1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[politiek] Bush

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door OPL, 22 aug 2003.

1. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja reken maar! hoe komen ze aan al die wapens dan ;)

2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    illegaal... DUH!! |:-

die rebellen werken internationaal samen, toch?

3. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Die rebellen kopen/krijgen hun wapens vaak via westerse bedrijven. Veel van die Afrikaanse landen hebben grondstoffen in de vorm van diamanten, erts, olie etc. welke door de westerse landen worden gekocht.

Of die dictators zijn een marionet van een westers land die andere belangen heeft dan de bevolking zelf en zo de weerstand tegen hun plannen verminderd

4. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    precies wat nu gebeurt in Irak...

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus jij wil zeggen dat Saddam is aangewezen door Amerika?
    (en dan heb ik het niet over de oorlog tussen Irak en Iran)

Ik weet niet wat je precies onder democratie verstaat, maar wij kunnen niet onze koning/koninging kiezen..

En zeker weten dat er veel fout gaat in Nederland (belgie weet ik niet) vergeleken met Amerika..
    kijkt naar moord Pim Fortuyn ...:{

Laatst bewerkt: 23 aug 2003
  6. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0

de bush familie is mafia van het ergste soort, een olie familie die geintegreerd is in de carlyle group en miljarden verdient aan de oorlog industrie.

download dit nummertje

http://www.guerrillafunk.com/paris/sonic_jihad/evilstreet.mp3

en check ook eens de site http://www.guerrillafunk.com voor een andere kijk op het amerikkka van mr bush

”it’s necessary for us to pause and look at real terrorism closer to home. Indeed, the Bushes seem to have their own way of rooting out “undesireables.”

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waar slaat dit nou weer op?
    Nu ben je netzo`n Fanboy die de Gamecube vind zuigen..
    Stoer hoor!! NOT!
    zielig , heel zielig..

Maar goed, net als Bill Gates word President Bush ook uitgescholden voor van alles en nog wat..
    waarom? omdat ie macht heeft, of rijk is, of belangrijker: hij is bekend. heel de wereld kent Bush / bill (hoewel niemand in mijn klas wist wie Bill Gates is |:- )

Er is altijd wel een pispaal, en in dit geval de President van Amerika. Maar bush is niet de eerste die zo word gezien, ook clinton moest er aan geloven..

overgens, als Bush sr. Irak niet had afgemaakt dan was er nu niks geweest over Bush..
    Of als Bill Clinton het niet had afgemaakt (jawel, die heeft ook Irak nog aangevallen) dan was er niks over bush aan te merken..

Niet alleen Bush heeft gekke dingen gedaan, ook de vorige presidenten. Maar mensen kijken nu alleen wat Bush nu doet. en niet wat er vooraf is gebeurt..

Laatst bewerkt: 23 aug 2003
  8. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    probeer nou es te begrijpen wat ik wil zeggen :{

ik zei dat een marionet van Amerika in Irak nu de leiding heeft...

en leg mij es duidelijk uit wat in hemelsnaam nou de connectie is met Pim Fortuyn... en beweer jij dat de Democratie in Amerika eerlijk is, kijk maar es naar de vorige verkiezingen (ik hoop dat je daarmee op de hoogte bent :{ )

9. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    en daar heeft Bush het niet zelf naar gemaakt met zn belachelijke wetsvoorstellen, een oorlog beginnen die ''''niemand'''' wil, etc, etc...

10. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2

11. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    euh dat weet ik, was een soort retorische vraag/grapje

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    hmm... ik word alleen maar droevig als ik positieve punten probeer te ontdekken aan Bush... ik wil het er niet meer over hebben... :'-(

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het "leuke" is dat Bush de wereld in de afgelopen twee jaar duidelijk heeft gemaakt waar het de amerikaanse regering om te doen is, namelijk pure macht, werelddominantie en maximale invloed op internationale markten en landen. Dat is hun goed recht, en ik heb mijn recht om me daar tegen te verzetten. In mijn ogen levert het namelijk niks op, afgezien van een paar goedgevulde portomonees van rijkelui in de VS en MiddenOosten.

14. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De vorige presidenten deugden inderdaad niet allemaal, maar dat van Clinton vind ik niet helemaal teregt. Hij heeft misschien wat dingen gedaan die niet helemaal goed waren maar hij deed alles welbedacht en dingen die Bush doet komen vaak over alsof hij enkel meer macht wil en dat hebben wij zoals da -Z- al zei idd het recht om ons te verzetten en onze mening daar over uit te spreken.

15. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    niet aangewezen maar wel gesteund. En olie was wel een van de redenen voor oorlog in Irak. en dan heb ik het niet alleen over de het geld verdienen(amerikaanse bedrijven krijgen de orders om met iraakse olie dollars, het door amerika platgebombardeerde land op te bouwen en natuurlijk ook de door Sadam verwaarloosde voorzieningen) Maar vooral voor de stabiliteit bijna alle olie voor Amerika komt daarvandaan en dat willen ze nog wel ff houden, en een Anti Amerikaans land in die regio is dan ook niet gewenst.
    Maar dat wil niet zeggen dat ik Amerika een stom land vindt. Ik heb er deze zomer 4 geweldige weken in doorgebracht. De mensen zijn er vriendelijk,beleefd ruimen netjes alles op en moeten hard werken voor ''the American Dream'' zonder al de sociale voorzieningen van hier. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het eens ben met politiek leider daar.

16. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Wat Bush goed doet?

Iets aan homo huwelijken doen..._O_

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Niet waar, Amerikanen hebben ten eerste zelf genoeg olie om een wereld oorlog te onderhoude worden.

Tevens importeert Amerika meer olie uit Sauodi Arabie en uit omringede landen. het is al lang niet meer dat Amerika Iraakse olie heeft gehad (misschien via omweg..)

Overgens, Als je wilt weten waarom Frankrijk,Rusland & duitsland zo tegen de oorlog waren moet je dit ff lezen:
    alle 3 de landen (boven vermeld) hebben -geloof ik- na de 1ste golfoorlog contracten gelegt met Saddam hoessijn voor miljarden aan olie. maar toen de Amerikanen begin dit jaar zeiden: wij vallen ze aan. werden deze landen natuurlijkl boos omdat als Amerika de oorlog ongveeer had gewonnen werden deze contracten niks meer waard. En dat betekent weg geld, weg olie :p

Dus niks mensenrechten of weet ik veel wat.. gewoon voor de olie..
    en nu moet je mij eens zeggen wie ergens is kwa olie, Amerika of Frankrijk,Duitsland,Rusland.

18. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Nou ja, je zet ze al in een mooi rijtje want op dat gebied zijn ze allemaal net zo erg. Alleen Rusland heeft nooit schijnheilig gedaan over hun banden met Irak en de belangen die ze daar hebben.

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik weet het niet. Blijkbaar heb jij het antwoord dus hou me niet langer in spanning...

20. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Mag jij mij eens gaan vertellen waar in Amerika veel olie word gevonden. Ja in Alaska zit wat, maar daarboven op zitten allemaal natuurgebieden waar ze niet aan mogen zitten. En ja in Canada wordt veel olie gevonden maar dat is niet de USA.
    Wat jij zegt dat Amerika het meest olie uit Saoudi Arabie haalt klopt. Ik zei toch ook niet dat ze het om de Iraakse olie deden, maar om de stabiliteit van die regio. De belangrijke olie landen liggen allemaal in de omgeving van Irak. En als daar onrust heerst is dat niet gunstig voor de toevoer en de prijs van olie uit die regio.

Deel Deze Pagina