate Nash
    Vals en vaag.

Skunk Anansie
    Ik stond te ver, omdat ik op tijd naar Slash wilde, maar het klonk goed. Ik kan me voorstellen dat het vooraan heel erg gaaf zou zijn geweest. Net als in 2006 dook Skin weer het publiek in om haar grootste hits te zingen. Dat geeft toch altijd wat extra's.

Slash
    Opvallend dat hij 10 minuten voor tijd al in de coulissen stond, terwijl Guns n Roses een reputatie van laatkomen had. Dat laat maar weer eens zien wat voor vage kerel die Axl was...
    En ja, vanaf het moment dat je hem ziet, begint het toch te kriebelen. Dé Slash! De show zat vol klassiekers, zoals Night Train van Guns n Roses en Slither van Velvet Revolver. Alleen de liedjeskeuzes van het nieuwe album vond ik soms wat raar.
    Maar fuck it, het is Slash! We stonden in de stromende regen en dat kon me geen enkel moment boeien. Op gegeven moment gooide hij zijn plectrum het publiek in. Die viel naast mijn voet, maar ik ging zo op in de show dat ik het niet merkte! Het was een hele mooie, met het doodshoofd met de hoge hoed in goudkleurige lijnen. Dus ik balen, maar Slash gooide nóg een plectrum en die viel ook naast mij! Maar godverdomme, weer was mijn buurman sneller! Stond ik daar naast twee mensen met plectrums. :p

Pink
    Half uurtje gezien. Het geluid was op een afstand wat zacht, waardoor je totaal niet het gevoel had dat je erbij was. Erg jammer. Show zag er wel tof uit, maar ik weet dat ze al haar truukjes pas tegen het eind uit de kast haalde.

The Prodigy
    De heren lijken ook wat ouder te worden. In 2005 was de show nog onafgebroken knallen, maar nu zaten er behoorlijk wat adempauzes in het optreden. Niet dat het uitmaakt, want the Prodigy is hard en het publiek maakt de show. Ik stond in het midden tussen het voorvak en de geluidstoren en daar ging het ook goed los. In mijn ogen wel een waardige afsluiter en gelukkig was ik fysiek nog fit genoeg om erin mee te gaan. :)

Top 3
    1. Green Day
    2. Rammstein
    3. Slash

Verder heb ik XBW'er Frangster nog ontmoet! Twee keer, alleen de eerste dag had ik het nog niet door. :+ Op zondag kwam ik hem weer tegen en toen heb ik hem nog kort gesproken...bij de Guitar Hero stand uiteraard.

15. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Tof dat je Green Day zo goed vond, ik kan ook echt niet wachten om ze op Werchter te zien. Het eerste rock (achtige) bandje dat ik vet vond. :+ Dan spreken we over 5-6 jaar geleden.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Die Kate Nash zag ik op tv, wat een vies mens zeg gadverdamme..

Draaide Deadmau5 trouwens ook niet op Pinkpop? Zoja, iemand hem zien draaien?

17. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, hij staat op Lowlands. Ik baal wel erg dat ik 2ManyDJ's heb moeten missen.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Oja da's waar, my bad.

19. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Was Kate Nash echt zo beroerd? Ik ga er aankomende maandag heen, dat wordt leuk dan. 8)

Verder, leuk om te lezen wat je bevindingen waren!
    En dat van Kasabian kan echt niet Giel, gelukkig heeft hun live show je overgehaald
    Dat nieuwe album is ronduit geniaal, luisteren jij! :9

20. RecklessL1fe

RecklessL1fe Gamer in heart

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn top 3 is:

1. Slash
    2. Motörhead
    3. John Mayer

Green day, the prodigy en rammstein waren ook wel sick, maar qua muziekinteresse net iets minder.

Maar pinkpop was echt te sick!!!

Deel Deze Pagina