1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Die 10% ik van een site getoverd. Ben geen fiscus dus het is voor mij ook gissen.
    http://www.intermediair.nl/artikel//37569/belastingverlaging.html

100 uur in de week werken is te veel. Waarom zou je dat doen en geen personeel aannemen? Werkgelegenheid is ook niet onbelangrijk. Ik vind niet dat we een systeem moeten hebben dat de werkdruk op mensen nog hoger legt.

2. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat dat centjes kost? Omdat de meeste zelfstandige graag werken? Omdat de meeste zelfstandige niet 1 2 3 iemand kunnen aannemen die hun werk kan overnemen omdat ze alles moeten kunnen? Omdat je geen gezijk wilt met later ontslagrecht? Omdat je geen gezijk wilt met ziektedagen?

Wie ben jij nou weer om te zeggen dat 100 uur in de week te veel is. Zeker nooit personeel gehad. Nooit aan beginnen zolang je het kan uitstellen.

Het hele systeem dat beoordeeld hoe onzuinig jouw auto is, is hypocriet. Ze vergelijken jouw auto met een andere auto uit zijn classe. Het gaat helemaal niet over zuinigheid of hoe goed hij wordt gebruikt. Met een Smart kom je niet zo heel veel beter uit als Zuinige limo kwa percentages.

Daarnaast krijgt mijn vaders zijn Lexus RH450x (hybride) (1 op 10) korting in de bijtelling omdat het een hybride is, terwijl een golfje/cliotje zuiniger is maar geen korting krijgt.

Het zou beter gewoon op vergebruik en waar je de auto voor gebruikt moeten worden gekoppeld. Rij je er in je eentje in dan zou een Smartje voldoende moeten zijn idieaal gezien. Waarom een grote bak rijden waar 5 of soms 7 man comfortabel in kunnen als je altijd alleen rijdt? En dan nog korting krijgen. Nu rij ik liever een onzuinige hybride als een zuinige benzine auto uit dezelfde klasse. (Denk ook aan de Prius die in praktijk helemaal niet zuinig is)

Maar gelukkig kunnen we nu leuk misbruik maken van die o zo vervuiling voorkomende linkse-regelgeving waar weer niet over na is gedacht.

Laatst bewerkt: 16 dec 2010
  3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Triplethh overdijft natuurlijk, maar het is gewoon een feit dat de PVV stemmers gemiddeld een lagere opleiding hebben genoten en een minder inkomen hebben.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat slaat dit nou weer op? Er zijn genoeg mensen die willen werken in Nederland maar nog geen baan hebben gevonden. Je hoeft mensen ook niet meteen een contract aan te bieden. Denk bijvoorbeeld aan uitzendkrachten.

5. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ga eens bij de PvdA kijken. Daar kan een hoog percentage niet eens Nederlands gok ik.

6. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik wilde ook niet zozeer de huidige vorm van wegenbelasting prijzen (al heb ik die indruk wel gewekt) - daarvoor weet ik er te weinig van af. Het ging me er meer om dat ik wel kan inkomen met het principe van de vervuiler betaalt.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dat valt tegenwoordig nog wel mee. Veel allochtonen stemmen inderdaad PvdA maar PvdA is veel laag opgeleide kiezers kwijtgeraakt aan de VVD. Geen idee waarom eigenlijk. Zal vast te maken hebben omdat ze Cohen raar vinden.

Je moet ook niet kijken naar de zwevende kiezers maar naar de trouwe achterban.

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Wat je bedoelt is denk ik dat veel allochtonen op de PvdA stemmen en dat is natuurlijk ook waar. Maar gemiddeld liggen de inkomens en opleiding van de Pvv'ers lager dan bij de PvdA.

9. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

Maar realiteit is dat je dat niet wilt als het niet hoeft. Personeel kost geld, je moet het intern opleiden (waarom je ook geen uitzendkracht wilt die zo weer weg is). Opleiden moet zeker bij kleine bedrijven omdat je de uitzendkracht dan zeer specifiek werk geeft en waarschijnlijk meerdere petten op moet. Daarnaast is er geen communicatie geregeld bij kleine bedrijven en geen controle ingesteld. (Aangezien alles door 1 man wordt gedaan)

Daarnaast zie ik niet in waarom je personeel zou moeten nemen als je dat niet wilt. Je bent geen sociale instelling.

Doe nu paar jaar personeelszaken bij ons bedrijf thuis en kan je vertellen begin er nooit aan. Zeker uitzendkrachten lijken tegenwoordig overal schijt aan te hebben.

10. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd raar dat de VVD nu veel kiezers van de PvdA heeft. Al ga ik er zelf niet over klagen.

Ik kan alleen niet kijken naar de trouwe achterban van de PVV omdat die er nog (?) niet is. Nu hebben ze veel stemmers die niet nadenken en stemmen op wat hip en stoer is. Daarom zal de VVD ook wel veel stemmers van de PvdA hebben.

Maar als je naar de achterban wilt kijken kan je die van de PVV nog niet vast stellen. Misschien gaan alle minder slimmen weer weg en blijven er alleen hoogopgeleiden achter. Iets wat ik betwijvel, maar we kunnen nu niet zeggen dat het niet zo is. Misschien zijn alle pvv stemmers volgende ronden wel weg :+

edit; whoops dubbel post 8)

11. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Assange is vrij! \o/

12. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Lol@ het bordje op de achtergrond.

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Haha hij heeft echt een smiechtenhoofd. :)

"Excellent.."

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Femke is pleite! :eek:

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    _0/

Ben benieuwd wat ze als reden gaat geven op die persconferentie,

16. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Meer tijd voor de kinderen :+

17. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Goed nieuws, per 2012 gaat die absurde uitkering voor kunstenaars er eindelijk uit. :thumbs:

18. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Het is alleen absurd als je je het niet kan veroorloven als staat. Als je het je wel kunt veroorloven is zo'n uitkering juist fantastisch.

"Het je kunnen veroorloven" is helaas een relatief begrip.

19. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Waarom is een dergelijke uitkering fantastisch? Je zorgt er alleen voor dat mensen niet geprikkeld worden echt hun best te doen. Van kunst mag je (als je er van houdt) toch best iets verwachten. Op deze manier worden de slechtere kunstenaars er gewoon uitgefilterd.
    En door dit soort regelingen kan de overheid zich een aantal andere dingen niet veroorloven.

20. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Niet alles hoeft in economische termen iets op te leveren. Het leven is meer dan dat. Als de maatschappij zo voortvarend is dat iedereen een goed leven kan hebben, dan is het toch fantastisch dat sommige mensen zich op mooie dingen als kunst kunnen richten. Ik zeg niet dat het dan dus allemaal lapzwansen moeten zijn die een beetje werkeloos kunnen gaan zitten lopen liggen te zijn.

Deel Deze Pagina