1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[politiek]Bush wil grondwet veranderen om homohuwelijk onmogelijk te maken.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lorre, 2 aug 2003.

1. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gelovig, en ik schaam me voor de zogenaamde "god-fearers" die kunnen zeggen dat zoiets als homo zijn een zonde is.

2. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah als je het zo bekijkt dan zijn die kinderen idd beter af jah.

Homo zijn een zonde..op zich wel triest, want je word gewoon zo geboren. Is hetzelfde als langer dan 2 meter zjin ook een zonde zou zijn.

Laatst bewerkt: 2 aug 2003
  3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tja ik ben zelf niet gelovig, maar ik kreeg op school ooit eens een keer een Bijbel van een pastoor die toen langs kwam. En op een van de eerste pagina's stond dat dat homo's gewoonweg gedood mochten worden omdat ze een schande zouden zijn in de ogen van God. Hoe ziek ben je dan als je dit schrijft. :{

4. Zneeser

Zneeser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft die betekenis trouwens bedacht? :D

5. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    Jah gewoon belachelijk, niemand van mijn famillie toloreert dit en vind het gewoon echt jammer dat mensen zo met geloof omgaan...want in de originele bijbel (de met dat F***ing moelijke oude-engelse text) zegt niets daarover, 9heb ik gehoord van een deskundige) het wordt gewoon door bepaalde hoge piefen in de kerk vervormd naar eigen wil, en dat vind ik echt jammer. "It undermines the principle of belief" om zo te discrimineren.

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dat is ook de reden waarom ik zo'n haat tegen dit soort gelovigen heb gekregen. Ze verdraaien de waarheid voor hun eigen belang en beschouwen andersdenkenden bij voorbaat al als minder dan zichzelf. Vervolgens voelen ze zich ook nog eens gediscrimineerd als je tegen hun in gaat omdat je hun geloof zogenaamd niet zou accepteren.

Voor de manier waarop jij reageerd als gelovige kan ik iig respect opbrengen. Je geloof zal ik weliswaar nooit kunnen accepteren, maar als mens verdien je zeker respect.

7. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    LoL lekker oorlog voeren in iraq.
    En nou die oorlog lekker "Iraq Freedom" noemen

En waar is dan die fucking freedom in amerika?

Het valt me ook best zwaar tegen dat er mensen. (En vooral jongenen die hier nog tegen zijn) Dat je vader van 50 a 60 hier problemen mee heeft okay. Maar als jongenen kan je echt in deze tijperk niet meer tegen homo's zijn?

En als je zeg homo's zijn lomp bla bla bla maar lesbo's zijn geil, dan is het toch wel duidelijk dat je hersens nog in de groei zijn.

[edit] oh en ik vindt trouwends dat je geloof en politiek gescheiden moet houden.

8. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Geloof kan veel kapot maken, zie extreemisme van de Islam,Christenen,Katholieken.

Mensen elkaar niet respecteren om elkaars geloof en dan elkaar gewoon weg haten. Of zoals iemand het hier al aangaf de woorden verdraaien. Bedoel wat kunnen sommige mensen ''onmenselijk'' zijn.

9. Ik ben helemaal voor het "homohuwelijk'
    Zouden jullie ook moeten zijn.
    Als ze getrouwd zijn is de kans namelijk een stuk kleiner dat je er 'eentje' achter je aan krijgt:+

10. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit niet in tegenstrijd met artikel een uit de grondwet, die dat je niet mag discrimineren en dat je dus ook niet mag discrimineren op seksuele overtuiging?

Verder heb ik deze mening over discussies waar mensen altijd gelovige en etische redenen naar voren halen (tenminste in heel veel gevallen, soms zijn etische redenen heel goed) : Waar bemoei je je mee? Als een homo wil trouwen dan doet hij dat toch? Je zal er waarschijnlijk net zo weinig last van hebben als dat hij een blikje cola opentrekt. Verder vindt ik niet dat geloof hierbij een rol mag spelen omdat niet iedereen christelijk is en toch leef je samen in een land.

Ik vraag me overigens af of dit niet een zgn "luchballonnetje" is. Ook al voert hij deze wet in, wat ik dus al betwijfel, zal denk ik de senaat hier nooit mee instemmen. Overigens duurt het in nederland 8 jaar om de grondwet te veranderen (heb ik iig gehoord) dus zal het in amerika ook geen kwestie zijn van 1 maal stemmen.

11. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm dit vind ik toch een beetje een rare uitspraak omdat....

1e: Ja klopt het huwelijk is redelijk oud en een (soort) traditie maar denk jij soms dat homo's 10 jaar geleden ontstaan zijn :{ ? Die mag jij wel even duidelijker uitleggen....

2e: Het huwelijk is iets wat afstamt van het geloof in God, is (volgens mij) ook waar. Maar de helft van de mensen die trouwen (in Nederland) hebben geen geloof dus dat kwartje valt bij mij ook nog niet helemaal.

