1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[politiek]Bush wil grondwet veranderen om homohuwelijk onmogelijk te maken.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lorre, 2 aug 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het enige wat ik nog kwijt wil is dat Bush inderdaad de grondwet moet veranderen: 180º voor zijn plannen that is!

2. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Als we het toch over Bush hebben, hij had niet eens naar de Universiteit gekund als hij niet zon rijke papa had. Zijn schoolrapport stond vol met 5jes en 6jes.

3. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Was laatst bij zo'n comisch programma op CNN waar de presentator af en toe speeches van Bush bespreekt en er commentaar op geeft; In die speech begint Bush een verhaal over hoe er zo'n oorlogszuchtige houding in Amerika was ontstaan en beschuldigd dan vervolgens een bepaalde TV-zender dat hun zo nadrukkelijk verkondigden dat Amerika op een oorlog af stevende. Goh, hoe kwamen ze op het idee.

Ook in die speech roept hij; ik zal niet rusten voordat ik de werkeloosheid in Amerika omlaag breng en de leefomstandigheden voor Amerikanen verbeter. De dag daarop is hij voor een maand op vakantie gegaan 8)

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus omdat Macdonalds een fast-food keten is, en waar je dus ''slecht'''eten kan kopen ben jij tegen de amerikanen?

En je zegt dat er veel anti-amerikaanisme hier is, klopt maar er zijn zat mensen die voor amerika is (hoe zeg je dat?) ik ben zelf een van de weinige die dus inderdaad voor Amerika is..
    je kunt me hierom uitschelden wat je wilt, maar dat is dus mijn mening erover..

5. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik scheld je hierop niet uit, maar waarom ben je voor Amerika?
    Ik lees hier gruwelijk veel argumenten waar ik helemaal mee eens ben, maar ik wil ook wel eens jouw mening horen.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    :p,
    Waarom ik voor ben voor Amerika?
    - De oorlog tegen terrorisme, volgens sommige is Amerika zelf een terrorist, en mag Amerika de terroristen niet terug pakken omdat 11/9 niet super erg was..
    Maar 11 september 2001 WAS erg, heel erg. nog (zowat) is een land op zo`n zielige manier aangepakt(maar goed, ik heb het over terroristen...)
    Amerika is op die dag aangevallen en heeft toen -terecht- de oorlog uitgeroepen die , zonodig eeuwig , zal duren.
    anyways, ik vond dat Amerika er goed aan deed om Afganistan aan te vallen. De mensen zijn (nogmaals) bevrijd, kinderen gaan naar school, vrouwen zijn niet meer geheel bekleed met kapjes (dat niet eens in de koran staat volgens mij.. - kan iemand dat beter uitleggen?- )

Natuurlijk is het in Afganistan nog steeds onrustig, maar kon jij het beter? ik denk het haast niet. en ik weet zeker dat ISAF/NAVO/VS alles doet om het daar leefbaarder te maken hoor.
    Maar het houd soms een keer op, als je voor de honderdste keer word beschoten door idialisten die het niet ermee eens is om bevrijd te zijn.

toen was het even stil en begon bush over Irak en massa vernietegins wapens.
    dit gezeik met Irak duurde een hele tijd voordat de inspecteurs pas het land binnen mochten. Als Bush geen 48-uurs ulimatum had gezegt dan waren (denk ik) deze VN-inspecteurs erover 5 jaar nog..:confused:.
    Maar, Saddam en zijn zonen gaven geen gehoor aan deze actie en deze bleven gewoon in hun land zitten, met als gevolg een oorlog. In deze oorlog zijn misschien wat fouten gemaakt maar ook heel veel goeds, netals in Afganistan kunnen kinderen weer naar school (voor zo ver het kan..),vrouwen worden minder onderdrukt,mannen hebben minder macht. EN misshicen belangrijker: gevangen zijn vrij, en niemand word gemartelt op de manier zoals alleen het Iraakse-saddam-regime dat kon.
    Iedere week word er zowat wel een top-man opgepakt uit het kaartspel. Dus iedere week komen de Amerikanen verder en verder..
    Nu is de vice-president,Saddams zonen,ali-hassan(ookwel Ali-chemicalie) al opgepakt of dood geschoten.

