[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Lijkt me wel duidelijk dat je rood bent. :p

2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Njah moet zeggen dat er niet heel veel verschil tussen die "staven" zat. Best wel raakvlakken met veel partijen denk dan. Mjah zoals ik al zei, moeilijk om een partij te vinden waar je je volledig mee kan identificeren. Zijn altijd wel dingen waar ik me aan erger.

@ SP, vond die Agnes Kant altijd wel een idioot als ik haar op tv zag. Vervelende persoonlijkheid. Die Emile nog nooit eerder op tv gezien, niet bewust in ieder geval, maar die heeft ook best een typische uitstraling :+

Ga gewoon denk even tijd nemen om partij programma's door te nemen en te kijken wat me het meest ligt. Fragmenten meegepikt van de afgelopen debatten enzo (viel tijdens examens dus niet veel tijd achter televisie :+) en vond de prestaties van Cohen toch echt tegenvallen.

Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  3. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de PVV zit een of andere racistische idioot aan de macht, die bepaald niet het beste met het land voor heeft, en ToN is een kleine populistische partij met nog geen achterban of iets wat daar op lijkt. Daarentegen is de VVD een grote serieuze partij met een sterke achterban, en bredere visie en (mening uiteraard) een goed progamma. Zo gek is het dan toch niet dat VVD je wel ligt en ToN + PVV niet?

4. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Fred Teeven is niet zomaar iemand van de VVD.
    Ik zou VVD echt niet vertrouwen..

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    In elke partij zitten er wel een paar idioten. Als PvdA stemmer weet ik er alles van. :'-(

Edit:

Jammer dat PvdA z'n stemmen hard nodig heeft deze verkiezing, anders zou m'n stem naar de piratenpartij zijn gegaan. Goede films kijk ik in de bios, top games schaf ik gewoon aan en ik koop de cd's van artiesten waar ik fan van ben en probeer zo vaak mogelijk naar hun optredens te gaan. De meeste entertainment is al commercieel genoeg, zie niet in waarom die rotzooi beschermd wordt.

Trouwens:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/verkiezingen/2010/05/rutte_wil_best_met_pvv.html

Waarom vebaast dit me niet?

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Omdat Rutte niemand uitsluit, en daarbji opgeteld, PVV is ook rechts?

En zo'n big deal is het niet, het is een 'uitkomst' volgens zijn eigen woorden, niet zijn grootste wens ofzo.

7. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Hoop eigenlijk VVD, CDA, D66 maar PVV ipv D66 is ook goed.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Een coalitie van VVD, CDA en D66 is het favoriet onder de Nederlandse burger..
    Ik heb zo'n vermoeden dat dat ECHT niet gaat gebeuren.
    Volgens mij is Rutte wel in voor een Paars kabinet, daar kan D66 dan wel in plaatsnemen.

9. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met paars als in PVDA ?

Mark morrelt niet aan de hypotheekrenteaftrek, lijkt me niet waarschijnlijk dat hij daar dan mee in zee gaat, maar alles is mogelijk

VVD-CDA-CU met de steun van het SGP is nog een rechts-sociale oplossing

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    He nee ik zat verkeerd, Rutte vind Paars onwaarschijnlijk..
    Al dat politiek nieuws, ik zoek die uitspraak van Rutte maar kan hem nergens vinden..

11. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Had liever gezien dat Rutte de PVV zou uitsluiten. Nu begin ik toch weer te twijfelen.

12. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet pas uitsluiten als er om de tafel is gezeten

Water bij de wijn is onoverkomelijk in deze coalitievorming denk ik

13. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ben er echt nog niet uit dit keer. Ben nooit echte een links mannetje maar ik de stemwijzers blijkbaar wel. Heb de programma's van alle partijen ook nog niet bekeken maar vond Rutten sterk op tv, maar heb hem niks over bezuinigen gehoord. De arme gaan er op vooruit, middenstanders en rijke blijven gelijk. Ergens moet toch het geld vandaan komen. Ik ga maar is op onderzoek uit ;).

Edit; Krijg bij elke stemwijzer PVV in de top 3. Ben het ook vaak met zijn punten wel eens en als die normaal zou doen had ik op hem gestemd. Maar bij hele andere onderwerpen draait ie zo weer terug naar de islam. GL heb ik ook vaak hoog maar ik mag Halsema ook niet. Word lastig om een keuze te maken!

14. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Water bij de wijn, daar draait zo`n beetje de hele NEderlandse politiek om :p

Maar toch, ik had liever gezien dat Rutte iets zou zeggen zoals het CDA doet: het is bijna onmogelijk, maar we sluiten geen enkele partij uit.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik kan me in veel punten van de pvv vinden. Echterrrrr dat hele islamverhaal wordt veel te dik aangezet waardoor het alsnog een one-issue partij lijkt en daarnaast vraag ik me af in hoeverre er een pvv is zonder Wilders.

VVD heeft mijn interesse als ik ze op tv zie, maar in de stemwijzers steevast onderaan. Daarnaast ben ik er absoluut op tegen dat de minima achteruit gaan! Aan de andere kant wil ik wel dat de immigratieproblematiek flink aangepakt wordt. Groenlinks staat altijd hoog. Vaak op gestemd, deze keer weet ik het gewoon niet 8)

16. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb net kieskompas gedaan

Rechts: PVV, SGP,CU

17. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds wanneer is de CU rechts?;)

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Een groepje godvrezende idioten in de politiek? Dat is toch best rechts te noemen.

19. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ging meer om de stellingen die christelijk getint waren, denk ik

20. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stoer

Deel Deze Pagina