1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Liever een president die niet uit zijn woorden kan komen, dan een president die enkel onzin uitkraamt, onwaarheden vertelt, en mensen tegen elkaar opzet. :)

Ik neem aan dat je het over lang studeren hebt, D66 is tegen de regeling dat je een boete moet betalen wanneer je te lang studeert.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Tuurlijk zitten er essentiele verschillen, dat zit tussen elke partij. Feit is dat D66 rechtser zijn dan ze misschien zelf soms beweren, en D66 + VVD heus wel in 1 coalitie kunnen zitten. Ik zei het ook omdat Winterbase D66 stemt, maar wel zegt 'nooit van mn leven op VVD te stemmen'. Dan lijkt het net alsof VVD echt alles is wat ie niet wil, terwijl die D66 stemt. Vandaar mijn verbazing.

Zoveel mogelijk dit kabinet blokkeren...
    Ik wil graag een land met een overheid, en niet andersom. Blijkbaar verschillen wij hier qua mening.
    En helemaal nu Cohen er zit vind ik dit frappant! 8)

[yt]PRGY7EUqmeY[/yt]

Onze premier in 2014?

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  3. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik ga waarschijnlijk D66 stemmen. Ik vind het een slechte zaak dat we gaan we bezuinigen op de foute dingen.

Hoe halen ze het in hun hoofd om te bezuinigen in het onderwijs? Dat is juist 1 van de sterkste punten in Nederland. Waarom zou je juist dat naar de vernieling helpen? Het zal in de toekomst daardoor juist alleen maar slechter gaan met Nederland, met name op economisch gebied.

Ze willen natuurlijk geld binnenhalen en weinig uitgeven. Maar waarom op zo'n manier en niet via andere, acceptabele wegen.

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38

Had een beetje gehoopt dat er D66 zou uitkomen, maar helaasch 8)
    GroenLinks zit in elk geval wel onderaan, maar weet nu nog steeds niet wat ik wél ga stemmen. *zucht*

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja want een Minister die stottert is natuurlijk veel erger als een Minister die liegt of corrupt is :emo:

Iemand gister btw het debat gevolgd op NL1?
    Wat een niveau was dat zeg, PVV deed weer waar ze goed in zijn, problemen aan kaarten en zeggen wat er mis is met de andere partijen maar met oplossingen komen ho maar.

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    PVV in a nutshell inderdaad.

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    PVV in een hoofddoek eerder :+

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Baas! JS Mill is een van mijn grote voorbeelden, zie avatar :+ VVD stem voor mij vandaag. Het is jammer van de PVV gedoogsteun, waardoor VVD toch minder liberaal kan zijn dan ze kunnen zijn.

Ja, maar wel voor het leenstelsel en afschaffing van de basisbeurs.

Dat houdt voor een uitwonende student in dat hij 4 jaar à 3000€ niet kwijtgescholden krijgt (12.000€ totaal), en hij dus bij de huidige plannen, met minder dan 3,6 jaar vertraging, goedkoper uit is:

7 jaar studie totaal. 4 jaar prestatiebeurs kwijtschelden, 2 jaar mogelijke uitloop a 1700€ normaal collegegeld, en bijna 2 jaar uitloop incl boete à 4700€.

Totale lening is dan dus ook ongeveer 12.000€.

Maar! Dan heb je wel 7,zoveel jaar kunnen studeren, tegen nominaal 4 jaar voor dezelfde hoeveelheid lenen in de plannen van d66!

9. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    i'm sorry mods

10. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben op zich wel van mening dat Nederland op dit moment een regering nodig heeft, alleen niet deze. Ze pakken dingen wel goed aan, maar ik zie liever dat het op een andere manier aangepakt word. Ik stem op D66, vanwege redelijk overeenkomende standpunten op Provincieniveau en vanwege de eerste kamer.

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Als je volledig wil zijn moet je er dan wel even bij vertellen dat D66 dit niet als bezuiniging ziet, maar dit bedrag ook gelijk weer in het onderwijs wil steken. Dus een hervorming, geen bezuiniging.

Ik zie ook alles liever dan deze regering, dus ik hoop dat mensen een beetje bij hun verstand komen en niet weer allemaal massaal op de PVV stemmen (en vandaag dus ook niet op de VVD of het CDA). Volgens mij is deze regering alles behalve stabiel. Ik snap ook niet hoe je in godsnaam kunt zeggen dat elke regering beter is dan geen regering, als er een partij bij zit die een grote groep mensen discrimineert en wil uitsluiten. :{

12. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Absoluut, maar deze regering wil ook hervorming in het onderwijs, en niet enkel puur bezuinigen en geld innen door die boete.

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben wie dan? :F: En dan klagen over de PVV, terwijl je precies hetzelfde doet.

Het onderwijs beleid van D66 is echt lachwekkend. Wat die man wil is de studiefinanciering veranderen in een lening. En het geld wat hij daarmee krijgt in het onderwijs pompen.