Kijk ik kan er niet met mijn kop bij dat je op mannen zou kunnen vallen daar kan ik gewoon niet bij. Maar er zijn mannen die dus op mannen vallen ja en waarom zouden hun dan niet mogen trouwen. Stel jij valt op hetzelfde geslacht en hebt net als zoveel mensen altijd willen trouwen (voor veel mensen toch een droom) waarom niet ik bedoel laat ze toch lekker. Iedereen is toch gelijk, of geld die regel al niet meer ...:p ! Nee laat de ''homo's'' maar lekker hun gangetje gaan ik heb er geen last van. Dat die Bush met zijn stomme kop maar aftreedt, en terug naar school gaan en een hoop aardrijkskunde lessen volgens want als je als precident bent van de grootmacht en op de vraag waar Nederland ligt nog geen letter over zijn tong kan krijgen waarbij Bin Laden in een keer antwoord zou geven: " Aah The Netherlands yes nice Country yesss'' ben je je vijanden nooit slim af :'-( ! En dit klinkt mischien niet als muziek in de oren bij sommige mensen (dit is mijn mening) is de paus ook 1 grote poppenkast, bij mij is de mening dat het geloof in god het leven alleen maar simpeler maakt. Dat ze zich allemaal maar eens zorgen gaan maken om echte dingen...

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik vind het een beetje raar: de VS is het enige land waar je binnen vijf minuten een getrouwd stel kan zijn. Denk bijvoorbeeld aan de trouwkerken in Las Vegas. Hier zie je dus eigenlijk al dat het huwelijk niet zo ontezettend veel voorstelt in de VS. Waarom doen ze dan wel moeilijk over het homohuwelijk? Omdat de verkiezingen voor de deur staan en er in de VS veel conservatieve mensen wonen (met name in Texas nota bene in de buurt van Las Vegas) die hier niet van gediend zijn. De VS ziet zich zichzelf graag als een democratisch land waar 'the sky the limit' is. Helaas is de uitvoering er niet naar. Jammer dat dit in de 21e eeuw in een westers land nog mogelijk is.

13. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Texas ligt net zo ver van Las Vegas als Amsterdam van Sarajevo, dat is nogal wat hoor.

14. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vergeet ook niet dat de bevolking in texas vooral uit cowboys bestaat... Er zijn daar grote boerderijen met miljoenen koeien, de bevolking is daar grotendeels zeer boers (luister maar naar dat platte accent). Ook zijn de mensen daar (gemiddeld) een stuk minder hoog opgeleid als in ander staten en zijn ze zwaar katholiek. Dit verlkaard een hoop, bush als katholiek ziet homo's als iets van de "duivel" en verder door zijn domme kop kan het feit dat homos willen trouwen er niet in.

Verder ben ik het ook met jajojo eens dat Las Vegas niet het goeie voorbeeld is. Wel is het inderdaad in Amerika zo dat het huwelijk amper meer serieus wordt genomen en het is iets geworden wat je doet als je lang bij elkaar bent. Dus het is niks gelovigs meer denk je dan tog :+. Dan valt de aktie van bush dus alleen maar aan zijn domme kop te verwijten :cool:

Laatst bewerkt: 3 aug 2003
  15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    FF een uitwijding over de leuke dingen die Bush op dit moment door de regering drukt. Je zou je doodlachen ware het niet dat het zo treurig is...

De regering van de Amerikaanse president Bush manipuleert de wetenschap om de belangen te dienen van conservatieve Republikeinen en van invloedrijke industriëlen. Dit stelt een groep Democratische leden van het Huis van Afgevaardigden in een 33 pagina's tellend rapport, dat zij recent naar buiten hebben gebracht. Zo zou informatie over efficiënt condoomgebruik van overheidswebsites over de volksgezondheid zijn weggehaald. Periodieke onthouding wordt als voorbehoedmiddel betrouwbaarder voorgesteld dan zij is.

Bush heeft een antiabortusactivist benoemd tot voorzitter van een commissie die toezicht houdt op medicijnen die met de menselijke voortplanting verband houden. Deze conservatief beveelt vrouwen aan bij menstruatieklachten in de bijbel te gaan lezen.

In een commissie die kinderen moet helpen beschermen tegen loodvergiftiging, zijn personen benoemd die nauwe banden hebben met de loodindustrie, aldus het rapport dat de parlementariër Henry Waxman heeft gepresenteerd.

Onderzoeksgegevens van overheidsinstanties over het broeikaseffect worden weggemoffeld, omdat er geen "wetenschappelijke consensus" is over het fenomeen. Subsidieaanvragen voor wetenschappelijke onderzoeksprojecten worden langzamer afgehandeld, als het woord 'homoseksueel' erin voorkomt, aldus Waxman en de zijnen.

Een woordvoerder van het Witte Huis spreekt tegen dat Bush de wetenschap manipuleert. Volgens hem handelt de president gewoon in het belang van het Amerikaanse volk.

Laatst bewerkt: 21 aug 2003
  16. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien kunnen ze ideen uitwisselen met leden van het Taliban regime hoe hun nou met de vrouwen/homo problematiek omgingen

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ja, Uday en Qusay kunnen ze het niet meer vragen...

18. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ja wel, want de Amerikanen staan in direct contact met God en God wil Bush vast wel even doorverbinden met Uday en Qusay

19. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    Als je toelaat dat mannen met mannen kunnen trouwen en vrouwen met vrouwen dan gaat de wereld helemaal kapot. een huwelijk hoort te bestaan uit twee verschillende seksen. Straks krijg je dat mensen met hun xbox willen trouwen of met hun dier. Dusss laat het gewoon zoals het hoort. Goed werk van Bush. ._O_ _O_ _O_ Bush_O_ _O_ _O_

Laatst bewerkt: 21 aug 2003
  20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Bush is een incompetente lul.

Wedden dat hij straks voor nog 4 jaar wordt gekozen.

Deel Deze Pagina