1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Seh

Seh Guest

Ik denk dat we met veel te veel zijn, laissez-faire gaat gewoon niet werken denk ik..
    Als je een nieuw systeem wil, zou er eerst begonnen moeten worden met 'depopulation' (populair in verschillende complot theorieën) of een nieuwe manier van verdelen moeten komen.. Een compleet vrije markt zorgt alleen maar voor nog meer ongelijkheden, ik ben bang dat je dan een beetje krijgt wat er nu in bijna alle Afrikaanse landen aan de hand is; 1% van het volk heeft 99% van het geld daar.

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    depopulation zou Malthus graag zien. Bizarre econoom/filosoof is dat, stelde gewoon dat hongersnoden enz gewenst waren om de populatie in toom te houden :+

3. Seh

Seh Guest

Haha, ja.. Hongersnood is niet nodig, maar omdat we met zoveel zijn en te egoïstisch zijn zijn ze er, oorzaak en gevolg een beetje. Alleen merken wij hier de gevolgen (nog?) niet.

De '1-kind-regel' van China vind ik trouwens een goed voorbeeld van depopulation, hoe het ook kan. Alleen het probleem daar is weer dat ouders liever een jongetje hebben, waardoor ze dus hun eventuele dochters of op straat zetten of gewoon van het leven beroven..=(

4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oké langer dan één jaar extra studeren wordt voor studenten nu al helemaal onbetaalbaar. Ga maar lekker abonnementen bij de NS nemen jongens.

Vandalen gaan betalen!

Extra collegegeld kunnen opbrengen door dan maar weer bij ouders te zitten in plaats van op dure kamer is geen optie meer.

5. Seh

Seh Guest

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Nu gaat het wel heel hard... Ben benieuwd hoe het uitpakt. Hoe over een aantal maanden de Eerste Kamer eruit ziet, en hoe heel de EK vervolgens de onderwijsplannen beoordeelt. Het kan gewoon bijna niet anders dat ze er het een en ander op aan te merken hebben, waardoor heel de plannen herzien zouden moeten worden. In dat geval zie ik het nog wel een aantal jaar duren voor de voorstellen wettelijk worden.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Tenzij SGP het gat natuurlijk opvult.
    Verder vind ik de reacties van studenten weer lekker overdreven.

8. Seh

Seh Guest

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Gelukkig studeer ik in eigen stad.

Zijn er nog partijen die wel principes hebben? Ook al was het gratis, het is een kut actie om zomaar iets weg te nemen. Echt, de PVV, CDA en VVD zullen dus noooooooit mijn stem krijgen heh. :cool:

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat ze het veranderen, oké. Ik heb een OV-studentenkaart voor mijn ritten vanuit Sittard richting Eindhoven. Maar met hetzelfde kaartje kan ik naar bijvoorbeeld Groningen zo vaak als ik wil, wat dus totaal onnodig is.
    Beperk die kaart dan tot een bepaald traject, of regio.

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Hoeft van mij niet, ik kon vrijdag mooi naar A'dam met de OV (carrièrebeurs) :)

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is waar, maar dit kabinet wil nogal graag bezuinigen op de studenten met de botte bijl, dus vandaar mijn suggestie. Het is inderdaad zo dat je dankzij het gratis OV van studenten allerlei ervaringen op kunt doen die je anders dik had moeten betalen. Niet dat alles gratis moet, maar de volle mep is gewoon demotiverend. Investeren in het onderwijs, het kabinet snapt daar maar weinig van.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
  13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik snap niet hoe ze dit willen verantwoorden tov de ambitie om een top-5 land te worden qua kenniseconomie.

Stelletje idioten.

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    "De maatregelen zoals het afschaffen van de studiefinanciering in de masterfase, het afschaffen van het reisrecht voor studenten met studie-uitloop, het afschaffen van de regeling voor studenten met weigerachtige of onvindbare ouders, het uitstellen van het kwijtschelden van de studieschuld en nog een aantal kleine wijzigingen brengt het kabinet allemaal onder in het document ‘studeren is investeren’."

8) Maar wat komt er nou van de bezuinigingen terug in verbetering van het onderwijs? Of is het echt gewoon puur voor de staatsschuld?

15. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, dat maakt het voor mij ook minder aantrekkelijk om in eigen land te blijven... Mijn emigratie plannen worden ook steeds definitiever..

Kenniseconomie, yeah right. Nederland moet Spanje volgen, daar zijn enkele universiteiten echt binnen no-time klasse geworden..

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    +1000

Heb het helaas nog nooit iemand horen zeggen, maar ben absoluut voor het afschaffen van bijzonder onderwijs. Kinderen horen rond die leeftijd nog helemaal niet met religie bezig te zijn en heeft imo alleen maar een indoctrinerende werking. Een aantal lessen over alle grote religies, prima, maar wel zo objectief mogelijk.

Als kinderen vanaf jongs af aan zowel van hun ouders als van de school allemaal religieuze verhaaltjes horen lijdt dit tot een heel beperkt perspectief. Ik vind dat kinderen zelf moeten kunnen kiezen of en welke religie ze willen aanhangen en dat kan imo alleen door dit soort onderwijs af te schaffen.

17. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Onzin. Ik ben toen ik klein was kapot gegooid met religie, ik ben zelfs iedere zondag mee naar de kerk gesleept, maar ik ben op dit moment absoluut niet religieus. Sterker nog, ik heb er haast een afkeer tegen.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Idd, christendom is geen sekte hoor..
    Religie brengt ook normen en waarden, plus er staan zoveel mooie verhalen in de Bijbel zonder dat het cliché wordt of dat het overgoten is met allerlei regeltjes..
    En nu geloof ik ook helemaal niet in God.

19. Seh

Seh Guest

Dat gebeurt bij vakken als geschiedenis ook, hoor.

20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Tuurlijk zijn genoeg weldenkende mensen die zich daar wel tegen af kunnen zetten. Feit is wel dat het meer te maken heeft met opvoeding en omgeving dan echt geloven. Hoe vaak hangt iemand hetzelfde geloof als zijn ouders aan? Toeval?

Ik zou er respect voor hebben als iemand een weloverwogen keuze zou maken, maar dat is zelden het geval. Meestal weten ze zelfs amper wat van andere religies af.

Deel Deze Pagina