1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[politiek] Bush

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door OPL, 22 aug 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Ik ben toch bang dat QwX gelijk heeft. Er wordt op dit moment een wet doorgevoerd die het mogelijk maakt om aan de kust van Florida (beschermd natuurgebied) te gaan boren. En Alaska gaan ze ook leegpompen. De VS regering werkt snel...

Ik zie nu ook ineens de afkorting VS. Amerika "vs" de wereld?

2. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar als er meer olie uit Irak komt krijg je wel een stabielere olieprijs en dat is zeer handig voor de Amerikanen

3. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgend jaar weer nieuwe verkiezingen, denken jullie dat bush opnieuw gekozen zal worden of haalt hij het niet?

Ik denk dat hij wint tenzij hillary clinton kandidaat is en duidelijk laat merken dat bill haar helpt, maar anders wint Bush weer

4. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    als Hillary Clinton president wordt eet ik mn schoen op....

dat zou ik NOG erger vinden dan Bush (en Bush kan al rekenen op 0,0000000000000000000000001% steun van mij)...

een vrouw als president kan gewoon (nog) niet...

en dan zou ze alleen maar winnen omdat ze de vrouw is van Bill, niet omdat ze zelf zo geweldig goede persoonlijkheid of leider is ofzo...

5. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar Bill was wel heel goed, denk je niet dat hij haar zal helpen enzo? Maar waarom denk je dat de Vs. niet klaar is voor een vrouwelijke president? En als Hillary zich niet kandidaat stelt dan weer A. Gore?

6. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    bwoah, Al Gore heb ik amper iets van gehoord...

en tja, een vrouwelijke Amerikaanse president :confused:

ik vind de emanicipatie enzo best hoor, ook in de politiek, maar president is gewoon weggelegd voor een man... tja, ik kan niet echt uitleggen waarom, maar ik denk dat een vrouw op het wereldtoneel toch niet echt zou kloppen, zeker niet als ze moet beslissen over oorlogen e.d.

tja... zo'n idee heb ik dan...

/edit: en trouwens, in een conservatief land als de VS denk ik dat ze er net zo, of misschien nog erger over denken als mij...

Laatst bewerkt: 31 aug 2003
  7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    /edit: shit, gequote ipv geedit... |:- |:- |:-

8. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die taylor (of hoe je het ook schrijft) in Engeland was wel redelijk een bitch maar ze deed het niet minder dan de mannelijke presidenten, tjaa ik weet dat het misschien niet helemaal goed voelt maar om nou te zeggen dat het alleen voor een man weggelegd is vind ik ook weer zo raar... Ik denk dat alleen de toekomst kan zeggen of een vrouw als president ook werkt...

En misschien is het ook wel goed, ik denk niet dat een vrouw zomaar een land gaat bombarderen en dat is denk ik tog wel goed voor de rest van de wereld... Maarja dit is natuurlijk speculatie

9. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    tja, ik durf het ook niet te zeggen of een vrouw als president nou goed of slecht zou zijn... als heb ik zo het idee (zoals ik al zei) dat het niet helemaal geweldig is...

en Margareth Thatcher (die bedoel je neem ik aan :p ) was premier, geen president... en voor die vrouw had ik wel respect...

10. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *voelt zich dom over tatcher* en tjaa het id van premier en president is dan misschien wel niet helemaal hetzelfde maar ik heb er toch hetzelfde gevoel qua vrouwen over...

Overigens ik heb geen respect voor tatcher ze verweet alles aan het "vaste land" wat er mis was met Engeland, maarja das mijn mening ;)

11. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    das inderdaad waar... Engeland was het paradijs, en de rest van Europa verkloot alles voor hen, zo dacht ze...

desalwelteplus een krachtige machtige vrouw...

12. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misschien kan hillary dat ook wel zijn 8) time will tell

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Thatcher een krachtige vrouw??? Respect? Die vrouw was een extremist! Zo heeft zij de Poll Tax erdoor gedrukt: een belasting die er geen rekening mee hield hoeveel je verdiende en waardoor de armen in Engeland vaak onvoldoende geld hadden om belasting te betalen en te kunnen leven!! Zij was echt een regelrechte idioot! Denk ook aan de Falklandoorlog, een oorlog om een paar kleine rotsen in zee nabij Argentinie...! Ook weer Thatcher's werk

Laatst bewerkt: 1 sep 2003
  14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hillary kan het best winnen, ze is nu gouveneur van New York ofzow, en kan makkelijk worden gekozen. Toen ik nog deze vakantie in Amerika zat zei ze zelf dat ze niet echt mee wilde doen.. En Al-Gore doet zoiezo niet mee, die kan alleen op Bush liggen mekkeren./.

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Amerika bezit zowat het meeste olie in de wereld (na Saudi-Arabie,irak enz...)
    Amerika staat zowat op de 10e plaats ofzow..

Als het om olie ging zou dat vet gek zijn, al jaren importeren ze olie uit het buitenland, een oorlog kost (nogmaals) echt wel meer als de olie die je daar krijgt, en in Amerika (texas bv..) zit ontiegelijk veel olie in de grond..

Anyways, als je denkt dat Bush het voor geld zou doen heb je het goed mis, een gemiddelde president van Amerika verdient bijna niks, vergeleken met Z`n vroegere baan in de olie industrie dan.,.

16. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    je denkt alleen maar aan de olie, maar er valt echt VEEL meer te halen dan alleen een paar benzinetankjes...

denk bijvoorbeeld eens aan een compleet nieuwe afzetmarkt. Veel bedrijven willen die markt uitbuiten (kapitalisme :mad: ) en dus zal op langere termijn ECHT wel de kosten van dat oorlogje eruit gehaald worden... Amerika wordt er alleen maar beter van... Irak gaat van slecht naar iets beter

17. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij las ik laatst ergens dat 80% van de investeerders in Irak uit Amerika komt.
    De overige 20% wordt gevuld door coalitiegenoten.

18. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    dat bedoel ik dus....

:mad:

19. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ja maar jongens dat is niet eerlijk tegenover de Amerikanen. Ze hebben netjes beloofd dat alle opbrengsten van de olie export tegunste komt van wederopbouw van Irak en het Iraakse volk 8)

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    eh.....:{

Laatst bewerkt: 8 sep 2003

Deel Deze Pagina