1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind het geweldig hoe 1 persoon zoveel paniek kan veroorzaken bij overheden. Alleen jammer dat ie nu genaaid is maar dat kon je zien aankomen.

2. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind Assange echt een held. Hopelijk word hij niet de Che Guevarra van de 21ste eeuw.

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar waarom is ie een held? Ieder intelligent wezen heeft door dat er veel corruptie in de Westerse wereld is. Door de onderdrukking van het Westen op andere landen kunnen we one welvaart in stand houden. Het laatste wat we kunnen gebruiken is een hele hoop domme anarchisten die het voor ons gaan verzieken.

Ik heb liever dat de VS ons naait dan een Rusland of een China.

4. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Maar daar is het hem helemaal niet om te doen. Om een systeem te kunnen verbeteren is het van belang dat fouten aan het licht komen. En als je naar het aantal stukken kijkt wat Wikileaks publiceerd(en het soort artikelen) is die verandering hard nodig.

Dat is misschien wat abstract. maar naast het vertegenwoordigen van Wikileaks. Maakt Assange zich ook nog hard voor de belangen en vrijheid van het internet en de pers. Beide vertegenwoordigt hij met verve. _O_ Ik moet zeggen dat ik pas begin 2010 voor het eerst van hem hoorde maar ik vind hem echt geweldig.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik heb echt precies hetzelfde idee man!
    Dat de VS etc gewoon een fictieve zaak tegen de man hebben geopend om zo verdere schade/schaamte te voorkomen.

Hopelijk gaat Hollywood hier binnenkort mee aan de slag :D.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Tuurlijk is dat zo, kom op .. Die vent wordt top suspect wegens een verkrachtingszaak? Dan mogen alle verkrachters wel op de most wanted lijst van de fbi staan. Wat een onzin, gewoon 1 groot complot tegen die gast.

7. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    En er is verder ook geen overheid die het voor hem op gaat nemen, omdat alle landen wel vermeldt worden in die documenten. Hij schijnt nu de meest gezochte man ter aarde te zijn na Bin Laden. Maar vaardigt Interpol sowieso niet een arrestatiebevel uit voor iedere verdachte van verkrachting die vlucht naar het buitenland?

De enige die misschien iets kan betekenen is de filmindustrie.

check trouwens waar een server van ze schijnt te staan: ver onder de grond in zweden
    [yt]1P2wLBk5KUI[/yt]

8. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Die is inderdaad echt ziek cool! Ik dacht dat misschien Anon iets voor Wikileaks kon betekenen, maarja dat is natuurlijk niet my personal army :+

9. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Het is een klokkenluiders website. En ja, er zit sowieso een organisatie achter, maar in principe kan iedereen informatie insturen (zij bepalen dan zelf of het wel relevant is). De stukken en dat filmpje uit Afghanistan komen ook van een militair daar.

10. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, maar ik vraag me af of iets zo massaal kan opkomen, zonder belanghebbenden met macht en geld die de motor laten draaien. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er zo veel direct betrokkenen bij misstanden zijn die uit humane (of andere) overwegingen die shit aan de kaak willen stellen.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Inderdaad. Wie zijn de belanghebbende? Want zo'n ondergrondse bunker in Zweden moet natuurlijk gefinancierd worden. De mogelijkheden zijn dat er een hele hoop mensen zijn die gratis hulp aanbieden om hun ego te strelen ahum.. ik bedoel om te strijden voor de vrijheid van de mens. Of wikileaks krijgt geld van landen die niet zo hebben op de schijnheiligheid van de VS.

12. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik dan de enige die mijn vraagtekens bij Wikileaks zet. Wat hij doet moet hij vooral zo doen en ik vind dat die verkrachtingszaak, en hoe dat gelopen is, wel erg verdacht.

