[politiek] Bush

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door OPL, 22 aug 2003.

1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ach kom toch op zeg, wie riep er aan het begin van de oorlog het hardst dat het om de olie ging?:{

2. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ technoob, wat bedoel je nou precies met dat kranten bericht of wat wil je er mee zeggen?

En om nog even duidelijk te maken waarom de olie van Irak zo belangrijk is in Amerika:

In de VS is zoals jullie misschien wel weten de benzine prijs heel laag, de auto's zijn minder zuinig en zo zijn er nog meer dingen op die lage olie/benzine prijzen afgesteld. Nu kan Amerika perfect zonder de olie van Irak maar wat hier speelt is het verhaal van vraag-aanbod. Wanneer Amerika de olie in handen krijgt van Irak dan zal er meer aanbod komen van Olie dus dan zal de schaarste dalen en daardoor zal dan weer de prijs zakken of iig meer stabiel worden.

Dit is zeer gunstig voor Amerika omdat Irak nog wel eens hun olie afsloot richting hen en daardoor steeg de olieprijs weer. Verder wijzen ook veel dingen op het feit dat de olie zeer belangrijk is voor Amerika. Zo hadden heel veel plaatsen nog geen water, maar begon amerika wel met het aanleggen van olie-pijpleidingen. Dat kan Amerika naar mij niet op een positieve manier uitleggen, zelfs niet als het heel moeilijk is om waterleidingen aan te leggen, dan neem je imho toch eerst de moeite om dat te doen en dan ga je aan de olie denken?

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Technoob probeerde een luchtige opmerking te maken :)

4. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    8) hehe okeej :9

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De oorlog is om een aantal factoren begonnen:
    iets van: geen gezeik meer over terrorisme, geen Saddam hoessijn meer, geen last van evnetueele kern/bio wapens

en die bio wapens zijn er, geloof mij. Wat je al in me vorige post kon lezen:

6. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat kunnen ze best allemaal zeggen, maar de vraag is of dat wel waar is. Ik denk dat het Amerika geen ene donder scheelt dat hussein daar zou zitten, waarom bevrijden ze de rest van de wereld dan niet?

7. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik bedoelde het inderdaad niet serieus; Amerika heeft beloofd dat al de olie opbrengsten tengunste komen van de wederopbouw van Irak maar ja als het voornamelijk Amerikaanse bedrijven zijn die de wederopbouw gaan doen dan vraag ik me dus af wie er nou beter van worden *)

8. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk irak |:- niet dus

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De hele wereld? hmm dat zeiken jullie waarschijnlijk nog meer of niet soms:confused:

hoe dan ook, als het een beetje tegen zit voor Iran/Syrie dan worden die 2 landen ook nog aangevallen...

10. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    neej k bedoel de landen in de rest van de wereld waar ook regimes zijn, zoals birma? Daar is geen olie maar wel een vreselijk regime... dus ik weet het niet maar ik vind het wel raar!

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zal het tegen em zeggen, maar zeiken jullie dan echt niet?
    want dat vind ik ook wel raar hoor. zouden jullie ook zeuren als Rusland een land aanvalt? of als belgie een land aanvalt? dan lache jullie zeker .. waarom dan alleen Amerika :confused: of Bush?;s

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    dat is volgens mij ook een van de landen van de 'axis of evil'

de as van het kwaad, wat een kortzichtig woord... alsof AL het kwaad uit die landen naar andere landen komt... alsof het land zelf PUUR kwaad is...

klote-Bush :mad: :mad:

13. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ QWX

omdat zijn rechten ongegrond zijn, hij zegt een land te willen bevrijden etc. en dan is al de vraag waarom hij dat sneller wil doen dan de VN wil, dus kwam hij met het argument er bij van de wapens nou dat is zelfs nu nog niet bewezen en waren feiten een beetje verkromd (of sexed-up vermoeden ze).

Dus doet hij het voor andere reden, welke? Nou olie en de afzetmarkt waarschijnlijk. Dit is niet mogelijk in landen als Birma e.d. dus die laten ze voor wat het is...

Misschien zitten wij wel bij het verkeerde eind maar die kans word met de dag kleiner. Want met de dag komen er meer bedrijven en olierafinaderijen (schrijf ik dat goed zo?) erbij en na 100 zoveel dagen hebben ze nog geen wapens gevonden.

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En wanneer vinden ze ze die wapens dan eindelijk? Heb jij alziende giften gekregen?

En over die poederbrief: dat was een hoax. Dat had je overigens al van ver aan kunnen zien komen, want die anthrax brieven in Amerika kwamen ook niet uit Irak |:- |:-

15. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    En wat ik ook wel een beetje krom vind is dat er een kleine 39 miljoen amerikanen onder de armoede grens leven (volgens amerikaanse maatstaven) maar ze wel 87 miljard dollar extra uittrekken voor de oorlog in Irak.

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die bewijzen die ze geleverd hebben, En Saddam heeft een een of ander gas,Antrax etc.. en dat heeft ie bekend 1980 ofzow ..

Poederbrief: klopt, Maar msscihien is het de volgende keer wel raak.. wel toevallig dat ie uit Irak kwam niet?
    Ik zeg ook niet dat die Anthrax vrieven uit Irak kwamen(ik heb het dus over dat Amerika <-> Anthrax gedoe)
    dat was gewoon een idioot netals de ontvoerders van die lusanne..|:- )

17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik weet niet of je dit bedoelt, maar er was wel degelijk een brief ontvangen met poeder.... omdat hij uit Irak kwam (een Nederlandse militair had hem verstuurd) werd aangenomen dat het Anthrax was... bleek dus helemaal niet anthrax te zijn...

maar het is geen hoax iig :)

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    huh? Zijn er wel Nederlandse Militairen in Irak..:confused:?

edit: de zin veranderd

Laatst bewerkt: 9 sep 2003
  19. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    |:- |:- DUH!! |:- |:-

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    wat nou DUH??? ik bedoel dus niet die 10 militairen die hulpverlenen...|:- |:- |:- |:- |:- |:-

Deel Deze Pagina