De hele wereld zeikt nu op Amerika dat ze geen massavernietegings wapens kunnen vinden, maar mensen, dat land is 30x zo groot als Nederland. Saddam heeft echt niet zijn wapens verstopt onder zijn bed hoor, kom nou... dit verergt tijd.. veel tijd maar omdat ze om de week mensen oppakken komen ze steeds dichterbij..

anyways dit waren 2 oorlogen.
    iets anders? Amerika heeft ons al 100 jaar geholpen met vanalles en nog wat. omdat europa joegroeslavie niks aan wilden doen moesten de Amerikanen weer te pas komen.
    Maarja, Amerika is de grootse & iemand moet de pispaal van de wereld zijn.. in dit geval Amerika

7. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb heel weinig tegen Amerika, maar wel tegen de conservatieve leiders waar Bush de baas van is. Die lui hebben echt hele dikke borden voor hun kop(voorbeelden genoeg in deze thread, al die lompe ideeen komen uit republikeinse hoek).

8. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was in 1976. :confused:

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    idd, dat ie zelf een keertje teveel alchol op had, boeit mij als burger echt geen ene **** :confused:

10. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    die gozer is geen heilige, hij maakt ook wel eens fouten en mandela ook.

11. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen maakt fouten zeggen ze...:+ Maar volgens mij wordt er hier heel erg afgedwaald van de hele "Grondwet veranderings discussie" voor "Algemeen gezeur op Bush" ;) Kunnen jullie in de Bush draad door

12. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Vriend, ze wisten allang van die aanslagen,maar ze deden niks.
    Gewoon om een aanleiding te hebben om oorlog te voeren(Wapens testen)
    Dus dat was te verkomen

13. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Het zal inderdaad niet de eerste keer zijn dat de Amerikaanse overheid burgers opofferd voor het landsbelang

14. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer is het nog vaker gebeurd dan?!

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    * zwaait
    * Wijst naar topic
    * Verwijst mensen die over bush willen praten naar de bush draad
    * Dank u voor uw aandacht

Het enige wat er voor Bush z'n anti-homohuwelijk campagne te zeggen is is "Godsdienst". Dat is de enige (of iig de enige relatief weinig discriminerende) rede waarom mensen tegen het homohuwelijk kunnen zijn. Ook is godsdienst the root of all thats evil. Tenslotten zijn is er nergens zoveel bloed om verspild als mensen die het niet eens waren met hoe andere mensen god noemde. Hiermee vervalt voor mij dan ook meteen dit hele argument. Godsdienst heeft afgedaan, godsdienst werkt niet.

Het zijn de jaren '00, mensen zouden zo ondertussen toch wel moeten weten dat je van homo's niet meer of minder last hebt dan van hetro's. Ik denk dat de Amerikaanse homofobie meer met aids dan met godsdienst, hoewel die goed heeft "geholpen" natuurlijk, te maken heeft. Toen Aids uitbrak, voornamelijk onder homo's, waren ze daar zo paranoide ze dachten dat ze van het kijken naar een homo aids zouden krijgen. Ondanks alle voorlichting. Het blijft een raar volkje...

16. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    *Off Topic* In de jaren 50 heeft de CIA geexperimenteerd met chemische middelen, LSD etc en heeft dit toegepast op enkele tientallen burgers zonder dat deze dat wisten. Een flink aantal zijn hierdoor overleden aan K***** of zijn ze helemaal doorgeflipt door de LSD

On Topic. In een land waar John Wayne, het voorbeeld van de typische blanke macho Cowboy, een tijd lang als grootste rolmodel werd gezien is het wel logisch dat negers, vrouwen, homo's nog steeds als minderwaardig worden gezien

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is nog even wat anders dan te beweren dat de Amerikaanse overheid wist dat 2 vliegtuigen zich in de WTC torens ging boren en dat de pentagon aangevallen zou worden. Nogal idioot om te veronderstellen dat ze dat lieten gebeuren "om een reden voor een oorlog te hebben". Zo Gun Ho zijn ze ook weer niet.

18. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    k, genoeg over Bush hier....

Amerika is van de ene kant het meest ontwikkelde land ter wereld (technologisch), maar op het gebied van ethiek en tolerantie zijn ze misschien wel een van de minste landen ter wereld... dat is oa wat ik zo vreemd vind...

19. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Nou ja, ethiek & tolerantie is een globaal probleem hoor. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar die stammenoorlogen in midden-Afrika.

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    wie heeft het hier over een PROBLEEM??

de oorlogen in Midden-Afrika kan moet je heel anders zien, dat is een compleet andere wereld (figuurlijk dan he ;) ).
    mijn punt is dat Amerika zo ver is, en toch zo vreselijk conservatief (het enige Westerse land met de doodstraf)

Deel Deze Pagina