Hoe dan ook, wat heeft Assange nou echt teweeg gebracht. Hij krijgt miljoenen stukken informatie en daar heeft hij nu een klein deel van gepubliceerd. Echter wat staat er in die informatie? In de Irak en Afghanistan documenten stond weinig wat nog niet (onofficieel) bekend was. Dat er meer burgerdoden zijn geval dan Amerika erkend komt niemand echt als een verrassing te binnen. Ook nu weer, wat voor informatie publiceert wikileaks? Weinig spannends. Hoe Amerikaanse ambassade leden over leiders/ministers etc. denken. Het zal wel onderdeel zijn van hun beleid om een persoonlijke impressie te geven van de persoon waarmee ze van doen hebben. De meeste omschrijvingen kloppen aardig. Sommige zijn wat grof, maar de kans is groot dat het andersom ook zo werkt. Waar blijft nou die echte info? Onthullingen over misstanden die niemand wist of waarvan niemand dacht dat het waar zou zijn. In al die stukken die hij heeft moet toch vast wel iets met een meerwaarde staan?

Zou het kunnen dat hij zelf voor een overheid werkt. Om 2 redenen. 1: publiekelijk een overheid belachelijk maken (in dit geval Amerika) maar ook om middels de geheime stukken een doel te bemiddelen (Iran?). 2. Om heel makkelijk veel geheime info te verzamelen en dat allemaal publiekelijk.

Waar blijven de echte onthullingen?

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ok dat er bewijs is dat de Russische regering sterke banden heeft met de criminele misdaad (WikiLeaks spreekt zelfs van zover dat je het onderscheid bijna niet meer kan maken) vind jij verder weinig belangrijk nieuws?

En sowieso staat er nog maar 5% van die documenten online.
    En dan nog, moet het per se wereldveranderd nieuws zijn om online te worden gezet? Dan kunnen jij en ik ook maar beter stoppen met berichtjes plaatsen op XBW :p.
    Gaat erom dat WikiLeaks gewoon een site is voor klokkenluiders. De pers en media heeft het toen enorm opgeblazen, en als er dan geen revolutionaire onthullingen komen is het de schuld van WikiLeaks zelf? Wikileaks is ook maar een medium, geen boodschap!!

14. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet over belangrijk, ik heb het over nieuw nieuws. Dat de Russische regering zo corrupt is als het maar kan is niks nieuws nee. Daar zijn al tig documentaires en artikelen over.

Nee, maar je zou toch verwachten dat in die overige 95% wel nieuw nieuws zit en waarom wordt dat niet gepubliceerd?

Wikileaks draagt wel degelijk een boodschap, dat heeft Assange ook al meerdere malen gezegd.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ok maar jij vind Wikileaks dus helemaal niks omdat het gebrachte nieuws blijkbaar niet aan jouw verwachtingen voldoet. Ligt dat dan aan Wikileaks zelf of aan de bronnen waarvan ze het binnenkrijgen?

16. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lees mijn bericht eerste alinea nog eens. Ik vind juist dat het een goed iets is en dat het zo door moet gaan, maar ik twijfel alleen of hij geen dubbele agenda heeft.

Natuurlijk zijn ze afhankelijk van hun bronnen, maar wij weten dus niet wat zij binnen krijgen en wat niet. Ik hoop alleen op echte onthullingen en ik hoop dus ook dat er iemand is die die informatie doorstuurt :)

Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  17. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt opeens veel duidelijker hoe de machtsverhoudingen in de wereld liggen en hoe er over andere landen wordt gedacht.

Bijvoorbeeld dat China het best oke vindt dat er een Korea wordt gevormd onder leiding van Seoul.
    Dat heel veel Arabische landen als de dood zijn dat Iran een kernwapen krijgt, en zelfs aan de VS hebben gevraagd om Iran binnen te vallen of te bombarderen.

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60

I think wikileaks is a cool guy and doesn't afraid of anything!

19. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Qué?

20. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Wat is het probleem? Ze gedragen zich tenminste nu een keer, behalve die graffiti dan.:)

Deel Deze Pagina