Dit levert alleen maar een extra hoge drempel voor nieuwe studenten om te gaan studeren, zeker voor hen die geen rode cent hebben. Als je pappie genoeg geld heeft maakt die schuld niet zoveel uit, heb je niets dan wel.

Zeker voor alle studenten die niet 100% zeker weten of ze het wel halen, want dat kan iemand die van van de havo/vwo afkomt domweg niet inschatten met hun leeftijd. Meestal heb je op die leeftijd ook nog niet zoveel zelfvertrouwen, zelfs als ze het wel kunnen.

Kom er maar in linkse grachtegordel elite onderwijs.

En wat doet hij met het geld? Domweg in het bestaande systeem pompen. Geld naar een probleem gooien is nooit de oplossing, misschien een deel ervan, maar niet de oplossing. Er kan gewoon veel worden bezuinigd op het onderwijs. Ik heb op HBO-fontys eindhoven gezeten en als je daar in de directie kamerrondloopt vol met moderne kunstwerken en design stoelen en tafels schaam ik mijzelf kapot dat wij dit financieren.

En dan heb je ook nog het verhaal over de zielige arme gehandicapte kindertjes. Wat de coalitie zegt is dat we misschien iets wat strengere eisen aan het label 'bijzonder kind' moeten hangen. Nederland heeft in verhouding 2x zoveel 'bijzondere kinderen' als België of Duitsland. Iets wat heel merkwaardig is. Of Nederlandse vrouwen kunnen geen normale kinderen meer baren OF je hoeft maar een scheet te laten en je zit in bijzonder onderwijs.

En dan ben je klaar uit bijzonder onderwijs loop je de rest van je leven met dat label rond op je cv. Iets wat vast pluspunten scoort als je gaat werken. De kinderen die het verdienen moeten in bijzonder onderwijs, de kinderen die in normaal onderwijs kunnen moeten daar blijven, dat is voor iedereen beter.

14. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Bedenk even: De basisbeurs, voor veel mensen dus 266 euro per maand, wordt door het D66 opgezet naar een lening. Dat is dus 3192 euro per jaar. Dan heb ik toch liever die 3000 euro boete want dan kan ik er zelf wat aan doen om hem niet te krijgen.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mr Fokker van de PVDA kreeg me stem ;)

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Oh ja, ik was even vergeten dat ik in de politiek zit... Dan zal ik maar eens oplossingen gaan aan kaarten hé!
    Ik vind Cohen een geniale gast, hij weet wat hij doet en dat hij last heeft van stotteren kan de beste overkomen.
    Ik doelde daarnaast op Geert Wilders, omdat het om hem ging en nee hij is geen minister, verkeerd neer gezet dan maar alsnog, Die gast lult alles bij elkaar en haalt info van plekken die niet bestaan (liegen?)
    Zie fitna en het succesvolle vervolg daarvan, is toch echt een en al op waarheid gebaseerd...

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    2de grootste partij doet niet mee. Tot nu toe raken de bezuinigingen alleen de zwakste. Machtsgeile CDA'ers die slijmen bij de PVV. Niet mijn kabinet vriend. Ik ga gewoon lekker kabinet pesten.

maar eerst m'n stempas zoeken... waar de fuck is dat ding!

18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Klopt maar dat is ook een voorbeeld.
    In die zin dat sommigen zeggen "ik ben blij dat er überhaupt een regering is, dus ze krijgen mijn steun", terwijl ze er zelf keihard door deze regering op achteruit gaan. Het feit dat er een regering is betekend niet dat je ze maar moet steunen dat is wat ik wil zeggen. Je moet gewoon daarvoor gaan waar je zelf mee eens bent en oppassen dat je jezelf niet "naait" zoals veel PVV stemmers wel doen ("we stemmen PVV, die gedoogt regeerakkoord waar we zelf op achteruit gaan hmmmm").

Dus? Hij mag niet even de draad kwijt zijn? Hij mag niet even "stotteren"?
    :F: Kinderachtig zeg.

19. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Stotteren is een belemmering van de vrijheid van meningsuiting.

20. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ja net of linkse ministers nooit liegen. Iemand die het kwartje van Kok (pvda) nog weet te herinneren? Of Woutertje Bos (wederom pvda) met zijn gedraai en zelf de banken aan het steunen was waarvan Cohen nu zegt dat het zo oneerlijk is.

Cohen kan beter de eer aan zichzelf houden. Hij straalt sufheid, vermoeidheid en saaiheid uit, en juist in deze tijden heb je zo iemand juist niet nodig. Cohen heeft in Amsterdam keer op keer bewezen aan onbehoorlijk bestuur te doen. En als je een stadje als Amsterdam al niet kunt runnen dan lijkt het me dat een land besturen al helemaal een maatje te groot is.

Deel Deze Pagina